Disneyland Parijs deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:04

mbkaatje schreef:
Mee eens. Ik zou het persoonlijk best eng vinden om nu naar Parijs of Disneyland te gaan.

Moet zeggen dat ik het echt heel spannend vind en zelfs een beetje eng ja. Vooral omdat ze meer aanslagen verwachten.. :n

Samblabla

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:44

Geloof mij maar dat bij disneyland op elke in en uitgang militaire staan. Dat was dit jaar ook zo na charlie ebdo. Zo min mogelijk aan denken en lekker van je vakantie genieten. Eenmaal in het park vergeet je toch vaak wat buiten je gebeurd.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:49

Samblabla schreef:
Geloof mij maar dat bij disneyland op elke in en uitgang militaire staan. Dat was dit jaar ook zo na charlie ebdo. Zo min mogelijk aan denken en lekker van je vakantie genieten. Eenmaal in het park vergeet je toch vaak wat buiten je gebeurd.

Klopt maar die gekken komen wel binnen als ze willen. Die situaties hou je niet tegen.
Ik ben het wel eens dat je toch moet genieten van je vakantie. Je moet je vooral niet gek laten maken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:53

Die militairen staan er al jaren hoor. Minstens een jaar of vijf al.
Zal wel opgeschaald worden.

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:55

Ik ben al zo'n 7 keer naar Disneyland geweest, en de laatste 2x zijn wij in Planet Hollywood gaan eten, suuuuperlekker !!! :9 :9 :9

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:57

Kijk en een aanslag kan overal gebeuren. Ook bij ons of in onze andere buurlanden. En als je gaat denken steeds van 'wat als' tsja dan kun je niet meer je eigen woning uit ben ik bang.

Maakt niet uit of je door een aanslag dood gaat of aangeteden wordt bij wijze van dpreken. Ooit is je tijd daar en je kunt beter genieten van het leven dan angstig zijn. Want voor je het weet is het voorbij. :)

Maar iedereen denkt natuurlijk anders. :)

@keet, ja weet ik. Maar dit jaar vond ik het wel erg extreem met ter vergelijkmet vorig jaar december.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 14:21

Jaar of 5 geleden stonden er al militairen, werden tassen standaard nagekeken en gingen ook door de röntgen. Gezien ik altijd een survival pakket mee had was dat altijd grote lol

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:35

_Dominique schreef:
mbkaatje schreef:
Mee eens. Ik zou het persoonlijk best eng vinden om nu naar Parijs of Disneyland te gaan.

Moet zeggen dat ik het echt heel spannend vind en zelfs een beetje eng ja. Vooral omdat ze meer aanslagen verwachten.. :n

Kan ik me voorstellen, ik hoop niet dat je mooie reisje daardoor verpest wordt. Gewoon vanuit gaan dat er niets gebeurd.
Ik ga binnenkort naar London en daar wordt ook over gezegd dat er aanslagen kunnen komen.....

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:37

Wij hadden nog niks geboekt en twijfelden tussen Disney, Parijs of Londen. Laten het nu allemaal maar links liggen. Maar als we al hadden geboekt zouden we wel gaan, hier kan net zo goed een aanslag komen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 11:37

Ik ben vorige week geweest, was echt supergaaf *\o/* Donderdag terug gekomen, dus net op tijd :(

Ik heb echt genoten, wij zaten ook op RDC en het was echt prima te doen, 10-15 minuutjes met de auto en je staat ook in t park :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 16:52

mbkaatje schreef:
_Dominique schreef:

Kan ik me voorstellen, ik hoop niet dat je mooie reisje daardoor verpest wordt. Gewoon vanuit gaan dat er niets gebeurd.
Ik ga binnenkort naar London en daar wordt ook over gezegd dat er aanslagen kunnen komen.....

Nee is zo hebben jullie gelijk in. Ben er wel een beetje zenuwachtig voor, maar komt vast goed.. :)

Hoorde dat selfiesticks verboden zijn?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 19:36

Klopt, was bij ons al :+ mensen namen ze mee in attracties of sloegen mensen per ongeluk ermee :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 21:00

Hahaha ohjee lekker dan :')

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-15 09:43

Het is inderdaad verboden. Maar heb er toch genoeg gezien hoor, genoeg mensen die er lak aan hebben :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 20:41

Vannacht is het dan eindelijk zover! Heb er onwijs veel zin in maar blijf toch erg gespannen, tot over een paar dagen :)

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:39

Heel veel plezier :)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 13:40

Veel plezier!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 15:49

Heel veel plezier Dominique!

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 14:59

Ik heb even een vraagje. Welk adres kan ik nou het beste invoeren op mijn tomtom voor de Davy Crockett Ranch? Ik heb nu al een paar verschillende zien langskomen en snap het nu niet meer haha.

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:59

Niemand die dat weet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:02

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:11

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:38

Je kunt ook even bellen met disneyland zelf?
Ik denk dat die jou perfect het precieze adres kunnen vertellen. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:44

Volgens mij staat het gewoon op de borden. Op de site van Disney staat een routebeschrijving

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:45

Babsiej schreef:
Ik ben vorige week geweest, was echt supergaaf *\o/* Donderdag terug gekomen, dus net op tijd :(

Ik heb echt genoten, wij zaten ook op RDC en het was echt prima te doen, 10-15 minuutjes met de auto en je staat ook in t park :D

Wij zaten ook op RDC en kwamen op vrijdagavond thuis..
we besloten onze toegang voor de vrijdag niet te gebruiken en naar huis te vertrekken..

hier dus nog meer op t nippertje..

ons oorspronkelijke plan:

- inpakken
- 2/3 dagje eurodisney
- tegen de avond naar parijs, daar eten en slapen..

Ik was niet fit na een niersteenaanval de week ervoor en een mega migraine aanval maandags in het park (als je ooit je huisje vervroegd wilt krijgen is dat de gouden tip.. op medische indicatie van de ehbo hadden we rond 12.00 ons huisje al). Donderdags begon ik verkouden te worden en vrijdag wat hoesterig.. Omdat de rest ook wel een beetje op was, gingen we dus iets vroeger huiswaarts dan gepland... Inmiddels blijk ik geveld met kinkhoest pff..

----

wat betreft de militairen.. Die staan er al sinds 9/11 ongeveer,
bij verhoogde paraatheid heb je zowel herdergeleiders als cutypiehondjes die een speurfunctie hebben en natuurlijk wat meer 'machts'vertoon van de militairen.. bij lage dreiging of geen dreiging zie je ze niet of nauwelijks en houden ze zich meer aan de zijkanten op