[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 13:37

Ben ik de enige die dan Wilko tegen de zelfde deur ziet markeren? :+ _O-

Sure_lee

Berichten: 10450
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 14:19

Omg... ik denk het wel _O-

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 16:07

Wie is Wilko?

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 16:26

Vandaag ritje op Pathos gemaakt. Hij was op de heenweg erg traag, ging regelmatig staken. Denk nog gevoelig op de hoeven, hij is 10 dagen geleden bekakt. Volgende keer maar zijn hoef schoenen aandoen. Galopje op het gras ging wel goed, alleen hijgen als een gek, hij heeft echt geen conditie meer. Op de terugweg kwamen we vlak langs een grote kudde koeien, hij ging er zo langs, ik blij. Zet die kudde het op een rennen, waren wel 30 koeien. Pathos kreeg het meteen op zijn heupen, wou er vandoor, ging verder in een soort passage en piaffe.
Gelukkig overleefd, komt er even later een vrachtwagen aan op het smalle weggetje, bleek een melk tankauto voor Roquefort. Ik durfde niet een weiland oid in te gaan, hij was al opgefokt door die koeien. Dus er maar voor in draf, ging niet echt lekker met die gevoelige voeten. De vrachtwagen hield wel netjes afstand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paarden man Milko

Afbeelding

Na afloop natuurlijk lekker rollen

Afbeelding

Afbeelding

Rory heeft een harde bult op haar onderkaak, het is niet echt pijnlijk, ze is er niet ziek van en eet goed. Schijnt van het wisselen te kunnen komen, dus maar even aankijken.

Afbeelding

De merries

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

lukka63
Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:43

Brr toch ff spannend, jij liever als ik.
Heb het idee dat je vaker met de merrie rijdt is die makkelijker.

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:46

Hollands glorie die paarden van jou. Jammer dat hij zulke zere voeten heeft. Idd hoefschoenen dan maar aan. En leuk dat hij bekaKt is ;-) Ik vond het ook al een deftig peerd.

palousa_boy

Berichten: 10435
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 16:58

Tinka schreef:
Wie is Wilko?

Milko dus, lijkt erop

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 18:46

Monique1963 schreef:
Hollands glorie die paarden van jou. Jammer dat hij zulke zere voeten heeft. Idd hoefschoenen dan maar aan. En leuk dat hij bekaKt is ;-) Ik vond het ook al een deftig peerd.

Stomme autocorrect, dat doet mijn nieuwe telefoon, heel irritant. Bekapt was het dus.
Ik rij meestal op Mercy, die is braver en heeft comfortabeler gangen, een makkelijker tolt.
De hoefsmid had aan gegeven dat Mercy waarschijnlijk gevoelig op het harde zou lopen omdat ze scheuren in de witte lijn heeft, daarom had ik Pathos gepakt.

Monique1963

Berichten: 8782
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 19:24

Tinka schreef:
Monique1963 schreef:
Hollands glorie die paarden van jou. Jammer dat hij zulke zere voeten heeft. Idd hoefschoenen dan maar aan. En leuk dat hij bekaKt is ;-) Ik vond het ook al een deftig peerd.

Stomme autocorrect, dat doet mijn nieuwe telefoon, heel irritant. Bekapt was het dus.
Ik rij meestal op Mercy, die is braver en heeft comfortabeler gangen, een makkelijker tolt.
De hoefsmid had aan gegeven dat Mercy waarschijnlijk gevoelig op het harde zou lopen omdat ze scheuren in de witte lijn heeft, daarom had ik Pathos gepakt.


Misschien dat hun hoefzolen minder gevoelig worden op een ander soort grond. Callas had ook erg zere voeten waar we eerste woonden vlak bij jullie, maar dat is nu helemaal verdwenen hier op deze grondsoort.

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-24 22:28

Normaal gesproken hebben ze niet echt gevoelige voeten, behalve soms net na het bekappen.
Die scheuren in de witte lijn komen door de hoefsmid door de nattigheid, modder en steentjes die erin gaan zitten.

tamary

Berichten: 29319
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-24 23:09

In hoeverre had meneer gevoelige voeten en hoeveel was factor ik wil niet bij de meisjes vandaan? Want dat drammen terug is daar ook typisch voor.

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-24 09:11

Hij had echt gevoelige voeten, op het gras liep ie wel goed. Op de terugweg liep ie hetzelfde, totdat we langs die rennende koeien kwamen.

