Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 20:34

Das voorzichtig goed nieuws!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:53

Ik zit in de Oostkaap en hier is het echt nog gort- en gortdroog. Echt zinderende hitte met gelukkig wel wat wind maar regen valt hier echt niet. Van het weekend wordt er wel regen voorspelt, en dan dalen de temperaturen gelijk naar 20 graden :+

Het drinkwater is hier overigens wel te drinken maar je moet wel goed opletten, en ik denk dat dat in heel ZA wel is op dit moment.. Omdat het zo droog is staan de drinkwaterreservoirs heel erg laag, waardoor er soms wat bruinig water uit de kraan komt. Dat is prima om in te douchen, je tanden te poetsen of wat dan ook, maar echt liters ervan drinken is niet zo heel erg slim.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 13:33

En als je het vooraf kookt?

Hoe bevalt het verder Emma? Heb je foto’s van je tripjes? :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:57

Ik heb nog geen bruinig drinkwater gezien ;-) hopelijk blijft dat zo.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:03

Hoi allemaal!

Ik meld me voor de tweede keer in dit topic. De vorige keer (najaar 2016) ging onze reis niet door omdat we nog teveel aan het huis moesten verbouwen.
Nu willen we toch graag alsnog najaar 2018 een reis naar en door Afrika maken.
Ik ben heel erg van het zelf uitzoeken, maar ik heb toch wel een paar dingetjes waarvan ik me afvraag of het wel haalbaar is. Daarom graag jullie advies.

We zijn met zijn drieën, we hebben een zoontje van nu 7 maanden. We willen graag in het najaar gaan, want dan is het niet heel erg warm. Zoonlief zal dan ongeveer 1 jaar en 3 maanden zijn.

Kun je in september/oktober een rondreis maken zonder dat je de overnachtingen hebt vastgelegd? Ik heb al een beetje via booking.com gekeken en er stonden nu al berichten bij over dat er bijv. maar twee kamers vrij waren en ook al wel veel acccomodaties die vol waren.

De route weten we nog niet zeker. De vorige keer hadden we deze route bedacht: https://www.traveltrend.nl/reisaanbod/b ... -2/?cat=72

We kunnen zo'n 3 a 4 weken weg, dus het is wel de bedoeling om over die 15-daagse reis wat langer te doen, tenzij de kleine zich heel goed houd, maar dat zien we dan wel (vandaar ook dat we liever op de bonnefooi gaan).

Ik twijfel nog om misschien van Johannesburg naar Kaapstad te reizen, maar ik weet ook niet of dat misschien teveel wordt voor een rondreis waarbij we rustig aan willen doen.

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, dus ik zal vooral een stille meelezer zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:10

Ten eerste, hou er rekening mee dat de herfst in NL de lente hier is, en dat de temperaturen dan echt wel op kunnen lopen afhankelijk van je locatie. Vooral richting het noorden is het in september-oktober echt al heet, langs de kust blijft het wat langer gematigd.

Hoe veel kamers Booking.com zegt dat er vrij zijn zou ik met een korreltje zand nemen. Accommodaties waar jullie langer willen blijven of waar jullie specifieke eisen hebben (bijvoorbeeld in Kaapstad een hotel met een zwembad, aan het strand of smak in het centrum) zou ik van tevoren boeken zodat die maar vast liggen en je er wat meer onderzoek naar kan doen. Verder kan je het prima op de bonnefooi doen, maar ik zou dan wel de avond voordat je er wilt overnachten boeken en niet onderweg of op het moment dat je iets tegenkomt. Al helemaal met zo'n kleintje lijkt het me niet relaxt als je laat 's avonds nog stresserig op zoek moet naar een hotel met een plekje vrij.

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:26

Emmaa_ schreef:
Ten eerste, hou er rekening mee dat de herfst in NL de lente hier is, en dat de temperaturen dan echt wel op kunnen lopen afhankelijk van je locatie. Vooral richting het noorden is het in september-oktober echt al heet, langs de kust blijft het wat langer gematigd.

Hoe veel kamers Booking.com zegt dat er vrij zijn zou ik met een korreltje zand nemen. Accommodaties waar jullie langer willen blijven of waar jullie specifieke eisen hebben (bijvoorbeeld in Kaapstad een hotel met een zwembad, aan het strand of smak in het centrum) zou ik van tevoren boeken zodat die maar vast liggen en je er wat meer onderzoek naar kan doen. Verder kan je het prima op de bonnefooi doen, maar ik zou dan wel de avond voordat je er wilt overnachten boeken en niet onderweg of op het moment dat je iets tegenkomt. Al helemaal met zo'n kleintje lijkt het me niet relaxt als je laat 's avonds nog stresserig op zoek moet naar een hotel met een plekje vrij.

Dankje voor je reactie en tips! Ik had niet gedacht dat het dan al zo heet zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:51

Het is ook heel wisselvallig hoor, vooral langs de kust. Maar richting Jo'burg zit je met een heel ander klimaat en daar wil het echt nog wel eens heet zijn. De zomer begint hier in november/december dus met een beetje ongeluk heb je gewoon al bloedhitte in oktober.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 20:42

Kruger park moet je sowieso ruim op tijd boeken. Verder zal er genoeg beschikbaar zijn, maar op de bonnefooi zou ik niet fijn vinden. Zeker met een kleine ben je toch wat minder flexibel qua keuze misschien en wil je niet gaan lopen zoeken.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:08

Jeaulijn schreef:
Hoi allemaal!

