Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 22:00

@ tweety_be: om betaald te krijgen moet je toch ervaren zijn. Als je naar een guestranch gaat krijg je mogelijk wel ergens betaalt (maargoed dat is ook weer iets heel anders dan een working ranch).

Het zal moeilijk zijn om een ranch te vinden die je aanneemt, en jouw betaald zonder dat je enige ervaring hebt. Mogelijk na een paar maanden dat er opties zijn om betaald te krijgen mocht je handig genoeg zijn, het kost veel tijd (en geld) om iemand in te werken. Daarnaast komen veel mensen er achter dat het toch wel heel hard werken is, en houden ze het niet al te lang vol, wat zeker zo is in de paarden training industrie (dus je steekt al die tijd in iemand zodat het werkt voor de paarden, en dan worden ze net handig genoeg dat je meer werkt gedaan krijgt, vertrekken ze).

Als iemand kost en inwoon wil, betalen we in eerste instantie niet, tenzij die persoon handig genoeg is en we zoveel extra werk gedaan krijgen met die persoon (bijv. doordat je 4 extra paarden in training kunt nemen, of omdat die persoon goed met tractors overweg kan en kan gaan hooien). Als iemand uit de buurt voor ons werkt, en dus geen kost en inwoon, betalen we wel. Maar hun komen met het doel om te werken en niet zozeer om iets te leren en het wordt dan ook meer een werkgever-nemer situatie.

Als je bij een pensionstal werkt en stallen wilt schoonmaken en voeren, paarden in en uit etc is er genoeg werkt te vinden waar je betaald krijgt. Dus het ligt er maar net aan wat je wil :) .

@ balance, bedankt voor de tip, bespaart me dan een trip naar edmonton!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 01:38

Yasmine schreef:
Oh wat leuk dat dat in Canada ook is, HL! De German Christmas Market in Vancouver (op de Queen Elizabeth Theatre Plaza) is overigens ook een aanrader, ontzettend gezellig en Europees vol chocoladefondue, raclette, appelcider en kerstspulletjes <3

Ik heb net even op de site gekeken: ziet er gezellig uit. Bedankt voor deze aanrader.
http://vancouverchristmasmarket.com/abo ... market.php

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 01:42

SpikkelFire schreef:
Ik ben benieuwd! Hoop dat alles een beetje in kerstsfeer is :) Wil ook kijken voor wat elektronica (e-reader en minilaptop), volgens mn broer is dat goedkoper dan hier.

Ze lopen hier wel wat achter wat betreft electronica (Vancouver). Het is ook niet echt goedkoper, tv's wel maar daar heb je niets aan. De USA is wel goedkoper. Vergeet niet dat bijna altijd alle prijzen zonder TAX (12%) zijn. Sta je bij de kassa dan komt dat er dus nog even bovenop. Soms moet ik daar nog aan wennen. :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 01:50

Erg handig om alle tips hier te lezen :D kan ik ze allemaal opschrijven voor volgend jaar

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:39

Bedankt voor de antwoorden :)

@ Blacky94, het is nog niet zeker of ik dit jaar ga of volgend jaar (of dat het überhaupt lukt om te gaan). Maar ik hou het zeker in de gaten wat betreft het visum.

@ _Linda, het is zeer begrijpelijk dat het moeilijk is om betaald werk te vinden in de sector. Kan me voorstellen dat het niet fijn is iemand in te werken en als ze dan handig genoeg zijn, dat ze vertrekken. Begrijp dan ook dat kost- en inwoon het enige is wat je kan bieden. Kon het maar eens vragen hè. Ik ken in Australië alleen het VisitOz programma dat werk garandeert, de andere zijn ook gewoon met pakketten en hopen dat je werk vindt. Ik wil gerust tegen kost- en inwoon komen, zeker als het puur om de ervaring gaat. Dan zoek ik wel betaald werk daarna (of ervoor) om daarmee te gaan reizen en dat hoeft dan niet per sé met paarden werken zijn (al zou dat wel mooi meegenomen zijn natuurlijk). Ik wil het namelijk graag combineren, ranch ervaring opdoen, reizen en betaald werken om te kunnen reizen. Momenteel heb ik normaal wel genoeg budget om daar zo gewoon rond te gaan reizen. Zou alleen wel fijn zijn om nog wat over te hebben wanneer ik terug keer ;) Het is dan namelijk wel de bedoeling dat er terug een paard komt. En het type paard dat ik wil, is helaas niet goedkoop.

Hangt er ook allemaal wat van af wat ik eerst ga doen. Australië/NZ, of Canada/USA. Liefst doe ik het allemaal, maar dat is misschien budgetair wat hoog gegrepen :o Ach, we zien wel hoe het loopt!

