Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lukka63 schreef:Wat een ellende zeg komt er nog meer slecht weer aan ?
Of is het ergste achter de rug nu?
Je kan nu dus ook de paarden niet meer zien?
Wat ontzettend ruk dat dit juist nu moet gebeuren.
Zou heel jammer zijn als jullie terug moeten,wellicht als jullie van oppas horen dat alles ok is je toch kan blijven.
Sterkte!
karuna schreef:Kan de oppas niet in je huis blijven tot het ergste over is. Nu gaan rijden terwijl je misschien je huis niet kunt halen kwa sjit lijkt me ook niet echt tof. Ongelukkige situatie zo
tamary schreef:Als je nu vanuit NL in de auto stapt ben je thuis in Gers ergens diep na middernacht en dat is met verwachte stormschade van vandaag nu niet handig.
Jet schreef:Wat balen dat juist nu zo'n heftige storm is. Ik las net al dat in Frankrijk 850.000 huishoudens zonder stroom zitten en dat voor Zuidwest Frankrijk code rood is afgegeven, voor de rest van Frankrijk code geel. Het is heel dubbel om nu al terug te gaan, maar ik snap het wel. Geen idee hoe de wegen daar momenteel zijn en of jullie inderdaad thuis kunnen komen zoals het er nu voorstaat. Erg jammer als jullie de geplande bezoeken niet kunnen doen, maar voor je paarden en huis snap ik zeker wel dat jullie toch terug willen. Sterkte met de beslissing hoor!
TinkerTreas schreef:Ik snap helemaal dat je nu niet lekker zit. Echt stom dat dit net moet gebeuren als je in Nederland zit. Je bent ook niet zomaar thuis.
Kan de oppas nog wel makkelijk naar jullie huis toe?

lukka63 schreef:Daar staan ze lekker droog,gelukkig weinig schade.
Fleuribelle schreef:Wat een pech voor jullie dat dit noodweer juist nu is. Zeer begrijpelijk dat jullie terug gaan naar huis. Gelukkig lijken de paarden oké en valt de schade hopelijk mee. Een veilige terugreis voor jullie.
manja39 schreef:Heftig Mo!
Snap dat jullie weer snel richting huus willen.
Sintara schreef:Dat is een heftige storm (geweest)! Pfoe
karuna schreef:Boompje lijkt dood. De aardberschuiving lijkt een duiker onder de weg door. Weg is echt eg zo te zien een stukje.
Gelukkig gaan ze zonder problemen bij elkaar nu op dat kleinere stukje. Flinke ravage. Wel bizar zoveel nattigheid maar water te kort.
Daarom ben ik des te blijer met het waterfilter dat alle soorten water kan schoonkrijgen en agregaat en ik me kan redden zonder stroom. En geen beestjes meer. Alleen de vriezer leegeten moet wat sneller. Dergelijke narigheid kan altijd.
karuna schreef:Om die reden ben ik ook niet zo happig op stroom autos en zorg ik voor een volgeladen voertuig kwa brandstof. En mijn waterfilter waardoor ik geen fleswater hoef te kopen. En voedsel op voorraad.
Geen vlees en vis in de vriezer scheelt. De mijne ligt daar juist vol van. Koken kan ik op een houtkachel gelukkig en eventueel wecken kan dan ook
Uit die tijd hebben we idd ook nog waterfilters en zuiveringstabletten voor als het écht moet. Maar er is gelukkig ook genoeg houdbaar in huis, ook sapjes, we redden het wel.