Voor andere dingen zou ik deze ook nooit gebruiken.
dit scheelt flink wat water en dingen tot 80 graden kan ik ermee doen is gebleken Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
dit scheelt flink wat water en dingen tot 80 graden kan ik ermee doen is gebleken karuna schreef:Deze haalt 85 graden in de hoogste stand. En de pruimen moeten op 80 graden 30 minuten. En het is al tot jam gemaakt waar ik vroeger zelfs nooit naverhitte en de potten jam toch ruim een jaar zonder problemen te bewaren waren en daarna op. En nu dan een dubbele verhitting. Vorig jaar ook met de mirabellen gedaan zo en deze zijn een jaar later gewoon smakelijk vacuum en vrij van rare dingen.
Voor andere dingen zou ik deze ook nooit gebruiken.dit scheelt flink wat water en dingen tot 80 graden kan ik ermee doen is gebleken
Dan doet ie het niet. Tot die tijd pootjes hoog.

en het verwerken komt nu op een keer bij elkaar. Een aantal dagen even druk mee en daarna kan ik een tijd lang de kast open trekken voor voedsel. Dat scheelt weer in de portomonaie
Altijd fijn oogst uit eigen tuin.
maar gv en mijn papa zijn er gek op. Asperges ben ik nog naar opzoek. De groene versie bij voorkeur. De standaard witte gaat niet echt top met groen laten worden. Heel taai en hard. Ik heb ze wel eerder gehad in Lelystad een paar plantjes,
voor de tomaten moet ik daar ook mee gaan oefenen,
de pijpen van mijn kachel worden nu op dit moment aangepast. Het bedrijf naast het bedrijf van gv kon en wilde het doen en had nu ook meteen tijd als gv even mee hielp met assisteren. Wat een opluchting en wat zal dat schelen aan kosten. Dan heb ik niet een hele nieuwe set nodig van honderden euros,
Dat is wel even fijn

nog 4 kilo te gaan. De schilresten hebben ruim een liter appelsap opgeleverd
Alle gesprekken tevolgen maar mijn hoofd geeft nu error
Ook zowaar drukker als anders de plaats. Maar het zijn fijne ruime plekken met water en stroom
laatste dagen hakt het verlies er weer even stevig in
), een beschadige camper
waardoor we ook niet door konden zondag avond.
Die zaterdag was een leuke middag met nog een mooie motorrit samen rondom de camperplaats, mooie huizen en riviertjes gezien
De dagen erna vooral op de bank doorgebracht volgestopt met pijnstilling en pootje hoog.
de afspraak waarvoor ik was teruggekomen was onterecht verplaatst naar komende week.
Voor 80 euro klaar voor een tafel een heerlijke stoel en nog een klaptafel.

Onderin paste niet, op bed is een slecht plan. Dan maar op de bank, soort van ondersteund door tassen en vastgemaakt zodat hij niet aan de wandel kan.
als het morgen te gek is vertrek ik donderdag middag en kom dan vrijdag aan. Wat korter dan bedoeld maar veiligheid voor alles. Ik moet de zondag erop met gv weer terug naar Nederland voor eea aan afspraken. Kan hij niet komen ga ik alleen op zondag in twee etappes naar nederland weer.
planten planten en wat aanpassen aan het bessenstrookje. O ja maaien uiteraard
Dingen opmeten en bij prutweer ga ik hopelijk nu eindelijk voegen en beginnen aan de vitrinekast inrichten. Het zou best een aantal dagen flink regenen eerst. En ik geloof dat er ook een rommelmarkt was dorp verderop. Altijd leuk om te kijken, ik zoek nog een grote deurstopper. Ik hoop een oud gewicht of zo te kunnen vinden een keer,
nu bijna een jaar geleden maar elke dag knaagt het verdriet en het gemis
en de wetenschap dat er ook nooit meer een hond kan komen omdat ik te onvoorspelbaar allergisch reageer op honden.
Gewoon echt een prut gevoel wat ik op de een of andere manier een plek moet geven maar nog niet echt lukt. Alle sjit en stress die er eigenlijk sinds die tijd continue speelt ivm gezondheid van anderen en bij mezelf werkt daar niet bepaald fijn in mee.
ik ben dus eigenlijk op zoek naar iets stoers grofs landelijk of echt een werktuig dat je kunt beplanten en niet van dun iel hout is.