[VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marilu

Re: [VOLG] Leven als Callas in Frankrijk! Mo & Co in: Het tij keren deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:10

Ik begrijp volkomen dat je daar emotioneel van wordt, van de gedachte dat een hoofdstuk afgesloten wordt. Het is zo te lezen niet allemaal gelopen, zoals je gewild en gepland had.

Daar worstel ik ook wel eens mee : door mijn eigen angsten, dus om een heel andere reden dan bij jou, Monique, heb ik ook niet kunnen bereiken met de paarden wat ik voor ogen had.
Aan de andere kant haal ik wel nog veel voldoening in het voor hen zorgen en hen dicht bij mij te hebben. Ik heb ook geen kinderen en, heel cliché : mijn paarden zijn mijn kinderen ;-) Dus mijn zorgzaam kantje kan ik bij hen kwijt :D

Ik rijd nog wel, niet fanatiek, maar hobbel enkel thuis in de piste (bak) rond (én ik ben een goedweerruiter :o ). Maar voor buitenritten ben ik dus te angstig (geworden).

Hopelijk vind je wel een geschikte manège om toch te kunnen genieten van buitenritten, in de ongetwijfeld prachtige omgeving daar !!
En het is mooi te lezen, hoe je al je 'speciale gevalletjes' van paarden met veel liefde en zorg omringt !

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 11:38

Ik weet precies hoe je je voelt. Er is een tijdperk afgesloten. Bij mij is het precies hetzelfde. Na bijna een jaar kan ik nu zeggen dat ik wel met weemoed terugdenk aan de paarden en het rijden, maar ik koester de mooie en lieve herinneringen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 11:45

Prairy schreef:
Ah balen Monique, dat je afscheid moet nemen van plannen en dromen. Hopelijk vind je een manege die bij je past.

Ja, ben er meer emo onder dan gedacht. Doordat we het rijveld nu voor iets anders, ook heel leuk daar niet van, gaan gebruiken, is er een deur dichtgegaan. Loop nogal te snotteren al 2 dagen nu. Idioot.

Marilu schreef:
Ik begrijp volkomen dat je daar emotioneel van wordt, van de gedachte dat een hoofdstuk afgesloten wordt. Het is zo te lezen niet allemaal gelopen, zoals je gewild en gepland had.

Daar worstel ik ook wel eens mee : door mijn eigen angsten, dus om een heel andere reden dan bij jou, Monique, heb ik ook niet kunnen bereiken met de paarden wat ik voor ogen had.
Aan de andere kant haal ik wel nog veel voldoening in het voor hen zorgen en hen dicht bij mij te hebben. Ik heb ook geen kinderen en, heel cliché : mijn paarden zijn mijn kinderen ;-) Dus mijn zorgzaam kantje kan ik bij hen kwijt :D

Ik rijd nog wel, niet fanatiek, maar hobbel enkel thuis in de piste (bak) rond (én ik ben een goedweerruiter :o ). Maar voor buitenritten ben ik dus te angstig (geworden).

Hopelijk vind je wel een geschikte manège om toch te kunnen genieten van buitenritten, in de ongetwijfeld prachtige omgeving daar !!
En het is mooi te lezen, hoe je al je 'speciale gevalletjes' van paarden met veel liefde en zorg omringt !

Jammer ook voor jou dat je jezelf in de weg zit. Daar heb ik dan weer helemaal geen last van , gelukkig. Maar ik herken je struggle. Dat je steeds meer inlevert omdat iets niet gaat.
Paarden verzorgen en met ze wandelen, ja ook leuk, maar mijn hart ligt bij het rijden. Springen vooral. Zoveel concoursen vroeger gedaan.

rocymax schreef:
Ik weet precies hoe je je voelt. Er is een tijdperk afgesloten. Bij mij is het precies hetzelfde. Na bijna een jaar kan ik nu zeggen dat ik wel met weemoed terugdenk aan de paarden en het rijden, maar ik koester de mooie en lieve herinneringen.

Ach Astrid toch, ik heb bij jouw verhaal vorig jaar zelf met tranen gezeten. Het lijkt me het ergste wat me zou kunnen overkomen dat ik ze moet wegdoen ondanks dat ze goed terechtgekomen zijn. Ik voelde zo met je mee. Dus ja wat zeur ik, ik heb ze allemaal nog, ze hebben het goed, ik kan alleen niet meer op ze rijden.

