Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:22

Het ziet er knus uit. CV is praktisch, maar minder gezellig.
Slimme zet, de koolmonoxide melders. Hopelijk is alles goed gegaan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 18:23

Melders zijn handig, hier heeft de huurbaas ze opgehangen. Moet alleen ze regelmatig testen, anders krijgen ze een krijsaanval waar een kleuter trots op zou zijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 18:37

Met houtstook zeker maar verder elke leefruimte heeft er een. ik vind co melders een absolute noodzaak. Het is een sluipmoordenaar, ook de camper heeft er een hangen. Net als rookmelders, die ik allemaal regelmatig test. In de keuken ging er wel eens een gillen als er een blok hout smeulde en ik dat corrigeerde met het deurtje open gegarandeerd dat ze dan gaan gillen *\o/* goed zo.

De melders zijn trouwens braaf stil gebleven. Na een uur de boel uitgezet toen het 21 graden was. Het is nu nog 19,2 graden in de woonkamer met de keukendeur open terwijl het al ruim 3 uur uit is. *\o/* en de buitenafdek ring is ook al gemonteerd binnen komt morgen wel. En hopelijk droogt mijn was nu wel door. :')

Het staat er nu zo bij. De gele wasmand en de houten kruk zijn voorzien van de co melders, links en rechts van de kachel uitgang.

Afbeelding

Verder nog wat klusjes gedaan.

De tafel voor is in stukjes en in de aanhangwagen, verder is alles dat weg moet ook al klein, de aanhangwagen is nu vol, die gaat morgen ochtend leeg en dan kunnen de laatste stukken hout erin,

Verder een noodzaak, de vorige bewoner had de overloop van de wateropvang laten aflopen onder de fundering van de schuur %) . Die had ik al omgedraaid maar het zinde me toch niet. Het bleef me iets te soppig in die hoek, vandaag de afvoer verlengd en nu loopt hij netjes verder de tuin in in plaats van naar de schuur.

Afbeelding

En mijn nieuwe voortafel staat met mijn nieuwe stoel. En wat rondgeschoven.

Afbeelding

En mijn kasjes stelling is ook eindelijk hier. :D Netjes over de bakken heen, dan kan ik wat slakvrijer gaan opkweken.

Afbeelding

De boel is ook alweer schoon en de vloer gedweild rondom de kachel. Kortom twee tevreden mensjes nu zo nog even douchen.

En een mooie foto van gisteravond, het was toen al donker maar de maan was zo fel. Jammer dat de upload hem heeft verprutst, maar het gaat om het idee

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:25

Qua maan : ik ben wel eens om 2 uur 's nachts pony's gaan controleren na oud en nieuw, volle maan en kale takken gaven flink schaduwspel op de grond.

Mijn CO melder hangt bij de cv ketel en omdat CO met de hitte opstijgt hangt die hoog. Moet in die situatie. Is dat bij jouw kachel niet ook het geval?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-24 19:29

Co moet bij deze meters op een meter hoogte zitten.
Citaat:
Hang de CO-melder op de slaapkamer op 'slaaphoogte', dus de hoogte waarop je slaapt. Plaats deze zeker niet naast luchtinlaten of luchtuitlaten (bijvoorbeeld een raam) en zeker niet achter objecten zoals gordijnen en kasten.

Eenmaal in de normale situatie hangt hij bij de bank waar ik zit, :j en in de keuken zit hij op de buffetkast gemonteerd

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-24 19:41

Die instructies ken ik ook, CV monteur vertelde mij dat ivm warmte stijgt op en CO zit daar in als het uit de cv komt de meter dus voor deze toepassing hoog moest hangen. Is nl eerste plek waar het zich dan ophoopt ipv laag bij de grond. Normaal zou je uitgaande van laag blijvend CO wegens gewicht t.o.v. gewone lucht bij laag hangen je hoofd boven die laag brengen bij opstaan na alarm en veilig naar buiten kunnen. Als het van boven komt dus niet.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 20:57

Het is hoe dan ook link spul.

