Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:42

Jasses Muurp, wat zal je geschrokken zijn!
Succes met de terugrit en een spoedig herstel gewenst :*

@Karuna: is dat niet "gewoon" ziektewet werk?

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:46

Oh jeetje Muurp... Heel veel beterschap!
Dat is mijn grootste angst, andere mensen.
Ik ben ook eens keihard onderuit geschoffeld door een ander, dat is echt niet grappig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:49

Je zou ze toch he.. van die pistepannekoeken (netjes uitgedrukt)..

Sterkte en beterschap Muurp :*

In ben inmiddels in Snowworld en whoeeeee ik ben zo blij met mn nieuwe ski’s :D ik ski zoveel makkelijker nu. :#

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:58

Doubtless schreef:
Jasses Muurp, wat zal je geschrokken zijn!
Succes met de terugrit en een spoedig herstel gewenst :*

@Karuna: is dat niet "gewoon" ziektewet werk?

In loondienst wel, als zzp er niet. En sommige werkgevers willen graag kosten verhalen voor bv vervanging als het verwijtbare schade is. En voor jezelf als het niet lekker geneest, of de kosten van eventuele thuiszorg.

Ik weet dat de piste regels best streng zijn en bij onverantwoordelijk skigedrag draai je soms ook op voor je eigen reddingskosten

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:02

Ik heb als kind les gehad in die typische klasjes.
Daarna als tiener gewoon veel … gevallen.
Als jongvolwassene nog paar keer met 3 personen leraar ingehuurd, dat was erg fijn!

Nu twijfel ik om niet eens dag/ halve dag snowboardles te nemen, ik heb skiën wel een beetje gezien soms en dat wil ik al zo lang.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 13:24

Oh nee Muurp, wat een ellende! Heel veel beterschap!

Nathazzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 14:00

Beterschap Muurp! Hopelijk valt de terugreis mee.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 14:20

Dat is dan een flinke smak geweest, Muurp. Gipsen ze zo'n elleboog in of kan dat niet?

Zowel in Frankrijk als Oostenrijk, ook al is dat alweer 17 jr geleden, waren er flexibele klasjes. Op de eerste ochtend werd een niveaucheck gedaan en soms werd er later in de week ook nog gewisseld voor naar beter passender niveaus. Ik vond het Oostenrijkse snowboardklasje het leukst, klein groepje en allemaal ongeveer hetzelfde niveau. Veel geleerd toen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:15

Bij mijn dochter werd er ook dagelijks gekeken of ze nog qua niveau in het goede klasje zaten of dat ze tussendoor al hoger konden :j

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:42

Jeetje Muurp wat balen, beterschap! :(:)

Wij hebben al kind jaren lang les gehad, dat was toen ook heel gebruikelijk.

Mijn man heeft in 2014 leren skien. We zijn toen een weekendje gaan oefenen in Winterberg en daarna naar Oostenrijk. Hij moest toen voorskien en werd ingedeeld in een groepje met mensen die al voor t 3e jaar op les zaten. Doordat we al wat geoefend hadden kon hij dus wat hoger instappen. Hij heeft 4 dagen les gehad en echt bizar veel geleerd in een week (ze gingen zelfs van de zwarte piste na een paar dagen :+ ) en sindsdien komt hij prima mee en gaat mij inmiddels voorbij. Beetje jammer :+

Maar dat voorskien is in veel gebieden wel gebruikelijk dacht ik toch? Of dat je in ieder geval flexibel naar een ander groepje kunt.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:06

Zeker. Ik weet ook niet beter dan dat je overgeplaatst wordt als jouw niveau beter is dan dat van de rest.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:13

Ik heb nooit hoeven voorskien. Overigens lijkt me dat ook niet meer aan de orde als je gewoon zegt dat je op het hoogste niveau les wilt hebben. Bij twijfel snap ik dat nog wel. Maar toen ik als beginner les wilde nemen ging men gewoon uit van beginner en niet dat iemand eigenlijk het van nature al behoorlijk kon. Had ik zelf natuurlijk ook niet verwacht.
Maar misschien doen ze dat alleen als er genoeg lesklanten zijn. Het zal wel net als op maneges gaan, soms hebben ze gewoon niets voor gevorderden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:16

Of ze dachten daar heb je er weer een die zichzelf overschat.

Logisch toch dat ze een beginner in eerste instantie bij 0 laten beginnen als iemand nog niet eerder gelest heeft. Je wil dat iemand de basis goed leert

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 18:54

capopjekop schreef:
Of ze dachten daar heb je er weer een die zichzelf overschat.

Logisch toch dat ze een beginner in eerste instantie bij 0 laten beginnen als iemand nog niet eerder gelest heeft. Je wil dat iemand de basis goed leert

Ik had me toen ook netjes bij de beginners aangemeld. Maar er was geen mogelijkheid om dus op niveau les te krijgen toen bleek dat het skiën mij gemakkelijk af ging. Dat was dus jammer.
Nu zou ik als ik les neem of priveles nemen of me aanmelden voor de meest ervaren groep. Voorskien zou ik dus niet doen, dat doe je bij mensen die twijfelen of ergens tussenin zitten. Maar goed, ik heb geen plannen om les te nemen meer, of het moet al een off piste cursus zijn. En dan zit je weer bij iets anders dan een skischool normaal gesproken.

Maar voor nu wil ik eerst weer gewoon lekker skiën en heb geen lesplannen. Gewoon genieten en ook wat wandelen, langlaufen en dat soort dingen. Eens anders dan anders.

