Disneyland Parijs deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calanddra

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:03

Ik las het idd :oo vreselijk dat zoiets kan gebeuren...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:28

wel gek hoe zoiets kan gebeuren, snap het dan ook niet helemaal maar dat zal aan mij liggen. Inmiddels nog maar 3 weken en 2 dagen!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:30

Tja hoeveel ongelukken gebeuren er niet in een gewone fabriek met die machines... daarom heet het ook een ongeluk, jammer genoeg.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 23:33

moonsparkle schreef:
wel gek hoe zoiets kan gebeuren, snap het dan ook niet helemaal maar dat zal aan mij liggen. Inmiddels nog maar 3 weken en 2 dagen!!

Nou ja in het water vallen is opzich niet heel moeilijk toch. :+

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 01:39

Nog èèn weekje!

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 01:47

Jaaa :D over precies een week ben ik nu nog aan t stressen of ik alles wel heb ingepakt en kan ik vast niet slapen van de zenuwen :')

judith, hoe gaat jullie en in welk hotel zitten jullie? :D

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 01:57

We gaan met de auto en zitten in hotel New York..we gaan volgende week in de nacht van maandag op dinsdag om 4.00u rijden ;)
En jij?

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 02:20

Wij gaan met de trein naar santa fe, vertrekken dacht ik rond half 7 :D

heb er echt zin in :D er is ook goed weer voorspeld :))

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 10:56

Leuk hoor, ik ben best een beetje jaloers. Lijkt me zo leuk met Halloween!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 11:54

Calanddra schreef:
Wij gaan met de trein naar santa fe, vertrekken dacht ik rond half 7 :D

heb er echt zin in :D er is ook goed weer voorspeld :))

dat is mooi!

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:19

haaa.. wie gaat mij is het mooiste weekend vertellen wat ik kan nemen maar toch een beetje betaalbaar :P ... ik wil van de winter een weekend (denk aan 2 dagen 3 nachten ofzo) naar disney... wie weet de beste/mooiste tips??? :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:25

Ik denk dat ik ook echt niet ga kunnen slapen de nacht voor vertek maar ik zal wel moeten aangezien ik alleen ga rijden :P

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:37

moonsparkle schreef:
Ik denk dat ik ook echt niet ga kunnen slapen de nacht voor vertek maar ik zal wel moeten aangezien ik alleen ga rijden :P

Dat had ik ook, daarom zijn wij uiteindelijk een dag eerder vertrokken en hebben nog een nachtje Kyriad geboekt. Maar goed, dat geld moet je er wel voor hebben/voor over hebben. Ik vond het eigenlijk heel prettig.
Best raar ook dat ze die mogelijkheid bij de arrangementen niet bieden. Bijv. dus 3 dagen/3 nachten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:42

naja ik ga na de spits weg dus als ik kan slapen kan ik nog even wat langer blijven liggen, om deze rede hadden wij ook meer dagen geboekt dan hebben we donderdag en vrijdag + eventueel zaterdag de hele dag in het park.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:47

magictwist schreef:
haaa.. wie gaat mij is het mooiste weekend vertellen wat ik kan nemen maar toch een beetje betaalbaar :P ... ik wil van de winter een weekend (denk aan 2 dagen 3 nachten ofzo) naar disney... wie weet de beste/mooiste tips??? :D

In de winter is het sowieso wel goedkoper als in de zomer. Via Kras.nl is het niet al te duur, tenminste de hotelovernachtingen. Daar komen de toegangstickets dan nog wel bij. OAD biedt complete arrangementen. Het kyriadhotel is niet al te duur en prima te doen. Dan zit je net buiten de Disneyterreinen. Hotel Santa Fe is het goedkoopste hotel op de Disneyterreinen.

Als je nog iets verder van Disney al wilt zitten, is het nog goedkoper.

OAD heeft een paar keer per jaar "disney-uitverkoop". Daar zou je ook op kunnen wachten. Dat scheelt soms wel heel veel, tot wel 60%.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:48

moonsparkle schreef:
naja ik ga na de spits weg dus als ik kan slapen kan ik nog even wat langer blijven liggen, om deze rede hadden wij ook meer dagen geboekt dan hebben we donderdag en vrijdag + eventueel zaterdag de hele dag in het park.

Dan zou ik inderdaad gewoon lekker gaan slapen. Na de spits is nog niet zo'n verschrikkelijk tijdstip tenminste. Dat red je wel.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:51

mbkaatje schreef:
magictwist schreef:

In de winter is het sowieso wel goedkoper als in de zomer. Via Kras.nl is het niet al te duur, tenminste de hotelovernachtingen. Daar komen de toegangstickets dan nog wel bij. OAD biedt complete arrangementen. Het kyriadhotel is niet al te duur en prima te doen. Dan zit je net buiten de Disneyterreinen. Hotel Santa Fe is het goedkoopste hotel op de Disneyterreinen.