Afijn, ik zocht de afgelopen dagen naar maneges. Er is er eentje op een kwartier, heel erg grote, doet geen buitenritten, maar wel springlessen. https://www.les-ecuries-massiot.fr/ Maar het is toch niet wat ik zoek, te strak, te Engels klassiek. Misschien voor later.

Ik heb nu bij deze manege https://www.randonnees-equi-table.fr gevraagd om een datum voor een privérit en als me dat bevalt, dan ga ik meedoen met de halve dag ritten met lunch. Lijkt me leuk. Heel erg veel zin in, al zijn de wangen nat en helpt thee niet echt ...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:11

Het is niet niks om een tijdperk af te moeten sluiten. Helaas ken ik het al te goed.
Dikke knuffel.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:30

Ik loop wat achter geloof ik.

Afsluitende tijdperken :(:) , helaas herkenbaar. Maar wat ik heb achtergelaten aan beestjes, hoe verdrietig ook gaf en geeft me wel meer fysieke gezondheid en iets minder weinig geld.

Jakkes van de pech en oef van de rekening, maar het uitzicht was het waard toch :D

Af en toe alleen zijn. Ik ben er gek op. Even niks hoeven kwa planning of rekening houden met, ik blijf erbij dat elk mens dat af en toe nodig heeft. Me time zonder voorwaardes,

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 12:37

CrazyCat schreef:
Het is niet niks om een tijdperk af te moeten sluiten. Helaas ken ik het al te goed.
Dikke knuffel.

Ja ook jij hebt je paard weg moeten doen, ik ben dan nog zo gelukkig dat ik ze in ieder geval niet weg hoef te doen.

karuna schreef:
Ik loop wat achter geloof ik.

Afsluitende tijdperken :(:) , helaas herkenbaar. Maar wat ik heb achtergelaten aan beestjes, hoe verdrietig ook gaf en geeft me wel meer fysieke gezondheid en iets minder weinig geld.

Jakkes van de pech en oef van de rekening, maar het uitzicht was het waard toch :D

Af en toe alleen zijn. Ik ben er gek op. Even niks hoeven kwa planning of rekening houden met, ik blijf erbij dat elk mens dat af en toe nodig heeft. Me time zonder voorwaardes,

Ja, en ook jij hebt dieren moeten achterlaten. Ik denk dat mijn fysieke gezondheid beter is als ik wel kan rijden, ook mentaal.

En de camperrekening lijkt aan alle kanten te gaan meevallen. Het is nog steeds niet officieel, maar na heel wat debatteren en uren aan de lijn hangen, lijken ze nu echt alleen maar die ene schroef te gaan bestellen. Echt hoe belachelijk is het om door 1 verloren schroef zowat je hele camper in puin te rijden. Had die as op een ander punt eronderuit gevallen, dan had de hele camper opgewipt kunnen worden en dan had die as door de bodem naar binnen kunnen boren!
Maar de as is nog heel gebleven, het is alleen die schroef. Wel een heel speciale, maar het is maar en schroef. Laat ie belachelijk veel kosten, zeg 100 euro, dan is dat nog steeds minder dan die minimaal 1000 euro voor de gehele as vervangen.
Nu zijn ze dan wel overstag en ze gaan een schroef bestellen. Maar ze hebben nu geen haast natuurlijk, want ze zijn een vette klant kwijt. Want op ieder onderdeel verdient een garage tussen de 10 en 20% wisten jullie dat? Dat is zonder arbeidsloon.

En hahhaha, ja het uitzicht was spectaculair!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:51

Goed nieuws voor de camper. Bij ons had ie een tweedehands onderdeel besteld, dat scheelde 500 euro. Duurde wel lang, 2 weken.
Je zou eigenlijk tijdelijk een paard met mij moeten ruilen, ik heb teveel rijpaarden, het lukt mij fysiek niet om ze allemaal beweging te geven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 12:55

