Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 14:44

Wat een misselijk ventje. Dat klinkt gewoon als zieken. Paaltjes klinken als fijne oplossing hoewel elke keer een bekeuring uit kunnen laten schrijven ook wel wat aanrekkelijks heeft....

Buurvrouw is zelf dan ook geen haar beter als die dat maar toelaat.
Balen joh voor de buurt dat er van die droeftoeters bijgekomen zijn.

senna21

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 16:30

Ontzettend naar, zo'n figuur. Probeer je er niet teveel van aan te trekken (al weet ik hoe lastig dat is). Hij heeft een probleem. Je hebt veel andere aardige buren.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 16:39

Dit is nederland en geen frankrijk gelukkig. En helaas van de hechte fijne woonstraat is langzaam aan weinig meer van over de laatste jaren. Jammer Maar gewoon stom. Ik kan bijna geen kant op en kan alleen na veel kunst en vliegwerk de deur uit.

Ik hoop dat de gemeente snel iets kan doen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 10:31

Hier was vanmorgen joepie de auto weg en toen maar heel kinderachtig de auto van gv en mijn bus zo gezet dat het pad vrij blijft. Maar beide voertuigen staan nu op het randje van hun vak. Meer in de weg als alleen een dubbel geparkeerde bus. "Maar hee als kanspareltje het uitlokt kan hij het krijgen. Nu kan hij er echt niks van zeggen omdat ik net binnen de lijntjes kleur nu }>" -O- gewoon te zot voor woorden en ik haat dergelijke acties van mezelf. Maar gv kreeg de boodschappen er ook niet langs, mijn papa kan zo niet langskomen, niks uit de bus of auto pakken omdat voor mij en mijn papa de afstand tot de deuren te groot wordt met teveel zigzagzigzag. Dus we moesten iets. Hopelijk komt de gemeente snel met het bordje

Maar poe ik land nog niet lekker nu. -O- Meestal binnen een dag dat ik mijn draai vind weer maar dit keer niet. Gv vliegt ook van hot naar her nu ivm afspraken. Mijn oog is nog dikker en roder nu dan maandag maar gaat wel de goede kant op. Het is nu jeuk in plaats van pijn. :+ Ik heb nog zeker 2 weken om te landen dat scheelt.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 10:40

Jeuk is goed toch :Y)

Hopelijk komt de. gemeente er snel voor zorgen dat de doorgang toegankelijk blijft, toch bizar als je niet meer fatsoenlijk eruit kan met de scootmobiel zeg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 13:19

Niet alleen scootmobiel die er niet doorkan, ik kon er te voet met krukken ook niet meer langs, :n gv niet met de boodschappen en mijn papa ook niet meer. Voor is geen parkeerplaats maar een boom en verder vol en te smal voor een bus om te parkeren(en een beste loopafstand ook nog bocht bocht bocht) en achterom is een heel smal zigzagblok hek en een door mos spiegelgladde bestrating en dan nog een haakse bocht achterom. Niet echt een alternatief dus. Daarom is meteen bij aanleg dat zijhek er officieel gekomen.

Gemeente belde vanmorgen al op. Ze zijn er mee bezig en maandag hoor ik meer tenzij ze al eerder een simpele oplossing hebben. Een bord schijnt geen officiele functie te hebben en alleen markering op de grond wordt vaak niet gezien dan wel genegeerd kennelijk. Maar in de buurt is er een paaltjes blok voor een uitgang die er niet meer is, die schijnt wel dan zonder juridisch gedoe over te kunnen. Zou namelijk alleen deze ingang officieel geblokt worden moet er eerst een aanpassing komen van de bestemming omdat er dan een parkeerplek verdwijnt als de paaltjes verderop weggehaald worden komt daar weer een plek en blijft binnen een straal van de aantal parkeerplekken gelijk, (was al wel maar moet dan opnieuw ivm verjarig blijkt 8)7 en daar kon dan bezwaar op komen en veel gedoe en 6 weken minimaal enz enz enz :list: ) oftewel een hele hoop juridische regeltjes anders.

