Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:24

Ik heb nog wat voorpret en over 2-3 weken denk ik dat omdat ik ook geweest ben bijvoorbeeld ook minder interesse heb. En als het weer warmer wordt, dan verdwijnt zin in sneeuw ook weer bij mij.
Maar eerst nog voorpret, dan hopelijk een hoop lol en dan positief terugdenken aan de sneeuw.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Ik ben druk aan het inpakken en vind dat ik eigenlijk best weinig meeneem, zit nog niet op 20kg in mijn koffer. Dat lukt me met duikspullen echt nooit. :P

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:25

Ik heb de negeer modus aan. Nog 26 dagen voor wij vertrekken! Vind het toch best spannend nu het in de buurt gaat komen. Je weet gewoon niet wat een overheid gaat beslissen.

Heb er zo’n zin in, het is al zo lang geleden.

germie

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:27

Het gaat er in ieder geval overal positiever uitzien. Het enige wat nog kan is te veel dooi. 26 dagen is nog best lang en dan zit je al ver in maart. Niet elk gebied is dan meer geschikt. Maar ik heb ook wel eens half maart nog in Winterberg in de sneeuw gestaan met alles open en alles door natuurlijke sneeuw wit.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:32

Veel plezier aan iedereen die nog moet gaan, de voorpret is juist tof :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:34

sureido schreef:
Veel plezier aan iedereen die nog moet gaan, de voorpret is juist tof :D

Het kan nu tenminste weer. Met dat testen vooraf heb je het echt niet. Ik vind dat het echt zo enorm anders voelt. Curacao was testen voor vertrek en op dag 3 na aankomst. Dat gaf pas een fijn gevoel op dag 4 van je vakantie. Nu kan ik gewoon een koffer inpakken, ski's waxen en slijpen en dan is het geen test die met vals positief roet in het eten gooit.
Eigenlijk lijkt het er op dat de mensen die laat gaan dus meer geluk hebben.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:36

ik vind het juist veel minder spannend dan toen in begin januari. toen zat ik echt vanaf november alles te checken en in de gaten te houden. t feit dat ze aan het versoepelen zijn stelt mij in ieder geval heel erg gerust. ach ik heb er ook zo'n zin in, lekker over de pistes gaan en heerlijk (vr)eten en drinken, Oostenrijkse gezelligheid en gewoon weer even vakantie na 2 jaar in Nederland te zijn geweest <3
19 maart, nog even!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:43

Maar had je dan wel voorpret? Want je wist niet of het wel echt doorging? Dat vind ik wel een dingetje hoor. Ik kon daardoor niet echt genieten van een geboekte reis of vakantie.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:54

nou het ging niet door, dus weinig voorpret.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:42

Celiien schreef:
nou het ging niet door, dus weinig voorpret.

Dat is balen en nu ga je niet meer?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 20:46

jawel.... has ik al eerder gemeld toch?
in het kort, we zouden eerste week januari in eerste instantie Oostenrijk. toen duidelijk werd dat dat hem niet ging worden ivm boosters, omgeboekt naar Italië. toen dat wat risicovol werd( 2 dagen na de uiterste dag met gratis annuleren een persconferentie met aanvullende maatregelen) geannuleerd. Toen geboekt voor zell am see 19 maart. en dat ziet er nu rooskleurig uit.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:00

Celiien schreef:
jawel.... has ik al eerder gemeld toch?
in het kort, we zouden eerste week januari in eerste instantie Oostenrijk. toen duidelijk werd dat dat hem niet ging worden ivm boosters, omgeboekt naar Italië. toen dat wat risicovol werd( 2 dagen na de uiterste dag met gratis annuleren een persconferentie met aanvullende maatregelen) geannuleerd. Toen geboekt voor zell am see 19 maart. en dat ziet er nu rooskleurig uit.

Dat van Oostenrijk heb ik meegekregen en dat omboeken. Maar ik dacht echt dat je geweest was. Sorry. :o

Nu inderdaad hopen dat het doorgaat in maart, maar mijn gevoel zegt nu van wel. Is Zell nog wel sneeuwzeker in maart?

