Ierland

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-06 22:32

Leukleukleuk, foto's Hyper!
Betekent wel dat het er voor jou alweer op zit Knipoog haha...

Maar blijkbaar dolle boel geweest Haha!

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:56

Oef... Dublin was weer ernstig gezellig.

Leuke tip voor de low budgeters trouwens: Barnacles Hostel

Erg gezellig, schoon, super locatie en niet duur... Je moet alleen wel oordopjes meenemen, want de super locatie is pal in Temple Bar en dat wordt best gehorig 's nachts Knipoog

Afgelopen zondag de hele dag in onze favoriete bar gehangen.. en er uiteindelijke uitgelopen met een rekening van EUR207 voor 3 man... Oeps Knipoog

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 19:59

Nou, ik probeer het nog een keer Haha! Had gisteren mijn hele verslag hier neergezet, waren er helaas problemen met de database toen ik op het knopje voorbeeld drukte, dus alles weg Haha!

We zijn met de auto eerst naar Cherbourgh in Frankrijk gereden, en van daaruit met de boot naar Rosslare, in het zuiden van Ierland. Toen weer verder met de auto naar Dublin, wat echt een leuke en veilige stad is. Er zijn zo ontzettend veel vriendelijke mensen in Ierland! Op de eerste avond zijn we wezen lopen richting Temple Bar, en daar in de buurt hebben we wat gegeten, bij een leuk restaurantje/pub genaamd Quays.

De volgende dag hebben we overdag de hele dag rondgelopen in Dublin, naar kathedralen geweest en Riverdance geboekt. Dag erna zijn we naar de Dublin Zoo gelopen, wat minstens een uur lopen was, terwijl het volgens de man bij de receptie ongeveer 35 minuten lopen was. Haha, we waren echt kapot dus mijn vader is ons maar komen halen daarna met de auto, want we hadden het echt niet meer terug gered! De dierentuin was erg groot en vooral heel schoon, de eerste dierentuin zonder wespen! Die avond zijn we naar de paardenraces geweest, waar ik ook mocht wedden van mijn vader. Achteraf gezien heel slecht, want mijn paard moest in de ring afgemaakt worden vanwege een gebroken been, helaas. Verder toch een hele leuke avond gehad. The next day, zijn we naar Dublinia geweest, een leuke museum over de vikingen in Ierland. 's Middags zijn we met een amfibie voertuig door de hele stad gereden en ook door het water, dat was wel erg gaaf. We hadden een soort rebelse, stoere bestuurder die erg grappig vertelde over de stad.

Op de weg naar Cong zijn we nog naar het Irish Stud museum geweest. We zaten in Cong in echt een top-locatie en het was zooo geweldig daar. Ook een beetje verliefd geworden op de ober, helaas kies ik dus altijd de verkeerde uit, aangezien ik hem nooit meer zie denk ik.. Maar goed, heb toch een lieve foto van hem die ik maar boven mijn bed ga hangen denk ik, haha! Bij dit kasteel zat ook een manege, daar hebben m'n zus en ik 2 buitenritten gemaakt.

Toen was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen van het mooie Cong, het mooie kasteel, en de mooie ober, want we gingen op weg naar Adare Manor, een golf resort in de buurt van Limerick. Hier zijn we een week gebleven, een week waarin ik leuke dingen gedaan heb. Hoog gesprongen (nouja, voor mijn doen) op een paard dat ik niet kende, gecrosst en ik heb golfles gehad. We zijn van hieruit ook nog naar de Cliffs of Moher geweest.

De terugreis op de boot was verschrikkelijk want we hadden best veel wind, dus heel veel deining. Ik werd natuurlijk zeeziek en moest overgeven, maar daarna heb ik toch wel lekker geslapen. Maar toch was ik heel blij om weer op vaste bodem te staan!

Hier de foto's!
Afbeelding
Straatje bij Temple Bar, degene die aan het filmen is in het grijze truitje ben ik Haha!

Afbeelding
Hier links zie je nog een heeeel klein helftje van de lange naald.

Afbeelding

Afbeelding
St. Patricks Kathedral

Afbeelding
Dublinia links, rechts andere kathedraal welke ik de naam even niet meer van weet.

Afbeelding
Paardenraces

Afbeelding
De Viking Splash Tours.
Dit waren alleen de foto's van Dublin, de rest ga ik nu even uploaden.

ja_nee

Berichten: 1351
Geregistreerd: 25-11-04
Woonplaats: Limburg

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 12:00

Nounou, je hebt genoeg gezien en gedaan in en rondom Dublin Ja
Gááf hoor! Erg leuk dat je even wat foto's plaatst Haha! Hyper!

Hoe lang ben je daar geweest, of heb ik erover heen gelezen?

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:40

Eerste foto is Temple Bar Square.