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:23

Fijn om te lezen dat les zo goed bevalt! Dan gaan we vast geen spijt krijgen.

Oh muurp :(:) wat ontzettend zuur zeg. Beterschap!!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:50

Niet iedereen is zo'n natuurlijk talent als jij germie

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:53

Oh nee Muurp dat is wel heel zuur. Ik heb het idee dat ik het dit jaar veel meer hoor dan de voorgaande jaren.

Zoals ik al eerder gezegd heb: ‘je bent nooit uitgeleerd en iedereen kan les gebruiken’. Net zoals met paardrijden kan iedereen les gebruiken. Dat je niet meer in een groepsles gaat op een gegeven moment is volkomen logisch. Ik heb voor aankomende wintersport ook weer privéles geboekt. Er sluipen toch altijd wel wat foutjes in je techniek.

In mijn jonge jaren heb ik altijd groepsles gehad. Toen ik overstapte op het snowboard alleen voor privéles gekozen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 19:59

Jester_ schreef:
Niet iedereen is zo'n natuurlijk talent als jij germie

Dat zeg ik ook niet. En ik zeg ook niet dat les nutteloos is. Maar zo als ik het toen ervaren heb was een afknapper. Als ik dus nu weer les zou nemen gaat het mogelijk wel anders. Maar ik zou het zeker van te voren afspreken. En idd misschien wel gewoon priveles.

Maar waar ik nu naartoe ga neem ik geen les. Ik ga gewoon genieten is het plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 20:17

Ik heb nooit groepsles gehad… ben 3 jaar geleden op mn 30e begonnen met privéles :j

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 02:10

Ik heb echt al een aantal keer gelezen dat je les allemaal geen meerwaarde vind germie, terwijl ik 90% van de pistes aanraad om eens een lesje te nemen om in iedergeval techniek (beter) onder de knie te krijgen.
Je refereert naar een ervaring die oud en op een niet toeristische plek was.
Ik moedig juist ieder aan die les neemt. Verantwoord de piste op!
Dat je jezelf alles geweldig geleerd hebt dat is duidelijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 08:53

smurffie schreef:
Ik heb echt al een aantal keer gelezen dat je les allemaal geen meerwaarde vind germie, terwijl ik 90% van de pistes aanraad om eens een lesje te nemen om in iedergeval techniek (beter) onder de knie te krijgen.
Je refereert naar een ervaring die oud en op een niet toeristische plek was.
Ik moedig juist ieder aan die les neemt. Verantwoord de piste op!
Dat je jezelf alles geweldig geleerd hebt dat is duidelijk.

Ik zeg nergens dat het voor een ander niet kan werken, maar voor mij werkte het niet. En ook schrijf ik dat het nu wel veranderd kan zijn. Maar voor mij is het nu te laat.
Maar wat ik dus ook schreef, regel het van te voren en maak duidelijke afspraken. Als ik dus nu weer les zou willen nemen, dan wil ik weten of er een supergevorderd groepje is bijvoorbeeld. Beginnersgroepen zijn er nu eenmaal veel vaker, wat ook wel logisch is natuurlijk.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:29

Je kunt nu ook gewoon naar een school lopen, en afspreken voorneem gevorderde les. Dat zie ik hier genoeg

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 10:34

Zal ook aan het gebied liggen. Een drukker gebied zal ook meer lesaanbod hebben dan een rustig gebied. Ik zie iig ook sporadisch klasjes op de zwarte piste. Dat zijn geen beginners.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 21:23

Als les je zelfverzekerder maakt… zeker doen! :) En vaak ook wel gezellig, vind ik. Met een leraar erbij durf je ook wat meer uit je comfort zone te komen, ongeacht je nou beginner of ervaren bent.

Ik kan ook lessen op zo’n borstelbaan aanbevelen! De laatste jaren ben ik wat angstiger geworden, bang controle kwijt te raken als het ijzig of steil wordt. Nu heb ik afgelopen maanden een aantal lessen op zo’n borstelbaan genomen en de techniek wat bijgeschaafd en zelfverzekerder geworden. In de bergen zijn de omstandigheden natuurlijk totaal anders, maar als er nu een wat lastiger stukje komt heb ik voor mijn gevoel nu duidelijke handvaten om op terug te vallen (al blijft het soms ook wel gewoon durven doorglijden). :P Toen ik vroeger als kind groepsles had was het vooral “volg de leraar”, en werd de techniek echt maar heel beperkt uitgelegd (tegenwoordig anders geloof ik). Sinds die rolbaanlessen begrijp ik in ieder geval beter wat ik met mijn gehele lichaam moet doen. :) Denk dat ik dat volgend jaar wederom een paar weken voor de vakantie ga doen om in te komen :') Op zo’n baan word je trouwens ook gewoon op niveau ingedeeld en na elke les aangepast.

Hier in Bad Gastein zijn de weersomstandigheden top! Het is hier wel wat drukker dan waar ik vorige week was. Verbaas me soms hoe asociaal hard sommigen naar beneden gaan… gevaarlijk gewoon (is dat nou leuk?). Rot dat jij ook van zo iemand slachtoffer bent geworden Muurp, beterschap! :knuffel:

Veel plezier iedereen die ook dit weekend gaat :)

Afbeelding

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:23

Ik vind sommige ook echt keihard gaan. Vandaag dagje soll en al 5x de banaan naar boven zien gaan..