Maar zijn mening ook, het zou gewoon niet nodig hoeven zijn omdat bij normaal sociaal gedrag mensen er gewoon rekening mee zouden houden dat ze niet de uitgang van iemand blokken, gehandicapt of gezond. Maar ook als mensen eenmaal met dit soort dingen beginnen alleen officieel regelen de oplossing is. Vandaar dat zij het ook het willen regelen zonder de bezwaar optie, want dan is de kans op bezwaar mega groot en blijft het probleem in stand en raak ik feitelijk een deel van mijn zelfstandigheid kwijt door het gedrag van een of twee personen -O-

Ik ben zo blij daardoor extra met de mooie ruime parkeerplaats in frankrijk. Waar de loopafstand gewoon korter en gemakkelijker is dan hier. Bizar eigenlijk :+

Jeuk is inderdaad meestal een goed teken, ik herken het van de andere plekken. Altijd eerst pijn, dan nog roder en heel veel jeuk, dan gaat het open en geneest het, maar ik kan niet krabben zo :+ en ik heb een heel charmant nog roder en dikker oog dan maandag. Dat was al gemeld door de huisarts.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:01

en als ze jouw officieel die plek toewijzen als mindervalide, punt is dan wel dat er dan maar 1 kenteken op komt, staan je buren daar dan, dan kun je ze laten verwijderen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 17:10

Dat hoeft niet en is ook niet praktisch :+ dan is de boel nog steeds geblokkeerd namelijk :+ , daarnaast voldoet het niet aan de eisen voor een eigen plek. er is plek genoeg (een vereiste voor een plek op nummerbord is onder andere geen plek. Ik heb eerder een plek op kenteken gehad) het enige dat hoeft te gebeuren is maximaal 1 meter blokken of markeren zodat de uitgang vrij blijft. Dat is alles. :') of nog beter als de man gewoon een beetje fatsoen had was dit hele circus niet nodig. Parkeren als er geen plek is is nog niet eens een drama, dat is echt heel zelden. Maar bewust blokken als er plek genoeg is is gewoon sneu -O-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-24 17:45

maar voorkom je daar wel mee, plus een stok om terug te slaan, dan is het nix zeggen gewoon 1 telf en ze krijgen boete en moeten hem weghalen.. na enkele x, wordt ie weggehaald voor ze kunnen ze wagen op politiedepot ophalen

nu kan je nix, vriendelijk vragen of ze het niet willen doen, willen ze niet is dat jammer

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-24 18:08

Je hebt pb voor wat uitleg. Nu staan mijn bus en de auto van gv strategisch geparkeerd en moeten we steeds zorgen voor verplaatsen als een van de voertuigen weg is en is de gemeente met spoed bezig te kijken wat kan. Mocht dat mislopen moet ik iets maar beter zo kalm mogelijk oplossen. :) vandaag kon ik hoe dan ook weg. Morgen ook. Dit weekend is het even schuiven en dan is het al weer maandag :j

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 17:20

En is er nog wat gebeurt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-24 17:44

Geen idee. :+ Ik zit in nederland en heb afgelopen weken veel dingen moeten regelen en nabellen voor anderen en moet komende week nog wat afspraken doorstaan en dan ga ik weer richting frankrijk. Wel de laatste spullen bij elkaar aan het rapen die nog die kant op moeten.

Wat betreft de gemeente nope -O- we moeten nu steeds een auto schuif circus uitvoeren om de boel vrij te houden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 10:24

Hier gewoon -O- veel teveel aan het hoofd. We zijn gister op de stresstrein gestapt en weten niet wanneer we daar weer vanaf kunnen stappen en hoe we er dan aan toe zijn ;( Hoofd bovenwater houden zal een klus worden. %). Geen idee hoe we erdoor komen maar het gaat lastig en zwaar worden. Ik moet eigenlijk in Nederland blijven om hulp te bieden en een oneindige stroom regelwerk te doen maar kan het alleen volhouden vrees ik als ik in frankrijk zit. Deels van het regelen kan op afstand maar deels zal in nederlnd moeten. Pfffff

Twee positieve puntjes mijn papa gaat redelijk ok en eind november begeleidt ik hem naar een bruiloftbezoek van mijn neef. Hopelijk kan gv ook mee. Even wegduiken uit de realiteit en dan kan mijn papa zijn schaarse familie heel verderop nog zien en spreken. Camper mee en gaan.

Unwritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:39

Dan geef ik je gewoon een dikke knuffel :knuffel:

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:44

Hier ook een dikke knuffel.
Probeer zoveel mogelijk waar kan je rust te pakken :knuffel:

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 10:45

Hier ook :(:) Gewoon maar weer dag voor dag doorploeteren.....