Tweede foto is o'Connel street. De "naald" wordt ook wel The Spike By The Dyke genoemd (refererend aan het Anna Livia beeld wat daar eerst stond) en er zijn nog wel meer nicknames

St. Patricks Cathedral ben ik ooit eens voor een AIDS memorial geweest waar toen allerlei artiesten optraden. Erg indrukwekkend. Die andere Cathedral is Christ Church Cathedral op het einde van Dame Street.

batje

Berichten: 10564
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:57

Ben ook net terug, in Kildare bij de National Stud en zaterdag naar Gaelic football in Croke Parc geweest! Helaas geen fototoestel mee Lachen

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:58

prachtige fotos weer Lovers
*krijgt weer spontaan heimwee*
*zucht*

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:55

@abigaillover: leuk verslag en mooie foto's! Grappig dat amfibie-voertuig! Haha! Rij je daarme dan ook echt zo het water in? Hihi.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 18:50

@ Jesse_rulez: Jep, eerst stoppen ze even om iedereen zwemvesten aan te trekken en dan rijd je zo het water in Haha!

@ manic: haha, bedankt. Ik onthoud de namen altijd niet zo goed Bloos

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:30

Abigail, dat kasteel heb ik helaas niet van binnen mogen aanschouwen Haha! maar van buiten zag het er al superdelux uit. We hebben wel een wandeling gemaakt over het landgoed eromheen. Ik vond Cong zelf verder niet bijzonder spannend.

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:49

Hebben jullie deze week ook bij RTL4 op het nieuws gezien die special over het rookverbod in de horeca in Ierland? Was wel leuk om te zien!
En een poosje terug was er ook al bij RTL4 op het nieuws over een wandeling/beklimmen van een berg om je zonden te overdenken/een heilige te eren of zoiets.. zag er wel stoer uit! Sommigen deden die berg zelfs op blote voeten beklimmen, terwijl er echt heel veel stenen lagen!!

Maik79

Berichten: 1267
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 10:54

Het clubje van mensen die heimwee hebben zonder er ooit geweest te zijn, daar wil ik me ook wel voor aanmelden. Wat een mooie foto's... Maar misschien is het in oktober dan eindelijk zover! En met de info in dit topic kunnen we ongetwijfeld wel een mooie route verzinnen Lachen

batje

Berichten: 10564
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:46

jesse_rulez schreef:
Hebben jullie deze week ook bij RTL4 op het nieuws gezien die special over het rookverbod in de horeca in Ierland? Was wel leuk om te zien!
En een poosje terug was er ook al bij RTL4 op het nieuws over een wandeling/beklimmen van een berg om je zonden te overdenken/een heilige te eren of zoiets.. zag er wel stoer uit! Sommigen deden die berg zelfs op blote voeten beklimmen, terwijl er echt heel veel stenen lagen!!

Dat is Croagh Patrick, volgens mij is die docu al eens eerder uitgezonden Lachen

Het rookverbod in Ierland is er eigenlijk heel makkelijk ingegaan heb ik begrepen, zelf na sluitingstijd, als er dus illegaal mensen nog in de kroeg zitten, blijken de meeste buiten te gaan roken Knipoog

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:17

Vanavond komt er ook iets over Ierland op de tv Knipoog Ook over Ashford Castle, waar we dus zijn geweest. Dat ga ik wel even kijken!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:29

Jammer dat ik dat dan net nu pas lees.. nu heb ik het niet gezien..

manic

Berichten: 6996
Geregistreerd: 09-01-03

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:57

Wat is Croke Park een gigantisch stadion he? Het is het een na grootste van Europe, met Nou Camp van Barcelona op nummer 1.

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 11:24

zeg heeft iemand hier een taalcursus Iers liggen thuis die niet meer gebruikt wordt? Wil graag er mee beginnen.. maar tis altijd zo duur om die dingen aan te schaffen Boos!

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 15:52

en nog iets waar ik naar op zoek ben Haha!
zachte dansschoentjes maat 40 (das 7 geloof ik)
iemand die in de aanbieding?? Haha!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:42

Taalcursus Iers bestaat dat dan ook al? Vork Haha!

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 19:43

jaaa bestaat *LOL*
wil het graag leren Haha!

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 13:33

Nou succes met je zoektoch naar zo'n taalcursus! Haha!
Misschien kan je ons dan ook bijspijkeren? Tong uitsteken

Anoniem

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 14:16

Haha!

ik heb al boekjes enzo, maar die uitspraak is ook wel handig om te weten Clown Haha!

morgen is mn eerste ierse dansles weer sinds 2 jaar oww zoo zin Go jij! Go jij!

Odyne

Berichten: 458
Geregistreerd: 05-11-04
Woonplaats: Veenendaal

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:31

Huilen Mijn reis naar Ierland gaat niet door...zou daar gaan werken op n eventing/hunting stal en nu hebben ze n 'local' gevonden die eerder kan komen Huilen

Bah, had er zooo graag heen gewilt!

Weet iemand nog wat in ierland?

Anders maar ook een vakantie boeken volgende maand ofzo...

deborah26

Berichten: 183
Geregistreerd: 28-11-05

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 18:43

ik ben 2 jaar geleden naar ierland geweest en langs de westkust trips gemaakt..was echt zo geweldig..vindt het echt een mooi en heel bijzonder land..ben zo ie zo verliefd op ierland.heb keltish spullen in me huis en muziek en ierse muziek..daar wordt ik zo vrolijk van..zou er zo kunnen wonen..heerlijk al dat groen beter dan dat grauwe en grijze hier in nederland

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 22:17

Odyne, balen zeg! Hopelijk kun je nog een andere werkplek regelen!!!

Ierland is inderdaad een heel bijzonder land ja!