[VOLG] Op mijn stalen ros, het vierde avontuur: Slovenië!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:24

Als ze met zulk weer door Twente zou fietsen zou ik mij er niet mee bemoeien :o Maar de route was met grindpaden door de bergen.

En nu op naar een plek waar je lekker verder kunt fietsen *\o/* Wat ga je doen tot de treinen weer rijden? Blijf je die tijd in Oslo?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:27

Dat een hoop bokkers bezorgd zijn, is gelukkig gewoon gezond medeleven.

jokari

Re: [VOLG] Op mijn stalen ros door Scandinavië

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:37

Fijn dat je straks in geel gebied zit !

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 12:42

Go girl. Fijn dat je in de bus zit.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 13:33

Jammer dat je zo je reis (tijdelijk?) moet afbreken, maar veiligheid gaat voor. Super fijn om te lezen dat je in de bus naar Oslo zit inmiddels. Wat een avontuur dit!

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 14:40

*\o/* wat een fijn bericht. Verblijf je weer bij de host in Oslo die er zo op aandrong dat je vertrok?

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:46

*\o/* fijn dat je in de bus naar Oslo zit. In de bergen komt het water altijd daar waar je als vreemde het niet verwacht, en met enorme hoeveelheden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:46

Fijn bericht TS, ook ik maakte me wel een beetje zorgen.
Plannen wijzigen en verder gaan genieten, de beste keus die je kon maken.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 15:48

Blijkbaar moest het nog even misgaan. Ik nam de metro naar mijn host, omdat zij helemaal bovenop de bult aan de rand van Oslo woont. Ik zat zo in mijn hoofd dat ik geen ticket voor mijn fiets hoefde te kopen, omdat dit op de metro zelf gebeurd, dat ik compleet vergat een ticket voor mezelf te kopen. Ja, echt heel stom. Maar mijn hoofd is zo gaar van alle onrust en ik had al eerder heel lang in de rij gestaan bij het informatie centrum om mijn treinticket te cancelen en vervolgens kon ik nergens een ingang naar de metro vinden zonder trappen. Mijn hoofd is gewoon op. Toen ik het besefte wilde ik gelijk bij de volgende halte eruit, maar er kwam al iemand controleren. Ze was totaal niet sympathiek, ik probeerde het uit te leggen, ik vroeg of ik ter plekke een ticket kon kopen, maar ze gaf als antwoord dat het enige dat ik zou krijgen een boete was. Hoppa, 85 euro. -O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:50

Dat kon er ook nog wel bij -O-

Hopelijk ben je nu bij je host en kun je even douchen, eten, uitrusten, bijkletsen en nieuwe plannen maken. Het is een roerige dag, en het goede nieuws is dat hij al voorbij de helft is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 15:55

Potverdrie, ben je lekker mee zet...bah..
Hopelijk ben je nu lekker op een warme plek en kan je even uitrusten.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:46

Balen van die boete, zal je altijd zien dat ze op zo’n moment controleren. Ik ben blij te lezen dat je veilig bent, dat is het belangrijkste.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 16:53

Kan je misschien samen met je host een bezwaar maken en aangeven hoe je dag was verlopen.
Dat je echt niet te beroerd bent om een boete te betalen maar dat dit je echt ontschoten was door alle ellende die je had gehad.
Vooral doorgaan over het water, de regen en de ellende misschien helpt het en wordt deze kwijtgescholden.
Nooit geschoten altijd mis.

Nu eerst maar even tot rust komen.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 17:03

Mando schreef:
Kan je misschien samen met je host een bezwaar maken en aangeven hoe je dag was verlopen.
Dat je echt niet te beroerd bent om een boete te betalen maar dat dit je echt ontschoten was door alle ellende die je had gehad.
Vooral doorgaan over het water, de regen en de ellende misschien helpt het en wordt deze kwijtgescholden.
Nooit geschoten altijd mis.

Nu eerst maar even tot rust komen.

Dit opperde mijn host net ook al! De controleerder mag ook geen inschatting maken van of iemand expres een ticket is vergeten of niet, maar via een bezwaar mag een ticket wel heroverwogen worden. Dus we gaan vanavond een lang bericht doen om de situatie uit te leggen en hopelijk wordt de boete dan ingetrokken en krijg ik het geld terug gestort. Ik moest het ter plekke betalen, dat vond ik extra zuur, want ik had dan ook ter plekke een ticket kunnen kopen.
Het was gewoon echt heel dom, maar met een volgeladen fiets en openbaar vervoer in een onbekend land is zo stressvol (en dan is Noorwegen tenminste nog goed geregeld!) en überhaupt in Oslo komen was al onzeker, dat toen ik eenmaal in Oslo was aangekomen al mijn vermogen tot handelen en nadenken weg was. :')

Ik heb ook even flink een potje staan janken toen ik uit de metro was. Ik kan er al niet goed tegen als mensen opeens zo hard tegen je zijn (al begrijp ik volkomen dat ze gewoon haar werk deed, maar toch, zelfs met het geven van een boete kan je nog medeleven tonen en ze was echt heel erg bot terwijl ik er heel wanhopig en duidelijk niet van hier eruit zag), alle spanning, machteloosheid, het balen dat mijn plan niet door kon gaan, alles moest er opeens uit. :o