Oef nee dat wist ik niet. Dan bestellen ze neem ik aan erg graag

Maar dat een simpel iets veel schade dan geven weet ik helaas wel. Vlak voor tekenen hier ging mijn bus raar doen, vermogen weg, veel herrie. Goddank net voor een peage afslag. Iets met de turbo, een herstel poging de dag voor kerst door de garage daar dat binnen 3 minuten tevergeefs bleek. Daarna is mijn bus vier keer verplaatst en uiteindelijk na bijna 6 weken in nederland terecht gekomen. En na nog meer onderzoek en de hele bus demonteren bleek er een 2 cm groot stukje plastic te zijn afgebroken ergens, de turbo ingezogen en daar als een raketje gaan rondstuiteren. Totale kosten bijna 4000 euro |( dat was heel erg huilen en een grote hap uit mijn verbouw budget.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 12:59

Tinka schreef:
Goed nieuws voor de camper. Bij ons had ie een tweedehands onderdeel besteld, dat scheelde 500 euro. Duurde wel lang, 2 weken.
Je zou eigenlijk tijdelijk een paard met mij moeten ruilen, ik heb teveel rijpaarden, het lukt mij fysiek niet om ze allemaal beweging te geven.

Ik heb wel aan zoiets zitten denken, maar ik vind het zo zielig om de kudde uit elkaar te halen. Ze zijn nu echt happy met zijn viertjes. Het heeft lang geduurd, maar nu is het goed. Toevallig van de week en gisteren filmpjes van ze gemaakt hoe ze met zijn allen bij elkaar zijn nu. Er staan erg veel paarden in de aanbieding overal om te lenen op die manier. Maar eentje erbij is teveel werk. Ja eentje uitruilen maar wel gewoon eigenaar blijven, zou niet verkeerd zijn. Maar ik vind het te zielig om ze nu dus uit elkaar te halen.

karuna schreef:
Oef nee dat wist ik niet. Dan bestellen ze neem ik aan erg graag

Maar dat een simpel iets veel schade dan geven weet ik helaas wel. Vlak voor tekenen hier ging mijn bus raar doen, vermogen weg, veel herrie. Goddank net voor een peage afslag. Iets met de turbo, een herstel poging de dag voor kerst door de garage daar dat binnen 3 minuten tevergeefs bleek. Daarna is mijn bus vier keer verplaatst en uiteindelijk na bijna 6 weken in nederland terecht gekomen. En na nog meer onderzoek en de hele bus demonteren bleek er een 2 cm groot stukje plastic te zijn afgebroken ergens, de turbo ingezogen en daar als een raketje gaan rondstuiteren. Totale kosten bijna 4000 euro |( dat was heel erg huilen en een grote hap uit mijn verbouw budget.

Sjemig wat verschrikkelijk veel geld! En idd dat is een megahap uit je verbouwing. En idd om zo'n l*llig stukje plastic dan. Waardeloos was dat voor je. Maar klein onderdeeltje grote gevolgen.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 16:12

Een hoofdstuk afsluiten is altijd pijnlijk en daar mag je best emotioneel onder zijn. Ik snap je volledig.
Sinds 4 jaar geen eigen paard meer maar nog steeds een mooie deken op zolder die echt niet weg mag, want wie weet ooit... maar stiekem weet ik wel dat ik hier in de buurt een paard niet kan gunnen wat ik wel wil... dus zal het bij het rijden van andermans paarden blijven. Ook heel fijn, maar toch net anders en max 1x per maand gezien de leeftijd van mn kinderen...

Fijn dat de camper voor minder geld te repareren is. Ik schrok wel van jullie filmpje, geen fijne plek om achter je camper aan de berg af te lopen... gelukkig veilig afgelopen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 17:19

Muga schreef:
Een hoofdstuk afsluiten is altijd pijnlijk en daar mag je best emotioneel onder zijn. Ik snap je volledig.
Sinds 4 jaar geen eigen paard meer maar nog steeds een mooie deken op zolder die echt niet weg mag, want wie weet ooit... maar stiekem weet ik wel dat ik hier in de buurt een paard niet kan gunnen wat ik wel wil... dus zal het bij het rijden van andermans paarden blijven. Ook heel fijn, maar toch net anders en max 1x per maand gezien de leeftijd van mn kinderen...

Fijn dat de camper voor minder geld te repareren is. Ik schrok wel van jullie filmpje, geen fijne plek om achter je camper aan de berg af te lopen... gelukkig veilig afgelopen.

Veel mensen hier die op hun manier idd allemaal afscheid van de actieve sport met eigen paarden genomen hebben.

