Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 09:46

Er zijn behoorlijk wat fokkers met eigen website, waar regelmatig wat te koop staat.
Ik vind de Canadian Horse een prachtig ras (ik hou van stoere paarden... ik heb niets voor niets een Groninger paard :-)).... http://canadianhorse.info/index.html
Als ik canada zou wonen dan wist ik het wel :-).

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:32

omdat ik het niet zo zie zitten om 118 pagina's door te lezen hier even een vraag die vast al wel eerder is gesteld:
als je voor kost en inwoning wilt gaan werken heb je toch geen (working holiday) visum nodig?
gaan ze bij de douane dan niet lastig doen? (waarom kom je hier, kom j hier niet om te werken voor geld ect)

Gracefull

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:50

myself133 schreef:
omdat ik het niet zo zie zitten om 118 pagina's door te lezen hier even een vraag die vast al wel eerder is gesteld:
als je voor kost en inwoning wilt gaan werken heb je toch geen (working holiday) visum nodig?
gaan ze bij de douane dan niet lastig doen? (waarom kom je hier, kom j hier niet om te werken voor geld ect)

Ja ze kunnen best moeilijk gaan doen kan ik uit ervaring zeggen. Mij hebben ze de hemd van het lijf gevraagd.
Wat kom je doen. Waar verblijf je. Ken je die mensen. Hoe lang ken je ze. Waar ken je ze van. Hie oud zijn ze enzovoort.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:57

Gracefull schreef:
myself133 schreef:

Ja ze kunnen best moeilijk gaan doen kan ik uit ervaring zeggen. Mij hebben ze de hemd van het lijf gevraagd.
Wat kom je doen. Waar verblijf je. Ken je die mensen. Hoe lang ken je ze. Waar ken je ze van. Hie oud zijn ze enzovoort.

Ja dat las ik idd op de WWOOF site, daar hebben ze brieven erbij staan die je kunt geven dat het niet illegaal is wat je komt doen. alleen kijk ik via Workaway :Y) .
Wat heb jij gedaan en hoe liep het af? je mag evt ook wel pb'en hoor

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 22:21

Niet helemaal waar...blijkbaar mag je max 4 weken op 1 plek voor kost en inwoning werken, dan moet je naar een andere plek.

Laatst hadden we een meid van Zwitserland hier, zij had wat problemen bij de grens omdat ze zei dat ze voor kost en inwoning ging werken, verder had ze haar retourtickets in haar koffer zitten en had ze geen bewijs mee dat er genoeg geld op haar rekening staat voor a.s. 6 maanden te onderhouden. Daarnaast was ze net klaar met haar school, dus geen vaste baan en ook geen vervolgstudie om naar terug te gaan. Gelukkig had ze 4 adressen opgeschreven van mensen waar ze heen geen. Dus toen heeft de IO haar een een visa voor ong. 4 maanden gegeven ipv de 6. (dus 4 weken op iedere plek met 1 week reistijd ertussen). Dit was dus een aardige IO. Als je dus voorbereid bent, zorgt dat je je retourticket bij de hand hebt en bewijs van genoeg geld dan zullen ze meestal niet al te moeilijk doen. Ze willen gewoon overtuigd zijn dat je niet illegaal gaat werken en dat je na de 6 maanden het land verlaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 03:08

yarrah schreef:
Hoe ging de verhuizing?
Het is nog steeds of weer gruwelijk koud in Calgary.
Hoe doen jullie dat met je kleding?
Met andere woorden hoe houden jullie het een beetje aangenaam en vooral de voeten?

Sorry, had een paar dagen geen internet door de verhuizing. :+ Maar is goed gegaan, moet nog wat dingetjes ophalen maar we zitten sinds donderdag in ons nieuw plekje. :D

Als iemand nog tips heeft om voeten warm te houden, ik hoor het graag.. Ze vriezen er bij mij nog net niet af :=

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 05:37

Muck boots of bogs + wollen sokken. Ik loop en rij ermee de hele winter (als je ermee wilt rijden moet je wel kijken welk type je koopt, sommige zolen zijn te dik om mee te rijden).

Voor m'n man heb ik voor kerst 'heated insoles' gekocht (http://www.cabelas.ca/product/36244/the ... oe-insoles). Als we de koeien voeren met de paarden, staat hij veel stil op de kar, en je voeten worden dan toch behoorlijk koud als het zo koud is. Hopelijk werken die insoles zoals ze zeggen dat ze doen!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:12

Jaren geleden heb ik een paar Sorel schoenen bij de Bever gescoord in de aanbieding voor 60 euro (ik kon ze niet laten liggen).
Ik heb ze nog maar zelden aangehad. De winters zijn hier nog niet zo streng, maar ik neem ze zeker mee naar de volgende canada trip (in februari)
http://www.sorelfootwear.ca/Women/women ... l?view=all

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:26

Hoihoi,

Gisteravond hebben we tickets gescoord voor een icehockeywedstrijd in the saddledome *\%/*
calgary flames vs LA kings op 10 maart. Gisteren kwam mijn vriend op ge geweldige idee om een icehockeywedstrijd te bezoeken. En verdomd een dag voor ons vertrek is er eentje in calgary YESSS!!!
Daardoor zijn we een dag te vroeg in calgary. Heeft iemand die in calgary woont nog een tip wat we kunnen gaan doen? En dan vooral iets in de buitenlucht dus geen stadscentrum bezoeken. Daar zijn we al geweest, maar een park of iets dergelijks in de buurt van calgary. Om 15.00 moeten weer op vliegveld zijn.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 13:01

IJshockey is heeeel vet! Ik ben naar een paar matches geweest toen ik in Vancouver woonde, Canucks in de Rogers Arena en een paar van de UBC Thunderbirds (universiteitsteam) in de Olympische Arena op onze campus. Vervelen doe je zeker niet tijdens zo'n match :Y)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:10

Hoe lang van te voren was je aanwezig? Deze match begint om 19.00 we denken er om 18.00 aanwezig te zijn is dat vroeg genoeg?
In vancouver ben ik een bij een concert geweest in een stadion vlakbij de renbaan de coliseum..... Dat was in een woord GEWELDIG!!!