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 16:31

Wij hebben maandag het voorlopige koopcontract van ons nieuwe huis in de Lot et Garonne getekend.
Het is een oud huis, met veel werk, structureel wel goed. En er zijn 2 grote bijgebouwen en 1 kleine en nog 4 hectare grond.
De overdracht is pas in november hoor, ons geld staat vast tot half oktober.
Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:05

Gefeliciteerd. *\o/* Nu ben ik wel benieuwd naar meer details en fotos natuurlijk :D en het is vlakker kwa grond? 4 hectare zou genoeg moeten zijn voor 4 paarden, daar ook weer een kamer voor de verhuur of dadelijk alles voor jullie zelf houden?

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 17:12

Het land is zo plat als een dubbeltje.
Milko wil in de toekomst de varkensstal ombouwen tot gite. Maar eerst moeten we veel in het huis zelf doen. Elektra, nieuwe keuken, badkamer, wat muurtjes wegbreken. En omheining maken en schuilstal voor de paarden ed.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:15

Ah toch wel iets van verhuur, nu jullie huidige huis al meteen in de verkoop doen? Of kunnen jullie daarmee wachten tot de paarden over zijn en de meeste spullen. Ik ga ervan uit dat de afstand dusdanig is dat je niet erheen rijden klussen en s avonds weer terug rijden is,

Wel spannend en toch veel sneller en met paarden dan wat eerder het plan was. Ik denk wel een heel verstandige keuze voor jullie gezondheid, maar dan wel helaas de huidige toffe plek achter laten

lukka63
Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-09-06

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:21

Gefeliciteerd zeg !
Was dit het 1e huis wat jullie bezichtigd hadden?
Wij zijn momenteel in Spanje op huizenjacht.

JudithO

Berichten: 7119
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 17:53

Gefeliciteerd! Dat hebben jullie nog mooi snel gedaan.

Ik zie veel fruitbomen, dat is ook altijd mooi meegenomen.

Prairy
Berichten: 9263
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:58

Wat leuk, gefeliciteerd!

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 20:31

We hebben wel een stuk of 10 huizen bezichtigd. Het is 4 uur rijden, dus 8 totaal. Niet te doen in 1 keer, ik moet alles rijden want Milko heeft geen BE.
Dus 1 dag heen, volgende dag terug. Langer kunnen de paarden niet alleen blijven.
We moeten heel veel spullen verhuizen en vaak op en neer, en dat dan ook nog in de winter met sneeuw ed.
Er staan inderdaad heel veel fruitbomen, heel gaaf. Appels, perziken, pruimen, een grote moerbei, kersen, vijgen, veel walnoten en ook een kleine wijngaard.
Dat wordt weinig fruit meer kopen in de zomer, heerlijk.

Sure_lee

Berichten: 10450
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:14

Wauw dat klinkt goed! Gefeliciteerd! Wie weet kunnen wij tegen die tijd wel op de paarden passen zodat je niet steeds de volgende dag terug moet.

senna21

Berichten: 11990
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:17

Tinka schreef:
We hebben wel een stuk of 10 huizen bezichtigd. Het is 4 uur rijden, dus 8 totaal. Niet te doen in 1 keer, ik moet alles rijden want Milko heeft geen BE.
Dus 1 dag heen, volgende dag terug. Langer kunnen de paarden niet alleen blijven.
We moeten heel veel spullen verhuizen en vaak op en neer, en dat dan ook nog in de winter met sneeuw ed.
Er staan inderdaad heel veel fruitbomen, heel gaaf. Appels, perziken, pruimen, een grote moerbei, kersen, vijgen, veel walnoten en ook een kleine wijngaard.
Dat wordt weinig fruit meer kopen in de zomer, heerlijk.

Als je zo vaak heen en weer moet rijden op zo'n afstand, is het inhuren van een verhuisbedrijf mogelijk goedkoper.

lukka63
Berichten: 1433
Geregistreerd: 13-09-06

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 21:36

Wij hebben verhuis offertes opgevraagd voor Spanje vond ik best meevallen.

Tinka

Berichten: 3854
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-24 21:58

Dat zou fijn zijn Sure_lee, maar dan is het natuurlijk wel winter.
Een verhuisbedrijf is geen optie, er kan hier geen vrachtwagen komen. Daarom hebben we het vanuit Nederland ook zelf gedaan.
We hebben alle tijd voor de verhuizing, dus maakt niet veel uit voor ons. Het voorjaar en de zomer is sowieso een betere tijd om een huis te verkopen.

Taucha

Berichten: 1210
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 15:22

[/stille meelezert kruipt even onder steen vandaan]

Wat gaaf dat jullie een mooi huis op de vlakte gevonden hebben! Fijn vooruitzicht om straks de paarden veel makkelijker te kunnen verzorgen.

Als er nog veel geklust moet worden, hoe gaan jullie dat dan doen? Voor dat je er daadwerkelijk gaat wonen of pas na verhuizing?

[kruipt weer terug]