USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:15

Hoi,

Kom hier zomaar even binnen vallen. Ik en mijn vriend willen volgend jaar naar ZW USA.
We hebben de volgende planning:

1. Vlucht Amsterdam- San Francisco
2. SF- Cambria
3. Cambria - Los Angeles
4. Los Angeles
5. Los Angeles
6. Los Angeles – Twentynine palms
7. Twentynine palms – Grand Canyon South Rim / Tusayan
8. Grand Canyon - Page
9. Page - Bryce
10. Bryce canyon - Zion
11. Zion – Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas- Death Valley
14. Death Valley – Mammoth lakes
15. Mammoth Lakes - Yosemite
16. Yosemite
17. Yosemite – San Francisco
18. San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Amsterdam

Iemand tips?

Katja

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:54

Kun je niet beter naar LA vliegen? Nu ben je de eerste twee dagen van je vakantie voornamelijk aan het autorijden.

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:09

Florida 24 dec - 7 jan.
Zat. 24 december
 Aankomst Miami Airport
 Overnachting: Hotel Hampton Inn Miami Airport West
Zon. 25 december (kerst)
 Auto ophalen, Miami Airport
 Overnachting: Miami
Ma. 26 december
 Rijden naar Keys (4 uren)
 Keys
 Overnachting: Key West?
Di. 27 december
 Keys
 Rijden naar Everglades
 Overnachting: ?
Wo. 28 december
 Dag Everglades, air-boat
 Eind van de middag rijden naar Orlando
 Overnachting: Orlando
Do. 29 december
 Orlando pretpark
 Overnachting: Orlando
Vr. 30 december
 Orlando pretpark
 Overnachting Orlando
Za. 31 december
 Kennedy Space Center
 Daytona International Speedway
 Overnachting: Daytona
Zo. 1 januari
 Rijden naar Miami
 Auto inleveren
 Overnachting: Miami
Ma. 2 januari
 Miami Beach
 Cruise Bahama’s 17 uur
Di. 3 januari
 Bahama’s
Wo. 4 januari
 Bahama’s
Do. 5 januari
 Bahama’s
Vr. 6 januari
 7 uur terug van Cruise
 Miami
Za. 7 januari
 Dag van vertrek

Ik heb geprobeerd een beetje een planning te maken, best nog wel lastig want door de cruise hebben we eigenijk maar 8 volle dagen om in Florida te reizen.

De Keys lijken mij ook super mooi, maar heb gezien dat de hotels daar nogal prijzig zijn. Ik wil graag snorkelen op Key Largo en misschien met dolfijnen zwemmen. Hebben jullie tips? Ook qua hotels?

Ik heb twee dagen ingepland voor pretparken in Orlando, vind ik wel genoeg. Maar zitten te twijfelen tussen Disney & Universal Studio en voor de andere dag tussen Seaworld & Discovery Cove. Wat bevelen jullie aan, we zijn trouwens 20 en 21 jaar oud. In welk park kun je met zeekoeien zwemmen? Dat lijkt me wel super gaaf.

Ik heb alleen het hotel voor de eerste dag nog maar geboekt. Hebben jullie tips voor de overige plaatsen?

Alvast super bedankt voor jullie hulp! ;)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:14

Met zeekoeien kun je in geen enkel park zwemmen dat kun je aan de kust doen bijvoorbeeld bij Crystal River,
Als je naar Discovery Cove gaat kun je gratis naar Seaworld dat is eventueel een mooie combinatie. Ik vond Discovery Cove erg bijzonder vorige maand maar het is niet echt een pretpark met attracties.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:17

Katja schreef:
Kun je niet beter naar LA vliegen? Nu ben je de eerste twee dagen van je vakantie voornamelijk aan het autorijden.

De route van SF naar LA schijnt heel erg mooi te zijn en dat wil ik eigenlijk niet missen. En we rijden liever aan het begin van de vakantie veel zodat we het aan het einde rustiger aan kunnen doen in SF.
Thanks voor het mee denken in ieder geval!

BarBosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:36

Katja schreef:
Met zeekoeien kun je in geen enkel park zwemmen dat kun je aan de kust doen bijvoorbeeld bij Crystal River,
Als je naar Discovery Cove gaat kun je gratis naar Seaworld dat is eventueel een mooie combinatie. Ik vond Discovery Cove erg bijzonder vorige maand maar het is niet echt een pretpark met attracties.

