Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 18:49

Iets zuid oost van Venlo aan de duitse kant. Grappig is wel dat ik hier vroeger heenfietste en ging zwemmen en in de winter regelmatig schaatsen. Met de fiets vanuit Venlo :D ik ben hier sinds mijn 21e niet meer geweest

Ik ben dus niet echt ver gekomen. Ik was zo fit en fris vanmorgen en dan de man met de hamer zonder enige vooraankondiging. _-:( niks aan te doen. Dan zit er niks anders op dan een slaapplek te zoeken. Nu weer een stuk fitter dan toen ik aankwam gelukkig.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 21:07

Mijn dag verliep ietwat anders en ik zit ook heel anders dan wat ik gepland had, iets met een over het hoofd geziene feestdag en een kacheltje/vorstvrij houder die ik echt nodig heb. Ipv bij een verjaardag of frans thuis zit ik in Luxemburg en moet ik morgen een stukje duitsland in weer op kacheljacht. :+

Maar vanavond de avond nuttig besteed. :Y) al begon ik in mijn eentje met allee afhaal mensen :')

Burp. Iets te vol nu wel. de stukjes banaan leken op de foto veel kleiner maar waren echt mega groot. :oo De helft was ook meer dan genoeg geweest. Maar terugsturen was ook zowat.

Ik ben wel gek op hun kinder stokjes, fijner voor mijn gammele handen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heel af en toe kan ik het me veroorloven. Iets van een of twee keer per jaar of zo :P meer niet. Heerlijk met mijn allergie. :j

cissy

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:13

Eet smakelijk!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 21:17

Het is al even op :)) behalve drie fotos maken geen telefoon voor mij in een restaurant. Ook niet als ik alleen zit :+ kleine stukje terugwandelen. Kalm aan gedaan en wat van de half verlichte wijngaarden genoten. Nu pootjes hoog op de paar cm die ik heb om te zitten. Morgen toch een fotomaken. Ik deel het bed ook met een pak isolatieplaten :')

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 21:19

Ah die stokjes :+:

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-24 21:22

De vorige keer had ik een pandabeertje <3 het zijn kinderstokjes, die houden de stokjes bij elkaar waardoor je minder motoriek en kracht nodig hebt en toch met stokjes kan eten. De oudjes in Azie blijken vergelijkbare opzetstukjes te gebruiken als ze kromme oude handen hebben ook. Ik kende het niet maar hier de vorige keer echt heel blij mee.

De mevrouw herkende me nog :oo hoewel we er 7 maanden geleden met mijn verjaardag zijn geweest. Allergie en krukken was kennelijk genoeg om me te herinneren en ze kwam meteen met deze stokjes aanzetten en of ik nu alleen was. Goed geheugen :D

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 10:29

Is toch wel heel fijn dat je ondanks je allergiën dan lekker uit eten kan :D fijn dat je er van hebt genoten! Mijn vader eet ook met kinderstokjes ivm motoriek, als dat werkt werkt het! En ze zijn zo leuk altijd :)) wij hebben een kat hier thuis liggen om op de stokjes te zetten.

Wat is er mis met de kachel?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 10:42

Goede sushi is echt fijn.pure ingredienten zonder nare toevoegingen waar ik ziek van word. De enige keer uit eten dat ik zonder aarzelen uit eten kan zonder bij elke hap oh zal het niet toch wat inzitten.

Waar hebben jullie die kat vandaan?

De kachel is goed maar ik zoek een simpelevorstvrij houder voor bij de wasmachine en mijn waterleidinge . Waar je eerder een voliere verwarmer kon kopen. Is het nu mag niet langdurig gebruikt worden, of niet bij houten voorwerpen enz. Zelfs de vorstvrij kacheltjes hebben deze melding, dan heb je er niks aan. :n

Ik ga nu naar obi voor een heel kleine olie radiator met thermostaat voor niet de hoofdprijs en dan dat maar neerzetten. Ik had liever iets aan de wand maar die schijnen er gewoon niet te zijn. En wat ik vond gaf dus al die waarschuwingen of recenties van spontaan in brand gevlogen kachels. %)

Maar eerst moet ik even blijven ivm een gesprek in nederland waar ik misschien voor gebeeldbeld wordt. :j rustig opstarten dan.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:03

Oh dat herken ik van ons kampeerkacheltje! Die slaat ook af na een x tijd ivm bescherming.

Ook niks mis met even rustig opstarten natuurlijk! Als je eenmaal bij je huis bent, hoe lang blijf je?

De kat komt uit Japan!
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 12:07

Leuke kat

Ik moet sneller terug dan gepland. Volgende week woensdag moet ik weer terug. Mijn neefje gaat trouwen en mijn papa moeten we erheen brengen (nu kan hij nog mensennzien en spreken) en we blijven dan meteen zelf ook even plakken uiteraard. Kleine bruiloft met weinig gasten ivm laag budget. Ik ga met de camper die kant op en gv haalt mijn vader dan op.

