USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:36

Hmm bij de wallmart hadden we 35 flesjes water voor 3$50. Dus dat zet geen zoden aan de dijk richting die 100$.
Fles 2 liter cola kost ook 1$ dus zal het verschil niet maken.

Diner, wij gaan echt niet elke avond voor die prijs dineren :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:39

Ik eet en drink echt niet voor $100 per dag nee... Dan vind ik max $ 50 per dag per persoon een stuk realistischer.

Flessen water kopen wij inderdaad in bulk in. Wellicht geen 35, dat zal de buschauffeur niet weten te waarderen :') Maar geen A-merk en dan in verpakkingen van 6-10 dan kom je al een stuk goedkoper uit dan losse flesjes bijvoorbeeld. En een simpel broodje uit de hand voor de lunch heb je ook al gauw voor een paar euro. En vast ook wel dollar :P

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:40

Wij namen ook nog wel eens ontbijtbuffet in hotel ca. 10-12 dollar, vond ik ook niet duur! Lunch meestal salade of burgertje ofzo en savonds gewoon normaal. Enkele keer voorgerecht, maar dan bedenk je je achteraf dat je t weer niet allemaal op kan haha...

Savonds verschilde echt heel erg, de ene keer at ik een salade voor 17 dollar, de andere keer een steak voor 24 dollar en een dag later had ik misschien een steak van 35 dollar.. (die van 35 was wel veel beter dan ook haha), In Yosemite vond ik het eten duur, de andere parken vielen mij mee!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:43

Maar waar eet jij dan? Als je bijv. naar Olive Garden gaat, echt geen dure tent, dan betaal je ongeveer $15 voor een flink bord pasta. Dan neem je nog een drankje en dan komt er nog fooi bovenop. Dan kom je toch al boven de $40 uit? (15+15+drankjes+fooi) En misschien wil je wel een keer een voorgerecht of toetje, dan komt de $60 alweer meer in beeld. Ik zou niet weten hoe je goedkoper uit bent, of je moet naar een fastfoodrestaurant gaan? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:45

Berdien schreef:
Ik eet en drink echt niet voor $100 per dag nee... Dan vind ik max $ 50 per dag per persoon een stuk realistischer.

Flessen water kopen wij inderdaad in bulk in. Wellicht geen 35, dat zal de buschauffeur niet weten te waarderen :') Maar geen A-merk en dan in verpakkingen van 6-10 dan kom je al een stuk goedkoper uit dan losse flesjes bijvoorbeeld. En een simpel broodje uit de hand voor de lunch heb je ook al gauw voor een paar euro. En vast ook wel dollar :P

Bij Wallmart heb je er 35 voor nog geen 3 dollar :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:46

Ja, maar ze reizen met de bus ;) 17 kilo aan water meeslepen is wat overdreven ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:47

Als ik dorst heb, koop ik water waar ik het kan krijgen, dan ga ik niet eerst een supermarkt zoeken :D
En ja, dat is dan misschien wat duurder.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:48

Hahahahaha ik zie ons al gaan "Hooiiii bussjeveur, wij hebben vast wat inkopen gedaan {:} " _O-

Ik heb sowieso altijd een flesje water mee, als ik dorst heb wil ik niet eerst op zoek hoeven naar water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:52

Denk dat je ook beter rekening kan houden met iets te veel kosten voor eten in je budget, dan iets te weinig. Vervelend als je met een tekort zit, alleen maar fijn als je overhoudt.

Wij hebben elke avond wel ergens gegeten, 's morgens vaak bij het hotel en tussen de middag gewoon een broodje ergens gescoord. Af en toe wel wat uitgebreider geluncht, aangezien wij allemaal van lekker eten houden en daar ook wat aan uit willen geven. Toch hadden we nog over op ons budget, waardoor we één avond super luxe zijn gaan eten in New York :) Geloof dat wij rekening hielden met 70 pppd, sommige dagen haalden we dat wel, andere dagen zaten we er ver onder omdat we gewoon goedkoop gegeten hadden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:54

Nadir schreef:
Als ik dorst heb, koop ik water waar ik het kan krijgen, dan ga ik niet eerst een supermarkt zoeken :D
En ja, dat is dan misschien wat duurder.

Wij halen het bij de supermarkt in bulk en hebben beide 2/3 flesjes in onze tas zitten voor de dorst tussendoor :) Als we ergens ontbijten/lunchen/dineren nemen we daar nog wat te drinken bij.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:12

Berdien schreef:
Hahahahaha ik zie ons al gaan "Hooiiii bussjeveur, wij hebben vast wat inkopen gedaan {:} " _O-

Ik heb sowieso altijd een flesje water mee, als ik dorst heb wil ik niet eerst op zoek hoeven naar water.

Zouden ze dat in de bus niet al regelen? Ik heb ooit een georganiseerde reis door kenia gedaan en daar hadden ze water geregeld voor ons! :j

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:41

Geen idee! Vaak wel, maar dan betaal je er ook wel meer voor. Zie het tegen die tijd wel, maar overal losse flesjes kopen vind ik eigenlijk geen optie. Dan jaag je jezelf wel op kosten.

