Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 17:26

Wij zijn thuis.. heb zelfs al even liggen slapen, ik kan gewoon echt niet slapen in een vliegtuig.

Liefst zou ik de koffer alweer mee nemen en weer vertrekken want hier is er weinig aan kwa weer -O-

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:05

Lotus83 schreef:
Wij zijn thuis.. heb zelfs al even liggen slapen, ik kan gewoon echt niet slapen in een vliegtuig.

Liefst zou ik de koffer alweer mee nemen en weer vertrekken want hier is er weinig aan kwa weer


Herkenbaar, afgelopen donderdag terug gekomen van Kreta. En weer is hier :( Gelukkig weet ik dat ik in september weer mag. Dit was even een niet gepland tussendoortje.

Iemand hier ook ervaring met een cursus om Grieks te leren? Wil dit nl al jaren. Heb altijd geroepen dat indien er een vestiging van IKEA op Kreta kwam ik er ging werken. Vestiging is er, en oooh zo schattig klein, maar nu de taal nog.

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:19

Op Karpathos zaten wij in hotel alimounda mare. Mooi nieuw 5* hotel.
Aan het strand op loopafstand van karpathos-stad.

Ik zou zeker naar het bergdorpje olympos gaan. Toeristisch maar wel erg leuk. En een paar stukken olijf zeep mee nemen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 21:39

Bonnelover schreef:
Lotus83 schreef:
Wij zijn thuis.. heb zelfs al even liggen slapen, ik kan gewoon echt niet slapen in een vliegtuig.

Liefst zou ik de koffer alweer mee nemen en weer vertrekken want hier is er weinig aan kwa weer


Herkenbaar, afgelopen donderdag terug gekomen van Kreta. En weer is hier :( Gelukkig weet ik dat ik in september weer mag. Dit was even een niet gepland tussendoortje.

Iemand hier ook ervaring met een cursus om Grieks te leren? Wil dit nl al jaren. Heb altijd geroepen dat indien er een vestiging van IKEA op Kreta kwam ik er ging werken. Vestiging is er, en oooh zo schattig klein, maar nu de taal nog.


Grieks, de basis, Zou ik graag nog eens willen leren.
Kom niet verder dan 5 woorden.

Electra63

Berichten: 18079
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 00:09

Bonnelover schreef:
Lotus83 schreef:
Wij zijn thuis.. heb zelfs al even liggen slapen, ik kan gewoon echt niet slapen in een vliegtuig.

Liefst zou ik de koffer alweer mee nemen en weer vertrekken want hier is er weinig aan kwa weer


Herkenbaar, afgelopen donderdag terug gekomen van Kreta. En weer is hier :( Gelukkig weet ik dat ik in september weer mag. Dit was even een niet gepland tussendoortje.

Iemand hier ook ervaring met een cursus om Grieks te leren? Wil dit nl al jaren. Heb altijd geroepen dat indien er een vestiging van IKEA op Kreta kwam ik er ging werken. Vestiging is er, en oooh zo schattig klein, maar nu de taal nog.


Ik heb 4 jaar Nieuw-Grieks aan de Volksuniversiteit in Rotterdam gedaan, ruim 25 jaar geleden. Ik wil het eigenlijk weer gaan oppakken. Veel is weggezakt.
Grieks is een moeilijke taal, vind ik. Behalve het Schrift, ook de grammatica. Nu zou het wel makkelijker zijn , door internet en YT.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 08:05

Ik heb verschillende cursussen gedaan, zo heb ik er eentje van de NTI, maar ik heb ook 1 op 1 privéles gehad bij iemand thuis. Volgens mij werkt zij nu ook via Skype. Leuke vrouw.
www.datisgrieksvoormij.nl

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 15:07

Tjonge. Ik zou toch zo weer een last minute terug naar Griekenland boeken.. Wat een weer hier -O-

TamaraFloor
Berichten: 836
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:44

Ik vanmorgen om 10 uur thuis gekomen in plaats om 4 uur...
Ons vliegtuig had een noodlanding op Schiphol gemaakt.