Ohja heb het even opgezocht en is inderdaad alleen maar mogelijk bij Crystal River. Ligt nog 1,5 uur vanaf Orlando, weet niet of dat nog in ons programma past :\ .

Volgens mij heb ik een keer een link van jou blog voor bij zien komen in dit topic, zou je die nog een keer kunnen plaatsen. Jij hebt toen Discovery Cove bezocht toch? Ben je ook bekend met Seaworld? Wat zijn de verschillen?

En moet je er een hele dag voor uit trekken om zo'n park te bezoeken?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:54

In mijn blog staat redelijk wat je kunt verwachten van Sea World en Discovery Cove als je dan nog vragen hebt dan geef ik daar graag antwoord op. Ik zou voor beide parken een hele dag uittrekken. http://florida11.wordpress.com/

Zefana schreef:
De route van SF naar LA schijnt heel erg mooi te zijn en dat wil ik eigenlijk niet missen
Ik vond de weg van SF naar LA wel mooi maar niet de zo mooi dat ik daar zoveel tijd van een relatief korte reis voor zou gebruiken. Het is vooral leuk als je onderweg lekker de tijd hebt en dat red je denk ik niet.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 08:44

Barbosa, leuke route heb je gemaakt. Hou er wel rekening mee dat je van Key West naar de Everglades een aardig tijdje onderweg bent. Misschien kun je nog een overnachting in Key Largo plannen?

Voor wat betreft de route van Zefana ben ik het met Katja eens. Het is inderdaad een mooi stuk maar om in 1 dag te rijden ook wat veel. Plaatsjes als Monterey, Big Sur en Santa Barbara kun je eigenlijk niet zo overslaan. ;)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 08:53

Wij rijden ook op één dag van Key West naar Everglades, maar ik heb daar wel de hele dag voor uitgerekend. Dus vroeg opstaan en meteen vertrekken.

San Francisco-LA doen wij ook op één dag... Nu scheelt het wel dat we 4 bestuurders hebben, dus we kunnen regelmatig afwisselen zonder dat één iemand te veel moet rijden. Maar we zijn nog niet zeker of we over de hele lijn highway 1 gaan volgen, want die is wel een stuk langer/trager dan 5. Zeker als je regelmatige fotostops incalculeert.

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:33

Wij overnachten ook ongeveer op de helft tussen SF en LA bij Cambria.
De eerste dagen zien er zo uit:

1. Vlucht Amsterdam- San Francisco
2. SF- Cambria
3. Cambria - Los Angeles
4. Los Angeles

@ Yasmine: Hoelang denk je dat je er over doet als je in keer door rijdt op de highway 1 zonder tussenstops?
En is de 5 ook een mooie route?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 09:35

Volgens Google maps 8,5 uur als je enkel highway 1 volgt. En GM is meestal vrij accuraat, maar ik reken erop dat we wel regelmatig stoppen voor foto's en je moet tussendoor natuurlijk ook stoppen voor lunch enz. Ach ja, dat wordt dan maar een dagje heel vroeg opstaan.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:30

Highway 1 is ZO mooi <3 wij zijn niet heel vaak gestopt voor foto's, tijdens het rijden kijken is eigenlijk wel stoer genoeg. Wel onderweg geluncht en dergelijke uiteraard.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:43

Ik werd trouwens wel goed wagenziek op die Highway 1, door al die bochten. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:49

Highway 1 staat ook nog op mijn lijstje. Heeft iemand suggesties om een tripje naar de westkust helemaal daarop in te richten??

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:53

Oh daar heb ik zelf geen last van Nadir :(:)

Ik zou niet je hele trip daarop inrichten, is wel een mooi onderdeel ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:15

_karin_ schreef:
Oh daar heb ik zelf geen last van Nadir :(:)

Ik zou niet je hele trip daarop inrichten, is wel een mooi onderdeel ervan.

Waarom niet?

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:31

Ik wil ook zeker wel langs highway 1, maar denk dat er nog heel veel andere mooie plekken te zien zijn.

Wat vinden jullie van mijn route :) ?
Bovenaan de pagina?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 11:35

Lovely schreef:
Highway 1 staat ook nog op mijn lijstje. Heeft iemand suggesties om een tripje naar de westkust helemaal daarop in te richten??

