Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 08:14

yarrah schreef:
Nee, je hebt geen esta nodig. Afgelopen zomer konden we zo de grens over een groen kaartje wordt in je paspoort geniet en als je terug komt er weer uitgehaald. Een Esta heb je nodig om de USA in te vliegen.

Altijd controleren of dat groene kaartje eruit is gehaald want dat was bij ons niet het geval en kwamen we achter op het vliegveld van Vancouver.
We konden het vanuit nl opsturen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:20

Hmmm denk dat ik binnenkort misschien toch ook maar meedoe aan de volgende ronde voor working holiday. Ik wil zoooo graag weer terug naar Vancouver en er is niets dat me hier houdt. Was laatst naar een beurs voor werken in het buitenland en daar zat zo'n lieve vrouw van de Canadese ambassade (die zelf ook van Vancouver was) die me toch overtuigd heeft :Y)

Beetje jammer dat ik het besluit nu de afgelopen ronde net gesloten is :+

Blacky94

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:24

Heh, working holiday, voor NL iig, opent pas begin 2014 :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:09

Wij hebben 3 keer vast gezeten in de sneeuw :=

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:42

Had je toyota nog geen winterbanden :+ .
Sterkte, met dit weer.
Eind van de week verwacht men hier in nederland ook storm (windkracht 9) en er zijn weervrouwen die ook sneeuw voorspellen. Een echte blizzard in nederland........ _O- .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:46

Nee geen winter banden. Cheapskates, moeten er toch maar aan geloven. :=

Op zowat elke hoek van de straat stond er wel iemand vast. :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:46

Omg, ik hoop dat dat een beetje over is als ik over 3 weken wegga.. := Anders blijf ik maar thuis. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:48

Volgens mij moet het dinsdag ochtend beter worden?

Donderdag gaan we verhuizen en moet ik tig keer op en neer rijden, hoop dat het dan allemaal wel goed is. :+

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:30

Dat hoop ik ook voor je.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:07

Winterbanden maken een groot verschil! Maar donderdag zullen de wegen toch al heel wat beter moeten zijn. Wordt een koude verhuisdag!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 10:07

Hoe ging de verhuizing?
Het is nog steeds of weer gruwelijk koud in Calgary.
Hoe doen jullie dat met je kleding?
Met andere woorden hoe houden jullie het een beetje aangenaam en vooral de voeten?

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 11:34

Hallo allemaal,

Ik kom me ook ff melden hier :D
Wij gaan zodra we groen licht hebben emigreren naar Canada (Alberta/McMurray)
We hebben hier al meer dan een jaar over nagedacht. Mijn vriend kan overgeplaatst worden daar heen qua werk.
Onze 14 jarige paard gaat mee.. ik kan echt niet zonder haar!
Zelf ben ik een hobby fotograaf en kan niet wachten om daar te mogen fotograferen :)

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:59

Leuk Salliballi! Hoop dat het goed bevalt in Fort Mac, toch weer iets heel anders dan centraal/zuid alberta en zeker tov NL ;) . In ieder geval wel altijd veel werk daar en kun je goed verdienen.
Krijgen jullie een plek om te wonen via het werk? Veel mensen hebben een (super mooi) huis in centraal/zuid alberta en gaan dan op en neer naar fort mac om te werken (bijv. 3 weken werken, en dan 1 week vrij oid).

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 18:47

Wat leuk Salliballi! Wij wonen in Cold Lake, ook redelijk noord, maar Fort Mac is toch nog zo'n 6 uur rijden van ons vandaan. Hele bijzondere omgeving! Zit je vriend in de olie?

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 00:40

Hoi allemaal,

Mijn vriend werkt bij Mammoet.
Qua plek weten we nog niet.. maar zijn zoiezo van plan daar een huis te kopen. Mijn paard wil ik daar ergens op een dressuurstal stallen als dat mogelijk is. In ieder geval een stal met een binnenbak.
Bedoeling is dat mijn vriend eerst daar heen gaat om sfeer te proeven enz. Dan kom ik in de vakantie 2 weken en gaan we samen rond kijken. Bevalt het ons goed dan gaan we plannen om voorgoed te vertrekken. We willen allebei dolgraag er heen. Mijn vriend heeft daar al wat collega's zitten en die willen niet meer terug naar NL.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 01:48

Spannend allemaal! Ik weet zo snel geen dressuur stal in Fort Mac, anders had ik je wel een tip gegeven. Het is best schaars met goede stallen in het noorden, maar een verwarmde binnenbak is wel een must! ( Vooral vandaag met -35 )

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:02

Ik weet zo ook geen stal rond Fort Mac, maar er zal er vast wel eentje zitten (?? maar ik denk niet heel veel paard daar, toch een stad waar mensen wonen ivm het werk daar).

Verwarmde binnenbak is inderdaad wel lekker, zelfs enkel een verwarmde tackroom is al heel wat beter. Onze binnenbak is niet verwarmd, en bij temperaturen onder -20 rijden we dan ook meestal niet (tenzij we een zieke koe of kalf hebben, dan moet je wel, maar dat is niet in de bak).

Dat is wel fijn dat er al wat mensen zitten in fort mac die jullie kennen. Spannend!

SalliBalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:09

Ja we zaten al te denken rondom Fort McMurray te gaan wonen. Weet iemand een site met huizen te huur of koop? Een soort marktplaats haha.. Wel viel het me erg op dat dressuur paarden daar duur zijn? Ik heb overwogen me paard te verkopen en daar een nieuwe te kopen. Maar de prijzen zijn veel duurder dan hier.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 22:47

Goede paarden zijn hier inderdaad duur, maar ze zijn er wel. Je zou kunnen kijken op kijiji.ca ( voor paarden en huizen )

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 00:38

Craigslist.ca is de Canadese MP variant. De paardenprijzen variëren hier zeer: duur, maar je kunt ook bij bosjes gratis paarden krijgen hier.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 03:32

Real estate in Fort Mac schijnt duur te zijn, van horen zeggen, tov rest van Alberta (dus niet schrikken). Waarschijnlijk het beste een realtor in fort mac te contacteren.

Een goed paard vind je vaak niet via kijiji, vaak vind je de goede eerder via via (althans voor de western paarden, misschien anders voor de engelse).

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 07:30

Ik denk dat dat een beetje voor alle paarden geldt: via-via

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 07:32

Er stond pas een paard te koop in Ft Mac omdat er weinig te doen is qua wedstrijden Aldus verkoopster. Weet niet meer welke discipline.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:23

Een vriendin van mij heeft daar gewoond en ik had het nagevraagd, er is bijna niks qua paarden in Fort Mac, er zit een 4H club, maar geen manege en al helemaal geen dressuur stal. Net zoals hier in Cold Lake, zit ook bijna niks qua paarden :( Ik trailer naar Lloydminster en Edmonton voor lessen en wedstrijden.
Mijn paard heb ik ook via via.. maar je weet het niet, soms kom je iets tegen op het internet.