Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lonneke_

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 16:19

Ik zit in North York. Thuis studeer ik International communication and media, hier ga ik me verdiepen in corporate communication :)

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 02:23

MarvanTom schreef:
Wat een prachtige foto's komen er hier toch steeds voorbij, zucht!
Ik zou zó emigreren, maar Canada heeft best veel pittige regels...
We hebben vrienden wonen in Oakville en Chatham, Ontario en nog een verre nicht in Quebec.

Geen idee of we verder gaan onderzoeken, maar is hier iemand uit de regio van Ontario?

Ik woon in Clinton en werk hier letterlijk 15 minuten ''down the road''. Mijn vriend woont in Walkerton en Burlington (werkt in Hamilton) en gaan veel vissen in Sauble Beach. Ik zit dus vrij veel hier in Clinton, elk ander weekend in Walkerton/Sauble Beach/Owen Sound en zo af en toe in Burlington en omgevings :')
En af en toe shoppen in London is ook niet mis ;)

Wij hebben sinds ongeveer een week of anderhalf weer een hittegolf. Zitten rond de 28 graden maar met humidity toch al snel richting de 35. Op zich niet mis, áls je niet te veel lichamelijk werk hoeft te verichten :')
Maar vanaf maandag schijnt het ook weer wat koeler te worden... Wat ik zelf ontzettend merk is dat de dagen duidelijk korter worden. Ik ga rond 6:40/6:45 weg naar mijn werk en dan begint de zon net op te komen terwijl het een paar weken terug al goed helder en zonnig was. Zelfde met de zon die nu weer eerder onder gaat. Zo jammer :')
Alhoewel ik moet zeggen dat ik ook wel zin heb in het jachtseizoen en er straks in de sneeuw lekker op uit te trekken enzo :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 08:14

De werelddeal weken van de KLM had voor ons weer leuke tickets :j.
Volgend jaar februari :brr: gaan we naar Calgary om te genieten van de icefields parkway en de winter van Canada. We huren een dikke jeep grand Cherokee *\%/* heel voordelig bij expedia.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 16:43

Expedia is inderdaad een goede website voor deals. Kun je soms ook heel goedkoop een hotel krijgen.

Afgelopen keer dat m'n zus haar ticket naar Canada boekte, boekte ze het een dag voordat de werelddeal weken begon. Dus dat was wel balen, had ze een dag gewacht had het toch wat geld gescheelt. Ze heeft nog geprobeerd of KLM het wilde matchen, maar dat lukte niet. Dus vanaf nu weten we dat we op de werelddealweken moeten wachten met het boeken van tickets ;) . Helaas weet je nooit wanneer ze beginnen.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 18:52

Vraagje voor de ge-emigreerden.. Wij hebben een heel aantrekkelijk farm stay aanbod gekregen, voor max 1 jaar. Maar ik zou graag willen weten wat de kosten vooraf voor visa enz zijn, want ik lees ook dingen als beedigd vertalen, medische keuringen.. En we zouden zo graag de grote sprong wagen, het is in het voor ons perfecte gebied!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-13 22:24

Wat voor een visum wil je/heb je nodig, eponine? Volgens mij kun je op de site van de Canadese overheid wel de info halen over de kosten.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 00:10

Het hangt inderdaad van je visum af. Als het max. 1 jaar is, en je bent tussen de 18 en 31 jaar kun je een WHP nemen. Die is gemakkelijk te verkrijgen, geen medische keuring nodig, en het kost niet al te veel. Val je buiten die groep, djah, dan wordt het moeilijk en moet vaak ook de werkgever papierwerk doen.

http://www.cic.gc.ca/ is de website voor het vinden van alle info over visa's e.d.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 07:40

Ruim boven de 31 jaar, het betreft een skilled worker volgens mij. Men zoekt een hulp in huis en op stal en voor het terrein, vanaf volgend jaar voorjaar. Niet betaald, maar tegen kost en inwoning..dus ja, wat voor visum hoort daarbij als je niet meer bij de working holidays valt? Of valt het daar wel nog onder?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 16:40

WHP is geen optie voor jullie. Kost en inwoning is een beetje grijs gebied. Je zou de cic kunnen bellen en je verhaal voorleggen, ze zijn meestal erg behulpzaam. Skilled worker moet je ook een achtergrond in het gebied hebben en geld hebben verdiend. Ik verwacht dat je geen visum kunt krijgen als je baan onbetaald is, maar ik weet niet meer hoe dat ook alweer precies in mekaar zat. Mogelijk is je enige optie om op een toeristenvisum voor 6mnd te komen...

www.canadavisa.com heeft een goed forum voor dergelijke vragen, maar ik zou de cic bellen voor een goed antwoord.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 17:37

Een skilled worker visum krijg je op zo'n korte termijn rond. Dat is een procedure van ... (lang).

Als je tegen kost en inwoning gaat werken dan lijkt me dat ook niet een situatie waarin je werkgever dat voor je kan/gaat regelen. ;) De werkgever zou dan moeten aantonen dat hij geen werknemers in eigen land kan vinden. Lijkt me niet van toepassing op onbetaald/betaald in natura werk.

