Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:24

Ik hoop dat de vluchten wel gewoon gaan. Daar stap je niet even zomaar in de auto.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:10

prugelpiet schreef:
Oke, worst kaas scenario stormt het morgen zo hard dat we zaterdag niet met de trein naar Oostenrijk kunnen. We gaan natuurlijk proberen dat dit wel kan, maar je weet maar nooit.
Hoe makkelijk kom je die kant op met de auto nu? Ik zie het niet zitten om in hele besneeuwde bergen te rijden. Sowieso moeten we dan morgen halsoverkop ergens sneeuwkettingen regelen, dat is ook al iets een probleem :+

Brixental toch?

winterbanden eronder, sneeuwkettingen huren of kopen (anwb, profile), vignet kopen (anwb) en gas erop. die kant op is t de grens over bij kufstein en je bent er bekant al. geen bergpassen of iets dergelijks wat het extra moeilijk maakt.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 23:01

Mettee schreef:
Oehh! Ik meld me ook ookal ga ik pas in april :D Wij gaan naar Val Thorens, eerste keer wintersport dus zit nu al met kriebels xD Als jullie nog tips hebben voor kleding (niet al te duur) want ik weet niet of ik het leuk ga vinden dus om dan gelijk voor honderden euro’s aan te schaffen vind ik ook zonde.

Ik weet niet welke maat je hebt maar ik heb een tas vol met poelies en vesten waar ik op uit gekeken ben. Verder ook nog 2 jassen. Stuur maar een pb mocht je interesse hebben.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 00:12

Wij komen net uit Brixental en geen sneeuwketting nodig gehad hoor. Rijden ging prima

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 06:14

Brixental heb je over het algemeen geen sneeuwkettingen nodig hoor :n
Als het op het moment zelf mega hard sneeuwt misschien, maar Oostenrijk heeft de boel goed voor elkaar.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 06:15

germie schreef:
Ik hoop dat de vluchten wel gewoon gaan. Daar stap je niet even zomaar in de auto.

:= mij niet gezien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 06:28

Wij hebben in die 20 jaar überhaupt nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad. Uiteraard wel braaf bij, maar goeie winterbanden schelen al zo enorm veel

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 07:31

Ik heb goede winterbanden eronder, dat scheelt. Ik dacht dat het verplicht was ze mee te nemen := :+

Fijn om te lezen dat het met de auto eventueel te doen is. Dat geeft de mens moed :D

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:33

Sneeuwkettingen zijn ook verplicht als het bord er staat. Ik heb ze bij de 4x4 nooit nodig gehad, die reed overal doorheen. Bij de auto met voorwielaandrijving heb ik ze wel 1x om moeten gooien om welgeteld de laatste 500m te rijden. Besloot iemand opeens stil te gaan staan en toen kwamen we niet meer weg :+

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:34

capopjekop schreef:
Wij hebben in die 20 jaar überhaupt nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad. Uiteraard wel braaf bij, maar goeie winterbanden schelen al zo enorm veel

Meerdere keren. Zelfs met winterbanden.
Het is met 2 personen ongeveer 10 minuten werk om ze er onder te leggen. En dan kunnen ze 5 tot 10 minuten later er weer af. :+ Soms gaat het om een stuk van nog geen km, maar ja, dan ben je blij dat je ze hebt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:54

Ligt er natuurlijk aan naar welk gebied je gaat en waar je huis of hotel ligt. Om in t dorp te komen waar we nu skiën heb je ze eigenlijk nooit nodig. Maar waar we vroeger zaten hebben we ze toch wel een aantal keren nodig gehad om boven te komen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:11

En de auto speelt ook mee. Mijn pa reed voorheen altijd audi. En die kon je ook in 4 wieldrive zetten. Mijn twingootje had ze op dezelfde plek waarschijnlijk wel nodig gehad. Die heeft al moeite met de sneeuw in Nederland :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:18

Ik heb ze nodig gehad voor de laatste 100 meter naar appartement in Oostenrijk, ik redde het echt net niet _O- zware wagen met achterwielaandrijving :')