De saddledome ben ik al bij geweest tijdens de stampede. Maar ik weet niet meer zeker of ik wel binnen ben geweest, omdat er naast ook een stadion staat. Het staat me bij dat die dag er geen progamma was in de saddledome.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 15:22

Ik ben in ongeveer iedere concertzaal van Vancouver geweest maar die niet :D

Hoe vroeg op voorhand we er waren weet ik niet meer. 18u er zijn lijkt me wel oké, want het duurt natuurlijk altijd even voor je binnen bent (lange rijen aan de ingang), voor iedereen even naar het toilet is geweest (lange rijen aan de wc's), voor je op je plaatsen zit. En misschien even nakijken of de match om 19u begint of het geheel (vooraf heb je altijd national anthem enz) om 19u begint. Want als de aftrap is om 19u, dan zal de opening waarschijnlijk om 18u30 oid al beginnen en dat is net het leukste!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 04:26

Spruce Meadows vond ik heel leuk om te zien. Anders misschien Calgary Zoo of Fish Creek park?

Qua eten vind ik Peters Drive In echt heel lekker voor fastfood, wil je iets eten in een restaurant dan is Earls een aanrader. Vooral die in Dalhousie NW en 16 Avenue. :) Of Kinjo als je sushi lekker vindt, ook in Dalhousie.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:26

Nou ik ben ook aangekomen in Calgary :D was een lange dag gister, in totaal ruim 18 uur erover gedaan. Nu lekker geslapen bij mn broer en schoonzus en vandaag gaan we erop uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:30

Leuk, waar zit je ergens? :D Het is nu iig niet meer zo koud als afgelopen week, scheelt weer :+

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:35

Nee het valt nog mee. :D

Ik heb geen idee waar ik zit. := Wel helemaal aan de rand, volgens mij het zuidwesten? Waar zit jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 16:59

Ik zit in NE, vlak boven 16 avenue :)

Als je nog moet ontbijten, ga langs Cora's :9

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 17:50

Mmm ik heb wel honger, heb de cereals al geplunderd :P Maar de rest ligt nog pp 1 oor. :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 16:50

Weet iemand of je in de buurt van Calgary kan paardrijden? Voor een rit van 2 uur ofzo? Kan namelijk alleen maar echt paardrijvakanties vinden via google.

Paula2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 16:03

Hoi,
Ik wil me ook graag melden hier. Ik studeer op dit moment Equine, Leisure & sports (hbo) in Wageningen. komend jaar moet ik 3 maanden stage gaan lopen. Ik heb gekozen om dit in Canada te doen omdat ik al jaren een keer naar Canada toe wil. Nu heb ik op dit moment een fokkerij/ springstal op het oog waar ik stage wil gaan lopen, maar daar heb ik tot nu toe nog niks mee geregeld.
Ik heb een hele hoop vragen maar waar moet ik nu echt goed opletten als ik mijn reis ga plannen? En wat is de beste periode om te gaan? Ik heb vanaf 1 juli tm half November de tijd voor mijn stage.

Mijn stage wil ik het liefst lopen op een stal dat gericht is op springen en of fokken, hebben jullie toevallig nog leuke ideeën waar ik evt stage kan gaan lopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 18:26

Spikkelfire, hoe ver wil je gaan? In Calgary is er namelijk maar eentje en het is denk ik het leukste om ergens meer buiten Calgary te gaan.

Misschien Canmore of Banff? Zoeken op 'Canadian Rockies trail riding'?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 19:19

Bedankt voor de tip! Kan wel wat buiten Calgary gaan, m'n broer kan me dan brengen.
Heb een leuke gevonden die het hele jaar door ritten organiseerd, bij Bragg Creek. Ziet er goed uit!

Het is alleen alweer 2 jaar geleden dat ik op een paard heb gezeten en 4 jaar geleden dat ik intensief heb gereden, vind het wel weer spannend. :o

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:06

@ spikkelfire: Je zou http://www.albertahorsetrainer.ca/ eens kunnen bellen of mailen. Ik denk dat hij jouw ook gerust meeneemt op een trailride. Paarden zijn superrrr braaf en de omgeving is mooi. ca. 45 min noord-west van Calgary. Als je daarheen gaat moet je ook even gaan eten bij de water valley saloon. Lekker eten en gezellige plek.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:12

@ paulien: Ik zou meteen half juli vertrekken, afhankelijk waar in Canada je heen gaat, zul je tot half november meestal wel prima weer hebben en niet te extreem. Ik weet zo even geen stal die echt gericht is op springen en fokken.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 02:24

_Linda schreef:
@ spikkelfire: Je zou http://www.albertahorsetrainer.ca/ eens kunnen bellen of mailen. Ik denk dat hij jouw ook gerust meeneemt op een trailride. Paarden zijn superrrr braaf en de omgeving is mooi. ca. 45 min noord-west van Calgary. Als je daarheen gaat moet je ook even gaan eten bij de water valley saloon. Lekker eten en gezellige plek.

Super, bedankt voor de tip. Ik ga morgen even informeren!