USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:55

Stephanie_M schreef:
Op de website staat dat t meer kost en in de mail vermelden ze 40 dollar extra is voor prive. Echter hebben wij deze nooit hoeven betalen op locatie! Aardige man wel nog een fooitje mee gegeven uiteraard! Je moet wel even van te voren reserveren. We kwamen onderweg langs de paarden van de andere aanbieder, die vonden wij er wat slechter uitzien.

http://3.bp.blogspot.com/_xzvNOS_mX3Q/T ... ey+Map.jpg[/img]

De paarden waarop ik heb gereden, stonden in het stuk tussen "to gouldings" en "to mexican hat", overigens achter een heuvel en dus volgens mij eerder lastig te zien vanop de weg, die leken me echter prima in conditie. Ten noorden van de weg "to kayenta" heb ik echter ook paarden zien staan waarvan ik minder onder de indruk was, van wat ik begrepen heb van mijn gids, is dat de groep paarden die op dat moment niet gebruikt worden om te rijden omwille van te jong, te oud, kreupel, ziek, ... En dat viel er ook wel aan te zien, ja.
De paarden van de andere locatie liepen in het stuk ten oosten van "to mexican hat", en daar kon ik overigens ook niks verkeerds aan ontdekken (had er na de opmerking van mijn gids extra op gelet).

De kuddes van beide locaties schijnen ook eigenlijk een beetje 1 pot nat te zijn, de gidsen hebben zelf hun favorietjes die ze uitzoeken, maar verder wordt er eerder gedacht in termen van "loopt aan deze kant van de weg" dan in termen van "is wel of niet ons paard"

Lynniiie

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:15

Ben erg benieuwd, heb onze reis nu beetje omgegooid, zouden eerst niet naar monument valley, maar hoor daar zulke goede verhalen over.

En misschien beetje brutale vraag, maar hoeveel geld waren jullie daar nog kwijt, aan benzine, uitstapjes, eten etc?

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:44

Lynniiie schreef:
Ben erg benieuwd, heb onze reis nu beetje omgegooid, zouden eerst niet naar monument valley, maar hoor daar zulke goede verhalen over.

En misschien beetje brutale vraag, maar hoeveel geld waren jullie daar nog kwijt, aan benzine, uitstapjes, eten etc?

Over mijn gehele reis? Nog geen eens uitgerekend haha! Benzine was rond de 400 euro had ik vooraf berekend(zal misschien met de uitstapjes nog iets meer zijn geweest). Wij hadden echter een hoop al vooraf geboekt dus dat scheelde wel.. Parkeren SF vonden wij wel heel duur, LA was ook niet erg goedkoop. In San diego hadden we parkeergarage onder het hotel. (Reken op 1 nacht parkeren ca 35 dollar, als je een hotel met parkeerplaats vind kan je dat dus vaak beter doen).

Eten was gemiddeld 70 dollar per dag? met een uitschieter naar boven of beneden soms. Moet heel eerlijk bekennen dat ik mij dr niet heel bewust mee bezig gehouden heb!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:47

Bij een aantal hotels moeten wij ook nog parkeerkosten betalen hoor :) zag er eentje van 23$ per nacht tussen staan :\

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:51

Qua eten zijn wij meestal rond de 40 a 50 dollar kwijt met 2 pers., soms minder.

Benzine is vele malen goedkoper dan in Nederland, echter ook afhankelijk van hoevel je gaat rijden natuurlijk

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:00

Keet schreef:
Bij een aantal hotels moeten wij ook nog parkeerkosten betalen hoor :) zag er eentje van 23$ per nacht tussen staan :\

Daar hebben wij geen last van gehad! Alleen in SF hadden we geen garage en daar waren we in de openbare 34 dollar per nacht kwijt ongeveer.

Maar Douraque 40/50 dollar per dag?

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:16

Ontbijt zit in het hotel inbegrepen, wij lunchen meestal niet echt (soms een broodje), drinken beide water en dan avondeten doen wij uitgebreid. En dan nog is dat spotgoedkoop, meestal een voorgerecht gedeeld en een hoofdgerecht

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:20

Wij hebben een auto gehuurd waar we in kunnen slapen met een kampeerkeukentje. Dus onze auto zal dan op de camping staan neem ik aan en we proberen wel elke dag te koken savonds.

Wel echt fijn dat de benzine zoveel goedkoper is.

Besef nog steeds niet helemaal dat ik daar over een maand al ben :D

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:29

Wij rekenen altijd $100 p.p.p.d. voor ontbijt, lunch, diner + tussendoor iets drinken/ Starbucks/ijsje. Daar redden we het dan ruimschoots mee.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:32

Nadir schreef:
Wij rekenen altijd $100 p.p.p.d. voor ontbijt, lunch, diner + tussendoor iets drinken/ Starbucks/ijsje. Daar redden we het dan ruimschoots mee.