Ik kan het ook van de positieve kant bekijken. Heb een geweldige training daarnet gedaan met Zozo in het trainingsveld. Zo'n slim mannetje! Daar erg van genoten.

Met de camper, het was een vreselijk geluid, echt zo van, nu meteen stoppen, dit is zooo niet goed. En ja waar het dan is, dat moet dan maar. Gelukkig waren we met zijn tweetjes, dus ik kon mooi het verkeer waarschuwen.

Ondertussen heeft de buitenrijtent contact terug opgenomen, keurig, dat pleit voor ze. En ze serveren vegetarische maaltijden, ook een plus. Ik ga zondag over een week een buitenrit maken van 2 uur, zonder aansluitende lunch neem ik aan. Veel geld mensen, tjemig 70 euro voor 2 uur. En je moet er in Frankrijk ook een verzekering bij kopen, 10 euro per maand of 36 per jaar, dus dat dan maar gedaan. Het is wel zo dat een groepsrit van een dagdeel incl lunch maar 55 euro is, dus daar ga ik dan voor, als deze privérit leuk wordt.

Dat geld is dus de reden dat ik zelf paarden wilde hahaha, een jaar lang ieder weekend een rit maken van 50 euro is al een half paard in aanschaf bij wijze van. Nu zal het niet ieder weekend worden, dat vind ik gewoon te begrotelijk. Maar voorlopig is het een stap in de goede richting.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 17:57

Wat ik hoor van Carole zijn dat wel normale prijzen hoor. Zij gaat vaak rijden bij een man met 4 paarden, heel kleinschalig. Misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets. Wel vragen of ze 3 gangen doen. Zij heeft een paar keer gehad dat ze alleen ging stappen, en een heel klein stukje galop.
En anders misschien iemand in de buurt die een soort bijrijder zoekt.
Het is jammer dat we niet dichterbij zitten, anders had je natuurlijk hier kunnen rijden. Kan evengoed wel een keer natuurlijk.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:03

Het ziet er in ieder geval een professioneel bedrijf uit. Afgaande op de foto's is alles netjes in orde daar voor de paarden. En de omgeving is om van te smullen, maar dat ben jij sowieso al gewend, hé, Monique ?!

70 EUR voor 2 uren privérit vind ik op zich nog wel een terechte prijs, maar dat is inderdaad niet iets om wekelijks te doen dan ! Die groepsrit aan EUR 55 mét lunch is dan zeker een betere optie, als je het er leuk vindt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 18:07

Tinka schreef:
Wat ik hoor van Carole zijn dat wel normale prijzen hoor. Zij gaat vaak rijden bij een man met 4 paarden, heel kleinschalig. Misschien is er bij jou in de buurt ook zoiets. Wel vragen of ze 3 gangen doen. Zij heeft een paar keer gehad dat ze alleen ging stappen, en een heel klein stukje galop.
En anders misschien iemand in de buurt die een soort bijrijder zoekt.
Het is jammer dat we niet dichterbij zitten, anders had je natuurlijk hier kunnen rijden. Kan evengoed wel een keer natuurlijk.

Ja leuk als jullie helemaal over zijn en gesettled zijn kom ik heel graag een keer kijken natuurlijk en wie weet, weet je dan al mooie routes en kunnen we samen gaan rijden.

Ik zag idd dat groepsritten rond de 50 euro zijn. De middagritten per groep zijn dan tussen de 3 en 4 uur en de drie gangen idd en als de temperaturen oké zijn, zwemmen met paarden.

Ik ga eerst de privéles doen, kijken of het me bevalt. Ik heb al zeker sinds 1991 niet meer op een gewoon Engels zadel gezeten. Ze hebben endurance zadels. Dus geen idee of ik erin kan zitten. Ik weet dat ik erg slecht zit op engelse zadels, dus eerst dat maar eens kijken. En anders vragen of ik min eigen zadel mee mag nemen. We gaan het wel zien. Voorlopig heb ik er erg veel zin in. De foto's zijn zo leuk. Lekker samengeraapt zooitje van paarden, veel koudbloedjes veel dubbele D pony's dat bevalt me wel.

Bijrijder moet je vet voor betalen in Frankrijk. Heb ik naar gekeken, vind ik te duur en het zijn ook allemaal, lijkt het, mensen met probleempaarden, zit ik niet op te wachten.

