maar ik heb nu wel een schets van het dagschema en een goede kostenraming. Volgende week ga ik dit uitwerken en accomodaties opzoeken en enkele al boeken. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar ik heb nu wel een schets van het dagschema en een goede kostenraming. Volgende week ga ik dit uitwerken en accomodaties opzoeken en enkele al boeken.
Tenminste, moet morgen nog een keer terug naar de ambassade om hem op te halen maar dat neem ik maar even voor lief. Heb gister bijna in tranen opgebeld want ik vlieg maandag al en had nog niets gehoord. Ze wou me eerst afwimpelen maar heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik vanmorgen even langs mocht komen om te checken hoe het nou zat. Blijkbaar hebben ze op het voorblad van mijn aanvraag gezet dat er een document mist en dat hij daardoor afgewezen zou worden, terwijl dat document er gewoon in bleek te zitten (wist ik ook zeker). Vind het zo bizar dat ze me niet gebeld hebben met de mededeling dat er iets mistte, maar dat ik er zelf vier dagen voor mijn vlucht nog achteraan moest... Maar goed. Met wat aandringen heeft de ambassadeur beloofd dat hij morgen om 11 uur ondertekend klaar zou liggen
Relaxed schreef:Leuk topic! Ik heb Zuid Afrika geboekt voor september dit jaar. Ik doe de Singlereis met Fox, 17 dagen. Eerste 13 dagen is Krugerpark, Lesotho en omgeving, daarna met binnenlandse vlucht naar Kaapstad.
In 2009 ben ik al in Kaapstad eo geweest (mijn oom woont in Kaapstad) dus dat ken ik op zich wel. Wil eigenlijk voor 1 van de laatste dagen een walvis excursie boeken in Hermanus. Verder nog weinig plannen, aangezien het toch georganiseerd is
Sakura789 schreef:Inmiddels alles gelukt Emmaa?
Hier aftellen naar april, voornamelijk in Botswana, maar vertrek en terugkomst vanuit Zuid Afrika.
Zit nu op een game Lodge vlakbij Grahamstown, vandaag op hun grounds oa impala's en een giraffe gespot
Was echt zo onwijs vet. Morgen gaan we naar Addo Elephant Park en daar hopelijk de big 5 spotten. Gaan vroeg weg zodat we misschien de leeuwen nog kunnen zien voordat ze zich verstoppen in de schaduw.

kunnen ze m’n vriend ontmoeten en kan ik ze hier alles laten zien waarom ik zo verliefd werd op dit land. Ik ga ze meenemen naar de garden route en ook naar addo
heel veel plezier bij addo Emma! Ben benieuwd wat je allemaal gaat spotten
poes schreef:Hoe is het met het water in Kaapstad? Wij gaan er twee dagen zijn eind april, op het dieptepunt dus. Ben er niet bang voor wel nieuwsgierig.
Mijn vriend komt ook in maart, echt super fijn. Addo was super mooi en het is heel leuk dat het een self drive park is, dus dat je zelf rond mag rijden op de routes. Vooral bij de waterputten echt enorm veel olifanten gezien, denk dat we er in totaal wel zo'n 100 gespot hebben en dat is alleen wat naast de route loopt want het park zelf is echt gigantisch. Waterbuffels ook flink wat van gespot, hele grote kudde. Op het reserve waar we slapen hebben ze giraffes en een hele hoop field game dus heb al mijn fair share aan dieren kunnen zien
Op Addo hebben we geen leeuwen, luipaarden of hyena's gezien maar daar waren we al voor gewaarschuwd. Het is hier erg heet op het moment en die beesten verstoppen zich gewoon de hele dag, komen alleen rond zonsopgang en na zonsondergang wat water drinken en eventueel wat jagen. Ik ga er in maart nog een keer naartoe en wil dan wel een guided tour doen denk ik, ze gaven hier bij het reserve aan dat de Rangers prima weten waar ze verstopt liggen maar dat ze dat niet aan het selfdriving publiek vertellen om te voorkomen dat er een dikke file komt te staan of dat de dieren wegtrekken van de wegen.
Hoeveel water je verbruikt wordt overigens nergens bijgehouden, maar je wordt er elke seconde van de dag aan herinnerd dat Day Zero eraan komt. Het geldt trouwens voor heel de West Kaap (zo'n beetje tot aan Port Elisabeth), maar in zo'n grote stad is het natuurlijk ook veel sneller een probleem voor veel mensen.
ik vind het wel verschrikkelijk voor de bevolking.
die kant is sws een stuk natter. Andere klimaatzone.