Ik meld me voor de tweede keer in dit topic. De vorige keer (najaar 2016) ging onze reis niet door omdat we nog teveel aan het huis moesten verbouwen.
Nu willen we toch graag alsnog najaar 2018 een reis naar en door Afrika maken.
Ik ben heel erg van het zelf uitzoeken, maar ik heb toch wel een paar dingetjes waarvan ik me afvraag of het wel haalbaar is. Daarom graag jullie advies.

We zijn met zijn drieën, we hebben een zoontje van nu 7 maanden. We willen graag in het najaar gaan, want dan is het niet heel erg warm. Zoonlief zal dan ongeveer 1 jaar en 3 maanden zijn.

Kun je in september/oktober een rondreis maken zonder dat je de overnachtingen hebt vastgelegd? Ik heb al een beetje via booking.com gekeken en er stonden nu al berichten bij over dat er bijv. maar twee kamers vrij waren en ook al wel veel acccomodaties die vol waren.

De route weten we nog niet zeker. De vorige keer hadden we deze route bedacht: https://www.traveltrend.nl/reisaanbod/b ... -2/?cat=72

We kunnen zo'n 3 a 4 weken weg, dus het is wel de bedoeling om over die 15-daagse reis wat langer te doen, tenzij de kleine zich heel goed houd, maar dat zien we dan wel (vandaar ook dat we liever op de bonnefooi gaan).

Ik twijfel nog om misschien van Johannesburg naar Kaapstad te reizen, maar ik weet ook niet of dat misschien teveel wordt voor een rondreis waarbij we rustig aan willen doen.

Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, dus ik zal vooral een stille meelezer zijn :)

Je zit dan wel in de tijd dat de malaria mug actief is. Dus dan heb je preventie nodig en dat lijkt me toch niet echt een pretje voor je kleine. Je zou kunnen overwegen in augustus te gaan, prima temperaturen en dan is de mug niet actief.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 22:23

Mug is pas in regenseizoen actief. Meestal vanaf november. Al is het afgelopen jaren pas veel later dat de regen komt helaas.

Overigens heb je voor kleine kids super handige tentjes die tevens muggennet zijn om in te slapen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 22:57

Er wordt toch echt aangeraden om voor t kruger vanaf sept/okt preventie te gebruiken tegen malaria. Ik zou het risico niet willen lopen met een kleintje.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 23:26

Vorig jaar was de mug ook al vroeg actief in regio Kruger. Voor diegene die geen tabletten slikten werd geadviseerd goed deet te smeren en lange kleding te dragen en alert te zijn.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 08:00

Of je overnacht niet in het Kruger, maar net erbuiten, waar de kans op malaria een stuk kleiner is...

Voor mij voorlopig geen trip naar Zuid Afrika. Ik ben bezig met een nieuwe visum aanvraag in Namibie en omdat het een change of conditions betreft kan het wel zes maanden duren. Tot die tijd kan ik in en uit reizen met een bewijs van aanvraag, maar wil het risico even niet lopen.

overigens is het een change of condition omdat ik getrouwd ben <3

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:21

Wij sliepen vorig jaar september buiten het Kruger Park en daar kregen we dus bovenstaande advies omdat er al Malariagevallen waren en veel mensen het advies hadden gekregen geen tabletten te slikken omdat het nog zo vroeg was en we ver genoeg van het park weg sliepen. Ik zou het risico met zo'n kleine in die maanden echt niet nemen. Dan maar paar maand eerder of enkele jaren later.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 10:22

Gefeliciteerd Iriscope!!!!!

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 12:37

*\o/* :D Gefeliciteerd Iris (ik lees af en toe nog mee) en keek toevallig net even :j
Hopelijk snel geregeld, jouw (permanente) visum :j Super gaaf zeg en van harte gegund. *\o/*

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-18 18:19

Gefeliciteerd Iris!!! Wat gaaf! Vertel eens wat meer :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:39

Wat leuk Iris! Van harte gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 22:48

Wauw Iris gefeliciteerd! Wat fijn :D

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:24

Wat lief van jullie haha. Hij heeft met Kerst een aanzoek gedaan en we zijn op 18 januari al getrouwd!
De grote bruiloft gaan we in NL of DE doen, volgend jaar, zodat onze families erbij kunnen zijn.
Maar we wilden allebei niet langer wachten en omdat Afrika ons thuis is de officiele ceremonie hier doen.
Nu ben ik dus een getrouwde dame!

Jeaulijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:44

Iris gefeliciteerd!! Ik 'ken' je nog van je jockey-topic! Wat leuk zeg!

En verder Iris, Thatsme, Miccamaaike, Manzano en Emma bedankt voor jullie reacties! Malaria is ook wel een dingetje.ik had al gelezen over die tentjes dus ga me erin verdiepen. Het is zeker een optie om juist buiten het Krugerpark te overnachten.

September is wel een mogelijk om te gaan, maar augustus niet, omdat mijn vriend dan geen vakantie kan krijgen. Wel is het een optie om de reis naar begin 2019 uit te stellen. Wat malaria betreft zal ik dat eens uitzoeken, maar ben bang dat het dan weer heel warm is.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-18 23:28

Malaria begint vooral na de regen. Wij hadden dit jaar een eerste geval (ruim buiten kruger overigens) in November, maar dat was een local zonder voorzorgsmaatregelen.
De meeste regen, als hij al valt, heb je daarna. Dus begin van het jaar zou voor mij juist minder geschikt lijken malariatechnisch gezien.

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 00:32

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 29-09-23 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:06

*\o/* Finally!
Ik denk dat de ANC geleerd heeft van de manier waarop Mugabe is afgezet :D