Marilu schreef:
Het ziet er in ieder geval een professioneel bedrijf uit. Afgaande op de foto's is alles netjes in orde daar voor de paarden. En de omgeving is om van te smullen, maar dat ben jij sowieso al gewend, hé, Monique ?!

70 EUR voor 2 uren privérit vind ik op zich nog wel een terechte prijs, maar dat is inderdaad niet iets om wekelijks te doen dan ! Die groepsrit aan EUR 55 mét lunch is dan zeker een betere optie, als je het er leuk vindt.

Het ziet er idd supergezellig uit, dus ik zie dat wel zitten, en lekker lunchen lijkt me ook leuk. Wie weet wat het me gaat brengen. Ik hoop alleen wel dat ze met op een lekkere brede zetten, anders heb ik veel heuppijn de volgende dag.

Marilu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-25 18:31

Ha, vind ik leuk : ik was nog eens aan het rondstruinen op hun website en kwam bij hun 'gite équestre'.
Dan weet je dat je écht in Frankrijk bent : bij de 'demi pension' en bij de 'pique nique' zijn de 'vins inclus' :D
Ik denk dat je daar goed gaat terechtkomen, Monique ;) Misschien zijn bij de lunch ook wel 'les vins inclus' :D

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-25 19:08

Marilu schreef:
Ha, vind ik leuk : ik was nog eens aan het rondstruinen op hun website en kwam bij hun 'gite équestre'.
Dan weet je dat je écht in Frankrijk bent : bij de 'demi pension' en bij de 'pique nique' zijn de 'vins inclus' :D
Ik denk dat je daar goed gaat terechtkomen, Monique ;) Misschien zijn bij de lunch ook wel 'les vins inclus' :D

Ha leuk, Marilu, ja ik zag idd ook dat je er kunt overnachten. Alles kan er eigenlijk, je kunt ook je eigen paard meenemen, voor mij geen optie, maar toch leuk dat alles kan. Ik heb idd alle variaties al gezien, ook mennen, ook erg leuk. Heb ik toch ook zo'n 10 jaar wekelijks gedaan en wedstrijden gereden. Wie weet.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 22:40

En voor de liefhebbers van ons rare gedoetje hier weer een filmpje over waarom ik Poupettes halster niet meer kan gebruiken, echt adorable foto's van die kleine meid, mijn hoge C of Mo-ge C met Zozo en training op het rijveld dat nu trainingsveld gaat heten om tranen te weren, zozozozozozo vreselijk trots op mijn hondje, een schitterende shot van een vos en prachtige drone opnames. https://www.youtube.com/watch?v=qjlb43JPzYg

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:06

Leuk filmpje Monique en wat wonen jullie prachtig. Die agility bak ziet er goed uit al kan ik mij goed voorstellen dat het afscheid nemen van het rijdende paardebloemen behoorlijk slikken is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-25 23:10

SjonnieZ schreef:
Leuk filmpje Monique en wat wonen jullie prachtig. Die agility bak ziet er goed uit al kan ik mij goed voorstellen dat het afscheid nemen van het rijdende paardebloemen behoorlijk slikken is.

Hi SjonnieZ, dank je en dank je, ja we voelen ons nog steeds bevoorrecht. We zeggen het ook nog steeds dagelijks tegen elkaar hoe mooi dit of dat is. Nu is de bloesem weer zo prachtig. Echt genieten.

Ik ga in de agility bak nog meer maken, wip, wand, van die dingen, maar voor nu is dit al ontzettend leuk.

Ja het is nog steeds slikken, maar ik hoop mijn draai op manege paarden te gaan vinden.

En ik denk dat je automatisch aanvulling aan had gestaan ;-)

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:55

O ja _/-\o_ . Gelukkig niet heel gênant.
Sjonnie Z ziet niet meer zo goed op d’r telefoontje. Paarde leven natuurlijk.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:55

Weer heel hard genoten van het wekelijkse filmpje. Ik betrap me zelf haast op heimwee als ik de beelden van jullie terrein zie - alle leuke herinneringen komen dan weer naar boven! <3

En wat doet Zozo het zo-zo goed zeg!!! Wat een heerlijk slim hondje met een grote will to please. En toch ook wel al erg dapper, zo meteen die hindernissen nemen zonder twijfel. Komt echt goed met hem :D

