Alles gaat weer een tweede/derde/vierde leven tegemoed als parketplankje in een mooi gerestaureerd oud kasteel of landgoed
Fotos volgen nog.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:De kachels hangen en zijn nu even aan het inbranden.
De isolatie mannen waren zo aardig om ook de andere op te hangen.Die aan de isolatie kant moesten ze hoe dan ook doen ivm het gewicht van de kachel. Heel speciale dikke metalen schroeven waren er nodig.
Deze hing zo met schroeven die 80 kg per stuk aankunnen![]()
[ Afbeelding ]
Deze was even een klusje. De plaatsing van het stopcontact zat zo dat hij wat hoger moest komen te hangen.
[ Afbeelding ]
karuna schreef:Een paneel. Deze kachels zijn om vorstvrij te houden als ik er niet ben en als ik binnen slaap om het niet te koud te krijgen. Deze kachels hebben een steen binnenkant voor warmte opslag. Een soort electrische tegelkachel. De pelletkachel blijft hoofdverwarming maar nu zonder afvoerpijp nog.
karuna schreef:Ik schrijf ook de pelletkachel blijft hoofdverwarming. Als ik afwezig ben zal de boel toch vorstvrij moeten blijven om alles heel en droog te houden. Behalve electrisch verwarmen is er geen enkele optie die veilig is en kan bij langere afwezigheid. En als ik s nachts binnenslaap jaagt de pelletkachel zo lang als kan de temperatuur op en wil ik gaan zorgen dat de twee electrische kachels het op bv 10 graden houden. De pelletkachel is lawaaierig en ook niet bepaald een heel goedkope stook optie. Een zak per dag als het kouder is.
Deze kachels zijn juist erg economisch in verbruik. De stenen warmen op en houden de warmte vast. Vanmorgen getest na kort aan dat ruim een uur na uitzetten de kachel nog warmte uitstraalt. In vergelijk met bijvoorbeeld een warmtepomp die continue staat te stampen en geluid maken zijn ze een stuk zuiniger en stiller in gebruik, deze kachels hoor je niet wat ook een keiharde eis was.
En mijn stroomvoorschot is ook berekend met electrische verwarming.