USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:15

Lovely schreef:
Yep, maar SF/LA kan ik wel alleen doen denk ik. Op de 1 zal het een stuk minder eenzaam zijn dan in de woestijn, hoop ik?

Dat kun je makkelijk alleen doen ja!
Vlieg je daarna door naar Hawaii om uit te rusten van je reis. :P

Suuszels, Yellowstone ligt inderdaad een beetje uit de route. Ik zou zo snel niet weten waar je dan op zou kunnen vliegen. Ander even informeren bij een reisbureau?

Mooie reis Iris_B! Je gaat vast nog wel een keer terug ;)

Anoniem

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:17

Zoiets inderdaad. Een weekje SF om te wennen, naar LA karren, paar daagjes blijven en dan weer verder naar Hawaii. De goedkoopste optie lijkt mij om dan zelf een vliegtuig mee te nemen :D.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 13:52

Als je dat voor elkaar krijgt dan ga ik graag met je mee! :D
Maar dan gooien we de route om zodat je toch naar Monument Valley kunt! Die rit te paard lijkt mij ook wel wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:57

Het kunnen ook twee reizen worden. De tweede dan rijden in MV en daarna op de blaren zitten op Hawaii :).

Edit. De route van Amsterdam naar Frisco vliegen, van LA naar Hawaii en van Hawaii naar Amsterdam klinkt heel duur.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 14:47

Ligt eraan wanneer je wil gaan?
Ik heb vorig jaar juni € 1000 betaald voor een ticket Amsterdam - LAX - Maui en terug Maui - LAX - Amsterdam.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 16:45

Hmm daar was ik al bang voor ja dat het niet zo makkelijk is om Yellowstone op dat rondje mee te doen. Ach moeten we nog maar een keer :D

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:14

Wow, wat een activiteit ineens!

Ik woon aan de oostkust, tussen DC en Baltimore in dus New York is voor Amerikaanse begrippen niet zo ver. Met de bus doen we er ongeveer 3,5 uur over vanaf Baltimore. We gaan ook gewoon de volgende dag weer terug naar huis. :')

@lovely, Highway 1 is een van mijn favoriete ritten in de VS. Ik weet niet hoe lang je wil gaan, maar je kan er zeker een mooie vakantie van maken. Wij deden:

Dag 1: Maryland -> SF
Dag 2: SF -> Carmel
Dag 3: Carmel
Dag 4: Carmel -> Cambria
Dag 5: Cambria -> Solvang
Dag 6: Solvang -> Santa Monica (LA)
Dag 7: Santa Monica (LA)
Dag 8: Santa Monica (LA) -> Palm Springs
Dag 9: Palm Springs
Dag 10: Palm Springs -> San Diego
Dag 11: San Diego -> Maryland

Jij bent de eerst en de laatste dag waarschijnlijk kwijt aan vliegen, en als je er nog nooit geweest bent kan je makkelijk nog een extra overnachting(en) boeken in SF, LA en SD. Je kan er dus makkelijk 2 weken voor uittrekken.

Palm Springs ligt uit de kust, maar het is een van mijn favoriete plaatsen om te bezoeken en je kan er geweldige paardenritten door de woestijn maken. Vlakbij Malibu is een ander leuk adres om op buitenrit te gaan, en bij Carmel was vroeger een manege aan 17 mile drive waarbij je langs de oceaan en het beroemde Pebble Beach golf course kon rijden. Toen wij er waren zeiden ze dat ze vrij binnenkort gingen sluiten, maar dat is jaren geleden en volgens mij bestaan ze nog steeds? Anyway, je hoeft dus niet helemaal naar MV als je gewoon een gave buitenrit wil maken.

Helaas staat het grootste deel van mijn reisverslag nog lekker ouderwets in een schriftje, maar ik ben begonnen om er een fotoblog van te maken, dus wanneer die klaar is zal ik hier wel de link plaatsen.

@Zefana, niet route 1 uit je route halen hoor. Juist een prachtig stuk om te rijden. De 5 is de snelste verbinding tussen SF en LA, maar daar is ook alles mee gezegd. Als je onderweg de kust wil zien en bij de kust wil overnachten heb je er niks aan, want het is een grote snelweg in het binnenland.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:45

@Iris, gaan jullie ook naar Bryce? Ligt vlakbij je route en is zeker een bezoek waard.

@lesilla, White Sands is een bijzondere plaats, maar als het verder niet in je route past zou ik het gewoon voor een volgende reis bewaren. Er is in dat gebied ontzettend veel te zien, en het meeste veel interessanter dan White Sands als je het mij vraagt. :P

@Suuszels, je hoort het al, Yellowstone ligt vrij ver uit de route. Ben er zelf nooit geweest, maar ik vond dit topic op Tripadvisor over welke vliegvelden dichtbij zijn: Best airport to fly into Yellowstone.

