Griekenland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 16:46

Beterschap, raket.
Ben je op Kos niet naar een arts geweest ?

Wij maken nooit gebruik van georganiseerde excursies, regelen alles zelf. Dan kan ik alleen mezelf maar de schuld geven :D

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:28

Fitzroy schreef:
Beterschap, raket.
Ben je op Kos niet naar een arts geweest ?

Wij maken nooit gebruik van georganiseerde excursies, regelen alles zelf. Dan kan ik alleen mezelf maar de schuld geven :D


Hoe lang kom jij al in Griekenland Fitzroy? Jij spreekt de taal (een beetje) of niet?

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-17 17:36

Pffff, mijn eerste keer Griekenland is zeker al 25 jaar geleden :=
Ik spreek een klein beetje Grieks maar genoeg om me te redden met gebarentaal erbij op minder toeristische plekken en bij de oudere Grieken.
In de meer toeristische gebieden kun je prima uit de voeten met Engels toch?

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:39

Wij zijn vandaag helaas weer thuis gekomen na twee weken Griekenland. We hebben ons flink vermaakt ondanks dat het een klein eiland (Lefkas) was en ik er 13 jaar geleden ook een keer geweest ben. Het eiland heeft heel veel mooie haventjes en leuke dorpjes. Laatste dagen hebben we uiteindelijk een zandstrand gevonden, heerlijk! Heel veel gegeten en gedronken, maar helaas maar 3 restaurantjes die er echt voor ons uit sprongen in Lefkas stad en echt Grieks eten voorschotelde zoals we gewend zijn. Een restaurant in een zijstraatje waar je eten binnen mocht uitzoeken (geen kaart) - echt ouderwets. Een restaurant aan een haventje waar ze heerlijke fried zuchinni hadden en verse vis! En tot slot een kleine pizzaria ook aan de haven.
Appartement kreeg een heel hoog cijfer, maar het was zo klein. Het voelde gewoon claustrofobisch. Ik kon zelfs nergens een koffer open leggen(er was een kleine plank en vijf kleerhangers voor onze kleren, prima voor een persoon maar niet twee). Ook lag er na een week een briefje met opmerkingen: oa afval beter scheiden, zelf afval weggooien, parasol dicht doen. We hadden de eigenaresse zelf nog helemaal niet gezien of gesproken dus voelde best banketstaaf. Een van de laatste dagen sprak ze ons aan dat we weg zouden gaan, terwijl er nog een paar dag bleven. Flinke misser. Toen we vandaag echt weggingen was ze nergens te bekennen dus gaf niet echt een prettig/gastvrij gevoel. Voor ons geen tweede keer -O- hoewel het op zich, voor Griekse begrippen, zeker een net appartement is.

raket

Berichten: 4097
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 04:44

Nee ik ben niet naar een Griekse arts geweest. Had genoeg noodmedicatie bij me waaronder augmentin en prednison en heb overleg gehad via de huisartsenpost met de longarts van het ziekenhuis. Ik ben al lang aan het sukkelen met luchtweginfecties en de griekse artsen zijn wel lief, maar houden er wonderlijke doseringen van medicatie op na blijkt uit ervaring.Bloj dat ik zo naar huis mag ook wordt het vliegen niet leuk. Gelukkig hier aardige hotelmensen.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 07:47

Wat jammer van je appartement, Wieldop. Dat klinkt niet echt heel Grieks. Wij hebben juist op Lefkas zo'n leuke ervaring gehad met de mensen, zo gastvrij als ze waren.

Raket, mijn ervaring met de Griekse gezondheidszorg is ook dramatisch - reden dat ik nog maar 10 % zicht heb in mijn linkeroog - dus ik snap je wel.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 09:14

Ik ben nu in Glyfada/Voula.
Hier zie je hoe erg de crisis heeft toegeslagen. Veel (oudere) daklozen, slapend op bankjes. Ons favoriete (privé) strand is failliet. Geen bedden parasols, douches of restaurants meer. Alles vervallen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:03

Electra63 schreef:
Ik ben nu in Glyfada/Voula.
Hier zie je hoe erg de crisis heeft toegeslagen. Veel (oudere) daklozen, slapend op bankjes. Ons favoriete (privé) strand is failliet. Geen bedden parasols, douches of restaurants meer. Alles vervallen.


En waar is dat? Wat vreselijk. Ik sprak hier op Rhodos wel iemand en die vertelde ook dat het heel zwaar is, ook al hoor je er helemaal niks meer over, het gaat met de Grieken echt nog niet veel beter.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:18

Glyfada is een buitenwijk van Athene. Daar heb je mooie stranden.
Ik heb ook zoveel leegstand gezien in Pireus. Hier zie je echt de crisis. Niet te vergelijken met de eilanden. Erg triest.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:35

Fitzroy schreef:
Wat jammer van je appartement, Wieldop. Dat klinkt niet echt heel Grieks. Wij hebben juist op Lefkas zo'n leuke ervaring gehad met de mensen, zo gastvrij als ze waren.

