Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CoRiNa1983 schreef:Wat fijn dat het ondanks dat het even heftig was tussen Prisca en Diego het nu goed gaat, nu kunnen ze hun plekje gaan zoeken in de kudde zodat het weer een stabiele kudde gaat zijn.
Fijn ook dat ze niet meer kreupel is.
) TinkerTreas schreef:Dat doe ik ook altijd. Wil je niet stilstaan, dan ga je achteruit. Dat zijn ze meestal zo zat
TinkerTreas schreef:Nu het filmpje gekeken, ik vind dat jullie het allebei super goed doen.
Je wilde hem in het filmpje gras laten eten als beloning/ontspanning, maar dat was nog erg spannend voor hem.
Ik heb ooit als tip gekregen van een oude instructrice van me, om te belonen met kleine handjes grasmix ofzo, of lucerne als ze dat mogen.
Daar kauwen ze langer op als op een snoepje, dus dat is beter voor de ontspanning tussendoor en het verwerken. En ze vinden het vaak lekker, maar niet zo lekker dat ze vervelend gaan lopen drammen om de beloning (dat was met mijn kleine zwarte Jente een dingetje)
TinkerTreas schreef:Ja, ik geef het wel uit de hand inderdaad. Ik heb een soort grote heuptas, die ik open kan klappen (officieel voor honden training). Maar omdat hij zo groot is passen er aardig wat handen mix in
Tinka schreef:Hopelijk kan je snel een keer gaan rijden. Mercy is ook super relaxed, maar maakt wel van die snorkel geluiden als ze iets eng vind. Betekent niet dat ze er vandoor gaat ofzo. Sowieso gaat ze eerder stil staan alsze iets eng vind. Of ze springt een gat in de lucht en komt keihard weer neer.
Tinka schreef:Pathos kan zich wel erg druk maken soms, vooral bij koeien en tractoren. Dan wordt ie 2 keer zo groot en gaat verder in passage en piaffe, het liefst zet ie het dan op een rennen. Dat houd ik dan tegen, maar dan is ie erg explosief. Maar hij is ook geen volle rocky. Maar ik hoor van meer rockies die niet zo heel relaxed zijn. Over het algemeen zijn ze wel koel in het hoofd en hebben veel looplust. Een beetje als ijslanders met ijslands vuur.