Sow, dan zouden wij voor 16 dagen 3200 euro kwijt zijn aan eten/drinken kwijt zijn :+
Wij gaan, zodra we de auto hebben opgehaald, direct naar de Wal-Mart of iets soortgelijks om daar eten en drinken in te slaan voor de reis.
Verder zien we het wel, maar 100$ per dag voor ons samen komt meer in de buurt en er zullen dagen zijn dat we dat niet eens halen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:32

Ik doe ook 100 dollar per dag. Ik heb een kluisje in mijn hotel. Wat ik 's avonds over heb vul ik smorgens weer aan.
Ik begin nu ook zin te krijgen in mijn trippie. Moest met mijn vader naar het AMC ineens en toen kwamen we langs Schiphol. Daar stond een United toestel :D Kreeg gelijk zin om te gaan :D

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:38

Jeetje dat is veel per dag :oo , maar het scheelt natuurlijk ook dat het ontbijt inbegrepen is en dat als wij al lunchen, wij iets halen bij wal-Mart of publix. En avond eten is spotgoedkoop

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:48

Ik wil niet op me geld zitten en denken o jee ik heb nog zoveel te besteden. Attracties enzo tellen natuurlijk wel mee, maar ik ga echt niet luxe dineren.. ik blijf een zuinige nederlander he ;)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 15:51

We maken dat ook echt niet elke dag op hoor. Maar wij hebben eigenlijk nooit een hotel met ontbijt, ja er ligt soms een donut... :+ Dus we scoren meestal ergens een broodje (Subway/Panera oid), dan zit je incl. koffie en jus al op zo'n $20.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:55

Idd.. het hangt er van af hoeveel je wilt besteden. Ik ben een echte Hard Rock fan en drinken plus eten kom je al gauw op 25 dollar uit. Ik ga ook niet elke dag uit eten, een pizzaatje of Subway is ook lekker.
Zo kom ik er dus net achter dat er een Starbucks store op 2 minuten van mijn hotel verwijderd zit.... :D nomnomnom

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:07

Ik let eigenlijk bijna nooit op geld, zeker tijdens vakanties niet (tenzij het een budget vakantie is), maar wij eten nooit echt veel overdag. Enkel s'avonds eten wij uitgebreid en dan nog ben ik slechts 30 a 40 dollar kwijt.

Starbucks vind ik af en toe lekker, maar niet elke dag.

Dus dan zit je al snel aan gemiddeld 40 a 50 dollar

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:09

Wij letten er ook niet heel erg op, maar geven niet om luxe uit eten op vakantie. Een burger is vaak wel voldoende :)
Ontbijt en lunch halen we wel in de supermarkt. Tenwij we tijdens de lunch in een activiteit zitten, dan regelen we daar wel iets :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:09

Ik ben een echte starbucks addict... in NY zat ik ook ongeveer 6 keer per dag in een starbucks...

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:19

Nee wij gaan er ook niet opletten. Hebben genoeg gespaard. Maar was er wel benieuwd naar.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:21

Ik let wel erg op mijn geld, het is iets dat ik opgepakt heb als kotstudent waar ik met een bepaald budget moet rondkomen tijdens de week. :j

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:21

Wij zijn best grote eters dus daarom zijn we ook wat meer kwijt. Zes keer per dag Starbucks vind ik wat overdreven maar 1x per dag is wel lekker ja. En dan hoort er ook een lekkere koek bij mn drankje :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:25

Wij hebben ook geen ontbijt erbij in het hotel.

Zes keer per dag Starbucks?! :wow: Ik ben dol op koffie en SB maar zo vaak zit ik er echt niet := Vaak één keer per dag, als het uit komt. Ook in Londen, dan zit er op elke hoek en daar tussenin wel een koffiezaak, maar vaker dan één keer per dag stap ik er niet binnen. Je bent niet alleen een godsvermogen kwijt, maar met zoveel koffie/koffie-achtige drankjes kan ik ook om de haverklap naar de wc schuifelen, het moet er ook weer een keer uit immers :+

Ontbijt zal even snel wat halen zijn, lunch net zo en dan 's avonds ergens 'uitgebreider' eten. Denk dat 30-40 doller p.d een redelijke schatting zal zijn :j

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:27

Ik ben gewend om elke cent mjah, niet 2X om te draaien, maar toch wel nog eens goed te bekijken voor ik hem uitgeef. Heeft als leuk effect dat je af en toe een keer gek kan doen, en dat hebben we dan ook gedaan :+ Het is onze eerste en laatste grootste reis met zn 2, en gelijk ook onze huwelijksreis. Vanaf volgend jaar hangen we aantal jaar vast aan kindvriendelijke vakantieparken binnen rij afstand :)

Mijn man was bezig met een overzichtje te maken van wat alles ons gekost heeft, als het klaar is wil ik gerust het bedrag delen. Ik denk dat we er zelf ook erg van gaan schrikken :P

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:28

Ik weet het... ik ben echt erg en verslaafd. Hier in NL heb ik het teruggeschroefd naar 1 keer per week. Ik ben er immuum voor geworden al die koffie.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 16:32

Maar bij het diner ben je met zn tweeen al gauw zo'n $40-60 kwijt incl. fooi. Eet en drink je dan de rest van de dag helemaal niks? In die $100 reken ik echt elk flesje water mee he...