Griekenland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 15:15

Agios Gordios :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:16

*\o/*
Gearriveerd!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 19:39

Omg niet jaloers ofzo :')

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:01

Sorry :D
Wel laat in het hotel. Net mijn eten op. Het is al pikkedonker. Dat is wel een nadeel van laat vertrekken. Maar goed. Ik klaag niet :D
Nu ff lekker wat drinken bij het zwembad. Is rustig hier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:15

Letizia schreef:
Ben benieuwd of je nog schade ziet van de aardbeving! Wij hebben getwijfeld over Lesbos, maar het is Corfu geworden, ben benieuwd hoe het bevalt :)
Iemand ervaring met Santorini?
Client van mij vertelde vroeger vaak naar Naxos te gaan, maar dat zei me niet zo veel :)

Santorini is mooi, maar erg toeristisch en duur.
Net als Naxos behoort het tot de Cyclades. Mijn voorkeur gaat uit naar Naxos. Mykonos en Santorini zijn veel te toeristisch.

@Amanda
Veel plezier !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:44

Mee eens Electra.

Santorini is zo ontzettend druk. Dat viel mij ook tegen.
En Naousa op Naxos is echt heel mooi.

x_spekkie_xJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:12

Santorini vond ik persoonlijk overrated :o wel mooi, maar dat vind ik van alle andere Griekse eilanden ook die ik heb gezien (Naxos, Lesbos, Kreta).

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 22:30

Ik vond de mensen op Lefkas ook super aardig, maar wij zaten in een gehucht (Tsoukalades) en houden niet van toeristische plekken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:46

Wat een zwerfkatten en honden hier :=
Dat vind ik toch wel een nadeel.
Dit schatje liep met 2 kittens alle terrassen af. Snaaide wat er te snaaien viel, kwam in de buurt, maar waag het niet haar aan te raken. Dan haalde ze uit en rende heel hard weg. Je zou ze zo meenemen <3
Afbeelding

En dan Buell van ongeveer 3 maanden jong. Opgevangen door de mensen van het hotel waar ik zit. Had iets aan de schouder. Is opgelapt door de dierenarts en loopt nu op het terrein van het hotel. Kan hier helaas niet blijven en zal waarschijnlijk ter adoptie naar Nederland gebracht worden.
Afbeelding

Los van de dieren is het hier overigens prima vertoeven. Zo jammer dat het eiland wat aan het verpauperen is. Veel leegstand, veel taveernes en restaurants dicht aan de kant waar ik zit. Dat nodigt niet echt uit. Ik vond Zakynthos wat dat betreft aansprekender.
Maar goed, het is hier zeker niet slecht. Lekker weer, aardige mensen, prima eten. Ze geven maandag en dinsdag regen en onweer op. Woensdag ga ik op jeepsafari. Ik hoop deze week nog naar de zoutpannen te gaan voor de flamingo's. Is een half uurtje wandelen hier vandaan als het goed is.
Yamas!
Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 18:52

Je zit op Lesbos toch? Lesbos heeft echt enorm te lijden door de vluchtelingencrisis en alle negatieve berichtgeving hieromtrent.
Echt zo sneu voor de inwoners.

Wat een schatje, die hond. Je zou hem acuut adopteren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 18:54

Ja Lesbos :j
Ja heel bizar. Terwijl je daar in het gebied waar ik zit echt helemaal niks van merkt. Maar daardoor is het wel enorm rustig. Hotels maar voor de helft bezet, veel restaurants dus dicht, terrassen halfvol, stranden bijna leeg. Heel sneu.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:10

Vind je die zwerfdieren vervelend? Ik ben ze tot nu toe overal op de eilanden tegengekomen en ik vind het vooral zielig.

Lesbos heeft wat ik ervan weet idd nog te kampen met vluchtelingen problematiek, ik las gister geloof ik daar ook weer een heel stuk over op het AD.

En dat er het eiland pas in het nieuws was vanwege die aardbeving zal ook niet helpen

Is het verder wel mooi?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:12

Vervelend als in zielig. Het liefst neem ik ze allemaal mee naar huis :o

Het is wel mooi hier. Ik zit in het vlakke deel. Dat is nog wel groen. Verder wordt het bergachtig en droog/vulkanisch.

