[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 15:47

Hi all, dank voor het hart onder de riem en de goede reis wensen. Ik had liever gisteren al terug gegaan, maar ja het zijn zo van die beslissingen die best ingrijpend zijn. Afijn nog een uur en dan zijn we bij Parijs.

We rijden nooit zo, want Erwin wil niet door Parijs rijden, maar nood breekt nu wet. Het is zeg maar 13 uur aan 1 stuk doorrijden met zijn 2-en wisselen en plassen. dus komt er nog 1,5 uur bij en meestal trekken we het niet en moeten we een slaapstopje nemen dan zit je ongeveer op 16 uur. Dus zouden we morgenochtend heel vroeg thuis moeten zijn.

Normaal gaan we dus via de route du soleil, dat is 18 uur zonder stops dus 20 uur met stops en nog een slaapstop zit je op de 22 uur, vandaar dat dat 2 dagen normaal is wat we doen. Dus ik ben benieuwd of we ooit een volgende keer ook weer via Parijs zullen gaan rijden, ik vind het wel fijn dus. Stuk sneller.

Maar goed, de schade lijkt vooralsnog mee te vallen, Nils is midden over Odette getrokken en wij hebben alleen zijflarden. Sterkte odette!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 15:54

Hopelijk gaat Parijs vlot, ik vind het ook niet fijn daar langs/door te moeten. Maar het scheelt wel heel veel tijd en tijd is kostbaar in jullie geval!
En ik hoop ook dat jullie dit laatste stuk geen last van de gevolgen van Nils gaan hebben, anders duurt de reis toch nog langer dan gedacht.
Succes hoor, het is nog best een hee rit!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 16:00

Jet schreef:
Hopelijk gaat Parijs vlot, ik vind het ook niet fijn daar langs/door te moeten. Maar het scheelt wel heel veel tijd en tijd is kostbaar in jullie geval!
En ik hoop ook dat jullie dit laatste stuk geen last van de gevolgen van Nils gaan hebben, anders duurt de reis toch nog langer dan gedacht.
Succes hoor, het is nog best een hee rit!

dank je, ik heb zelf geen problemen met Parijs, ik rijd het dan ook meestal, maar Erwin wil het niet, trauma's denk ik of zo. We gaan het zien hoe het gaat lukken dit keer. Ik zal ff kijken of de Eiffeltoren er nog staat ;-)

De auto zwalkt al wel heen en weer in de storm, het waait behoorlijk en we hebben ook zware regen daarstraks gehad, nu weer droog met wat spettertjes.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:11

Geen best tijdstip voor Parijs.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:33

Goede reis jullie. Ik snap het ook helemaal dat jullie terug gaan.
Hopelijk is het niet al te druk bij Parijs.

laurenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 16:45

Wat een toestand! Denk je een week je naar Nederland te gaan krijg je dit, kan me voorstellen dat jullie gauw terug willen naar de paarden en huis & haard mocht er wat spelen kun je tenminste iets doen. Hopelijk zijn jullie voor 'niets' snel teruggegaan, maar voor nu spoedige en veilige reis naar huis.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-26 17:41

lukka63 schreef:
Geen best tijdstip voor Parijs.

nee, idd, het heeft ruim een uur geduurd, maar we zitten nu lekker weer met de vaart erin met 130. En regen, dat dan weer wel en dan moet je officieel 110, maar goed, we smokkelen wat.

TinkerTreas schreef:
Goede reis jullie. Ik snap het ook helemaal dat jullie terug gaan.
Hopelijk is het niet al te druk bij Parijs.

Het was veel file rijden en langzaamrijdend verkeer, maar we hebben het overleefd, yay!

laurenta schreef:
Wat een toestand! Denk je een week je naar Nederland te gaan krijg je dit, kan me voorstellen dat jullie gauw terug willen naar de paarden en huis & haard mocht er wat spelen kun je tenminste iets doen. Hopelijk zijn jullie voor 'niets' snel teruggegaan, maar voor nu spoedige en veilige reis naar huis.

Ja, want het water van de paarden is nu dus idd op. De oppas stuurde foto's van een lege drinkbak. Ze is bij haar thuis water gaan halen. Maar we hebben zelf nog waterbakken, dat wist ze niet, dus de tweede lading water heeft ze daar vandaan gehaald. Gedoe ook voor haar. Maar goed, we gaan nu het donker in, o.a. doordat Nils erg grijze wolken voor ons in petto heeft. Ik ga zo weer rijden, dus tot laters.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 18:13

Wij gaan altijd via Parijs. In een uur door Parijs is supersnel hoor, er zijn altijd ongelukken en files daar.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:21

Oei oei Monique veilige reis en hopelijk valt de schade (voor iedereen in het stormgebied) mee.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 19:57

Poeh, heftig hoor. Dat weekje in Nederland alweer afgebroken. Fijn dat je zo'n super oppas hebt voor je dieren.
Een voorspoedige reis gewenst.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 20:18

Goede reis verder en duim dat de schade thuis meevalt.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-26 20:25

Veilig thuis, Monique !
Ik denk dat jullie nu gedreven op adrenaline door Frankrijk aan het zoeven zijn, maar houden jullie het toch maar in de eerste plaats veilig in dat slechte weer ! Beter een uurtje later thuis, dan wat ergers ...

