De theorie heb ik inmiddels gedaan (30 vragen waarvan je er minstens 25 goed moet hebben). Nu is mijn rijbewijs ingestuurd om te kijken of ie echt is...jaa heel proces. Dus momenteel geen rijbewijs, enkel een learners. Wat een handicap zeg. Hopelijk mag ik binnen 2 weken de roadtest doen.
In BC kun je het inderdaad wel omwisselen, hun hebben pas sinds 2 jaar die reciprocal agreement. Ik heb nog overwogen om naar BC te gaan en het daar om te wisselen en vervolgens voor een AB rijbewijs te wisselen. Maar dat natuurlijk een beetje oplichten, dus risico maar niet nemen.
Ah, zit dat zo. Dat wist ik niet. Toch vreemd dat het per provincie verschilt, binnen 1 land. Dikke L dus achterop.
_Linda
Geplaatst: 14-08-13 17:18
Iedere provincie heeft zo z'n eigen regels, zelfs sommige verkeersregel zijn net ietsjes anders. Het is zo gek, want ik heb 3 jaar met m'n NLse rondgereden, en dan plots mag je even niet rijden. Ik dacht toen ik toendertijd m'n rijbewijs haalde, dat het iets was dat ik nooit meer hoef te doen... .
Overigens hebben ze in Alberta geen dikke L op de auto, dus nee die heb ik nou weer net niet .
Ik rijd nu nog met mijn Nederlandse rijbewijs rond, niet iedere verzekerings maatschappij ging daar mee akkoord, maar degene die ik nu heb wel. Ik moet het uiteindelijk wel een keer halen, theorie en praktijk, maar hoe dat precies in zn werk gaat, geen idee!
@ lennylenny, jij moet dus hetzelfde doen als ik aan het doen ben... als je misschien lang genoeg wacht heeft Alberta tegen die tijd ook een reciprocal agreement met NL..
@ lennylenny, als je ooit een keer besluit een Alberta rijbewijs te halen, zorg ervoor dat je een echtheidsverklaring van de RDW hebt. Het internationaal rijbewijs accepteren ze niet (en de verzekering accepteerde juiste de echtheidsverklaring niet, maar wel het internationaal rijbewijs...).
Het is stil hier...
Merken jullie ook al dat de herfst/winter eraankomt? Koudere nachten en duurt langer om op te warmen...ik heb er nog niet zo'n zin in.
MarvanTom
Geplaatst: 21-08-13 20:25
Wat een prachtige foto's komen er hier toch steeds voorbij, zucht! Ik zou zó emigreren, maar Canada heeft best veel pittige regels... We hebben vrienden wonen in Oakville en Chatham, Ontario en nog een verre nicht in Quebec.
Geen idee of we verder gaan onderzoeken, maar is hier iemand uit de regio van Ontario?
Hier blijven de nachten lekker zwoel, ze zijn nooit zo heet als in NL. Het koelt gewoon lekker af. Nog niet te koud hier. Ik merk wel dat de dagen echt een stuk korter zijn. Rond 21 u al schemering, dus ik rij in het donker van stal naar huis. Dan moet ik altijd aan de herfst denken. Deze zomer zijn er records qua droogte en temperatuur gebroken hier. Gelukkig een paar spatten regen de afgelopen weken, maar het gras blijft geel.
__Elizabeth
Hier juist het tegenovergestelde.. Veel te veel regen de afgelopen weken waardoor er bijna geen hooi beschikbaar is. Het staat nog allemaalop het land wat te nat is om met de trekker op te gaan..
Nu hebben we gelukkig al een paar dagen mooie droge dagen dus hopenlijk volgende weeek kunnen gaan beginnen.
Fijn hippologic, toch lekker een droge zomer in vancouver! Maar ook weer niet zo goed voor het gras.
Hier is het geen topzomer geweest, wel meestal lekker t-shirt weer, dus ik klaag niet. We zijn toch zeker 1,5 maand bezig geweest met hooien. Niet warm genoeg om snel te drogen, of als het net bijna droog was, kwam er weer een storm...(5km ten zuiden van ons hebben ze een aantal stormen niet gehad, en dat gaf genoeg droge periode om al het hooien in een korte tijd te gedaan te krijgen). Gelukkig hebben we uiteindelijk toch genoeg 'mooi' hooi kunnen krijgen voor de paarden. Het minder mooie hooi gaat naar de koeien.