@BarBosa, ja hotels in de Keys zijn duur, maar het is een lange rit dus als je iets van Key West wil zien zal je daar toch een overnachting moeten boeken. Een paar bladzijden terug heb ik voor iemand een link naar de Duval Inn geplaatst, dat is een van de goedkoopste plaatsen op Key West en echt een aanrader.

Als je op de heenweg naar Key West al je geplande stops maakt kan je op de terugweg best van Key West naar Homestead (bij het Royal Palm deel van de Everglades) rijden.

Zwemmen met zeekoeien kan alleen in Crystal River, maar is echt wel een uitstapje waard. Iets meer dan 1,5 uur vanaf Orlando volgens Google Maps.

Seaworld en Discovery Cove zijn allebei de moeite waard, maar heel verschillend. Ik zou gewoon goed de websites bekijken om te zien wat je meer aanspreekt, want dat is voor iedereen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 17:52

Gave info Guinevere, thanks!

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:00

@ Guinevere waren we wel van plan :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:09

Gelukkig! Ik vond het al zo zonde. Hoe lang gaan jullie eigenlijk naar Amerika?

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:09

Nadir schreef:
Barbosa, leuke route heb je gemaakt. Hou er wel rekening mee dat je van Key West naar de Everglades een aardig tijdje onderweg bent. Misschien kun je nog een overnachting in Key Largo plannen?

Voor wat betreft de route van Zefana ben ik het met Katja eens. Het is inderdaad een mooi stuk maar om in 1 dag te rijden ook wat veel. Plaatsjes als Monterey, Big Sur en Santa Barbara kun je eigenlijk niet zo overslaan. ;)

Dat had ik eerst ook in mijn planning, maar toen zag ik dat de hotels op de Keys zo duur zijn. Weet iemand misschien nog een leuk hotel op de Keys? Key Largo is toch ook waar je heel mooi kan snorkelen? Iemand daar nog tips voor? :)

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:10

Guinevere schreef:
@Iris, gaan jullie ook naar Bryce? Ligt vlakbij je route en is zeker een bezoek waard.

@lesilla, White Sands is een bijzondere plaats, maar als het verder niet in je route past zou ik het gewoon voor een volgende reis bewaren. Er is in dat gebied ontzettend veel te zien, en het meeste veel interessanter dan White Sands als je het mij vraagt. :P

@Suuszels, je hoort het al, Yellowstone ligt vrij ver uit de route. Ben er zelf nooit geweest, maar ik vond dit topic op Tripadvisor over welke vliegvelden dichtbij zijn: Best airport to fly into Yellowstone.

@BarBosa, ja hotels in de Keys zijn duur, maar het is een lange rit dus als je iets van Key West wil zien zal je daar toch een overnachting moeten boeken. Een paar bladzijden terug heb ik voor iemand een link naar de Duval Inn geplaatst, dat is een van de goedkoopste plaatsen op Key West en echt een aanrader.

Als je op de heenweg naar Key West al je geplande stops maakt kan je op de terugweg best van Key West naar Homestead (bij het Royal Palm deel van de Everglades) rijden.

Zwemmen met zeekoeien kan alleen in Crystal River, maar is echt wel een uitstapje waard. Iets meer dan 1,5 uur vanaf Orlando volgens Google Maps.

Seaworld en Discovery Cove zijn allebei de moeite waard, maar heel verschillend. Ik zou gewoon goed de websites bekijken om te zien wat je meer aanspreekt, want dat is voor iedereen anders.

Ow hee, bedankt! Zal die website even bekijken.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:19

Snorkelen op Key Largo kan je doen bij John Pennekamp State Park. Inderdaad een geweldige ervaring! 8-)

En die voor de Duval Inn voor het geval je die niet meer kan vinden: http://www.duvalinn.com/. $129 p.n. voor de goedkoopste kamers (in het hoogseizoen).
Laatst bijgewerkt door Guinevere op 12-12-11 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:20

Guinevere schreef:
Gelukkig! Ik vond het al zo zonde. Hoe lang gaan jullie eigenlijk naar Amerika?

Wij gaan 12e weg en komen hier weer de 29e aan. Dus 2 1/2 week.

Oeh wauw dat snorkelen lijkt me erg gaaf daar!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 18:43

Is ook leuk, vooral met slecht weer haha :D
Denk wel op muggenspray... Ik ben daar compleet lek geprikt door hele kleine steek beestjes. Gelukkig verkocht het winkeltje daar ook DEET.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 19:45

Net mijn hotel voor New York vast gelegd, dus we zijn er nu helemaal klaar voor! *\o/*

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:25

Guinevere schreef:
Snorkelen op Key Largo kan je doen bij John Pennekamp State Park. Inderdaad een geweldige ervaring! 8-)

En die voor de Duval Inn voor het geval je die niet meer kan vinden: http://www.duvalinn.com/. $129 p.n. voor de goedkoopste kamers (in het hoogseizoen).