Ik wil wel snel weer terug maar dat hangt af van de omstandigheden in nl.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 12:20

Waarom moet je wasmachine eigenlijk buiten? Je hebt toch een grote schuur, kan ie daar niet in?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 12:23

Daar staat hij ook in. :+ Maar deze is nu niet bepaald vorstvrij gebleken. Een klein hoekje (achterkant wasmachine/waterleidingen/wand van de toilet) wil ik vorstvrij houden met een minimale warme luchtstroom als extra naast alle isolatie

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 13:22

Aha, ik dacht al

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 15:25

Nou hehe de dag is zowat om donker regenachtig prutweer en ik moet nog een eind. Geen idee of ik het ga halen zit in de rimboe midden in het saarland :') maar ik heb iets. Een inimini kleine olie radiator

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 19:37

Nog net in de laatste schemer kwam ik op bestemming. Mijn voortuin in fel vol licht. Kennelijk is de al bijna 2 jaar defecte lamp gerepareerd :+

Eten staat inmiddels in de magnetron en de twee kachels zijn aan. Alles lijkt nog heel gebleven *\o/* altijd toch wel spannend.

Maar wat een rit, mist, regen, grijs, grauw, drijfnat wegdek en raar rommelig verkeer. En veel politiecontrole. Ik ben er drie gepasseerd vandaag :oo een van de luxemburgs duitse grens, een in duitsland random en een de tweede peage op in frankrijk. Iedereen zonder tolbadge moest er aan geloven :+

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-24 20:53

O ja ik weet nu zeker dat mijn huis voorheen Chez Jean heette. Het oude perceels nummer is 133 de nieuwe 206 en emplacement is Chez Jean :D . Dat is wel duidelijk. Het staat vermeld op de helaas tegenvallende waterrekening. Maar dat was ingecalculeerd door de stomme lekkage van geen idee hoelang. Minder dan ik in nederland zou betalen dat wel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 12:20

Wat aan het schuiven geweest met spullen. Afwasmachine past nu soort van in de keuken, de vriezer is ook verhuisd van de schuur naar de keuken weer. Een stuk praktischer.

Daardoor kan ik bij de wasmachine ook beter de boel isoleren.

Enige maar :') de diameter van de kraan is net kleiner dan die van de aansluiting van de afwasmachine. Het scheelt een mm of zo :+ Daar moet ik nog het juiste stukje voor opzoeken. Die zal vast in de goed gevulde tas met 100000 verschillende stukken kraan zitten.

Vanmiddag beginnen met de kliko ombouw voor de wasmachine.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De muur onder de aanrecht moet ik nog aanpakken. Maar daar geen energie voor om onder zittend te gaan werken. Ik kom er later ook gemakkelijk bij :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 12:23

Oh dat is zeker wel fijn is, dat spul binnen.

Ik heb ook een vrieskist in de garage staan maar ik vergeet het toch een beetje dat hij daar staat. Maar in huis is gewoon niet echt plek er voor meer. Alles is al vol gestouwd :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 12:56

Vergeten is wat lastig. Maar hier stond hij meteen om de hoek naar de toiletmuur. Niet te missen.

O ja donderdag middag wordt de buitenstroom aangelegd als het goed is. Vlot reactie terug van de electricien. *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 14:32

Mijn keuken is nu een chaos en mijn rug een beethe au. De ombouw staat al in stukken in de schuur maar zelfs in delen is hij onhandig en zwaar. Moest in stukjes door de deur door ivm de maat.

Afbeelding

Wel heb ik de tas met water leiding onderdelen gevonden in de garage. Vanmiddag rustig zittend de boel eens gaan passen

Mijn inimini kleine olie radiator staat er ook op. :D Hij werkt goed, even getest op vol vol vermogen

En dit waren mijn warme knusse bedpartners afgelopen dagen *D

Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:44

Lekker geïsoleerd geslapen dus! _O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 14:47

Ja heel erg knus en warm ook :))

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:53

Dat noemen we nog eens door en door testen :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 14:57

:D echt heel comfortabel lag het niet gelukkig ben ik niet zo groot en het bed best breed. Maar zo af en toe schrok ik wakker als ik er tegenaan kwam met omdraaien.

Dillema nu, begin ik aan de ombouw zodat dat maar klaar is ook al ben ik moe. Of stel ik het uit tot morgen en hik er dan tegenaan? Eerst de wasmachine bak op de grond. Dan de rubbel tegels op maat maken (die klus zie ik tegen op -O- ) dan de wasmachine daarop zetten en stabiel maken en dan de ombouw in elkaar zetten eromheen en daarna al die platen erin. Ik wilde het liefst vloer isolatie maar ik kon lastig inschatten hoeveel ruimte ik overheb. Als dat voldoende is worden die dat alsnog en gaan deze rondom de waterleidingen. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:57

In zo'n geval opteer ik voor vast zoveel mogelijk ter voorbereiding doen. Dat je niet al teveel gaat sjouwen zeg maar, maar wel alvast wat werkjes uit de weg ruimt zodat de berg morgen wat minder hoog is. Als is het op zulke dagen maar dat je dan vast het eten voorbereid ofzo voor morgen, zodat je daar geen werk meer aan hebt.

Of vast dingen uitpakken / handig klaarleggen. Vast iets opzij zetten en schoonmaken.
Even goed iets opmeten. Vast een beginnetje op maat maken. Weet ik wat :=