Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:03

Eh Karuna, je zit nu wel mijn foto's aan te passen en dat vind ik niet netjes. Ik heb wel de auteursrechten op deze foto's en geef geen toestemming om mijn foto's aan te passen. Zou je deze foto's dus weg willen halen? Er over praten mag, maar mijn foto's bewerken niet.

Maar je ziet dus sowieso 2 ervaren skiers als je de band meeneemt en geen gevaarlijke situaties?

Muurp

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:05

Joh Germie, jij plaatst zelf deze foto's... :+ Er wordt alleen een letter bij gezet.
Ik snap het probleem niet zo.

En jij kent deze situatie blijkbaar, je kent de personen die erop staan ook. Imo heb jij dus een ander beeld bij deze foto's dan dat wij dat doen.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:08

:roll: :roll: :roll:

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:09

Muurp schreef:
Joh Germie, jij plaatst zelf deze foto's... :+ Er wordt alleen een letter bij gezet.
Ik snap het probleem niet zo.

En jij kent deze situatie blijkbaar, je kent de personen die erop staan ook. Imo heb jij dus een ander beeld bij deze foto's dan dat wij dat doen.

Ik plaats ze ja, dat klopt. Maar dat betekent niet dat een ander ze elders mag uploaden en mag aanpassen zonder mijn toestemming en dat is gebeurd. Ze quoten mag, ze zelf elders uploaden en aanpassen niet. Dat is auteursrecht. Dat mag ik ook niet bij andere foto's hier op bokt doen. Je mag ze wel embedden als je ze elders wilt gebruiken.

en ja, ik ken een aantal skiërs op deze foto's. En weet dus ook hoe niveaus na een aantal jaren uit elkaar gaan liggen ondanks op hetzelfde moment begonnen, en weet ook hoeveel les mensen gehad hebben.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:10

Ik vind van een foto af het lastig beoordelen. Een filmpje heeft meer zin.
Ik als snowbaorder zal me tot de snowboarder beperken, gezien de houding niet mega ervaren.

Je plaatst zelf foto's maar vind het lastig als er letters bij gezet worden? := dan zou ik je adviseren om er geen vragen over te stellen.

Het is allemaal niet zo gek moeilijk: mijn vriend heeft veel minder ervaring dan ik maar heeft een bak meer lef.
Die komt netter beneden maar mijn techniek is beter.
Hij ging op de 3e dag op een snowboard offpiste en zwart af achter de instructeur aan. Ging dikke prima. Zelf pakken we nu jaren later ook zwart en offpiste stukjes, maar die vakantie nog niet.
Ik zie zat mensen met een verrotte techniek veilig zwart af komen of met een mega mooie techniek op blauw blijven hangen. Ik denk dat de meeste ongelukken gebeuren op de pistes die zich ervoor lenen hard te kunnen maar ook prettig zijn voor onervaren mensen.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:10

Maar wat probeer je nu te bereiken met deze foto's?
Oprecht... Ik mis even wat je nu wilt met deze discussie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:12

smurffie schreef:
Ik vind van een foto af het lastig beoordelen. Een filmpje heeft meer zin.
Ik als snowbaorder zal me tot de snowboarder beperken, gezien de houding niet mega ervaren.

Je plaatst zelf foto's maar vind het lastig als er letters bij gezet worden? := dan zou ik je adviseren om er geen vragen over te stellen.

Het is allemaal niet zo gek moeilijk: mijn vriend heeft veel minder ervaring dan ik maar heeft een bak meer lef.
Die komt netter beneden maar mijn techniek is beter.
Hij ging op de 3e dag op een snowboard offpiste en zwart af achter de instructeur aan. Ging dikke prima. Zelf pakken we nu jaren later ook zwart en offpiste stukjes, maar die vakantie nog niet.
Ik zie zat mensen met een verrotte techniek veilig zwart af komen of met een mega mooie techniek op blauw blijven hangen. Ik denk dat de meeste ongelukken gebeuren op de pistes die zich ervoor lenen hard te kunnen maar ook prettig zijn voor onervaren mensen.

