Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:44

Andewi schreef:
Vraagje voor de Canada gangers onder ons...
Ik ga in april voor 6 maanden naar Canada.
Maar waarschijnlijk gaan we een aantal wedstrijden in Amerika..
mag ik Amerika in en uit vanuit Canada zo vaak als ik wil of zit ik met die 90 dagen regeling die geld in Amerika?
Ik hoop dat iemand het weet want kan op Internet niet echt duidelijkheid vinden.

Die 90 dagen regeling moet je je niks van aantrekken. Die geldt niet als je langer dan 3 maanden in Canada verblijft :) Gewoon aan de grens een formuliertje invullen en dan kan je in en uit Amerika/Canada zo vaak je wilt. Bij mij was het ook geen probleem toen ik in Vancouver woonde. Wel zorgen dat je bewijs hebt dat je teruggaat naar Canada (bv. bewijs dat je een appartement huurt, een bankrekening geopend hebt oid).

_Linda

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 17:53

@ yasmine, wat noemde ze dat dan?

Ik ben een aantal keer naar de US geweest en ze hebben mij altijd dat groene wvp papiertje gegeven voor 3 maanden (1x had ik een WHP, ander keer een toeristenvisum, regening was beide keer hetzelfde). Voor m'n man maakt het niet uit omdat hij Canadees is. Zelfs nu met een PR is de regeling volgens mij nog steeds hetzelfde.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 01:44

Je moet hetzelfde formuliertje invullen als je aan de grens bent, maar de 90 dagen regel geldt niet. Je kan hem er gewoon uit laten scheuren als je Amerika uit gaat en een nieuwe vragen (als je dus langer in Canada blijft dan 90 dagen was het, denk ik). Normaal gezien als hij verloopt moet je het continent verlaten om een nieuw groen papiertje te kunnen krijgen, maar als je dus langer in Canada blijft maakt dat niet uit en kan je zo een nieuwe krijgen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 04:02

Is creme fraiche niet hetzelfde als sour cream? Dat haal ik altijd namelijk en is gewoon overal makkelijk verkrijgbaar hier in Victoria.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 04:30

Doorgaans wordt sour cream in koude gerechten gebruikt en creme fraiche meer voor warme gerechten en sausjes ed. Daarnaast is het vet gehalte in creme fraiche hoger en is de zuurgraad anders.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 04:39

@ yasmine, ow dat wist ik niet dat je het dan steeds opnieuw kan aanvragen.

Ik heb wel een sour cream gebruikt in gerechten waar ik eigenlijk creme fraiche voor nodig had, maar dat was toch nooit helemaal hetzelfde.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:11

Je moet er goed voor zoeken hoor maar sommige winkels hebben het wel.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:07

Creme fraiche heb ik hier nog niet gevonden. Ik mis filet americain ook wel. ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 00:00

Crème fraîche is opgeklopte room en dus heel luchtig. Sour cream is zure room en heeft een hele andere, dikkere consistentie. Als het bv. om te bakken is kan je die twee echt niet met elkaar verwisselen zonder dat je een helemaal anders resultaat krijgt.

Sour cream is dat witte spul dat je bij nacho's en ander Mexicaans eten krijgt. :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 06:18

Als ik crème fraiche bij de Appie haal was het altijd vrij dik spul. Hier in Canada is het, wat ik heb kunnen vinden, veel wateriger..

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 17:25

@ anthea: zoeken jullie nog steeds appartement oid om te huren of inmiddels iets gevonden? (dacht dat jij het was een tijd terug)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:23

We hebben nu een plekje maar we zijn eigenlijk nog steeds opzoek :)

Ik mis in Canada vooral het lekkere verse brood van de bakker. :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 19:45

Ik ga zeer waarschijnlijk met de feestdagen naar Calgary! :) Mn broer en schoonzus opzoeken, anders zijn ze alleen met de feestdagen. Wel lekker koud :=

/edit; het is definitief, heb net geboekt. :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 21:32

Leuk SpikkelFire, kun je je nog lekker verheugen!

Anthea: is er in Calgary geen Cobs bread? Echt lekker brood naar NLse maatstaven.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 22:54

Ik ben benieuwd! Hoop dat alles een beetje in kerstsfeer is :) Wil ook kijken voor wat elektronica (e-reader en minilaptop), volgens mn broer is dat goedkoper dan hier.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 00:30

Ik mis ook het verse brood hier, het is hier ook vaak heel erg zoet brood en dat vind ik echt niet lekker. Cobs hebben we hier wel maar aangezien ik een half brood per dag eet, wordt dat een beetje duur. Maar het is wel erg lekker!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 04:33

In Edmonton is een dutch bakery (dutch delicious), en die hebben lekker vers brood, krentenbollen en met kerst kerstollen en veel meer. Als ik er kom, koop ik veel broden tegelijk en stop het in de vriezer. En de prijs is ook goed, net zo duur en soms zelfs goedkoper dan de supermarktbroden.

