Water heb ik echt een broertje dood aan. Wij drinken meestal cola of sapjes. Wij hebben ook altijd ontbijt bij het hotel, dus dat scheelt weer. En voor 's middags wat broodjes met beleg vanuit de supermarkt. 's Avonds uit eten maar dan zit je met 2 personen incl. fooi toch wel aan de $ 50,- Dus al met al schat ik het op gemiddeld $ 65,- per dag met 2 personen. Starbucks vind ik nog steeds niet bijzonder en ik voel me er standaard getild.
Wij hebben in de meeste hotels ook wel een keukentje, dat scheelt natuurlijk ook wel. Dan kun je altijd zelf nog iets van een salade maken. Vaak zit er ook een broodrooster in 't keukentje. Dus we kunnen ook heel simpel eten, vind het altijd prettig het een beetje af te wisselen.
De prijzen verschillen ook erg per staat/stad, voor zowel uiteten gaan als dingen in de supermarkt. In California is het eten vrij duur vergeleken met andere staten.
Wij hebben natuurlijk het meeste vervoer (en excursies) er al in zitten, dat scheelt
Ik ben voornamelijk benieuwd naar de vegetarische Amerikaanse keuken Al ben ik mezelf maar aan het leren om zalm ook lekker te gaan vinden. Ik eet geen vlees omdat ik dat echt niet lekker vind, maar heb al wel gezien dat dat in bepaalde gebieden nog best een uitdaging kan gaan worden Gegrilde zalm hebben ze daarentegen bijna overal wel.
Ik ben ook vegetarisch en heb het vier maanden overleefd . Heel weinig variatie, voornamelijk sla (wel weer paar kilootjes minder haha). Woonde dan wel op n campus dus niet zoveel keus qua eten. Maar in de grote steden vond ik dat je best goed kon eten. Hadden ze ook veel geitenkaas etc. Vaak ook n vegaburger maar die hoef ik niet zo vaak.
In grote steden, vooral in Cali, vind je heeeeel veel vegetarian eettenten hoor, Berdien. In SF en LA stikt het van die hippe vegetarian/vegan restaurantjes en fastfood.
Ik heb veel vegetarisch gegeten in Amerika. Gaat prima
Overigens heb ik op vakanties in Amerika steeds rond de 60$ per dag uitgegeven. Gemiddeld natuurlijk. Starbucks bezocht ik eens in de zoveel tijd. En m'n echte verslaving was eigenlijk frozen yoghurt. Oh men, dat is zo heerlijk daar met die toppings
Vegetarisch komt helemaal goed hoor, helemaal in Californië. Daar stikt het van dat soort zaakjes en elk restaurant heeft wel een gedeelte met vegetarische menu's
Als wij hier uit eten gaan zijn we gemiddeld $50,- kwijt, dat is iig vele malen goedkoper dan zelf thuis koken (om nog maar te zwijgen over het feit dat de brandmelders hier heel scherp afgesteld zijn en we dus geregeld afgaande rookmelders hebben en onze honden dat echt niet tof vinden), we gaan geregeld uit eten en bij verschillende restaurants, zowel de lokale als de wat meer grote ketens (TGI Friday, Applebees etc).
Kwa drinkwater zit er veel chloor hier en ik drink het echt niet! Ik haal gewoon n vat met water en dat gebruik ik dan ook om bijv thee mee te zetten. In ons koffiezetapparaat gaat wel gewoon kraanwater maar daar zit n filter in wat dus de chloor eruit haalt. Om in te koken vind ik het dan weer niet erg en onze honden drinken het ook zonder probleem. Soms merk ik dat er weer meer chloor in het water zit al ik onder de douche sta... Zo heb je dagen geen chloorlucht en zo heb je m ineens weer wel, verschilt dus wel wat van dag tot dag.
