USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:39

Er schijnen zelfs geesten daar te zijn. Er was een vrouw die een foto maakte met haar Iphone van een cel en die zag op de foto een vrouw met kleding van 1930-1940... Toen ze haar camera wegdeed was de geest niet meer te zien.
Best creepy

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:44

Ik weet nog toen wij in 2005 gingen dat wij ook dachten op de bonnefooi te kunnen gaan, echter waren de kaarten toen al uitverkocht voor de rest van de week. Was wel jammer. Van wat ik op tv heb gezien, lijkt het mij gaaf om te zien. Met name de geschiede tav de gevangenen

Edit: in geesten geloof ik totaal niet, lijkt mij een broodje aap verhaal. Zeker aangezien er geen vrouwen op Alcatraz zaten noch gestorven zijn volgens mij

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 11:48

Het is op het niews geweest...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:09

Dat het op het nieuws is geweest maakt het nog niet waar natuurlijk :D

We hebben ook de optie om een tocht over de baai te doen, dan kom je langs Alcatraz maar ga je er niet in. Nog maar even kijken wat we gaan doen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:25

Die tocht hebben wij gedaan en was super leuk. Zag je dat alle wegen cc van SF recht naar beneden lopen, ga je onder de Golden Gate door en langs Alcatraz.

En idd op het nieuws betekent nog geen waarheid.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:36

Zeker nooit naar de SyFy channel gekeken, als je die programma's mag geloven vinden ze elke dag wel een haunted house met geesten e.d. ;-)

Alcatraz heb ik zo'n tien jaar geleden bezocht. Was, heel eerlijk gezegd, de minste dag van anderhalve week in San Francisco. Je moet er gewoon van houden, maar aan mij was het totaal niet besteed.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:40

Vakantie was echt top! Weet niet waar ik moet beginnen haha! als er vragen zijn hoor ik het wel?

Alcatraz vond ik trouwens wel leuk! Verbaasde mij er ook over dat tot en met augustus alles uitverkocht was(hing een groot bord daar) ik had namelijk midden juni mn kaarten voor eind juli nog besteld!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 12:42

Het is zomervakantie dus dan is dat iets dat redelijk snel uitverkocht raakt denk ik zo

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:02

Ik had vorige week ook meteen een kaartje besteld voor Alcatraz.
Na een paar keer in San Francisco te zijn geweest ben ik toch wel benieuwd :))

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:03

Ik laat het jullie weten als ik een geest zie :+

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:03

Wat een lokale man ons vertelde: er is welgeteld 1 bootschappij die naar alcatraz mag varen. Dit is een privé bedrijf, en dus niet gebonden aan de regels van de nationale parken (alcatraz zelf is dat wel namelijk). Lokale reisorganisaties kopen vaak maanden op voorhand blokken van een paar weken op, en spreken met elkaar en het bootbedrijfje af wie dat wanneer mag doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:12

Ik heb hem met een stadstour gereserveerd.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 13:15

Stephanie_M schreef:
Vakantie was echt top! Weet niet waar ik moet beginnen haha! als er vragen zijn hoor ik het wel?

Nou, ik ben wel benieuwd hoe de route die jullie uiteindelijk gedaan hebben bevallen is? En wat je het leukste/mooiste vond?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:28

Wij doen de Golden Gate Bay cruise, gaat rond Alcatraz en onder de GGB. Helaas was Alcatraz idd uitverkocht de periodedie wij daar zullen zijn :j

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 13:33

Nadir schreef:
Stephanie_M schreef:

Nou, ik ben wel benieuwd hoe de route die jullie uiteindelijk gedaan hebben bevallen is? En wat je het leukste/mooiste vond?

Route is goed bevallen! Ik had nog iets omgegooid voor we gingen en dat was 1 dag eerder vertrekken uit SF en extra overnachting op de kustroute. Was uiteindelijk niet echt nodig, want die lag helaas helemaal in de mist. Vol gas doorgescheurd dus want je zag toch niks..

Ik vond Yosemite het meest geweldige park en de Tioga pas was echt zeker de moeite waard! Maar elk park was zeer indrukwekkend haha! Zou morgen weer instappen om ze allemaal te bezoeken. Las vegas vond ik persoonlijk ook heel gaaf, maar het meeste was ik verrast over San Diego. Gaslamp Quarter had zo veel sfeer! en het strand van pacific beach was ook heel leuk. San Francisco viel iets tegen, maar denk dat ik er ook iets teveel van verwacht had. We hadden ook een vieze koude wind en de brug lag alle dagen in de mist. LA vond ik ook erg leuke en veelzijdige stad.