Raket, mijn ervaring met de Griekse gezondheidszorg is ook dramatisch - reden dat ik nog maar 10 % zicht heb in mijn linkeroog - dus ik snap je wel.

Ja het verbaasde mij ook zeer! Ik las ook op de website dat ze heel gastvrij waren en dat er mensen voor de zoveelste keer terug gingen. Helaas hebben wij dat allemaal niet meegekregen.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 10:37

Electra63 schreef:
Ik ben nu in Glyfada/Voula.
Hier zie je hoe erg de crisis heeft toegeslagen. Veel (oudere) daklozen, slapend op bankjes. Ons favoriete (privé) strand is failliet. Geen bedden parasols, douches of restaurants meer. Alles vervallen.

Vreselijk! Wij reden ook door wat dorpjes in de bergen. Ook veel huizen waren vervallen en achter gelaten.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:36

Dat zie je altijd wel in Griekenland. Achtergelaten, oude huizen (zeker in de bergen) of niet afgebouwde huizen.
Maar ik zag straten vol met leegstaande winkels .... zo bizar veel.

Wieldop
Berichten: 942
Geregistreerd: 08-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 11:40

Ja klopt, ivm minder belasting die ze ook moeten betalen. Maar nu waren hele dorpen gewoon verlaten en uitgestorven.

Electra63

Berichten: 18080
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:08

Ja de crisis is bizar in Griekenland. Veel erger dan de gemiddelde toerist en/of Nederlander weet of ziet.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 13:33

Electra63 schreef:
Ja de crisis is bizar in Griekenland. Veel erger dan de gemiddelde toerist en/of Nederlander weet of ziet.


Dat is mijn inderdaad ook verteld door iemand hier

Missy_

Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Delft

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 18:44

Hallo allemaal! Mag ik me hier ook melden?
Heb vorige week met een vriendinnetje een vakantie naar Karpathos geboekt voor begin augustus :D Is hier misschien iemand die daar als eens geweest is?

Eulogy
Berichten: 5760
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:00

Wij gaan toch ook weer dit jaar :D Hadden geen idee waar we heen wilden (proberen te sparen omdat we volgend jaar weer ver weg willen) maar we hebben vandaag besloten: een weekje Paxos half september :)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:40

Ohhh Paxos is zoooo geweldig.

Celiien

Berichten: 13269
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 19:45

Nou zoals t er nu naar uitziet gaan we in juli nog even 11 dagen naar Kos := leuke aanbieding voor 580,- dus dat is prima te doen voor bouwvak periode :=

Athene was overigens erg leuk! Wel heel warm, akropolis en lycabetteus beklimmen was daardoor vrij heftig := wel gedaan, mooie uitzichten zeg! Verder national park doorgegaan, omonia, syntagma, paar musea. En verder 2 stranddagen gehad :=

baudyh

Berichten: 4319
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 20:12

Ja hier een paar jaar terug op karpathos geweest.
Mooi eiland ook, en een super mooi hotel toen.

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 21:23

Lekker, Eulogy. Voor een week is Paxos prima.

Cellien, mooie prijs voor het hoogseizoen !

Electra, ik denk dat de crisis idd op het vasteland het hardst merkbaar is.
Ik volg ook een aantal blogs van mensen die de situatie beschrijven in bv. Piraeus en het is te triest voor woorden. En dan 'krijgen' ze zgn een steunpakket en waar moet het geld naartoe? Aflossen van schulden 8)7 Daar schiet de bevolking lekker mee op.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-17 23:37

Ik ben van mening dat de schulden moeten worden kwijtgescholden.
Streep eronder. Dan kan Griekenland verder.. misschien te simpel gedacht maar die schulden kunnen toch niet worden afgelost.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:18

Ik heb een vraagje! Ik drink super graag gin tonic :+ hebben ze tonic daar in Griekenland?

We wouden in de tax free een flesje gin kopen namelijk Haha!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:23

Lotus83 schreef:
Ik ben van mening dat de schulden moeten worden kwijtgescholden.
Streep eronder. Dan kan Griekenland verder.. misschien te simpel gedacht maar die schulden kunnen toch niet worden afgelost.


Ik ook hoor. Dat is onder de streep denk ik ook goedkoper voor Europa.

Nu moet er steeds maar geld bij. En de extreem rijke families daar aanpakken. Ook zij moeten belasting betalen.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 09:47

k_m schreef:
Ik heb een vraagje! Ik drink super graag gin tonic :+ hebben ze tonic daar in Griekenland?

We wouden in de tax free een flesje gin kopen namelijk Haha!


Of ze de gewone tonic hebben die je in Nederland hebt weet ik niet. Maar volgens mij kan je binnen Europa niet tax free drank kopen. Dat kan alleen op Schiphol als je buiten Europa vliegt. Je kan het wel kopen maar je betaald gewoon de normale prijs