Vandaag een volle ietwat anders verlopen dag. Vanmorgen eerst wandeling naar boven om daar de bakker op de wachten, na het ontbijt de aanhangwagen aangekoppeld die gv is gaan legen, ik heb in de tussentijd de lege stukken moestuin freesklaar gemaakt, na terugkomst is die gefreesd en gv zou toen gaan motorrijden zodat we als hij terug was we een stuk konden gaan rijden zodat we morgen en misschien vandaag al de tijd hadden een landbouwbeurs te bezoeken,

Maar ja toen de aanhangwagen weer wat gevuld was door me bleek hij in diepe slaap. Uiteindelijk ben ik meegegaan met een kort ritje was het idee, een toogoodtogo ophalen en dan via de supermarkt voor heerlijk versebereide sushi :9 naar huis. Inpakken en wegwezen,

Maar :+ we zijn net pas thuis oeps. :P We troffen de achterbuurman, wij hadden een te groot stuk brioche voor gv alleen en dachten ok stukje delen en gaan. Motorspullen lagen nog buiten :') Het liep ietsje anders _O- kom de brioche hier opeten. Een stuk brioche, de pastis kwam op tafel, daarna worst en nog meer worst (voor mij een glas water en een appel :Y) ) :)) en toen was het opeens 20.20 en een enorme doos met appels rijker. Oeps maar het was gezellig en gv kreeg een mega compliment van mijn achterbuurvrouw, zijn frans vond ze echt verbeterd en een gesprek is nu mogelijk. Alle spullen opgeborgen en nu is het al weer bijna bedtijd, hoewel niet gepland en de plannen door de war is dit wel waardevol en nodig.

Geen idee of we morgen nog via de beurs gaan of niet, dat zien we morgen wel

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-24 21:51

Klinkt als een productieve en hele gezellige dag! Jij gaat vast lekker slapen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 22:05

Gister was productief, vandaag vooral gezellig :D al is er wel wat gedaan. Moestuin is nu een stuk al klaar voor de winter, alles bij elkaar hebben we misschien een uur wat gedaan of zo :') verder geslapen en een stukje rondgereden en gezeten en zitten oh en :+

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 09:25

Met zulke achterburen is sociaal ook heel productief :)) Fijn dat je zulke buren hebt getroffen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 17:02

Zo inmiddels weer in nederland, zondag uitgeslapen, alles goed schoongemaakt. De vitrage hangt, stookhout goed aangevuld en wat gekloofd. Eind gereden en lekker gereden. Maar tijdens het eten kreeg ik opeens een blauw oog gevoel. Mm raar maar het zal wel. Niet fijn maar dat was het dan ook. Naar de slaapplek gereden, wat lastiger kwa zicht maar ok het zal wel.

Vannacht niet best geslapen want oog begon zeer te doen, vanmorgen wat dik en een klein oog, maar ok camperrijden gaat nog en het is 200 km. 50 km voor huis gestopt en de huisarts gebeld omdat ik wel heel veel last kreeg. Gelukkig heel thuis gekomen.

Maar voor de komende week minstens ben ik out of order -O- . Deelnemen aan het verkeer, nope vergeet het maar. De hele week kwa afspraken leeggeveegd die verplaatsen vergen. Geen motor ophalen dus ook ;( maar ja ik moet er niet aan denken een helm op te moeten nu en goed zicht is op zich ook wel handig.

Iets wat ik normaal op andere plaatsen soms heb en waar ik al een aantal keren aan geopereerd ben om te verwijderen nu aan de binnenkant van mijn ooglid, %) en dat is erg au, dik, mijn oog zit nu zowat dicht door de zwelling. Ab zalf, oogdruppels om de boel vochtig genoeg te houden en even pas op de plaats. Meteen de griepprik erin gekregen dus ik ga even nergens heen.