Dat aanpassen is niet mijn grootste probleem, maar wel dat de foto's dus opnieuw geupload zijn en daar geef ik geen toestemming voor. Ik vraag ze dus netjes te verwijderen. Want ik ben de rechthebbende van deze foto's. De reden waarom ik hier op hamer is dat ik zelf wil bepalen wanneer de foto's weer verwijderd worden.
Dus daarom vraag ik het netjes. Embedden of quoten mag, maar niet zelf uploaden wat dus gebeurd is. En dat is een groot verschil.

Wat ik wil bereiken? Er zijn mensen die beweren dat iemand zonder les niet kan leren skien, en dat iemand met les verder komt. Maar misschien is er toch echt wel een factor natuurlijke aanleg in het spel. En kan iemand met evenveel ervaring een ander eindresultaat hebben. Daar gaat het om.
Geen van de skiers op de foto's overschat zichzelf, geen van de skiers is gevaarlijk. Maar er is wel een verschil in techniek te zien en daarmee ook in 'ervaring'. Daar gaat het om.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:14

Germie, doe ons allemaal een plezier. Verwijder zelf even je foto's uit de post, dan kan niemand ze bewerken en/of ergens anders uploaden :) Dan is het grootste deel van het probleem al opgelost.

Beetje zonde van het topic, we wijken af van het onderwerp.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:14

Ik ken de situaties niet in zoverre, ik was er niet bij. foto's zijn altijd lastig gezien het een vertekenend beeld kan geven (noodstop, net weggaan etc). ik noem ze ook allemaal ff man/meneer, lijkt me makkelijker _O-

foto 1:
ski's naast elkaar, zo te zien op een lopende band en bezig me het netjes in kunnen dalen in de bochten.
Valt weinig over te zeggen
foto 2:
rechterman is niet zo handig om daar stil te gaan staan, als die dat al doet. Doe dat lekker bij de lift ipv daar..
twee middelste mannen. Achterste is niet veel over te zeggen, staat hij te wachten op links? Staat ook daar niet zo handig. voorste man, is die net tussen al die mensen doorgekropen? tja je zal wel moeten, want je kan er nergens anders voorbij.
Linker, die is niet zo handig bezig als ik het zo bekijk. Lijkt een beginner afleidend uit de pizzapunt en dan blijf je van de zijkanten van de pistes af. tenzij hij aan het afremmen is voor de lift en zich aan het uit laten glijden is

foto 3:
meneer staat stil? weet niet of het nu het handigste punt is gezien de glooing, maar soit hij lijkt goed in het zicht te staan. lijkt onzeker op zijn ski's te staan, maar no way dat dat uit deze foto te halen is.

foto 4:
lege piste, dus gevaarlijk, nit echt. lijkt snelheid te halen, komt net uit de bocht en ski's naast elkaar.

foto 5:
skier op de voorgrond duidelijk voorzichtig en beginner. ik hoop niet dat het plan is om daar te stoppen, gezien het een smalle doorgang is met achterop komend verkeer.

achterste skier lijkt begeleidend te zijn en net weg. wederom niet te beoordelen.

overschatting is toch niet te beoordelen vanaf foto's.. daar moet je toch echt video's van hebben

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:19

Wauw Germie, mn mond valt weer eens open van verbazing

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:20

Muurp schreef:
Germie, doe ons allemaal een plezier. Verwijder zelf even je foto's uit de post, dan kan niemand ze bewerken en/of ergens anders uploaden :) Dan is het grootste deel van het probleem al opgelost.

Beetje zonde van het topic, we wijken af van het onderwerp.

Dan moet Karuna ze ook verwijderen. Ik zal ze wel verwijderen, maar wens niet dat mijn auteursrecht geschonden wordt.

Maar je ziet dus o.a. Germie op ski's, dat is inderdaad de ervaren skier, de autodidakt. :D Maar die met de roze jas is op hetzelfde moment begonnen en heeft de lessen wel doorgezet. Echter, minder lef, minder aanleg. Bij de foto waar een donkere skier in het midden op staat, die is 1 jaar later begonnen, wel les gehad, priveles zelfs, maar door de leeftijd nooit meer de souplesse gekregen zoals een jong iemand kan krijgen. Maar had wel plezier in het skien.

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:21

karuna schreef:
[ [url=m/lKNMAs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1UMuTC.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JmkMBf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vZizzO.jpg]Afbeelding[/url] ]

B is beginner
M is ertussenin
E is ervaren

Ik zie zo ongeveer wel wat karuna ziet :j Maar zonder echt beeldmateriaal blijven foto's maar een momentopname, dus eigenlijk zegt het niets. Net als een topcombinatie met een ongelukkige foto in de ring.