Mirre1415

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:03

Voorpret zit er voor mij nog niet echt in, want ik zit midden in de toetsweek, maar nog 1,5 week en dan gaan we :j *\o/*

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:19

Kaprun zit ook in de skipas, is 10 minuten verder en een gletsjer :) dus skiën wordt hem sowieso :))

2 jaar geleden waren we er tot 10 maart en toen was het ook goed te doen. behalve de dalafdaling dan, maar we hebben wel heel hard gelachen om de skush puppy daar _O- zeker toen we even op t terras halverwege die piste gingen zitten met een rumchoco en alles naar beneden aan t ploeteren was :') mensen gooiden van nijd hun ski's/snowboards uit en gingen lopen _O-

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 21:56

Hanafubuki schreef:
Ik wil naar snowworld :')

Nog anderhalve week en dan Oostenrijk :#

Ik ga eens kijken of we inmiddels wel in Dld mogen overnachten _O-

Oeh, hou me op de hoogte!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 22:13

Wat kost een uurtje snowworld tegenwoordig?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 01:04

Wij hebben een heerlijke week Westendorf gehad. Vandaag was het weer echt slecht, veel sneeuw en weinig zicht, daardoor ook moeilijke pistes. Ik ben nog geen pro dus ook best een smakkerd gemaakt, maar ahja dat hoort er soms bij. Net nog even gerodeld in het donker, dat is nog het leukst :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 07:31

Prachtig Jester <3
Niet bezeerd met je smakkerd?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 08:50

Ik zie op de foto's veel zon. :D

Rodelen? Hmmm, dat is iets wat ik nog nooit gedaan heb. Wel eens sleetje rijden op een paar hellingen. Maar nooit op een speciaal traject voor alleen sleetjes.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 09:45

Nou me schouderblad en ribben een beetje, en voel nu me nek. Gelukkig hadden we de andere 5 dagen echt prachtig weer :D

Rodelen is zo leuk, int licht en donker gedaan maar dat is echt enkel lachen gieren brullen :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 10:07

Jester_ schreef:
Nou me schouderblad en ribben een beetje, en voel nu me nek. Gelukkig hadden we de andere 5 dagen echt prachtig weer :D

Rodelen is zo leuk, int licht en donker gedaan maar dat is echt enkel lachen gieren brullen :')

Ok. Je ziet het wel steeds meer ook in Frankrijk. In Oostenrijk is het meer een traditie zeg maar. En ik ben maar 1 keer in Oostenrijk geweest om te skien. Verder altijd Frankrijk of Tjechie. Dat laatste kan ik ook niet echt meer aanraden als je van uitdaging houdt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:20

Rodelen, levensgevaarlijk :+ maar het is wel altijd super leuk om te doen. Hebben al een paar jaar niet gerodeld, toch ook leuk om weer eens te doen.

Ik ging mijn zoon vast aanmelden voor skiles volgende week. Is het al vol. Nou jaaa dat heb ik dus echt nog nooit meegemaakt. We boekten altijd ter plekke de lessen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:23

ooooh rodelen <3 hebben wij toch wel een paar keer gedaan met een grote groep.
Eerst eten in zo'n berghut, beetje zuipen en dan op de slee, man wat hebben wij gelachen _O- als er genoeg sneeuw is wellicht dit jaar ook een optie :))

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:32

Dat hebben wij vlakbij Solden een keer gedaan. Werd je met auto's omhoog gebracht, daar eten en dan met de slee weer naar beneden. Hilarisch :+

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:35

Ja wij in Flachau. Heb nog nooit zo lekker gegeten als in die berghut daar. Doodsangsten uitstaan met dat taxibusje omhoog in haarspeldbochten. Manmanman _O-

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 11:40

Hahah ja hier nu 2 banen gedaan en dan met de gondel omhoog en keihard naar beneden :D keihard iedereen voorbij scheuren en de berm in beuken. Je gaat soms zo ontiegelijk hard