Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CoRiNa1983 schreef:Ik heb mij van het begin af afgevraagd waarom je juist net halster gaat wandelen met een paard wat inprincipe altijd gewerkt heeft voor de man i.p.v. achter de man.
Ik had er zeker voor gekozen om hem te gaan lange lijnen met het verkennen voor de afwisseling en ik zou ook niet te lang gaan wachten om er op te gaan als het rijveld weer wat droog is.
senna21 schreef:Ik vraag mij af of lange lijnen op dit moment verstandig is. Hij heeft, begreep ik, altijd in een tweespan gelopen. Hij lijkt nogal gefocust op de kudde.
Ik zou dat alleen doen in een afgesloten ruimte. Als hij aanleert om er tussen uit te naaien met lange leidsels ben je verder van huis.
Hij zet onbewust zijn massa in. Het is gewoon een heel sterk paard
senna21 schreef:Ik zou, als ik jou was, voorlopig niet gaan lange lijnen of alleen met zijn tweeën ( maar beter om te wachten).
Hij is er nog maar net en de omstandigheden zijn alles behalve ideaal met zo'n slechte ondergrond.
Als je naast hem loopt, is hij niet 'alleen'.
Tinka schreef:Ja precies, denk dat dat maar zo kan nu. Ik doe nu even niets met de paarden, behalve dan voeren en uitmesten. Ze komen de stal alleen nog uit voor water drinken.
TinkerTreas schreef:Het Nederland![]()
Zoals ik zei valt de modder hier wel mee. Maar het bovenste laag van het gras is ook echt spiegel glad.
Dat ben ik ook niet echt gewend, want in Nederland hadden we zandgrond.
Hoe lang gaan jullie naar Nederland? Of heb ik daar overheen gelezen?
Ik ben benieuwd hoe je het daar nu vindt, het is al best even geleden toch? En Nederland is alleen maar drukker en voller geworden.
? Mij zou het onzeker maken, maar jij bent wel een zelfzekerder persoon, meen ik. Marilu schreef:De samenstelling van de maatschappij is ook zienderogen aan het veranderen.
Ik denk dat we hoe langer, hoe minder 'typische' Nederlandse en Belgische/Vlaamse dingen gaan horen en zien.
Dat is dan het nadeel, of is het het voordeel, van al wat ouder te zijn : je ziet alles alsmaar veranderen, zelfs als je het liever zou houden zoals het was.

senna21 schreef:Taal en cultuur verandert altijd.
De Franzosen zullen ook vertellen dat er steeds meer Nederlanders en Engelsen wonen.
In goed Nederlands:
'The only thing that stays the same is Change'.