Ik hoop dat alle dieren veilig en gezond zijn als jullie thuiskomen !

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 00:18

Rij voorzichtig...wat een gedoe zeg
Snap dat je gauw naar huis wilt

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 06:38

Ik hoop dat je goed en veilig thuis gekomen bent en dat de schade meevalt. Succes!

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 10:38

Hopelijk zijn jullie nu veilig thuis.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-26 11:00

Hi Odette, Sjonnie, Senna, Uxgranta, Marilu Vopo, Otti, Lukka en iedereen die meeleefde, we waren om 1 uur vannacht thuis. De laatste 30km was erg raar want er waren vele omleidingen die slecht aangegeven stonden en dat in het stikkedonker want er is sowieso al weinig straatverlichting hier, gelukkig want dan geen lichtvervuiling, maar nu was het echt superdonker omdat er geen elektra en wel dichte bewolking was. Dus we misten een paar keer afslagen, weggetjes etc. De 'deviation' borden waren ook erg raar, want het waren van die gele borden met zwarte pijlen maar de tekst was afgeplakt. Dus wat bedoelen ze dan. En dat het afgeplakt was, komt omdat ze zóveel borden hebben moeten gebruiken, dat ze dus verkeerde borden de tekst hebben moeten afplakken en dan maar hopen dat iedereen begrijpt dat je dan toch die pijl moet volgen.

We hebben duidelijk in de zijkant van de storm gezeten, dus bij ons valt de schade reuze mee. Het is meer veel werk om te herstellen dan dat er dingen echt kapot zijn gegaan. De dieren zijn allemaal oké. Mijn katten waren zo blij, ach zo lief. De paarden zijn altijd stoïcijnser natuurlijk, maar midden in de nacht een wortel krijgen is altijd leuk.

De stallen hebben het wonderlijk goed gehouden, hadden we niet verwacht. Het meeste dat kapot is gegaan is het schriklint op tientallen plekken, soms alleen los, maar meest kapotgegaan door de wind. Het meeste hebben we meteen vanmorgen vroeg al gerepareerd. Verder veel takken, maar mijn belangrijkste mooie eeuwenoude, grote eik heeft Nils niet te pakken gehad gelukkig.

Het indrukwekkendst bij ons is de groene hooiklok, die is zeker 50m verderop terechtgekomen. En blijven hangen in de struiken anders had hij naar het bos gewaaid en kapotgegaan. Maar dat ding weegt echt zwaar, met zijn tweetjes kunnen we hem nét optillen, dus zoveel kracht had Nils toch nog bij ons.

Het volgende indrukwekkende was de weg naar de buurman. Of althans het is ook de weg die langs ons loopt, maar het is doodlopend en hij zit in dat doodlopende stuk. Daar hebben ze 3 jaar geleden nieuwe elektriciteitsmasten gezet. Daarmee boren ze enorme gaten in de grond en met een grote machine gaat dan die mast erin.
Kennelijk hebben ze daarmee de ondergrond verzwakt zonder dat iemand het ooit heeft gemerkt. Er heeft daar een aardverschuivinkje plaatsgevonden en de weg is daar gewoon anderhalve meter opgeschoven. We hebben het gefotografeerd, hoop dat het gelukt is. En van onder de weg zie je de aarde die is het land in gestroomd.
Wat erg vervelend daarvan is, is dat door die aardverschuiving de waterleiding naar de buren is gebroken en zij geen water hadden en wij geen waterdruk hadden. Nu waren de watermannen gisteren en vandaag bezig en nu zou ieder weldenkend mens toch denken, dat als ze geen water meer hebben, eens denken hoor, wát is er veranderd. Hm er heeft een aardverschuivinkje plaatsgevonden. Dat was er eerst niet, goh, dát is er dus veranderd, dan zal daar wel het probleem van de waterleiding liggen. Nee joh, wat doen ze, ze hebben een entree naar ons weiland gewoon hé-le-maal omgeploegd op zoek naar dat lek! En heftig omgeploegd hoor, met bergen klei uitgegraven van wel 1.20m hoog of zo! En diepe geulen. Wie gaat dat repareren? En dat hebben ze niet 1x gedaan, maar gelukkig aan de andere kant op onze track, hebben ze dat nog een keer gedaan, ja joh waarom niet.
Ik vind dat zoooo stom, het is toch logisch dat er bij de verschuiving iets kapot is gegaan en ja hoor vanmorgen toen wij met ze gingen praten gingen ze nét daar zoeken en graven. duh.

Dus eigenlijk is het herstellen van het terrein daarvan de meeste schade die we hebben.

Maar elektra, water en internet zijn er weer, vanmorgen vroeg hadden we nog geen water dus en ook geen internet.

Dus we zijn er genadig vanaf gekomen.