Anyhow, ik zag laatst in Sölden vanuit de lift nog een aantal skiërs die zichzelf overduidelijk de sh*t vonden, gingen relatief hard, maar hadden overduidelijk nog nooit meer dan een dag les gehad want de techniek was... Ja. Welke techniek? :')
Jezelf leren skiën is hetzelfde als jezelf leren paardrijden. Meeste mensen denken dat ze heel wat zijn, maar sja.. Natuurlijk is het fijn als je aanleg hebt, maar de meeste mensen overschatten zichzelf écht ruimschoots.
Laatst bijgewerkt door Silenna op 15-02-22 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:23

Ik heb mijn foto's verwijderd, nu Karuna nog, want het is mijn auteursrecht. Ik heb dat dus netjes gevraagd. En ga er van uit dat die ook verwijderd worden.
Dan is wat mij betreft de discussie over de skiers op de foto dan over (mits mijn foto's die elders geupload zijn ook verwijderd worden natuurlijk).

Maar het bewijs dat je dus een enorm verschil in niveau kunt krijgen bij gelijke ervaring is dus geleverd.
Laatst bijgewerkt door germie op 15-02-22 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:24

Germie, ik merk dat ik toch wel wat de kriebels krijg bij het feit dat je zo blijft duwen op het autodidactische. Het is gewoonweg niet verstandig om zonder les de piste op te gaan, als men daar eens mee begint zou dat een hoop overschattingen schelen denk ik ;)

Germie. Gewoon TeMmen, dan kan een moderator ze verwijderen. Kun je alsjeblieft nu stoppen met praten over de foto's?
Laatst bijgewerkt door Muurp op 15-02-22 16:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:24

Germie, je kan jezelf 100 keer blijven herhalen en het hele topic naar jezelf toe trekken, maar stuur haar dan gewoon even een PB of vraag een MOD om het voor je op te lossen.
Het wordt echt vervelend nu.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:25

Silenna schreef:
Germie, je kan jezelf 100 keer blijven herhalen en het hele topic naar jezelf toe trekken, maar stuur haar dan gewoon even een PB of vraag een MOD om het voor je op te lossen.
Het wordt echt vervelend nu.

Ik heb het netjes gevraagd en zoals ik ook schreef ga ik er van uit dat de bokker het ook doet. Ik heb ze weggehaald en heb gezegd dat dan de discussie wle klaar is.

Ik schrijf overigens nergens dat les voor niemand nutteloos is, maar dat het dus ook autididaktisch kan voor sommigen.

Maar nog een paar dagen. Dan zie ik hopelijk weer sneeuw. :D En zonder bergen, die zijn daar niet, alleen een paar fells. <3

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:29

Ik haal ze wel weg. Mij maakt het niks uit. Ik had het idee dat je wilde weten van ons welke skieer wat is. Dan leek het me het gemakkelijkste het zo te doen. Ik ben visueel ingesteld. Ik heb geen probleem met weghalen. Ken verder er niemand herkenbaar op en heb ook geen waardeoordeel.

Ik op de fotos ben nog steeds overduidelijk beginner in de kromme poephouding. _O-

ondanks dat mijn techniek niet heel verkeerd is. En ondanks best wat priveles inmiddels. Maar door mijn lijf lukt een aantal dingen gewoon niet. En zal ik mogelijk altijd krom en schuifelend van de piste gaan ondanks misschien later een enorme bak aan ervaring.

Ik leer op zich rap maar kan het pas fatsoenlijk toepassen als ik er volledig over nagedacht heb en het goed te kunnen doen voor mijn idee. Ik zit teveel in mijn eigen hoofd, met skieen, met motorrijden, destijds met paardrijden ook met alles.

Daarnaast met skieen zie ik overal gevaar en ben uber allert op andere mensen, zoals eigenlijk in heel mijn leven in alles. Beetje aard van het beestje, in combinatie met perfectionist (watbik gewoon nooit kan worden _O- )

Ik was met andere echte dingen bezig. :P

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:38

germie schreef:
Ik heb mijn foto's verwijderd, nu Karuna nog, want het is mijn auteursrecht. Ik heb dat dus netjes gevraagd. En ga er van uit dat die ook verwijderd worden.
Dan is wat mij betreft de discussie over de skiers op de foto dan over (mits mijn foto's die elders geupload zijn ook verwijderd worden natuurlijk).