Het hotel was zozo maar verder een top vakantie gehad!
Lekker op pad geweest met de auto en fiets.
2x paard gereden. Gezwommen en sunset ride. Helaas gingen ze niet echt zwemmen want de eerste week was erg harde wind en hoge golven.
2x met de boot geweest waarvan eerste keer 5 meter hoge golven met een klein bootje haha! Best spannend zeg maar.
Het rijden en de boot bij dezelfde mensen gedaan als in september. Ze herkende ons meteen en het was alsof we niet weg geweest waren!
In Tigaki een leuke beach bar gevonden aan het geweldige strand daar!
En inderdaad nooit via de reisorganisatie boeken. Mits je op een massa boot of tripje wilt belanden ;)
Gewoon de gebaande paden af en je komt op de mooiste plekjes en ontmoet de leukste mensen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:56

Dat ziet er fantastisch uit! Maar hoezo noodlanding op schiphol? Klinkt niet best

Bonnelover

Berichten: 1550
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:57

TamaraFloor schreef:
Ik vanmorgen om 10 uur thuis gekomen in plaats om 4 uur...
Ons vliegtuig had een noodlanding op Schiphol gemaakt.

Het hotel was zozo maar verder een top vakantie gehad!
Lekker op pad geweest met de auto en fiets.
2x paard gereden. Gezwommen en sunset ride. Helaas gingen ze niet echt zwemmen want de eerste week was erg harde wind en hoge golven.
2x met de boot geweest waarvan eerste keer 5 meter hoge golven met een klein bootje haha! Best spannend zeg maar.
Het rijden en de boot bij dezelfde mensen gedaan als in september. Ze herkende ons meteen en het was alsof we niet weg geweest waren!
In Tigaki een leuke beach bar gevonden aan het geweldige strand daar!
En inderdaad nooit via de reisorganisatie boeken. Mits je op een massa boot of tripje wilt belanden ;)
Gewoon de gebaande paden af en je komt op de mooiste plekjes en ontmoet de leukste mensen!

[ [url=m/QTSzf4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4LB2Mp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DuoHm8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BKM71l.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ymbsBc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/niG48Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/dEssZV.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf die dolfijnen en paardrijden. Ben heel benieuwd waar je zat en welk hotel.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 21:58

Als ik het zo lees, ze zat op Kos... Tigaki zat ik vorig jaar en daar hebben wij ook heerlijke cocktails aan het strand gedronken.. er zit niet ver vandaan een manege die goed is aangeschreven.

TamaraFloor
Berichten: 836
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:12

Sorry het komt verkeerd over maar wij zaten niet in dat vliegtuig gelukkig. Dat vliegtuig zou ons komen halen op Kos!
Verwarrende berichten. Brand bij het voorwiel, brandmelding bij het voorwiel tot een vogel in de motor. Afbeelding

Het was echt een geweldige vakantie!
Ik zat in hotel Apollon in Lambi.

Wij hadden de mazzel de perfecte boot gevonden te hebben. Alle boten zeggen dolfijnen te zien maar dat is niet waar!
Deze gaat echt op zoek net zo lang tot we ze gevonden hebben.
Bijna allemaal varen ze er rustig langs en gaan meteen door.
4x deze tocht gemaakt en alle keren dolfijnen! Al sprong de laatste er echt tussen uit! Zoveel en met kleintjes!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:14

Ohhh dat ziet er prachtig uit tamarafloor

Noodlanding....ohhh dat is schrikken.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:15

Omg, ik ben gisterochtend terug gevlogen met een Boeing 737 van Corendon. Om 9.20 Nederlandse tijd. Bah bah

Letizia

Berichten: 12160
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:18

Ziet er gaaf uit zo die foto's Tamarafloor!

Ik wil mij hier ook melden.
Na Rhodos (2011) Kos (2015) en Lefkas (2016) gaan we dit jaar naar Corfu :)
We zitten in Agios Gordios in een appartement vlak bij het strand. Iemand nog tips wat we absoluut niet mogen missen op Corfu?