Hier in de omgeving houden ze ook goed rekening met vegetariërs en staat dat ook netjes op de kaast aangegeven, er zijn voldoende gerechten die vegetarisch kunnen. De salades die ik hier tot nu toe gehad heb zijn erg lekker en ik doe dat voornamelijk omdat ik toch wel mn vitamines binnen wil krijgen (iets dat voor mij wegens mn ziekte toch al moelijk genoeg is), kwa gewicht moet ik zeggen dat mijn man fiks aangekomen is (en enkele collega's en hun aanhang ook) maar dat ik wel aankom maar niet schrikbarend veel en behoorlijk schommel (maar wel binnen mn streefgewicht blijf).
Zo, hier weer een flink gebroken nachtje gehad... Onze pup kan niet tegen de schommelingen kwa weer en luchtdruk dus met deze schommelingen word ze ziek (overgeven etc, zo zielig!!!) en dat betekend dus dat ik er weer minimaal 2x per nacht uit moet... Manlief ronkt gewoon door en maakt dan ook nog van die opmerkingen zoals: Schat, ben je eruit geweest? Waarom?? Als ik dan netjes geantwoord heb waarom dan draait meneer zich om en ronkt verder... Zucht! Kon ik dat maar... gewoon slapen en niet horen dat de hond(en) aan het piepen zijn. Zal wel intuitie zijn waardoor ik niet vast slaap en schijnbaar snel wakker ben.
Vandaag weer een les op mn programma staan en daar heb ik zin in... Gelukkig schijnt de zon nog niet zo fel als normaal en is het lekker bewolkt, nu hopen dat dat voorlopig even blijft want 30 gaden, flinke luchtvochtigheid en les om 12u is niet zo'n fijne combi
Ow ja.... Nog 3 dagen en dan begint hier het race seizoen, dan gaat de baan open voor publiek en dan moeten we natuurlijk wel bij enkele races gaan kijken. Saratoga heeft de oudste renbaan van de VS dus tja, als je er woont moet je er natuurlijk wel heengaan
Vooral bij de grote ketens hebben ze eigenlijk altijd wel een vegetarische kaart, Appelbees en TGI Friday inderdaad enzo. Bij Ruby Tuesday hadden ze ook een heeeele lekkere vega kaart voor zover ik me kan herinneren!
Ketens als Olive Garden, Chili's hebben ook, net als TGI of Ruby, een vega menu. En zelfs ik, vreselijke lastige eter, vind sommige gerechten echt heerlijk
Ik maak(te) me ook niet zozeer zorgen over ketens of in de grote steden. Maar we zijn ook in kleinere steden waar de keuze een stuk beperkter zal zijn. Bij Bryce Canyon bijvoorbeeld Maar komt vast goed
De bovenstaande ketens zitten echt op elke hoek van de straat. Zelfs toen we door het Amish gebied reden kwamen we gewoon een Appelbee's tegen. Komt helemaal goed!
En wanneer ging je nou precies? Ik zit lekker de vluchttijden in de gaten te houden, iedere keer heeft dat ding vertraging... of is geannuleerd. Nu heb ik dus wat dingen van mijn cursus verkoper reizen opgestoken met betrekking tot annulering/vertraging. Je krijgt een aardig centje en eten en drinken...
Mijn Boston tripje in september is semi-definitief; uitnodiging gehad vanuit Boston met travel grand, nu alleen nog inschrijven en vlucht/hotel boeken. Sinds het congres maar een 5tal dagen is, zit ik te kijken of ik er nog wat om heen kan boeken.. Maar ben pas nog in NYC geweest
wij zijn inmiddels alweer een week terug uit USA. Het was echt fantastisch, we gaan aankomende jaar zeker weer terug. Waarschijnlijk met Canada gecombineerd.
Times Square is zeker leuk en moet je als toerist ook echt gezien hebben. Maar ik kan me voorstellen dat je die plek graag vermijd als je in NYC woont.
Klinkt goed Angela, rondje Zuidwesten heb je gedaan toch?