Nu maar even tot rust komen en hopelijk wat enthousiasme vinden voor een nieuw plan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 17:13

Wat een avonturen en tegenspoed, het zal je de aankomende dagen bezinken bij je super host. Het komt allemaal op zijn pootjes terecht. Fijn dat je uit het code rood gebied bent, hopelijk valt daar de schade aankomende week mee. Wat een ellende op dit moment overal met water over de wereld :(

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:35

Jee wat een gedoe ben wat vervelend dat je net zo’n kenau met het empathisch vermogen van een garnaal moest tegenkomen. Maar je bent er, heelhuids, en ook nog bij een ontzettend fijne host! Lekker janken hoor, hoort er bij en lucht vast op. Je bent dan wel niet terechtgekomen met de fiets waar je had gehoopt maar je bent wel een goed verhaal en een ervaring rijker! Reisplannen zijn er om aangepast te worden. Nu lekker bijkomen met een veilig dak boven je hoofd, de rest komt later wel.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 19:20

Sorry als ik weinig subtiel klink maar érgens is die boete dan goed geweest. Alle emotie en stress van de afgelopen dagen had er vroeger of later toch wel uit gekomen. Dan maar liever vroeger, toch?

Succes met het bezwaar. Wat enorm fijn dat je zo'n lief hostgezin hebt :)

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:17

Blij te horen dat je op een veilige plek bent.
Vond het best spannend om te lezen dat je hut in de buurt van een riviertje, onder aan een helling lag.

Nu even bijkomen, wat uitrusten en bedenken wat/hoe je verder wil.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:39

Mén wat ben ik blij dat je bij je host zit, het nieuwsbericht is niet min deze avond. :oo

Quir, bij jou nog alles ok ?
En wie zat er hier nog in die regio, BeFunny als ik het goed heb ?

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:50

Punz schreef:
Blij te horen dat je op een veilige plek bent.
Vond het best spannend om te lezen dat je hut in de buurt van een riviertje, onder aan een helling lag.

Nu even bijkomen, wat uitrusten en bedenken wat/hoe je verder wil.

Dit helemaal.

En de beschrijving van Mo_86 van degene die de boete uitschreef vind spot-on. Bezwaar maken lijkt me een goed plan en fijn dat je host je daarbij wil helpen.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:53

Pfffff wat een stress en gedoe allemaal.... gelukkig ben je nu veilig.
Hopelijk knapt het weer een beetje op en kun je straks verder genieten van je reis.
Dit is een van de weinige topics die ik steeds opzoek om verder te lezen, supergaaf en vooral dapper!!!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:13

Heb je lekker ( droog en veilig) geslapen ?

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 10:57

Hopelijk kan je je reis fijn (beetje droog?) doorzetten. En je moet niks he? Ik vind je super stoer!

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 13:25

Jullie medeleven doet me goed!
‘kenau met het empathisch vermogen van een garnaal’ _O-
Al begreep ik dat zulke mensen echt puur zijn ingehuurd om te controleren, het is niet als in Nederland een conducteur die je ook informatie kan verschaffen. Het enige is wel, ik was helemaal niet verplicht om hem direct te betalen, je hebt 14 dagen en als je de boete aanklaagt hoef je pas na de behandeltijd te betalen. Maar dat zeggen ze natuurlijk niet tegen een buitenlander, want die zijn sowieso lastiger te vervolgen als het om boetes gaat.
Ach ja, ik heb samen met de host een mooie mail eruit gestuurd over mijn ontiegelijk zware dag en zielige toestand. :') Nu is het uit mijn handen, dus ik ga er niet meer over nadenken!
En ja, koper, misschien was het wel even goed om een meltdown te hebben op het perron.

Ik lag vannacht in een coma. Heerlijk geslapen! En ik heb een nieuw plan! *\o/*
Het plan dat ik eerder midden in de nacht in mijn hutje bedacht heb, ga ik doorzetten!
Ik heb een treinticket geboekt naar Bergen. Vanaf vrijdag rijdt de Bergensbanen alweer, die trein is zo belangrijk, dus heeft duidelijk prioriteit om door te laten gaan. Mijn trein gaat vrijdagochtend! :D
Vanaf het weekend ga ik dan weer fietsen, de North Sea cycle route. Over en langs alle fjorden, hier en daar een overtocht met boot, om de route voort te kunnen zetten. Zo’n 800 kilometer tot Kristiansand, vanaf daar kan ik de boot terug naar ons kikkerlandje pakken. Ik schap dan het stuk van Oslo naar Kopenhagen, maar ik vind het goed zo. Ik zie liever nog een stuk van Noorwegen nu ik tot hier gekomen ben. Mijn plan is op mijn gemakje te fietsen en echt nog even te genieten. Er is daar geen storm, geen enge codes, de weersverwachting ziet er prima uit met af en toe de gebruikelijke buien die je daar hebt. Maar na alle natheid ben ik wel tegen een buitje bestand. :')
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 13:40

Mooi dat je je plannen op de schop he gegooid en kiest voor deze kant.
Ik ben benieuwd, de Fjorden zijn zo vreselijk mooi.