Ik hou het topic alvast in de gaten om tips te lezen en ideeën op te doen :)

_Linda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:22

@ tweety_be, dat is waarschijnlijk de beste optie, tijdje op een ranch werken en dan een baan zoeken waarmee je geld verdient. Er zijn genoeg stallen, en ze zijn altijd wel op zoek naar een stalhulp (En ook in andere velden is er genoeg werk te vinden). Zeker sommige engelse stallen betalen goed (is natuurlijk ook hard werken). En wie weet vind je wel een ranch die jou kan betalen, maar realistisch gezien is die kans klein. In het algemeen is een ranch of een trainer geen vetpot qua inkomen ;) . Gewoon blijven rondkijken. Misschien dat een guestranch dan wel een goede optie voor je is. Sommige guestranches bevinden zich in prachtige gebieden, in BC of in de rockies. :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:32

O Dutch Delicious, daar zijn we altijd goede klanten als we er komen! Alleen ze hebben er geen calve pindakaas, iemand een idee waar ik dat kan krijgen?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:45

Afgelopen vrijdag had DD enkel de calve light versie, maar ik heb er ook wel eens normale calve pindakaas gekocht. Ik denk dat het er een beetje afhangt van wat ze binnen krijgen met de shipment per keer. Afgelopen vrijdag hadden ze bijna geen chips, ik koop normaal gesproken altijd een zak paprika chips en hamkaas ;) .

Er is ook een nederlandse slagerij in edmonton: http://www.bensmeats.com/ . Ben er zelf nog nooit geweest, maar ook goede dingen over gehoord. Misschien dat Balance er wel eens is geweest? Mogelijk hebben ze wel pindakaas..want naast het vlees hebben ze meen ik ook wat andere producten.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 07:36

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 08:17

Ben's... daar moet je weg blijven als je vleesliefhebber bent. In Stoney Plain zit ook zo'n fijne Europese slager. Zwitsers, geloof ik. Dan is er nog een Europees (Duits) winkeltje, zal even opsnorren hoe dat heet. Die hebben ook vlees, vleessalade maar ook stroop, drop e.d. Hebbes, Duits winkeltje http://www.yelp.ca/biz/k-and-k-foodliner-edmonton. Ook pas geweest, weet niet of ze Calve pindakaas hebben maar je zou ze kunnen bellen.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 16:05

Bedankt! Balance bij die winkel op Whyte hebben ze het niet, tenminste, niet als ik er kom. En Hippo, dat is goed om te weten. Daar kan ik het sowieso bestellen! We gaan met kerst naar NL dus we kunnen weer even een voorraadje meenemen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 08:58

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 09:40

Pfff wat een kou! Bij mn broer in Calgary was het ook al -20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 10:29

Ja het was hier echt koud vandaag. Rij nu nog rond zonder winterbanden maar moet binnenkort toch een set kopen.

[naam], bedankt voor je pb! We hebben nu al een aantal huizen waar we deze week naar gaan kijken, mocht er niks tussen zitten kom ik er nog op terug :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:18

Het was inderdaad wat frisjes hier, inmiddels is het nu opgewarmd tot -15 ;) . En ook een hoop sneeuw, en nu zeggen ze vanavond en vannacht nog eens 10 a 20 cm.

Ginam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:25

Jeetje al lekker koud :brr: bij jullie. Hier 's nachts tot -10 graden en nog geen sneeuw.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:10

hi

ik meld me even hier :D heb vandaag een topic geopend over de plannen om eventueel te emigreren naar Canada:) in het topic werd ik hierheen verwezen in verband met alle ervaringsdeskundigen ;) ik ga dus maar eens door dit topic neuzen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:08

Heb ik een esta nodig als ik naar Amerika wil via Canada? We willen naar Montana rijden maar bij aanvraag Esta word mijn vluchtnummer gevraagd. :+

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 10:45

Nee, je hebt geen esta nodig. Afgelopen zomer konden we zo de grens over een groen kaartje wordt in je paspoort geniet en als je terug komt er weer uitgehaald. Een Esta heb je nodig om de USA in te vliegen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 16:47

ESTA als je alleen met het vliegtuig Amerika binnen gaat. Als je rijdt, dan vul je gewoon aan de grens een formuliertje in en dan wordt er een groen briefje in je paspoort geniet.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 17:21

Het is mega koud ja! Ik heb een dressuur clinic in Lloydminster maar de instructeur staat staat stil bij Red Deer :( Hopelijk komt ze nog aan en kunnen we morgen en zondag wel rijden!

Stay warm!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 12:23

Nou ik heb vandaag moonboots gekocht :D (mn broer lachte me al uit en zei; je bent toch geen Chinees? :') ), maar ik heb lekker warme voetjes straks in de sneeuw. :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 08:05

Ik ben gevraag voor een clinic in Dawson Creek in januari. Ik heb bedankt (was maar voor 1 dag, en daarvoor ga ik niet heen en weer vliegen met 10 yoga ballen in mijn rugzak). :=

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 04:07

Dawson Creek, how cool!! Maar voor 1 dag is dat wel ver ja!

Mijn clinic was echt super! Trots op mijn beestjes! Instructeur had het uiteindelijk gehaald en de lessen kinden doorgaan!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 07:21

Gaaf!