Als je nog iets verder van Disney al wilt zitten, is het nog goedkoper.

OAD heeft een paar keer per jaar "disney-uitverkoop". Daar zou je ook op kunnen wachten. Dat scheelt soms wel heel veel, tot wel 60%.

hej thnx voor je reactie !!.. ik hoorde inderdaad dat hotel santa fe goed te doen is !! :D .. van de OAD disney uitverkoop heb ik echt nog nooooit gehoord XD..

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:02

Niet? :oo die hebben echt een paar x in t jaar een grote uitverkoop, vooral dit jaar was het echt heel erg :+

Ik zit trouwens ook in santa fe :D laatste keer dat ik daar gezeten heb is jaaaaaaaaaaaaren terug, was ik 4/5 ofzo :+ dus ben benieuwd :)) afgelopen jaren altijd in Davy Crockett gezeten aangezien we met zn 5en zijn in ons gezin. En één x in sequoia lodge toen ik met vrienden was.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:05

Volgens mij heeft OAD dit jaar al twee keer zo'n 48-uurs stuntverkoop gehad. Maar als het je niet heel veel uitmaakt wanneer je gaat, is dat zeker de moeite waard.

Als wij nog eens gaan, wacht ik daar op (denk ik).

Wij hebben gelogeerd in hotel Cheyenne. Deze is iets duurder dan Santa Fe, maar wat prijs betreft best goed te doen en wat ik van veel mensen begrijp leuker dan Santa Fe.

Ook hebben de eerste nacht in het Kyriad gelogeerd. Dat is ook een prima, net hotel. Wat je daar een beetje mist is het Disney gevoel. Mede omdat je er net buiten zit.

Bij alle drie de hotels geldt wel dat het ontbijt prima is om je buikje vol te eten, maar niet heel erg uitgebreid of bijzonder. En bij Cheyenne is het ontbijt in een grote hal. Wij hadden het geluk dat het niet al te druk was, maar als het wel druk is, schijnt het een behoorlijk "zooitje" te zijn.

magictwist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:09

Calanddra schreef:
Niet? :oo die hebben echt een paar x in t jaar een grote uitverkoop, vooral dit jaar was het echt heel erg :+

moet ik mij schamen :o hahahaha nee had er echt nog nooit van gehoord.. is het ook bekend wanneer dat ongeveer is??

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:11

Misschien moeten we een MOD een keer vragen de OP aan te passen, met daarin een paar sites waar je tripjes naar Disney kan boeken, welk (disney)hotel het goedkoopste is e.d. want de vraag 'welk hotel kan ik het beste nemen als ik niet te duur uit wil zijn' wordt nu gewoon wel een kléín beetje irritant :=

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:24

Het zal misschien wel makkelijk zijn, maar irritant vind ik het niet echt om er iets over te vertellen. Er komen vaak dezelfde vragen, maar dat is op heel bokt zo.

Kijk maar eens op "bokt erop uit", hoe vaak wordt er niet een topic geopend over waar naar toe voor een romantisch weekendje weg bijvoorbeeld.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:32

Ik meld mij ook even hier! Wij gaan 7 januari een weekendje met 6 personen naar Santa Fe. Afgelopen jaar ook gedaan en prima te doen! Wij hebben rechtstreeks bij Disney geboekt via de telefoon... scheelde 30 euro per persoon ten opzichte van OAD. Nu zijn we €162 per persoon inclusief ontbijt kwijt :) Ideaal! Weet iemand tot wanneer het Kerst is in Disney? Volgens mij maar tot 6 januari of niet....

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 14:35

Volgens mij 6 of 9 1 van die 2.. Zou ik even moeten opzoeken.
Weet wel dat als ik ga het net voorbij is en ik ga als het goed is de 10e.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 10:33

Lovely1 schreef:
Ik meld mij ook even hier! Wij gaan 7 januari een weekendje met 6 personen naar Santa Fe. Afgelopen jaar ook gedaan en prima te doen! Wij hebben rechtstreeks bij Disney geboekt via de telefoon... scheelde 30 euro per persoon ten opzichte van OAD. Nu zijn we €162 per persoon inclusief ontbijt kwijt :) Ideaal! Weet iemand tot wanneer het Kerst is in Disney? Volgens mij maar tot 6 januari of niet....

Dat loont de moeite. Wij hebben vorig jaar ook rechtstreeks bij Disney geboekt, maar dan online. Je hebt alleen een creditcard nodig, wat niet iedereen heeft.
Hoeveel dagen ga je?

Ik weet niet tot wanneer kerst loopt. Dat zal ongetwijfeld ergens op hun site staan. Misschien krijg je er nog net iets van mee.