Even navragen hoe een toeristen visum werkt in jouw geval. Lijkt me een goede optie om na te zien. Of misschien is er nog een andere optie die ik niet ken. Succes. Hoe lang ga wil?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 18:16

Klopt inderdaad wat hippologic zegt. Plus als een werkgever iets voor je regelt (LMO), moeten ze een bepaald minimum loon betalen dat voor dat werk bepaald is. Vaak is dit loon meer dan de werkgever wil betalen (zodat het aantrekkelijker is om een canadees in dienst te nemen). Volgens mij zijn er geen andere opties...tenzij de farm in Quebec is. Die provincie heeft z'n eigen regels, als je frans spreekt heb je misschien een extra optie daar.

Het enige met een toeristenvisum is, als je werk gaat doen waar normaal iemand betaald voor krijgt, zullen ze het zien als werk. Volgens mij zegt de cic dat het enkel ok is als je dit doet voor max. 4 weken.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 22:16

De hobbyfarm met b&b is op vancouver island, in perfect,orca gebied. Mijn partner is timmerman en ik heb dieren als hobby en er mijn opleiding in gedaan..eigenlijk de perfecte combi, ook om erachter te komen of de definitieve stap zouden willen nemen..maar zoveel haken en ogen, eigen huis, hoe doe je dat met (ziekte) verzekeringen? De mensen zijn zelf in 2001 geemigreerd, en willen door europa gaan trekken, en zoeken dus iemand die daar de boel beheert en wat opknapt. Maar ja...het verdient niets..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 23:34

Toch maar eens in het toeristen visum duiken dan. Want je past op een huis of je huurt het (en betaalt in natura door het verzorgen van de dieren).

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-13 20:08

:wave:
Ik ga eindelijk volgend jaar naar Canada op vakantie m'n lang verwachte droom *\o/* m'n moeder roept nu ook elke keer dat ze me daar wel laat :P geen probleem haha

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:32

Heey allemaal,
kom me hier toch even melden, lees al eventjes mee, maar ik ben gisteren aangekomen in Dalkeith, Ontario. Heb het nu al erg naar mijn zin, wat een lieve mensen! Ik ben op een melkveehouderij. :)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:22

Toen werd het hier ineens stil... :P

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 03:27

Vraagje, ik loop nu al 2 weken mijn nl paspoort overal mee naartoe te zeulen, maar eigenlijk wil ik die gewoon thuis laten. Kan ik me hier legitimeren met mijn nl rijbewijs? Heb het op internet geprobeerd te vinden, maar kan het nergens vinden..

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 05:40

Ik denk het niet, maar hoe vaak denk je te worden aangehouden? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 05:45

Voor de liquor store gebruikte ik altijd mijn NL rijbewijs, ben alleen nooit aangehouden door de politie of zo. :+

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:01

HippoLogic schreef:
Ik denk het niet, maar hoe vaak denk je te worden aangehouden? :P

niet :Y)

Anthea schreef:
Voor de liquor store gebruikte ik altijd mijn NL rijbewijs, ben alleen nooit aangehouden door de politie of zo. :+

Dat is eigenlijk het enige waarvoor ik hem ga gebruiken :o

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:03

Ik neem nooit mijn paspoort mee, alleen mn NL rijbewijs en die hebben ze altijd geaccepteerd. Ben nooit door de politie aangehouden maar je kunt ook altijd een kopie meenemen voor het geval dat.. :) Volgens mij wordt er ook aangeraden om je paspoort thuis te laten en alleen een kopie mee te nemen.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:00

Neem vooral je paspoort niet overal mee naartoe. Als je die kwijtraakt heb je echt een groot probleem en is thuiskomen niet echt heel erg makkelijk meer.. je nederlandse rijbewijs meenemen en een kopie van je paspoort is genoeg :)

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 23:59

lonneke_ schreef:
Anthea schreef:

Dat is eigenlijk het enige waarvoor ik hem ga gebruiken :o

Sorry, ik ben te oud dat ze me daarnaar vragen. *\o/* Dus daar had ik niet aan gedacht.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:04

Hoi,

Ik wil een reis gaan maken door west Canada. Iemand geschikte reisorganisaties? We willen een auto huren.. Iemand daar ervaring mee? En een camper? Wat is in verhouding goedkoper?

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 18:51

Hoi quera, wij huren altijd een auto, en trekken dan rond met een tentje op de bonnefooi, gewoon in het hoogseizoen. Wij vinden het de mooiste manier om optimaal van de natuur te genieten..vanuit je tentje luisteren naar huilende coyotes, of het geritsel rond de tent hahaha! Alleen de eerste nacht na aankomst slapen we in een hotel zodat we smorgens fris op pad kunnen. We nemen zelf ons tentje mee, stoelen zijn niet nodig want op elke plek staat een prachtige picknick tafel, met firepit waar je de lekkerste steaks op bakt!