Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
balance schreef:On-ge-loof-lijk bijna. Wat een ellende als je je dieren zo in de nattigheid moet zien staan.
Tinka schreef:Nee niet bij ons, wij zitten dichterbij de Garonne, Marmande staat bijvoorbeeld ook al een tijd onder water en bruggen en wegen afgesloten. Sommige huizen tot het dak onder water.
Marilu schreef:Het ziet ernaar uit, dat extreme weersomstandigheden meer en meer zullen voorvallen.
Het gaat meestal om plaatselijke fenomenen, maar je zal maar de pech hebben er een keer middenin te zitten. Vroeg of laat komt iedereen wel eens aan de beurt, denk ik.
Spanje is de laatste maanden niet gespaard gebleven en nu is Frankrijk ook aan de beurt.
Ik hoop dat ze overal gaan inzetten op waterbeheer, zodat er voorraad is bij waternood en opvangmogelijkheden bij watersnood.
Monique, wel geweldig dat je altijd zo met de paarden in de weer kunt zijn, ook tijdens de dag.
Vooral in de winterperiode zie ik ze hier enkel 's morgens en 's avonds om te voederen en om uit te mesten. Rest van de dag op het werk en 's avonds is het donker en kan ik buiten toch niks met hen doen. Niet in het minst op dat punt, zal ik blij zijn medio volgend jaar met pensioen te kunnen gaan : eindelijk meer quality time met de dieren !

Tinka schreef:Ik weet niet of dit zo werkt, maar hier staan beelden van de overstroming van de Garonne.
https://www.facebook.com/share/1YHN5uHzf2/
tamary schreef:Of hier stromend water in de kelder : https://www.youtube.com/watch?v=IxZm_0fZSjQ
En dan zijn watermolens logischerwijs al makkelijk vochtig, maar dit
Het gaat om Michael Peace, een Engelsman (of moet ik zeggen 'Brit' ... weet nog altijd niet hoe het juist zit
)
). Je ziet zo echt de liefde voor het paard die hij uitstraalt, in alle rust (Peace, what's in a name) :
Inderdaad mooie naam en ik heb wat dingen bekeken op fb. Zitten ook weer interessante dingen tussen, dank je!balance schreef:Filmpje gezien, wat een chaos zo. Gelukkig kunnen ze zonder schermutselingen samen op het droge staan, dat is nu echt heel belangrijk.