_Elizabeth, klinkt wel heel nat bij jullie...hooiprijzen zullen we hoog zijn dit jaar. Hopelijk krijgen ze volgende week een goede kans om toch wat hooi te verkrijgen...
HippoLogic
Geplaatst: 22-08-13 21:49
Kennen jullie dit liedje al? Verschillen tussen Canada & USA.
Erg he? Ik was vorig jaar een dagje in de VS en ik was verbaasd dat bier daar goedkoper was dan cola en ik konhet bij de benzinepomp kopen. In plaats van in een Liquor Store. (Zo onhandig met boodschappen doen).
Anoniem
Geplaatst: 23-08-13 19:33
Pfff word hier echt hopeloos van, ik ben nu nog terug in NL en mijn vriend nog in Canada, maar zijn lease is voorbij in 8 dagen. Zijn al 2 maanden voor hem op zoek naar een nieuw plekje via Rentfaster.ca, maar nog geen succes.
Het is al een heel succes als je telefoontje word beantwoord, maar dan is het 9 vd 10 keer al verhuurd. Hij is nu 4 keer bij een plekje wezen kijken en hij word elke keer niet uitgekozen, terwijl zijn references gewoon goed zijn. Vaak hoor je ook gewoon niks terug, afspraken worden niet nagekomen, text/voicemail/emails worden niet beantwoord..
Erg frustrerend
HippoLogic
Geplaatst: 23-08-13 21:26
Ach vreselijk is dat, he! Dat is echt Canadees, of in elk geval Vancouverish. Wij hebben eens continue ge-sms't met een verhuurder, nog 20 minuten voor bezichtiging dat we onderweg waren. Hij zou ons ter plaatse het unit number doorgeven. Stonden we daar (met 2jarig kind) in de stromende regen. Geen persoon. Weer sms-en. Krijgen we na 10 min een reactie "huis verhuurd". Grrr
Kijken jullie nog naar NLse t.v.? Ik merk dat het bijna niet meer mogelijk is (laden is niet mogelijk probeer het later nog eens) of ben ik de enige die dat probleem heeft?
Anoniem
Geplaatst: 24-08-13 00:07
Ja Craigslist kijk ik ook even iedere dag op, maar van heel veel krijg ik van die typische scam mails terug..
En ja dat soort dingen Verhuurder zou het huur contract doormailen want alles was oke en goed, paar dagen niks van gehoord en maar gebeld. Oh yeah, its rented. En als je dan die prijzen ziet
Nee ik kijk geen NL tv. Uitzending gemist is niet voor het gebied waar ik me bevind, volgens uitzending gemist . Klokhuis werkt wel, Sesamstraat helaas niet. Ik zoek op youtube leuke peuterprogramma's. ik mis het ook niet echt verder moet ik zeggen. Geen idee wat leuk is. De Llama's is ook afgelopen, dat vond ik we leuk.
Ik keek uitzending gemist maar dat is niet meer mogelijk. Voor de rest weet ik niet hoe je nlse programma's zou kunnen kijken. Ik vind het toch wel jammer.
Wij kijken ook geen NL tv, we hebben netflix. Anthea, vervelend van je huizenzoektocht. Hier is er een ernstig huizentekort, echt bizar, er worden kamers verhuurd voor 1000 per maand, huizenprijzen rijzen de pan uit.
Ik wil me hier ook melden. Ik ben gister aangekomen in Toronto en blijf hier 4 maanden studeren. Het is erg wennen hoor, wat een andere sfeer hier. Heerlijk!
@ Anthea, succes! Zal nu niet gemakkelijk zijn na die overstromingen!
Ik kijk verder ook geen NL tv, dus geen ervaring.
Welkom lonneke_! Wat studeer je?
__Elizabeth
Geplaatst: 25-08-13 16:01
lonneke_ schreef:
Ik wil me hier ook melden. Ik ben gister aangekomen in Toronto en blijf hier 4 maanden studeren. Het is erg wennen hoor, wat een andere sfeer hier. Heerlijk!