Maar het bewijs dat je dus een enorm verschil in niveau kunt krijgen bij gelijke ervaring is dus geleverd.

Nee die van JOU staan er nog.
Beetje geduld mag ook, niet iedereen kan springen wanneer jij dat aangeeft.

In mijn ogen heeft ze niet verkeerds gedaan. Gewoon een miscommunicatie om op JOU vraag te antwoorden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:40

Ik heb nog soort van een leven naast bokt met echte problemen die opgelost moeten worden. :))

De fotos staan opde bokt upload en nergens anders, heb ze na de upload ook meteen weer verwijderd omdat ze voor mij niet van belang zijn dus gaat het meteen de prullenbak in altijd
Laatst bijgewerkt door karuna op 15-02-22 16:41, in het totaal 1 keer bewerkt

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:41

Kan het zelf aanleren goed gaan? Zeker.
Kan je het jezelf verkeerd aanleren of het verkeerd gaan? Die kans is vele malen groter :j

Het zijn risicovolle sporten, een ongelukje kan altijd gebeuren, maar hou de risico’s op alle vlakken gewoon zo laag mogelijk. Is voor jezelf en anderen het leukst en prettigst.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:45

Kmbrly schreef:
germie schreef:

Nee die van JOU staan er nog.
Beetje geduld mag ook, niet iedereen kan springen wanneer jij dat aangeeft.

In mijn ogen heeft ze niet verkeerds gedaan. Gewoon een miscommunicatie om op JOU vraag te antwoorden.

Ze zijn wel weg, maar nog even gebufferd. Dat is een bug die men bij bokt ook nog niet begrijpt. Er zit een vertraging op wanneer ze echt verdwijnen. En ik ben ook niet boos, maar heb het wel gevraagd ja.
Dus ga er ook wel van uit dat het goed komt. :P
En ik snap ook wel dat iemand misschien niet alle regels weet over foto's aanpassen/delen. Maar ik ben er wel wat 'zeurderiger' mee dan een ander misschien, maar een foto van mij heeft ongevraagd en zonder de fotograaf te benoemen in een plaatselijk krantje van Dahab gestaan, terwijl ik nog nooit in Egypte geweest ben. Iemand heeft 2 foto's van mij samengevoegd (dus gemuteerd zonder toestemming en gedeeld zonder toestemming) en gebruikt voor een ebook wat nu op bol.com te koop is. En iemand heeft een keer een foto van mij gebruikt om een padi cursus te promoten terwijl de foto tijdens een iantd cursus genomen is. Dus bij iedereen die zonder toestemming mijn foto's gebruikt vraag ik wel om dat te verwijderen. Als mensen foto's van mij krijgen is dat voor eigen gebruik, en dan mag je ze met bronvermelding ook op social media gebruiken, je kunt ze zonder watermerk voor jezelf gebruiken voor een afdruk. Maar ik vraag wel om ze niet aan te passen e.d. ;)

Maar goed, nog een paar dagen en dan is het weer tijd voor sneeuw. *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 16:45

karuna schreef:
Ik heb nog soort van een leven naast bokt met echte problemen die opgelost moeten worden. :))

De fotos staan opde bokt upload en nergens anders, heb ze na de upload ook meteen weer verwijderd omdat ze voor mij niet van belang zijn dus gaat het meteen de prullenbak in altijd

TOP. Bedankt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:09

Dit topic is ook niet meer wat het geweest is :7

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:16

sureido schreef:

Velen zijn al geweest, en een deel moet nog. Als men geweest is haakt men meestal af. Dat zie je hier ook. Geeft niet. Ik hou nog even last van voorpret in ieder geval.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-22 17:19

germie schreef:
sureido schreef:

Velen zijn al geweest, en een deel moet nog. Als men geweest is haakt men meestal af. Dat zie je hier ook. Geeft niet. Ik hou nog even last van voorpret in ieder geval.

Het is meer dat jij een beetje vervelend doet. Vooral het blijven zagen op bepaalde onderwerpen.