Het rare is, dat we hier zo in een eigen bubbel zitten, dat 6 dagen elders zijn, lijkt of je jaren bent weggeweest. En bizar, maar toen we thuiskwamen en de paarden op het platform zagen, wist ik even niet wie Diego was... Errug!!! Ik was ook erg moe natuurlijk, maar toch.

Afijn, het heeft erg geregend, de vijvers en bassins staat o-ver-vol en de klei is alleen maar erger geworden. We hebben nu eerst de ergste schrikdraadrampen hersteld zodat de paarden naar het Nederland kunnen, de oppas moest steeds meer weilanden afsluiten vanwege kapot schrikdraad etc. Dat weiland is relatief goed droog door de schuinte, is nog weinig omgeploegd door de paarden en heeft nog zat gras. Om de voeten te laten "drogen" staan ze nu daar.

Ik zal nog erg weinig met Diego kunnen doen. Het is gewoon te glad en té blubberig, behalve poetsen en een beetje op het erf wandelen met verweiden dan.

Het zij zo. Van die dingen. Nu eerst weer aarden, ontstressen en uitpakken. Tot gauws.

uxgranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:49

Fijn dat jullie heelhuids thuis gekomen zijn en dat de schade meevalt. Succes met de herstelwerkzaamheden.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:50

Fijn weer veilig thuis, hopelijk knapt het weer snel op en kunnen jullie aan de klus om alles te herstellen.

Ik hoop dat Nils Nederland gewoon overslaat. Zo geen zin in storm...

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 12:55

In elk geval zijn jullie weer thuis en zijn alle beestjes ok :) wel jammer dat er nog zoveel te herstellen is. Zeker die graver van de waterwerklui, die had dat gat toch ook weer dicht kunnen gooien? Tjonge

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 14:43

Gelukkig dat de schade meevalt. Wel dom van die werklui aan de waterleiding. Gaan ze de wei nog herstellen?
Hier hebben ze na het werk aan de elektra wel alles weer dicht gegooid, maar je zakt er heel ver in weg, en er zitten allemaal sink holes in. Je moet daar echt niet met je auto of paard op komen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 14:49

Fijn dat de schade mee valt.
Van die waterleiding: voor sommige mensen is logisch nadenken een hele opgave blijkbaar :o

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-26 15:46

uxgranta schreef:
Fijn dat jullie heelhuids thuis gekomen zijn en dat de schade meevalt. Succes met de herstelwerkzaamheden.

Dank je, het meeste is schriklint en hebben we vandaag hersteld, is ook het makkelijkste om te doen.

Muga schreef:
Fijn weer veilig thuis, hopelijk knapt het weer snel op en kunnen jullie aan de klus om alles te herstellen.

Ik hoop dat Nils Nederland gewoon overslaat. Zo geen zin in storm...

Ja, op Nils zit je echt niet te wachten! Veel overlast vooral van omgevallen bomen.

Sintara schreef:
In elk geval zijn jullie weer thuis en zijn alle beestjes ok :) wel jammer dat er nog zoveel te herstellen is. Zeker die graver van de waterwerklui, die had dat gat toch ook weer dicht kunnen gooien? Tjonge

Jaaaaa, dat zou je denken ja, maar nee, hoor, het is niet gedicht.

Tinka schreef:
Gelukkig dat de schade meevalt. Wel dom van die werklui aan de waterleiding. Gaan ze de wei nog herstellen?
Hier hebben ze na het werk aan de elektra wel alles weer dicht gegooid, maar je zakt er heel ver in weg, en er zitten allemaal sink holes in. Je moet daar echt niet met je auto of paard op komen.

We wachten het heel even af, zo niet, gaan we naar de gemeente. En ja, het is een oprit naar een hek van ons weiland, nou daar liep ik altijd dagelijks, dat kan ik nu wel vergeten, moet een poolstok meenemen en Zozo op mijn rug opbinden of zo.

TinkerTreas schreef:
Fijn dat de schade mee valt.
Van die waterleiding: voor sommige mensen is logisch nadenken een hele opgave blijkbaar :o

Vreselijk toch? Echt zo raar. Ik zet het morgen wel in het filmpje, kunnen jullie het zien.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 16:24

Zo blij te lezen dat jullie weer heelhuids thuis gekomen zijn!

Wat balen van die waterleidinglieden, je zou inderdaad verwachten dat ze zelf kunnen bedenken dat er op de plekken waar ze begonnen te zoeken niets aan de hand zou zijn. Heel vervelend als je daar ook nog geregeld loopt normaal gesproken.

Ik hoor niets van scheve dakpannen of lekkage in huis, dus dat is wel heel mooi nieuws denk ik.

Fijn dat jullie het schrikdraad alweer voor elkaar hebben en dat water, elektriciteit en internet weer werk!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-26 08:49

Hey Jet, je bent jarig! Wat leuk dat je op Valentijn jarig bent. Ik wens je een heel fijne dag!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 10:29

Dank je welk Monique! Gaat het weer een beetje bij jullie thuis? Hoe is het weer daar nu? Hier voor het eerst in dagen een zonnetje, wel erg frisjes.