Hebben genoeg tijd gehad op de route, zou niet weten waar ik een dag weg had moeten halen om hem ergens anders bij te plaatsen. Had eerder een langere vakantie nodig! Paardrijden in Monument valley was trouwens ook echt super gaaf! Zeker een aanrader om dat in je vakantie in te plannen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 14:10

Stephanie_M schreef:
Paardrijden in Monument valley was trouwens ook echt super gaaf! Zeker een aanrader om dat in je vakantie in te plannen.

Is dat nog steeds met een Navajo, in rengalop over de vlaktes? Ik heb het twee keer gedaan (laatste keer iets van tien jaar geleden) en vooral de eerste keer een ongelofelijke ervaring. En het is zo mooi daar!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 14:13

Leuk hoor Stephanie! Jammer dat de Golden Gate steeds in de mist zat, al geeft dat ook wel een mooi effect vanuit de verte. Het kan idd vrij fris zijn in SF, dat is wel even wennen ja.

Dat paardrijden in een NP lijkt mij ook erg gaaf, heb dat toen niet gedaan omdat mijn wederhelft niet kan rijden en ik niet alleen wilde. Maar misschien volgende keer toch maar doen...

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:30

Dallista schreef:
Stephanie_M schreef:
Paardrijden in Monument valley was trouwens ook echt super gaaf! Zeker een aanrader om dat in je vakantie in te plannen.

Is dat nog steeds met een Navajo, in rengalop over de vlaktes? Ik heb het twee keer gedaan (laatste keer iets van tien jaar geleden) en vooral de eerste keer een ongelofelijke ervaring. En het is zo mooi daar!

Jazeker! vol in galop haha.

Nadir -> Zeker doen! Maar ik zou wel Monument valley nemen, zag ook in andere parken paarden maar waren allemaal stap ritjes!

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:17

Volgens mij had je de site al eens gegeven stephanie, maar zou je nog 1 keer de site willen geven waar je hebt gereden. Die volle galop klinkt namelijk wel erg gaaf :D en was het daar ook zo dat je eerst een keer een beginnersrit moest maken om een gevorderde rit te doen?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:47

Klinkt super Stephanie! En leuk om te lezen dat San Diego goed bevallen is, deze stad blijft bij mij een bijzonder plekje houden.

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:18

Lynniiie schreef:
Volgens mij had je de site al eens gegeven stephanie, maar zou je nog 1 keer de site willen geven waar je hebt gereden. Die volle galop klinkt namelijk wel erg gaaf :D en was het daar ook zo dat je eerst een keer een beginnersrit moest maken om een gevorderde rit te doen?

Nee hoor mocht gewoon de eerste keer! Ze kijken gewoon beetje hoe het gaat en dan wordt tempo aangepast. http://www.blacksmonumentvalleytours.com Hij staat al door iemand anders eerder in het topic!

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:24

Lynniiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:25

@ Stephanie_M
Want jij had een priverit gereserveerd toch, is dat veel duurder?
en is het nodig om van te voren te reserveren. sorry voor al mijn vragen.
Maar wil toch wel echt een gave rit als ik daar ben :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:10

Black's bestaat in elk geval al heel lang, want in '99 ben ik al met ze meegeweest. Van die ander heb ik niet eerder gehoord (alleen hier over gelezen), vermoed dat die nieuwer zijn. Zal best dat ze als concurrenten kritiek hebben op elkaar...

Was heel relaxed toen, je reserveerde gewoon een rit, er was geen verschil tussen prive of met een groep, je moest gewoon maar afwachten hoeveel mensen zich aanmeldden voor een bepaalde rit. Die keer was ik dus alleen samen met mijn reisgenoot. Als je toen even demonstreerde dat je kon paardrijden, lieten ze je voluit gaan over de vlakte. Was heerlijk. De begeleider nog harder dan wat ik aandurfde, wat ging die vent snel!

Tweede keer waren we met vier reizigers, waarvan twee nog nooit gereden hadden, toen liet de begeleider ons zelf een stuk rijden, hij tekende gewoon een heel simpel kaartje in het zand en we spraken af elkaar bij een bepaalde rots terug te zien, terwijl hij met de twee beginnelingen in stap er achteraan kwam. ;-)

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 00:20

Lynniiie schreef:
@ Stephanie_M
Want jij had een priverit gereserveerd toch, is dat veel duurder?
en is het nodig om van te voren te reserveren. sorry voor al mijn vragen.
Maar wil toch wel echt een gave rit als ik daar ben :)

Op de website staat dat t meer kost en in de mail vermelden ze 40 dollar extra is voor prive. Echter hebben wij deze nooit hoeven betalen op locatie! Aardige man wel nog een fooitje mee gegeven uiteraard! Je moet wel even van te voren reserveren. We kwamen onderweg langs de paarden van de andere aanbieder, die vonden wij er wat slechter uitzien.