Ik heb nog nooit van Cobs bread gehoord.

@ anthea ik stuur je een pb.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 07:20

Jaaaaa! DD, daar kom ik met enige regelmaat. Heerlijke krentenbollen. Niet naar toegaan als je honger hebt LOL. Wij zijn er vorige week geweest om elf uur, je wilt niet weten waar we mee thuiskwamen.
Vers sausijzenbroodje gaat er dan ook altijd wel in, heerlijk.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 10:09

Oh dat klinkt goed! Hebben ze ook ergens oliebollen te koop met de feestdagen? :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 17:30

haha idd balance! Er wordt altijd 1 zak krentenbollen open gemaakt onderweg naar huis, m'n man en schoonfamilie vind ze ook heerlijk. Wij zijn er toevallig gisteren geweest. In die bakery doen ze ook oliebollen met de feestdagen. Geen idee of ze dat ook ergens in Calgary hebben.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:23

30 november is de Sint intocht in Langley, BC. Daar gaan we heen. Aangezien dat georganiseerd wordt door de eigenaars van de Holland Shop, kunnen we ons verheugen op poffertjes, pepernoten en kroketten! Hopelijk zitten er ook frietjes bij! :9

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:44

Oh wat leuk dat dat in Canada ook is, HL! De German Christmas Market in Vancouver (op de Queen Elizabeth Theatre Plaza) is overigens ook een aanrader, ontzettend gezellig en Europees vol chocoladefondue, raclette, appelcider en kerstspulletjes <3

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:45

Ik meld me ook :D

Heb nog geen concrete plannen, maar ik denk er aan een Working Holiday Visa aan te vragen (waarschijnlijk voor 2015, want denk dat ik te laat ben voor 2014) en kom hier wat raad/ervaringen vragen. Zijn er organisaties die gegarandeerd werk bieden in Canada (voor Australië heb je het VisitOz programma, dus zoiets zoek ik ook voor Canada) of is het daar op goed geluk?

Ik wil héél graag met paarden (western gericht) werken in Canada (voornamelijk de ranch ervaring), is dat daar mogelijk tegen kost- en inwoon en een salaris? Heb wel al enkele opties gekregen tegen kost- en inwoon, maar had graag ook een extra centje verdiend om daarmee wat rond te reizen.

En welke gebieden, plaatsen, bezienswaardigheden, etc. raden jullie zéker aan?

Graag had ik voor en/of na mijn bezoek aan Canada naar de USA gereisd (waaronder Seattle, ken daar iemand). Is dit gewoon mogelijk? Lees ook dat je via Seattle met de boot naar Canada kan, dit zou wel een mooie optie zijn eigenlijk. Eerst even paar weken bij kennis gaan logeren en dan lekker doorreizen naar Canada.

Je leest het al, ik ben een complete leek haha. Alle tips en informatie zeker welkom. Ben van plan het topic nog wel eens door te nemen, maar heb momenteel nogal weinig tijd, dus ik probeer het zo even :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:15

tweety_be: welkom in dit topic ;). Wij zijn hier met een workpermit gekomen, kan je helaas niet verder helpen maar er zijn genoeg mensen hier die er wel ervaring mee hebben.

Linda: Niet de oliebollen bij de DD kopen hoor, die zijn echt smerig. Vorig jaar gedaan, nooit meer.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 21:53

Aanvragen voor WHP zijn nog niet open, daar ben je dus ruim op tijd mee alhoewel ik wel de site in de gaten zou houden als ik jou was. Laatste paar jaar waren ze telkens vrij laat, afgelopen jaar ging het pas 19 feb open terwijl het normaal gesproken november/december is. Ooh en snel een VOG aanvragen mocht je toch in 2014 willen gaan..

Ik zie net dat je in België woont en niet in NL. Voor zover ik weet is het programma verder hetzelfde, zij zijn alleen afgelopen jaar eerder geopend dan NL. Ik denk nog niet dat ze al open zijn maar dat zou je even zelf uit moeten zoeken. Normaal gesproken opent het iig meestal in november/december.