Dat nestje zou wel eens van een Winterkoninkje kunnen zijn. Heel typisch maakt het mannetje meerdere nestjes. Dan roept hij naar het vrouwtje om te komen inspecteren welk nestje ze verkiest. Soms blijven de nestjes dus jaren leeg. Het nieuwe plekje lijkt me prima. Wellicht vinden ze het gewoon weer terug :)

Met onze boerenzwaluwen hebben we ze ooit ook met nest en al moeten verhuizen. Ze begonnen te bouwen op het bakje van de elektrische poort aan het plafond. Niet handig (die poort is ook vaak dicht). Dus vader heeft met een palletmes het netjes opgeschept, plankje opgehangen in de paardenstal. Sindsdien hebben ze daar al jaren hun plekje.

Ik kan overigens al weer niet wachten tot de kroost terug is. Ik vind het echt heerlijke vogeltjes.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-25 23:59

Wat een mooie opnames met de gefikste drone en wildcamera. En super hoe Zozo het doet. Wat een super hondje. <3

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 17:38

SjonnieZ schreef:
O ja _/-\o_ . Gelukkig niet heel gênant.
Sjonnie Z ziet niet meer zo goed op d’r telefoontje. Paarde leven natuurlijk.

Leesbrilletje? <<)

Kaatastrof schreef:
Weer heel hard genoten van het wekelijkse filmpje. Ik betrap me zelf haast op heimwee als ik de beelden van jullie terrein zie - alle leuke herinneringen komen dan weer naar boven! <3

En wat doet Zozo het zo-zo goed zeg!!! Wat een heerlijk slim hondje met een grote will to please. En toch ook wel al erg dapper, zo meteen die hindernissen nemen zonder twijfel. Komt echt goed met hem :D

Dat nestje zou wel eens van een Winterkoninkje kunnen zijn. Heel typisch maakt het mannetje meerdere nestjes. Dan roept hij naar het vrouwtje om te komen inspecteren welk nestje ze verkiest. Soms blijven de nestjes dus jaren leeg. Het nieuwe plekje lijkt me prima. Wellicht vinden ze het gewoon weer terug :)

Met onze boerenzwaluwen hebben we ze ooit ook met nest en al moeten verhuizen. Ze begonnen te bouwen op het bakje van de elektrische poort aan het plafond. Niet handig (die poort is ook vaak dicht). Dus vader heeft met een palletmes het netjes opgeschept, plankje opgehangen in de paardenstal. Sindsdien hebben ze daar al jaren hun plekje.

Ik kan overigens al weer niet wachten tot de kroost terug is. Ik vind het echt heerlijke vogeltjes.

Hi Kaat, ja we hadden een mooie tijd hier samen. Je bent van harte welkom voor een retour.

Zozo vindt agility he-le-maal geweldig. Zo'n ontzettend leuk enthousiast hondje. En die boom, echt voor het allereerst! De band ook. Zo knap. Ik wijs, hij draait ;-) Tunnel had ie wel al gedaan voor het huis en die sprongetjes ook, maar hij weet nu wat er moet. Erg leuk.

Zou best kunnen dat het nestje van een winterkoninkje was. Helaas is het naar beneden gevallen op de plek waar ik het gelaten had, dus ik vrees dat hij een nieuwe moet maken. Ik denk dat de paarden het lekker vonden {:)-:(

Dat verhaal van jullie zwaluwen! Wat lief dat je ze verhuisd hebt en dat ze zijn gebleven! Goede zet geweest. En ja, 1 zwaluw maakt geen zomer, maar ik ben ook altijd blij als ik ze weer hoor. Meestal in april al. Maar helaas gaat het hier telkens niet zo goed met ze. Ze hebben een stomme plek gekozen en de baby's vallen er vaak uit. We zetten ze weer terug en hebben er een plank onder getimmerd, maar de laatste keer ging het weer fout. Ik weet niet of ze nog terug gaan komen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-25 17:38

senna21 schreef:
Wat een mooie opnames met de gefikste drone en wildcamera. En super hoe Zozo het doet. Wat een super hondje. <3

Ik miste je berichtje, dank je, ja Zozo is echt erg leuk. Slim hondje. Misschien komt het door zijn echte naam, Socrates.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-25 20:25

Is het voormalige rijveld nu helemaal afgezet zodat de honden niet de benen kunnen nemen?
Zozo doet het heel goed allemaal.