Hoe zit het eigenlijk met het kraanwater in Amerika, is dat gewoon drinkbaar (als in, goed te drinken?)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:44

Jahoor, je vindt ook heel vaak drinkfontijntjes, vaak met een extra stukje waardoor je gemakkelijk flessen kan bijvullen enzo.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:45

Dat scheelt al een heel stuk! In Engeland kun je het ook drinken maar daar vind ik het gewoon niet lekker :n En Londen in januari is qua waterbehoefte ook wel wat anders dan west Amerika in september :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:46

Berdien schreef:
Dat scheelt al een heel stuk! In Engeland kun je het ook drinken maar daar vind ik het gewoon niet lekker :n En Londen in januari is qua waterbehoefte ook wel wat anders dan west Amerika in september :))

In Amerika is het water ook niet lekker :n

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:49

Dat verschilt net zoals bij ons gewoon per regio, gewoon proberen :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:58

Douraque schreef:
Jeetje dat is veel per dag :oo , maar het scheelt natuurlijk ook dat het ontbijt inbegrepen is en dat als wij al lunchen, wij iets halen bij wal-Mart of publix. En avond eten is spotgoedkoop

Ditto.

Ik overnacht in de VS zelden in hotels, maar bijna altijd in motels, waar de auto ook gratis geparkeerd staat. Ik zoek ze er ook op uit dat parkeren en het ontbijt inc is. Als ik met een buffet van de Days Inn start, heb ik geen uitgebreide lunch meer nodig. Is geen geld kwestie, maar een tijd kwestie, vind het gewoon zonde om die tijd kwijt te zijn overdag. (en vaak is het gewoon niet praktisch, in nationale parken als je dan een reataurant moet gaan zoeken, dus dan neem ik wat mee).
Vervolgens haal ik wel het een en ander bij een Walmart of waar ik ook maar langskom.

Ik ga uit mezelf 's avonds nooit uit eten. Veel liever haal ik wat bij de lokale supermarkt en eet relaxed in de motelkamer. Ik ben bijv. grote fan van een bak nasi-achtige rijst met Chinese orange chicken. :o En natuurlijk sushi, dat kunnen ze daar ook heel goed.

Ik ga dus niet naar de VS voor de restaurants. Maar aangezien mijn VS vakanties altijd bestaan uit ongeveer 50/50 vrienden bezoeken en hiken, sightseeen etc. kom ik met vrienden natuurlijk wel vaak in hun favoriete restaurants. ;-) Maar thuis bij ze eten is ook geweldig, zo ben ik de laatste keer verslaafd geraakt aan pot pies en corn on the cob.

Wat water betreft: gehuurde auto ophalen, en dan naar de supermarkt, o.a. water inslaan. Ik ga nergens heen in de hitte daar zonder een achterbak met een grote voorraad water.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:59

Ik vond het op de meeste plekken niet zo heel slecht! in de zuid-Europese landen vind ik het water smeriger!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:00

Water uit de kraan in zowel Florida als Californië vond ik smerig, heb tijd flesjes water uit de supermarkt. Kost geen drol die flesjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:03

Ik vond het in New York, Boston, Washington en in Philadelphia allemaal niet te drinken := Zit erg veel chloor in imo

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:14

Ik drink buiten Nederland nooit water uit de kraan. Ben er ontzettend gevoelig voor en het kan mijn vakantie echt goed verpesten.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:39

Ik drink het ook niet uit de kraan :). Ik denk dat wij de eerste dag zo'n grote verpakking halen, dat in de auto zetten en elke dag een aantal flesjes in de koelkast.

Ik heb de hotels ook uitgezocht op gratis parkeren. 1 hotel heeft ontbijt erbij, verder verwacht ik dat we s'ochtends wat simpels doen of juist uitgebreid maar dan heb je weer geen lunch nodig. We zijn beide lastig met eten dus zullen simpele dingen zijn en dus vaak ook goedkoper. Olive garden, Subway etc etc :)

Ik denk dat wij echt max 50 dollar per persoon per dag kwijt zijn aan eten etc. :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:47

Veel chloor idd in het water.
Maar in geval van nood drink ik het wel.
Maar haal liever gewoon water in de winkel.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:55

Ik reken ook altijd $100 per dag maar dat is incl. eten, drinken, toegangskaartjes, OV en taxi's, en alle andere kleine aankopen (echt gaan shoppen niet meegerekend). Tijdens een dag dat we bv. alleen maar rijden geef ik misschien maar $20 uit omdat ik 's middags goedkoop lunch met een broodje of salade van de Whole Foods en we 's avonds boodschappen doen en zelf koken, maar op een dag met veel musea, OV, taxi's en uit eten wordt het ook gemakkelijk meer.

Ben het wel eens met Nadir dat uiteten toch al snel $30 pp is. Gerechten op zich kosten idd niet zoveel maar + tip + drankje + evt. dessert zit je al snel aan $30 pp. Ik ga net wel graag uiteten in Amerika, zo'n lekkere verse hamburger of een bord baby back ribs :~ Amerika heeft geen fancy eetcultuur maar BBQ kunnen ze als geen ander klaarmaken. Van dat heerlijke slow-cooked vlees (pulled pork bv) met veel smaak in of zo'n lekker bord Mexicaans eten, of van die heerlijke Creole gerechten in Louisiana. Geweldig!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:07

Geen idee wat wij kwijt waren aan eten, maar in elk geval gemiddeld ruim onder de 50 dollar met z'n tweeen. Wij eten merendeel vanuit de supermarkt. Vaak zijn er prima salades en pasta's te vinden, maar ook een goed stuk gebraden vlees is er vaak te vinden. Daarnaast is de keuze aan afhaal gevarieerder en gezonder dan hier. En bij mijn schoonzus kunnen we van haar kookkunsten genieten.

Een supermarkt vind je overal en in de auto hoef je er niet mee te sjouwen. Als we een dag in een stad doorbrengen, dan ga ik niet met eten zeulen en kopen we ter plekke wat. Maar ook dan zitten we zelden in een restaurant.