Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Ten eerste, hou er rekening mee dat de herfst in NL de lente hier is, en dat de temperaturen dan echt wel op kunnen lopen afhankelijk van je locatie. Vooral richting het noorden is het in september-oktober echt al heet, langs de kust blijft het wat langer gematigd.
Hoe veel kamers Booking.com zegt dat er vrij zijn zou ik met een korreltje zand nemen. Accommodaties waar jullie langer willen blijven of waar jullie specifieke eisen hebben (bijvoorbeeld in Kaapstad een hotel met een zwembad, aan het strand of smak in het centrum) zou ik van tevoren boeken zodat die maar vast liggen en je er wat meer onderzoek naar kan doen. Verder kan je het prima op de bonnefooi doen, maar ik zou dan wel de avond voordat je er wilt overnachten boeken en niet onderweg of op het moment dat je iets tegenkomt. Al helemaal met zo'n kleintje lijkt het me niet relaxt als je laat 's avonds nog stresserig op zoek moet naar een hotel met een plekje vrij.
Jeaulijn schreef:Hoi allemaal!
Ik meld me voor de tweede keer in dit topic. De vorige keer (najaar 2016) ging onze reis niet door omdat we nog teveel aan het huis moesten verbouwen.
Nu willen we toch graag alsnog najaar 2018 een reis naar en door Afrika maken.
Ik ben heel erg van het zelf uitzoeken, maar ik heb toch wel een paar dingetjes waarvan ik me afvraag of het wel haalbaar is. Daarom graag jullie advies.
We zijn met zijn drieën, we hebben een zoontje van nu 7 maanden. We willen graag in het najaar gaan, want dan is het niet heel erg warm. Zoonlief zal dan ongeveer 1 jaar en 3 maanden zijn.
Kun je in september/oktober een rondreis maken zonder dat je de overnachtingen hebt vastgelegd? Ik heb al een beetje via booking.com gekeken en er stonden nu al berichten bij over dat er bijv. maar twee kamers vrij waren en ook al wel veel acccomodaties die vol waren.
De route weten we nog niet zeker. De vorige keer hadden we deze route bedacht: https://www.traveltrend.nl/reisaanbod/b ... -2/?cat=72
We kunnen zo'n 3 a 4 weken weg, dus het is wel de bedoeling om over die 15-daagse reis wat langer te doen, tenzij de kleine zich heel goed houd, maar dat zien we dan wel (vandaar ook dat we liever op de bonnefooi gaan).
Ik twijfel nog om misschien van Johannesburg naar Kaapstad te reizen, maar ik weet ook niet of dat misschien teveel wordt voor een rondreis waarbij we rustig aan willen doen.
Verder ben ik benieuwd naar jullie ervaringen, dus ik zal vooral een stille meelezer zijn