In de Volkskrant stond van de week ook een heel stuk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 19:46

Zit je in Skala Kalloni, Amanda?
Of in Petra?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 19:56

Skala Kalloni :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-17 20:03

Wij zijn wel eens in oktober naar Skala Kalloni geweest. Was ook niet echt een aanrader, alles ging al dicht en was afgeplakt.
Ik vond Lesbos wel heel mooi.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:44

Ik vind juist dat er veel minder zwerfdieren zijn, als 30 jaar geleden. Veel mensen en hotels geven hun afval aan de dieren en er zijn tegenwoordig veel (particuliere) initiatieven, die zwerfdieren opvangen, medische hulp geven, steriliseren en een thuis zoeken.
In de buitenwijken en wegen rondom Athene was het toen heel erg. Hele roedels honden die je dan rijkswegen zag oversteken. Echter de laatste keer met de Olympische Spelen hebben ze alle zwerfhonden gevangen en in laten slapen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 20:55

Ik vond het juist veel minder met de zwerfdieren op Kreta. Enkele jaren geleden heel veel gezien.Ook met aangevreten oren en staarten. Vorige maand heel weinig gezien en wat er was zag er goed uit.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-17 21:21

Electra63 schreef:
Ik vind juist dat er veel minder zwerfdieren zijn, als 30 jaar geleden. Veel mensen en hotels geven hun afval aan de dieren en er zijn tegenwoordig veel (particuliere) initiatieven, die zwerfdieren opvangen, medische hulp geven, steriliseren en een thuis zoeken.
In de buitenwijken en wegen rondom Athene was het toen heel erg. Hele roedels honden die je dan rijkswegen zag oversteken. Echter de laatste keer met de Olympische Spelen hebben ze alle zwerfhonden gevangen en in laten slapen.

Ergens is dat heel sneu, maar als ze op een fatsoenlijke manier zijn ingeslapen is dat op zich niet heel vreselijk, en je voorkomt dan wel vermeerdering.

2 jaar geleden op Zakynthos heb ik wel vrij veel zwerfhonden gezien, 1 heel lieve drachtige hond kwam ook elke avond bij het hotel. Zo'n schat. Had ik best mee willen nemen..

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 03:43

Vorig jaar op Aegina dit koppel gevonden. 2 volwassen honden, 4 van zo'n 4 maanden denk ik en 3 van een paar weken.

Afbeelding

Afbeelding

Het liefst had ik ze allemaal meegenomen. Waren zulke onwijs lieve honden. Mensen brachten er flessen water en voer, wat andere dan ook weer bijvulde als ze zagen dat het op was. Ze lagen op de route die wij regelmatig reden met de scooter, dus gingen vaak even langs. Op een gegeven kwam er ook een dame van de zo'n opvang organisatie en die vertelde dat stropers/jagers na de zomer alle zwerfhonden afmaken die niet meegenomen worden.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:13

Ik heb er een aantal gezien die er best goed uitzagen. Maar ook een aantal heel slecht. Het is heel wisselend.

Gisteren werd ik al een aantal keer aangesproken in het Grieks en vanmorgen vroegen de Engelse gasten in het hotel ook al in welk deel van Griekenland ik woon. En allemaal enorm verbaasd als ik vertel dat ik uit Nederland kom. Toch maar eens checken of ik niet ergens wat Zuid-Europese genen heb geloof ik :D

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 11:37

Toevallig voordat ik vorige maand naar Kreta ging stond er een oproep of iemand 2 honden mee terug wilde nemen vanaf daar. Er zit op Kreta, volgens mij een Nederlandse, stichting die honden over de hele wereld herplaatst. Hieraan zitten geen kosten alleen wat werk voordat je vertrekt

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 12:17

Ik heb vorig kaar 4 pups voor een stichting meegenomen vanuit Lefkas :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 16:57

Alweer op de helft. Wat vliegt de tijd!
Inmiddels een favoriet restaurant gevonden met heerlijk eten, heerlijk drinken en mooi uitzicht <3
Afbeelding

Afbeelding

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-17 17:17

Wat een heerlijk plekje! Geniet er nog maar van! :)