Wel fijn dat paps okee gaat. Ik duim dat 1 en ander alweer wat geluwd is tegen de tijd van de bruiloft en dat dat een fijn tripje wordt :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-24 10:48

Pmarena die kans is 0. De komende twee maanden is afwachten, regelen, duimen steunen en kop boven water houden. -O-

Afgelopen week beiden de rem erop gehad en afgelopen weekend even kunnen ontspannen met de wetenschap dat gister die trein zou vertrekken alleen was welke kant op nog niet bekend. Dat weten we nu en het enige dat we konden doen is erop springen en meereizen

Vanmiddag covid enting, daarvan bijkomen inpakken en even naar frankrijk. De bruiloft komt ertussendoor. Waardoor ik helaas wel de laatste dag van de bakkermevrouw mis :(:) maar mijn papa naar die bruiloft krijgen is belangrijker. Alleen redt hij dat niet. Veel te ver weg en veel te vermoeiend.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 16:37

KLinkt heftig Karuna, heel veel sterkte en een dikke knuffel, als ik (of wellicht iemand anders hier) iets voor je kan doen, stuur gerust een PB.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 18:19

Lief, :knuffel: maar helaas kan er niks door anderen gedaan worden -O- vandaag een heel volle dag met regelwerk terwijl ik me nu noet bepaald top voel en mijn hoofd de hele dag al ietwat bonkt. %) Maar ja dat is voor een goed doel maar toch pffff ik ben echt brak even volhouden het was ingecalculeerd. Maandag volgt een volgende portie regeldingen voor gv en ik op afstand dan. :')

Komend weekend vertrek ik is de bedoeling. Het idee was morgen een stukje oprijden en gv met de motor en dan een of twee nachten ergens staan maar omdat we allebei zo moe zijn en hij ook brak is dat eigenlijk ook meteen weer van tafel geschoven. Als het even kan ga ik zaterdag een mini stukje en zondag ook en dan zie ik wel hoever ik kom.

Morgen als dat lijkt te lukken de electricien even mailen zodat hij weet dat ik er ben vanaf pakweg dinsdag ivm laatste stukje buitenstroom aanleggen.

Vanmiddag hebben we het mantelzorg compliment nuttig gebruikt en de boekhandel hier geplunderd met de gekregen kadokaarten. :D Twee spelletjes voor in de camper waarvan 1 ook voor een persoon te doen is. Een kalender voor volgend jaar, een verjaardagskaart en een gefeliciteerd met jullie huwelijk kaart. En voor mij een wildpluk boek met recepten en welke geneeskracht het heeft en voor gv een frans voor dummies boekje waarin ook de uitspraken staan van alledaagse dingen en ook de moelijkere zinnen en voorbeelden.

Er staat nu een grote pan soep op smaak te komen en wat later eten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:00

Iig heel veel sterkte en geniet van de soep :knuffel:

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-24 20:06

Veel sterkte voor jullie, Karuna.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-24 20:19

De soep was erg lekker. Veel groentes erin en verse kruiden en lang laten staan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 14:51

Vanmiddag op materialen jacht, meters buisisolatie, isolatie plaat of rol niet zijnde glas wol of steenwol. Een kliko ombouw, een wasmachine bak een vorstvrij houd kacheltje en eventueel rubber speeltegels. Hopelijk zijn de metalen kasten in de winkel ook anders moet ik de volgende keer vooraf bestellen zodat ze wel in de winkel zijn.

Het idee is een ombouw te maken van de kliko ombouw voor de wasmachine. Daarin isolatie plaat zodat de wasmachine vorstvrij blijft. Ik de waterleidingen kan beschermen en eventueel vorstvrij kan houden met een kacheltje dat ik monteer aan de wand. Het zal wat aanpassen kosten omdat de aan en afvoer leiding van de wasmachine onhandig lopen.

Verder hoop ik de achterwand van de keuken gevoegd te krijgen en ik ga een poging doen om de extra vriezer en afwasmachine voor de winter in de keuken te krijgen. Maar geen idee of dat kan gaat lukken, de wasmachine heeft prioriteit

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-24 18:08

Niet heel ver gekomen ivm vermoeidheid die onverwachts toesloeg. Maar wel een fijne plek voor de nacht. Morgen verder. Mijn telefoon is niet zo blij met schemering maar het geeft een idee :P

De camper zit goed vol. :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding