Quera, wij gaan in mei met een camper door weet Canada heen, wij hebben geboekt via travelhome
quera
Geplaatst: 13-09-13 19:06
En hoe zit dat met een rijbewijs. We gaan maar met z'n 2 dus ik denk dat een b bewijs voldoende is?
lennylenny
Geplaatst: 13-09-13 19:36
Camper of auto huren kan allebei, er zijn veel hotels/ bed and breakfast/ motels enz. Met een tent gaat ook prima. Er zijn ook veel campings waar je met de camper terecht kan. Waar wil je heen en welke tijd? Juli/Augustus is wel een mooie maar drukke tijd. Dan is het lekker zomer. In de bergen kan het nog sneeuwen in Juni. Een B rijbewijs is voldoende ja. Ik woon hier, dus over reisorganisaties kan ik je niks vertellen.
Wij gaan van 27 mei tot en met 16 juni was volgens de reisorganisatie ook een mooie tijd. B rijbewijs is indd voldoende zelfs met de camper die wij hebben ( 9 meter)
West Canada is heeeeel groot Mei en Juni is ook mooi hoor, dan ligt er nog sneeuw in de bergen dan.
yarrah
Geplaatst: 14-09-13 18:10
Auto en tent is het goedkoopst. Als je met camper wilt gaan kun je nu nog goedkoop een camper huren met vroegboekkorting. Wij hebben beide al eens gedaan , maar camper heeft onze voorkeur. Want met een tent moet je geluk met het weer hebben. Volgend jaar eind februari gaan we voor de 10de keer naar de rockies. We huren een dikke SUV en overnachten in hotels/motels.
Wat gaaf Yarrah, de winter is zoooo mooi! De Icefields Parkway is ook prachtig in de winter! En de frozen canyons! Vooral maligne bij Jasper is zo gaaf om doorheen te hiken in de winter.
00000000
Geplaatst: 16-09-13 22:10
Paardrijden op pyramid mountain, vorig jaar liep er een cinamon black bear cub bij de stallen
Ginam
Geplaatst: 22-09-13 22:51
Ik ben nu ruim een week in Montreal. Morgen begint mijn stage, maar ben afgelopen week een dagje naar Ottawa en het museum of Civilization geweest. Echt een aanrader! Iemand nog tips voor andere uitjes? Toronto en Niagara ben ik een aantal jaar geleden al geweest.
Hoi, Ik kom mij ook melden. Ik heb eindelijk een reismaatje gevonden, en we hopen in mei voor 3 weken naar Canada te gaan eindelijk gaat er een grote droom van mij uit komen. Weet iemand een leuke en goede reis organisatie?
@ moonday: ik zou ook lekker zelf auto huren. Als je jonger dan 25 bent, betaal je wel iets van 50% extra per dag voor je huur auto. Als je toch met een organisatie wilt gaan, dan is moosetravel (http://www.moosenetwork.com/ ) volgens mij wel goed en zit je niet tussen de senioren of enkel aziaten .
50% extra voor <25 jaar is wel overdreven, hoor Het is een dagelijkse fee omdat verzekeringen voor min-25-jarigen behoorlijk duur zijn, maar je moet het goed in de gaten houden en organisaties vergelijken, kijken of er geen aanbiedingen zijn, en dan kan het voordelig zijn. Toen ik in Vancouver woonde was ik ook maar 21 en toen had ik per toeval online een coupon van Hertz gevonden waarmee je een auto kon huren zonder underage fee.
@ yasmine, dan heb je geluk gehad. Ik weet dat Alamo een speciaal pakket heeft voor underage.
Het is al een tijd geleden, maar toen ik 22 was en een auto huren was kwam het toch uit op iets van 50% extra per dag. Maar het zal dan inderdaad wel op dat percentage uitgekomen zijn omdat we een goedkopere/kleinere auto gekozen hadden.
Na wat uitzoeken hebben we wel een betere deal gevonden, maar een coupon zonder underage fee is natuurlijk helemaal ideaal.
Hallo allemaal! Ooit heb ik mij hier al eens gemeld, na in 2007 3 week en in 2012 8 week in Canada vertoefd te hebben, wil ik sept 2014 voor 5 maanden gaan afstuderen in Canada. Hoe en wat moet allemaal op korte termijn geregeld worden i.v.m. een visum. Mijn vriend zoekt nog werk voor die tijd, want hij gaat gezellig mee. Het liefst vestigen wij ons in Ontario in een straal van 100km bij Goderich vandaan. Zelf doe ik een bedrijfskunde studie (agrarisch) en zoek dus nog een stage plaats die niet persé agrarisch gebonden hoeft te zijn. Mocht iemand hier een idee hebben, dan zou ik het top vinden om wat te horen!
Voor nu ga ik eens even wat bijlezen, komen mooie avonturen voorbij.
Blacky94
Geplaatst: 05-10-13 02:48
Haha geniaal, ik woon zo'n 15 km bij Goderich vandaan, tussen Goderich en Clinton Maar ik ga waarschijnlijk binnen een paar weken richting Walkerton verhuizen, dichterbij mijn vriend Wat voor soort plek ben je naar op zoek en wat is de bedoeling dat je gaat doen?
Hoi hoi, wat leuk!! Nou wij zoeken in ieder geval onderdak, maakt niet precies uit waar precies, zelf denken we aan een straal rondom Goderich. En werk, agrarische sector of iets anders. We zijn beide Hbo, mijn vriend afgestudeerd en ik nog in de opleiding. Met wat mazzel wil ik daar dus mijn project stage doen (studeer agrarische bedrijfskunde). Zou dus graag bij een voervertegenwoordiger, handelsbedrijf, logistiek bedrijf of wat dan ook (beetje vaag) aan de slag willen.
Las ik het goed in je profiel dat je daar helemaal alleen zit? Wat doe jij zoal? En hoe is het gegaan vanaf dat je daar kwam? Kon jij je makkelijk 'aarden'? Hoor heel graag van je!
Zijn er hier nog mensen, of ken je iemand die ik warm kan maken voor een maand of 4/5 Alberta Canada in 2014? Beetje paardrijden, beetje de toerist uithangen, waanzinnig leuke mensen en natuurlijk de meest waanzinnige natuur