Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TinkerTreas schreef:Ik herken dat wel. Ik heb ook vaak een idee in mijn hoofd, van dan en dan wil ik daarheen kunnen rijden. En dat geeft me ook een stresserig gevoel.
Ik ben blij dat ik dat een beetje los heb kunnen laten, want van stress wordt niemand beter ik zelf niet, en het paard zeker niet.
Ik denk dat als je Diego nu de tijd geeft om te settelen. En ondertussen gewoon rustig met hem aan de gang blijft gaan, dat je van de zomer prima een ritje met hem kunt gaan maken.
Diego is volgens mij een heel ander type paard als mijn Stella (draver, onzeker, veel verschillende handelaren gezien). Maar hij heeft natuurlijk heel lang op dezelfde vertrouwde plek gestaan. En het leven is nu heel erg anders dan dat hij gewend is.
Blijf consequent naar hem, neem kleine stapjes. En blijf op zijn emmertje letten. Als die over loopt, doe je teveel en moet je een paar stappen terug. En dat wil je voorkomen.
Tinka schreef:Volgens mij pak je het wel goed aan zo. Misschien kan je de eerste keren rijden in de wei, terwijl de rest in zicht blijft, bijvoorbeeld in jullie rijveld. En buiten kan misschien Erwin meelopen met een vriendje ter ondersteuning.
uxgranta schreef:Ziet er fijn relaxed uit.
Marilu schreef:Mooi dat je jezelf toelaat om voor alles wat meer tijd te laten.
Dat geeft Diego ook weer meer respijt om te wennen en te aarden.
Warwick Schiller vind ik ook heel interessant om te volgen !
Van sommige van die trainers zou je toch willen dat ze vlakbij woonden, hé, zodat ze even 'on the spot' zouden kunnen komen helpen.
balance schreef:Fijn dat het goed gaat Monique. Tis een beetje introvert paard, niet zo makkelijk.
senna21 schreef:Wat ik een hele mooie aanvulling vindt vanuit Tristan Tucker, is dat een paard zich ook bewust moet zijn van zichzelf in het contact met mensen. Dus niet alleen letten op onze signalen, maar ook vooral zijn eigen proces.
(ik heb geen paard om mee te oefenen, maar vind dit o zo interessant... zou ook iets voor mensen zijn )
balance schreef:Zeker, senna21. Tristan is ook erg interessant en veel dingen komen juist uit de mensenwereld is mijn ervaring.
balance schreef:Yep, je hebt gelijk. Eigenlijk doen we dat allemaal, ons eigen smeltpotje samenstellen.
Sintara schreef:Niet leuk, ribben kneuzen.
Ik weet nog dat mijn vader een keer met skiën was gevallen en zijn ribben had gekneusd, die werd helemaal blauw omdat hij geen adem wou halen. En mijn moeder dan heel droog schreeuwen: nou, doe toch maar!![]()
Vergeet je ook nooit zoiets

Jet schreef:Dat over die regen kwam ik vanochtend op Nu.nl ook al tegen: https://www.nu.nl/buitenland/6386575/fr ... dagen.html . Niet zo gek dus dat het nu bij jou een modderboel is geworden.
En dus ook niet vreemd dat de paarden last krijgen met dit vieze weer. Goed om ze te ondersteunen hoor.