Jammer maar die nacht dat wij op Key West zullen verblijven is de goedkoopste kamer al niet meer beschikbaar. Goedkoopste is $ 219 :\

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:32

Je gaat met de Kerstperiode en dan is alles duurder. En december/januari is hoogseizoen in Florida. Je moet nu nog boeken voor over 2 weken, wat vrij last minute is...

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:40

Begin nu een beetje te twijfelen of het wel waard is om helemaal naar Key West te rijden ivm tijdgebrek.. :\

Homestead - Key West is 2 uur en 40 minuten en Homestead - John Pennekamp State Park maar 45 minuten.

Is Key West iets wat je niet mag missen? Want omdat wij ook al naar de Bahama's gaan hebben we denk ik wel genoeg stranddagen.. Wat vinden jullie?
Als ik Key West skip dan kan ik mijn planning veranderen.

Oude planning
Ma. 26 december
 Rijden van Miami naar Keys (4 uren)
 Keys
 Overnachting: Key West?
Di. 27 december
 Keys
 Rijden naar Everglades
 Overnachting: ?
Wo. 28 december
 Dag Everglades, air-boat
 Eind van de middag rijden naar Orlando
 Overnachting: Orlando

Nieuwe planning
Ma. 26 december
 Rijden van Miami naar Key Largo, 70 minuten
 Snorkelen John Pennekamp State Park
 Overnachting: Key Largo
Di. 27 december
 Rijden naar Homestead
 Dag Everglades, air-boat
 Overnachting: ?
Wo. 28 december

En dan dinsdag eind van de dag of woensdagochtend naar Orlando rijden. Homestead - Orlando = 4 uur en 30 minuten rijden. Dan zouden we een extra dag Orlando hebben en dan zouden we een uitstapje kunnen maken naar Crystal River om met de zeekoeien te kunnen zwemmen! *D

Of vinden jullie dat ik Key West niet kan missen, is eigenlijk de keuze tussen Key West en de zeekoeien.. :\

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 22:42

Yasmine schreef:
Je gaat met de Kerstperiode en dan is alles duurder. En december/januari is hoogseizoen in Florida. Je moet nu nog boeken voor over 2 weken, wat vrij last minute is...

Ja daar ben ik me ook wel bewust van ;) . Was allemaal nog wat onzeker hoe en wat, dus kon niet eerder plannen.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:06

Ik begrijp niet zo goed waarom iedereen zegt dat een hotel op Key West zo duur is.
Ik heb afgelopen juni voor 1 nacht € 69 betaald! Dat valt toch reuze mee?

Guinevere, vanaf Baltimore ben je idd snel in NYC dan. Gaaf hoor! Ben maar een klein beetje jaloers. :+
Klopt inderdaad wat je zegt over Palm Springs, daar kun je ook heel leuk paardrijden!

Barbosa, wat ga je doen in Orlando? Als je 4,5 uur moet rijden om er te komen heb je niet veel tijd meer voor bijv. een pretpark...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:12

Maar juni is anders ;) BarBosa gaat rond de Kerstperiode. Ik heb op Expedia gekeken en voor die periode zijn ofwel de hotels al volgeboekt, ofwel betaal je $260/nacht. Veel Amerikanen gaan naar Florida om een warme winter te hebben, en dan krijg je dat. Dat probleem heb je in juni niet.

Barbosa, moet hoeveel personen zijn jullie? Want de prijzen op Expedia zijn per kamer, dus als je bv. met 4 bent valt $260/nacht nog mee.

Ons hotel in Key West (half januari) was overigens $110/nacht, dus $55 per persoon.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 23:15

Dat is wel een heel verschil inderdaad.
Maar het is nu ook wel wat kort dag natuurlijk. De goedkopere hotels zitten nu misschien ook al vol.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 23:34

Nadir, vind je Key West echt anders dan Key Largo? Voegt het wat toe om daar heen te rijden? Aangezien we ook naar de Bahama's gaan.

In Orlando willen we graag 1 dag één van de Disney parken bezoeken en 1 dag waarschijnlijk Discovery Cove. Daar plan ik per park wel een hele dag voor in. Dus dan moet ik even bedenken wat we voor die halve dag kunnen doen. We zijn trouwens wel van plan elke dag vroeg op te staan zodat we de dag mooi mee kunnen nemen, op de cruise gaan we wel relaxen.

Yasmine, we zijn met z'n tweeën, dus dan betaal je toch de volle prijs voor een kamer.

Voor de Everglades gaan we naar de Everglades Alligator Farm http://www.everglades.com/. Hoeveel tijd zou dat nemen? Als we daar 's ochtends 9 uur zijn als het park opent, zouden we misschien 14 uur naar Orlando kunnen rijden, zij we daar als het mee zit voor 19 uur. Of denk ik nou allemaal wat te krap? :\