Wat wil je nog meer gaan doen behalve Highway 1?
Je zou er natuurlijk een paar dagen SF en LA aan kunnen plakken, misschien door naar San Diego? In je eentje verder het land in richting de National Parks vind je niks he? Vanuit Las Vegas worden vaak wel dagtochten naar Grand Canyon georganiseerd, misschien is dat wel leuk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:37

Nadir schreef:
Lovely schreef:

Wat wil je nog meer gaan doen behalve Highway 1?
Je zou er natuurlijk een paar dagen SF en LA aan kunnen plakken, misschien door naar San Diego? In je eentje verder het land in richting de National Parks vind je niks he? Vanuit Las Vegas worden vaak wel dagtochten naar Grand Canyon georganiseerd, misschien is dat wel leuk?

Thanks, mijn voorkeur gaat uit naar SF en beetje LA. Las Vegas heb ik niet zo veel mee, maar ik zou bijvoorbeeld wel die toch willen doen die Monteyrulezz in Monument Valley gedaan heeft. Het kunnen ook 2 reizen worden trouwens, zit ik totaal niet mee :).

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 11:49

Hallo,

Ik wil volgend jaar zomer naar de VS maar ik kom niet helemaal uit mijn rondje misschien dat iemand nog een licht erop kan schijnen. Ik ben zelf al een aantal keer in Amerika geweest, maar vriendlief niet.
Ik wil eigenlijk SF, Vegas (+death Valley) Grand Canyon, Antelope Canyon en Yellowstone.
Ja Yellowstone is het "probleem".. die ligt zo van de route af vergeleken met de rest. Op welke plaats zou ik dan het beste kunnen vliegen? LA hoeft van mij niet zo per se, we gaan vooral voor de natuur maar Vegas is natuurlijk wel een must-see.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:00

Wij vonden Santa Barbara (langs route 1) erg leuk :)

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 12:28

Lovely schreef:
Thanks, mijn voorkeur gaat uit naar SF en beetje LA. Las Vegas heb ik niet zo veel mee, maar ik zou bijvoorbeeld wel die toch willen doen die Monteyrulezz in Monument Valley gedaan heeft. Het kunnen ook 2 reizen worden trouwens, zit ik totaal niet mee :).

Monument Valley is wel een behoorlijk stuk rijden vanaf de westkust... Ik zit ff te kijken maar zelfs vanaf Phoenix is het nog ruim 5,5 uur rijden. Geloof dat je toch echt een reismaatje moet gaan zoeken, dan kun je een mooie route uitstippelen! ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:31

Nadir schreef:
Lovely schreef:

Monument Valley is wel een behoorlijk stuk rijden vanaf de westkust... Ik zit ff te kijken maar zelfs vanaf Phoenix is het nog ruim 5,5 uur rijden. Geloof dat je toch echt een reismaatje moet gaan zoeken, dan kun je een mooie route uitstippelen! ;)

Yep, maar SF/LA kan ik wel alleen doen denk ik. Op de 1 zal het een stuk minder eenzaam zijn dan in de woestijn, hoop ik?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:32

Suuszels schreef:
Hallo,

Ik wil volgend jaar zomer naar de VS maar ik kom niet helemaal uit mijn rondje misschien dat iemand nog een licht erop kan schijnen. Ik ben zelf al een aantal keer in Amerika geweest, maar vriendlief niet.
Ik wil eigenlijk SF, Vegas (+death Valley) Grand Canyon, Antelope Canyon en Yellowstone.
Ja Yellowstone is het "probleem".. die ligt zo van de route af vergeleken met de rest. Op welke plaats zou ik dan het beste kunnen vliegen? LA hoeft van mij niet zo per se, we gaan vooral voor de natuur maar Vegas is natuurlijk wel een must-see.

Ja dat probleem hebben we ook :j

Ik wou ook graag white sands national monument zien, maar goed dat is helemaal ver weg |(

Pfff zoveel te doen, en drie weken is echt te weinig

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 12:46

:wave:

Mag ik mij hier ook melden. Ik lees al een tijdje mee.
Mijn vriend en ik hebben onze vakantie geboekt voor augustus 2012.
We gaan beginnen in SF.
Dan rijden we door naar Lake Tahoe, Yosemite, Mammoth lakes, death valley, Las Vegas, springdale, page, Grand Canyon, lake Havasu, en als laatste LA.
We blijven op sommige plekken ook een paar dagen.

Ik wilde ook heel graag naar Yellowstone, maar dit kwam gewoon niet uit. Goede reden om nog een keer terug te gaan als het bevalt :D