Een lekkere timing gelukkig wel maar pffff even normaal zou wel fijn zijn, zoveel plannen komende week, zoveel afspraken en verheugde me op nieuwe motor. Soms haat ik mijn autoimuun sjit. Random hier en daar onderdelen aanvallen of denken dat het heel eng is en bestreden moet worden door te gaan ontsteken alsof er een splinter inzit. Nee lijf het is een natuurlijk onderdeel dat aanwezig moet zijn. Dat hoeft niet aangevallen te worden_-:(

Hopen dat de zalf afdoende is, ik zit niet te wachten op snijden in een ooglid. %) :n :roll:

Onderweg even iets minder tof, ik werd er naar van. Vlak voor het eten in de verte. Hee gaat daar nu een stuk plastic of een zwaan over de weg aan de andere kant door die opzij gaan de auto? Dichterbij %) :oo |( nope een witte motorscooter achterstevoren tegen de vangrail aan en mensen aan twee zijdes van de vangrail om iemand te helpen. Die had ik dus zien vliegen, onderuit getikt door een rijbaan wisselende auto. %) Later las ik dat de trauma heli erbij is gehaald. Ik kan alleen maar duimen dat alles goed is.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:09

Balen zeg! Wel fijn dat je goed thuis en bij de huisarts bent gekomen. Heb je in Frankrijk ook een huisarts?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 17:47

Ik kan er bij een terecht in het volgende dorp :j maar goddank nog niet nodig gehad, ik krijg het steeds voor elkaar onderweg naar of in nederland dingen op te lopen. :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-24 17:52

Nederland past gewoon niet meer bij je, snap dat dan :+

Altijd naar dat soort ongevallen, zeker als je zelf motor rijder bent, voelt toch wat dichtbij dan, en meer hopen dat het weer goed komt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-24 17:57

Het is gewoon naar om te zien, ik zag omdat ik hoog zit in de camper flink ver vooruit dus wat wits soort van gelanceerd worden. En logisch denk je dan aan plastic of een zwaan. Niet aan iemand op een motorscooter die rondvliegt %) brrrr

Dat nederland niet meer zo past was ik al langer achter :+ maar dat hoeft voor mij niet zo duidelijk gemaakt te worden :evaw: zoveel plannen en het resultaat. Op de bank zitten en niks doen -O-

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 19:29

Vanavond weer een staaltje waarom ben ik Nederland ontgroeit. De mentaliteit van de mensen. Een van de overburen weer met een stunt waarom zou je rekeninghouden met anderen. Bewust de auto parkeren pal voor de uitgang van de tuin terwijl de rest leeg is. Want dan moet je 2 meter verder lopen. Ik moet er eigenlijk uit met de scootmobiel maar je komt er niet eens te voet uit. -O- En op mijn vriendelijke vraag of ze eveneen vak willen opschuiven komt de keiharde nee is niet hun probleem en niet van plan even te verzetten. En dat vinden ze kennelijk volstrekt normaal. :? |( %) -:(-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 19:49

politie bellen dat je je huis niet uit kunt door die dwazen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 20:00

Via de voordeur kan ik er uit bij nood word er ook doodleuk gezegd. 8)7 Alleen met de scootmobiel of te voet aan de zijkant jammer Nope kan niet, :n

een aanlegfoutje van de gemeente lang geleden, er stonden eerst huizen. Die zijn er weggebroken en toen is er een parkeerplaats gekomen. De struiken zijn netjes daar niet geplant bij de ingang en er is bestrating ipv groenstrook alleen zijn ze hier vergeten paaltjes te plaatsen die er elders wel staan en/of het vak duidelijk als np te markeren. Eerder werd daar door straatgenoten netjes rekening mee gehouden. Deze toch nieuwere mensen eh. _-:( Tjsa de vorige vriend deed het al nu deze is nog een stapje erger en asocialer, o nee dat vinden ze zelf niet dat ze asociaal zijn 8)7 , er is geen verbod dus parkeer je er %) rekening houden met is een heel vies woord kennelijk.

