[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 07:05

Monique1963 schreef:
O ben je gestopt? Wilco ook?

Wilco zeker niet! Hem zit het in het bloed :D
Ik daarentegen bleef te bang, dat werd niet beter. Dus heb ik besloten de boel te verkopen.

Balance, wat ontzettend naar... ik snap dus ook echt niet waarom mensen zich niet zouden ankeren bij dakwerk maar dat zijn er dus echt nog heel erg veel helaas.

Monique1963

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 08:23

Verstandig als je met een knoop in je maag je hobby doet is het geen leuke hobby meer.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-24 10:55

Klopt, dat dus. Zelfs met super rustige omstandigheden zonder turbulentie zat ik niet rustig. Dus na 31 vluchten heb ik besloten de stekker eruit te trekken.
Wilco zit op 500+ vluchten, is nooit bang geweest ook. Hij was er vroeger in Nederland al mee begonnen. Toen we naar Frankrijk kwamen heeft hij het weer opgepakt.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 05:49

Nou… jij bent dus wel de inspiratie om ooit een tandem vlucht te doen. Gewoon om het van mijn bucket list te kunnen halen. Maar echt solo vluchten :n. Dat zou ook niets voor mij zijn. Ik vind je nog steeds erg dapper dat je het wel gedaan hebt. Afvinken en weer verder ;).

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 10:55

Is het toch nog ergens goed voor geweest ;)
Ik heb ook echt wel mooie vluchten gehad, het was niet altijd pure angst. Maar het is gewoon mijn ding niet, dat moet je na zo'n tijd op een gegeven moment ook in gaan zien.
Het is een prachtige sport waarbij je echt 1 wordt met de natuur. Het gebeurt zo vaak dat je samen met de roofvogels rondcirkelt in een thermiekbel en dat is geweldig! Al heb ik die ervaring zelf nog niet gehad, ik heb het bij Wilco en anderen wel heel vaak al mogen aanschouwen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:30

Ja, het lijkt me geweldig om het eens te kunnen zien en ach.. misschien doe ik het weleens virtueel met zo’n bril. Weet mijn brein toch niet LOL.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-24 21:13

Dan moet even iemand in je gezicht blazen om de wind in je gezicht na te bootsen :D
Het ruisende geluid van de wind door de vleugel, alle geuren die van de grond opstijgen, de edelherten die je heel vaak onder je kunt zien...
Ja er zijn echt wel genoeg dingen te verzinnen die het heel mooi maken!

Wie weet, als Wilco ooit eens zijn tandembrevet gaat halen meld ik me misschien wel aan als oefen-slachtoffer ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 18:42

Na een weekje Nederland zijn we weer thuis.
Even lekker bijkomen bij de pony's in het land!

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 18:43

Spannend om van je pony's weg te gaan vind ik altijd. Alles goed gegaan zo te zien. Heeft de buurman opgepast?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 21:12

Niet gevraagd, maar stiekem doet hij dat wel. Hij wist dat we weg waren en hij kijkt altijd wel bij de pony's als ze in dit weiland lopen. Dat was nu inderdaad niet anders, ik had hem vanmiddag nog gesproken :D

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 21:41

Heerlijk! Hoe was het in Nederland? Blij dat je weer terug kon :) ?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 07:10

Druk! Het is gezellig hoor, maar een week is echt lang genoeg. Je raakt zo enorm overprikkeld, dat zijn we niet meer gewend. En ik heb tegenwoordig een soort astma als ik in Nederland ben. De luchtkwaliteit wordt er niet beter op! Plus dat mijn longen ook verwend zijn met de schone berglucht ;)

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 18:09

TS, hoe gaat het daar? Ik mis je updates.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-24 21:27

Lief dat je het vraagt!
Morgen zijn we officieel 2 jaar eigenaar. Ik ga daar een toen-nu filmpje van maken, net als vorig jaar.
Maar de tijd...

We hebben het vreselijk druk en ik heb wat vage gezondheidsklachten waardoor ik het even wat rustiger aan moet doen. Vandaar weinig/geen updates de laatste tijd!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 12:57

En daar is hij dan! Even een snel filmpje met waar we nu zijn, en wat vergelijkingsfoto's tussen 2 jaar geleden toen we net de sleutel hadden, tot nu.

We zijn op de achtergrond bezig met iets heeel anders, daarover later meer ;)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 13:04

Wat ik hier nog helemaal niet gedeeld heb, zijn de fantastische onweersfoto's die Wilco in juli had gemaakt! We hebben toen een nacht bijna aan 1 stuk een zware onweersbui gehad. Uiteindelijk hing die niet meer boven ons maar aan het eind van de vallei, waardoor Wilco echt hele gave foto's heeft kunnen maken.