Gaan nu met een SUV, wel alleen voorwiel. Heb dezelfde kettingen gekocht als voor de andere auto. Die weet ik hoe ze ommoeten _O-

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:23

capopjekop schreef:
En de auto speelt ook mee. Mijn pa reed voorheen altijd audi. En die kon je ook in 4 wieldrive zetten. Mijn twingootje had ze op dezelfde plek waarschijnlijk wel nodig gehad. Die heeft al moeite met de sneeuw in Nederland :')

Voor Twingo kan je ook paperclipje meenemen :D

Ben ooit met Suzuki Alto naar Oostenrijk gereden als student. Die redde het maar net de berg op (zonder sneeuw).
Ga zelf lekker in voorjaarsvakantie naar Oostenrijk. Laatste keer was 6 jaar geleden. Veel zin in.
Veel plezier voor degene die dit weekend gaan *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:51

Hanafubuki schreef:
Ik heb ze nodig gehad voor de laatste 100 meter naar appartement in Oostenrijk, ik redde het echt net niet _O- zware wagen met achterwielaandrijving :')

Gaan nu met een SUV, wel alleen voorwiel. Heb dezelfde kettingen gekocht als voor de andere auto. Die weet ik hoe ze ommoeten _O-

Ik heb ze wel eens 2 keer moeten omdoen in de laatste 10km. Had je ze om kon je een paar 100m verder rijden en daarna konden ze weer af (je mag er niet mee rijden op schone wegen). En vervolgens vlak voor het hotel weer om. Die zijn om gebleven totdat we naar huis gingen, want ook toen was de weg nog niet schoon.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:55

Wij hadden onder de SUV mega fijne loopvlakkettingen, dingen lagen er met 2 minuten aan beide kanten op. Alleen nooit nodig gehad :D
Nu hebben we pewag Servo kettingen. Omleggen duurt wel wat langer maar is ook geen moeite. Weet nog wel dat we 25jaar geleden de auto op de krik moesten zetten om die rot dingen erop te gooien. Mijn vader heeft toen lopen vloeken en schelden bij het leven.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 09:59

lucifertje schreef:
Wij hadden onder de SUV mega fijne loopvlakkettingen, dingen lagen er met 2 minuten aan beide kanten op. Alleen nooit nodig gehad :D
Nu hebben we pewag Servo kettingen. Omleggen duurt wel wat langer maar is ook geen moeite. Weet nog wel dat we 25jaar geleden de auto op de krik moesten zetten om die rot dingen erop te gooien. Mijn vader heeft toen lopen vloeken en schelden bij het leven.

En toen kon je 'snelspanners' kopen. Die waren duurder, maar makkelijker er om te leggen. Haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 12:56

Ik heb ook Servo’s voor beide autos :j
Met zo’n grijs spannertje er op :D
De Servo 9

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:13

Wij zijn onderweg!
Auto volgepakt, dakkoffer er op en al bijna op de grote Duitse snelweg! *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 14:14

Whoehoe! Geniet ervan! :D

Nog een weekje wachten hier.. :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:43

Indy_Mouse_9 schreef:
Wij zijn onderweg!
Auto volgepakt, dakkoffer er op en al bijna op de grote Duitse snelweg! *\%/*

Veel plezier. Ik wacht nog een paar uurtjes.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 16:19

Wij gaan morgen even afwachten hoe het spoor erbij ligt. Wil het in Nederland niet gaan we kijken of we in Düsseldorf kunnen opstappen en anders rijden we wel gewoon door met de auto :')

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:04

Goede reis voor degenen die nu gaan, en veel plezier!
Prugelpiet, sneeuwkettingen zijn wel verplicht om bij je te hebben. Je kan ook op marktplaats kijken, wij hebben onze ongebruikte daar ook verkocht.
Wij gaan vanavond rijden, hoop dat de dakkoffer er niet af waait

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:05

Veilige reis gewenst allemaal!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:36

Ik heb voor 2.50 euro bij de kringloop sneeuwkettingen gehaald.
Nooit nodig gehad, maar je moet ze mee hebben.
In Frankrijk zijn ze verplicht om te leggen als je geen winterbanden hebt.
Die hebben wij gelukkig wel