Gewoon ook zo bot nee niet ons probleem en klats de deur weer dicht. |o Ik word van dergelijk gedrag zo verdrietig en naar %) , waarom ga je zo met buren om. Je moet nog een tijd met elkaar in een straat wonen. En zo wordt dat er niet prettiger op |(

Ik ga morgen maar weer contact opnemen met de gemeente dat het een probleem gaat worden, ik vermoed gezien hun reactie dat ze dit voortaan gaan doen om te pesten? Want ja mijn bus mocht ik van de gemeente maar half voor de uitgang zetten zodat er geen paaltjes hoefden te komen. Maar een keer niet gedaan en hop het is meteen de eerste dag alweer raak. Nu moest ik er uit en heb ik het voor de allereerste keer in maanden gevraagd. Vooral alle plaatsen naar achter zijn leeg en is er plek voor nog zeker 4 autos, -O-

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:08

Ontzettend jammer, maar met sommige mensen is het lastig communiceren. Heb je al eens met de wijkagent of gemeente gesproken hierover?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 20:11

Ja de gemeente zou paaltjes gaan plaatsen als het vaker voorkwam. En nu is het weer bijna structureel als ik mijn bus een keer niet goed neerzet. Ik ga morgen maar die kant op, als ik er uit kom dan. Voor hetzelfde geld staat de auto er een paar dagen. -O-

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 20:45

ff foto's maken ter illustratie, scoot mobiel erbij zetten hoeveel ruimte dat je nodig hebt en dat ze je dat niet eens gunnen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-24 20:48

Ik kom er te voet met krukken niet eens langs zonder de auto te raken (nog 40 cm is er over aan ruimte) En ik vrees dat als ik die mocht raken de sjit helemaal losbarst.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 10:37

De kansparel heeft vandaag de auto van zijn vriendin gebruikt en zijn auto nog verder naar achter gereden waardoor het nu helemaal geblokkeerd is -:(- ;( -O- 8)7 %) waarom? Vanmorgen heeft gv met moeite de scootmobiel eruit gekregen via een omweg met een halve huisverbouwing door de keuken en gang en afdekken van de voordeur. Door de achterkant ging hij ook op zijn gezicht door decgladheid van de bestrating daar.

Erin is nu de omgekeerde handeling en duimen dat de bescherming van de deur niet wegglijdt. 2 cm speling in totaal en als de deur iets dichtgaat vanzelf rijdt je de verf aan gort -O- . De gemeente gaat met spoed kijken wat ze kunnen doen. Polite bellen mag omdat nu duidelijk is dat het wel de officiele uitgang is. maar ik vrees voor de reactie van deze heel "aardig sociale" meneer. Lees ik vertrouw hem voor geen meter %) :n

Gewoon een prut situatie die met normaal gedrag van iemand niet nodig zou zijn.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-24 11:01

Kan je niet in overleg gele markering laten aanbrengen door de gemeente…als hij dan toch parkeert kan er een boete voor geschreven worden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-24 11:20

Dat had al moeten gebeuren begin dit jaar -O- Maar vanmorgen blijkt dat die persoon er niet meer werkt en vergeten was dit stuk over te dragen aan een collega. Vandaar dat het contact opeens weg was. Een stukje terug staan paaltjes en een np op een plek waar geen uitgang meer zit. Die willen ze hier plaatsen. Al heeft de voorkeur gewoon np desnoods met een bord op het hek en klaar.

En eigenlijk zou dat niet eens nodig moeten zijn. Al 17 jaar houden buren rondom rekening met de uitgang op een enkele keer een bezoek na. Maar deze kansparel en hiervoor haar vorige vriend (toen is alles bij de gemeente in gang gezet) parkeren echt bewust voor het hek. Het waarom is echt onduidelijk. |o :?

Maar de gemeente gaat nu met spoed er achteraan. Voor zover gemeente en spoed samengaan :') maar het is gewoon een zinloze rotstreek. _-:( Ik kom alleen met een omweg bij mijn bus, mijn papa zou een eind moeten lopen ook (en dat redt hij ook niet echt lekker) want voor de deur zijn geen parkeerplekken officieel voor het huis, alleen een smart zou passen denk ik. En zelfs dat zal lastig worden