Electra63

Berichten: 18079
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 22:39

Leuke foto's TamaraFloor!

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:13

:wave:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor vakantie in september, maar kan geen eiland kiezen. :+ hebben jullie misschien tips?

Paar jaar terug via corendon geboekt was opzich wel prima allemaal, alleen viel het appartement best wel tegen. :')

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-17 06:08

Ziet er heerlijk uit, Tamara!

Letizia, Agios Gordis vond ik persoonlijk het leukste dorpje van Corfu, dus goede keuze.
Ik zou iig niet naar het Zuiden gaan, daar is het één Engelse kolonie met pubs e.d.
Verder gewoon over het eiland rijden, richting Paleokastritsa, Corfu-stad en het Noorden.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 06:55

Love_Laugh schreef:
:wave:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor vakantie in september, maar kan geen eiland kiezen. :+ hebben jullie misschien tips?

Paar jaar terug via corendon geboekt was opzich wel prima allemaal, alleen viel het appartement best wel tegen. :')


Ik zou ook niet kunnen kiezen.


Is eilandhoppen een optie? Hoe lang ga je?

Electra63

Berichten: 18079
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 17:26

Love_Laugh schreef:
:wave:
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor vakantie in september, maar kan geen eiland kiezen. :+ hebben jullie misschien tips?

Paar jaar terug via corendon geboekt was opzich wel prima allemaal, alleen viel het appartement best wel tegen. :')


Hoe later in september, hoe zuidelijker ik zou kiezen.
En wat wil je? Lekker op strand liggen of ook wat zien ( cultuur) ? Wil je stappen? Wel of geen toeristen?

TamaraFloor
Berichten: 836
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:17

Ja het was echt geweldig! Een heerlijk eiland. Al ontweek ik Kos stad liever wel behalve voor rondje winkels en op "onze" boot gezellig wat drinken en kletsen met die mensen.

We zouden eigenlijk niet nog een keer gaan maar twijfelen al haha!
Of weet iemand een soort gelijk eiland? Ook qua grote en zo?

Kos is eind september trouwens nog steeds goed weer en warm!

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 20:48

TamaraFloor schreef:
Ja het was echt geweldig! Een heerlijk eiland. Al ontweek ik Kos stad liever wel behalve voor rondje winkels en op "onze" boot gezellig wat drinken en kletsen met die mensen.

We zouden eigenlijk niet nog een keer gaan maar twijfelen al haha!
Of weet iemand een soort gelijk eiland? Ook qua grote en zo?

Kos is eind september trouwens nog steeds goed weer en warm!


Wij gaan eind september nog een weekje naar Kos, ik ben dan wel benieuwd met welke boot je bent gegaan want dat wil ik dan ook wel doen.
Rhodos is ook niet zo heel erg groot en is ook zeker de moeite waard

TamaraFloor
Berichten: 836
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:23

Met de Christina! Gewoon naar de haven gaan en bij de boot boeken. Blonde vrouw, Christina.
De boot ligt naast een lelijke soort van nep piraten boot.

Electra63

Berichten: 18079
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 21:49

TamaraFloor schreef:
Ja het was echt geweldig! Een heerlijk eiland. Al ontweek ik Kos stad liever wel behalve voor rondje winkels en op "onze" boot gezellig wat drinken en kletsen met die mensen.

We zouden eigenlijk niet nog een keer gaan maar twijfelen al haha!
Of weet iemand een soort gelijk eiland? Ook qua grote en zo?

Kos is eind september trouwens nog steeds goed weer en warm!


Ik ben weleens de 3e week van september naar Kos geweest en had ik van de 8 dagen 3 dagen regen ;) :D

TamaraFloor
Berichten: 836
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-17 22:06

O haha! Wij waren ook tweede helft september en hadden van de 10 dagen twee dagen bewolkt en rest mooi weer!