Kijk en geniet!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 13:43

Leuk filmpje! Wat hebben jullie veel gedaan zeg, onwijs verschil. Hele mooie foto’s ook. Heel benieuwd wat jullie nog meer aan het doen zijn.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:43

Prachtige onweersfoto's! Filmpje ook leuk om te zien wat er allemaal al veranderd is. Uiteraard benieuwd naar het andere waar je later over gaat vertellen!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:21

Gaaf, dat filmpje! Wat een lichtinval <3

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 20:09

Dank allen!
Ik vind die voor- en nafoto's zó gaaf! Ik ben om die reden ook groot fan van het topic wat daarover nu op bokt loopt. Puur genieten :j

Balance, die lichtinval is echt hemels inderdaad. Dat zie je natuurlijk vooral goed op de foto richting de voordeur van binnenuit genomen, haha. Dat was zo'n vreselijk donker eng halletje.

Het stookhok is nu aan de beurt voor de voorzetwand. Daar moesten we eerst onder elk raam een betonrand storten omdat de vloer zo vreselijk ongelijk is, dat kun je met mortel niet oplossen. De eerste laag moet namelijk met mortel vastgezet worden aan de vloer ipv met cellenbetonlijm. Maar goed, dat is nu dus gedaan dus komend weekend zullen we denk ik de eerste cellenbetonlaag gaan plaatsen. Die laten we dan weer een week drogen zodat de mortel goed droog is. Zeker nu het echt herfst is, is die tijd echt wel nodig.

De pony's doen het ook prima! Ze zijn 2 weken geleden naar het hogere zomerweiland gebracht, toen ik een vriendin over de vloer had. Zij is ook ervaren met paarden en dat is bij sommige klussen echt wel even handig. Met haar heb ik trouwens ook nog een rit gemaakt hier een kwartiertje vandaan. Heerlijk op een doodbrave knol door de bergen struinen. Het monster waar ik op zat was een kruising Auvergne. De Auvergne is een fantastisch klein trekpaard. Super leuk ras!
De rit duurde zo'n 2-2,5 uur en was alleen met ons twee plus een gids.
Afbeelding
Afbeelding
Toen we de pony's naar het bovenste weiland hebben gebracht, hebben we ook de graasmaskers afgelaten. De koude periode brak aan en ik wil ze niet überslank de winter in laten gaan. Zeker nu we al zo'n fris najaar hebben, we hebben sinds vorig weekend al een paar keer vorst aan de grond gehad.
Afbeelding
Het weiland heeft een enorme diversiteit aan grassen, kruiden, struiken en bomen. Daarnaast 2 beken en een bron. En bovenop een vlak stuk. Er is heel veel beschutting dus voor de herfstige minder fijne dagen is het ook perfect want ze kunnen altijd wel ergens uit de wind staan.

En, in huis zijn we ook nog kit aan het vervangen geweest.
In de badkamer:
Afbeelding
Afbeelding

En de keuken:
Afbeelding
Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:43

Wat knapt het enorm op met een nieuwe kitrand!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:54

Ja, dat vond ik ook al!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 21:09

Ja dat doet echt enorm veel! Het lijkt gewoon weer bijna nieuw haha, terwijl echt alleen de oude kit eraf is.
We waren die smerige verschimmelde rand zó zat!
Het er 'even' afkrabben was er ook niet bij. Het bad ben ik anderhalf mee bezig geweest...
Maar ik heb net een heel stuk fijner onder de douche gestaan!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 21:40

Lekker dat het opknapt en fijn dat de pony's geen graasmasker hoeven op dat stuk. Kun je daar wel iedere dag even heen en zit het niet aan jouw huis vast?

En heb je een link van voor en na op bokt? vind ik ook ontzettend leuk!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-24 21:51

Het is omdat het zo laat in het jaar is dat graasmasker niet meer hoeft. En dit jaar is het najaar heel vroeg, anders hadden ze nog wat langer met masker moeten lopen. Ik heb Miracle zelfs ook al sinds diezelfde 2 weken zonder eczeemdeken staan, dat is niet eens meer nodig. Ja, er vliegt op de sporadisch warmere dag nog wel wat, maar Miracle heeft dan niet meer jeuk dan Punette en Jolly.

Hoger weiland klinkt spannend haha, maar het is eigenlijk gewoon in lijn met het huis. Ik loop hier makkelijker naartoe dan het onderste land. Voor het onderste land moet ik over de weg langs de buren. Dit weiland kan ik komen via het weiland direct naast huis, daar grenst deze aan.
Even een kaartje voor het beeld:

Afbeelding
Blauw is het winterland, het huis daar in het hoekje is ons huis. Rood is het onderste land, daar stonden ze mei-september. En nu staan ze in het oranje deel, het hogere zomerland.

Ik vind het heerlijk ze weer iets dichter bij huis te hebben. Van de week kon ik bijvoorbeeld echt niet slapen, om 4 uur was ik nog klaarwakker. Dus ik heb de zaklamp gepakt, kleren aangetrokken en ben even een kwartiertje bij de pony's wezen kroelen. Daar knapt een mens van op! Daarna kon ik wel weer slapen :D

Monique, het topic kun je hier vinden: [LZP] Het voor-en-na foto topic.