Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
prugelpiet schreef:Oke, worst kaas scenario stormt het morgen zo hard dat we zaterdag niet met de trein naar Oostenrijk kunnen. We gaan natuurlijk proberen dat dit wel kan, maar je weet maar nooit.
Hoe makkelijk kom je die kant op met de auto nu? Ik zie het niet zitten om in hele besneeuwde bergen te rijden. Sowieso moeten we dan morgen halsoverkop ergens sneeuwkettingen regelen, dat is ook al iets een probleem
Mettee schreef:Oehh! Ik meld me ook ookal ga ik pas in aprilWij gaan naar Val Thorens, eerste keer wintersport dus zit nu al met kriebels xD Als jullie nog tips hebben voor kleding (niet al te duur) want ik weet niet of ik het leuk ga vinden dus om dan gelijk voor honderden euro’s aan te schaffen vind ik ook zonde.
capopjekop schreef:Wij hebben in die 20 jaar überhaupt nog nooit sneeuwkettingen nodig gehad. Uiteraard wel braaf bij, maar goeie winterbanden schelen al zo enorm veel
capopjekop schreef:En de auto speelt ook mee. Mijn pa reed voorheen altijd audi. En die kon je ook in 4 wieldrive zetten. Mijn twingootje had ze op dezelfde plek waarschijnlijk wel nodig gehad. Die heeft al moeite met de sneeuw in Nederland
Hanafubuki schreef:Ik heb ze nodig gehad voor de laatste 100 meter naar appartement in Oostenrijk, ik redde het echt net nietzware wagen met achterwielaandrijving
Gaan nu met een SUV, wel alleen voorwiel. Heb dezelfde kettingen gekocht als voor de andere auto. Die weet ik hoe ze ommoeten
lucifertje schreef:Wij hadden onder de SUV mega fijne loopvlakkettingen, dingen lagen er met 2 minuten aan beide kanten op. Alleen nooit nodig gehad![]()
Nu hebben we pewag Servo kettingen. Omleggen duurt wel wat langer maar is ook geen moeite. Weet nog wel dat we 25jaar geleden de auto op de krik moesten zetten om die rot dingen erop te gooien. Mijn vader heeft toen lopen vloeken en schelden bij het leven.