IJsland 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SdaphneS

Re: IJsland 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:41

Klopt! Zit dichtbij de beroemde hotdog stand. Waar alle celebs die naar IJsland gaan een hotdog eten. Toegegeven ze zijn ook erg lekker!!

Ik zou gewoon de stad lekker doorlopen of een gratis wandeltour doen. Hebben wij gedaan, is wel oke. Wel betere gidsen gehad met andere tours. Je kunt prachtig langs de kust lopen en dan kom je langs al die kunstwerken, zoals de sunvoyager.

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 19:54

secricible schreef:
Volgens Google is dat correct :')

Ik zal mn naam aanpassen :')

Ik ga naar Kalfholl Farm, een stal die is aangesloten bij islandhestar. Ik ben hier gekomen via instagram, een van de eigenaren heeft een vrij groot insta account; icelandwithsophie.

Bedankt voor de tips Skessa_ en SdaphneS!
Dat piemelmuseum had ik voorbij zien komen, ik ben in Groningen al eens naar zo’n expositie geweest en ik weet niet of dat perse voor herhaling vatbaar is :')

Antheman schreef:
En ik ga vrijdag naar ijsland! We reizen 14 dagen door de westkant. Ik heb er erg veel zin in.

Wat leuk! Ga je ook paardrijden? Wat heb je allemaal verder op de planning?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 22:05

Lottehorse27 schreef:
Wat leuk om zo al een beetje IJsland te zien! Ik vertrek komende maandag voor vijf weken naar IJsland om te ‘werken’ op een IJslander stal. Maandag kom ik alleen al erg vroeg aan en ik word pas in de namiddag opgehaald uit Reykjavik. Wat zijn dingen die ik echt niet mag missen in Reykjavik? (en zijn er ook leuke spots om een beetje te ontspannen? Heel de dag doorgaan is wel heel enthousiast) :D

Je kunt ook een bootje nemen naar die eilanden om puffins te spotten. Of walvissen maar dan moet je net mazzel hebben.
Verder kun je gewoon gaan rondlopen. Reykjavik is niet groot dus je komt alles vanzelf wel tegen

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 16:42

Lottehorse27 schreef:
[

Antheman schreef:
En ik ga vrijdag naar ijsland! We reizen 14 dagen door de westkant. Ik heb er erg veel zin in.

Wat leuk! Ga je ook paardrijden? Wat heb je allemaal verder op de planning?

Nee, ik ga niet paardrijden. We bekijken eigenlijk de hele westkant, van Reykjavik tot Isafjordur en nog iets noordelijker. Veel natuurschoon bekijken, in natuurijke zwembaden liggen en genieten van veel moois.
We hebben een 4 x4 auto gehuurd en de binnenweg is open, dus ook dwars door t midden heen om in Hvammstangi te komen. Daar verheugd mijn man zich t meeste op. Ik op de fjorden om papegaaiduikers en ander natuurschoon te zien.

Lottehorse27

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 06:29

Dorine92 schreef:
Je kunt ook een bootje nemen naar die eilanden om puffins te spotten. Of walvissen maar dan moet je net mazzel hebben.
Verder kun je gewoon gaan rondlopen. Reykjavik is niet groot dus je komt alles vanzelf wel tegen

Kijk ik inderdaad ook naar! Dan vooral de puffin tours, voor walvissen moet je geluk hebben en een gratis vervangend kaartje als het niet gelukt is heb ik niks aan.

Antheman schreef:
Nee, ik ga niet paardrijden. We bekijken eigenlijk de hele westkant, van Reykjavik tot Isafjordur en nog iets noordelijker. Veel natuurschoon bekijken, in natuurijke zwembaden liggen en genieten van veel moois.
We hebben een 4 x4 auto gehuurd en de binnenweg is open, dus ook dwars door t midden heen om in Hvammstangi te komen. Daar verheugd mijn man zich t meeste op. Ik op de fjorden om papegaaiduikers en ander natuurschoon te zien.

Klinkt ook heel gaaf! Natuurschoon zien zal niet moeilijk zijn in IJsland denk ik! Heel veel plezier en een veilige reis toegewenst! :D

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 08:37

1-8 ga ik voor een paardrijtour!
Dit is de 4e keer dat ik naar Ijsland ga en voor het eerst ook naar de blue lagoon.

Ben benieuwd en heb er zin in

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 21:28

Ik heb mijn spulletjes bijna bij elkaar voor mijn trektocht. Ik twijfel alleen nog of ik er een paar schoenen bij zal halen. Ik heb nu alleen een paar gympen dat mee mag. Ik verwacht dat het alleen om onze eerste dag gaat in reykjavik, de dagen erna draag ik toch alleen maar mijn rijlaarzen. En toch voelt een paar goede wandelschoenen niet als een overbodige luxe...

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 21:51

Ikzelf rijd gewoon met ariat rijschoenen die ik ook als wandelschoenen kan gebruiken.

1 Augustus vlieg ik! Echt zin in

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:10

Welke heb je? Want alle schoenen van ariat die ik bekeek zijn van leer en dat mag niet mee, tenzij ze nieuw zijn (maar ik wil ze graag even inlopen denk ik...)

Mijn rijschoenen zijn ook ideaal maar dus ook leer dus die vallen af.

Edit: ik lees jn een ouder topic waar ik er mee stoeide dat je idd nieuwe schoenen koopt. Dan snap ik het.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 22:18

Ik koop ook nieuwe, die van Ariat hoef ik niet in te lopen die zitten gelijk goed. En je mag ze wel gebruiken thuis maar niet bij de paarden

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 08:15

Nog een paar dagen! Donderdag vlieg ik, en het weer lijkt volledig om te zijn geslagen, alle dagen droog.

Erg zin in! Lijkt me wel spannend om met de kudde te rijden

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-24 12:29

Super leuk dat je dat gaat doen.
Ik wil het ook heel graag maar vind het veel te duur helaas. Misschien heb ik ooit geld teveel of kan ik als begeleider wat tochten doen ipv als klant.. maar tot die tijd kijk ik maar gewoon lekker naar de fotos van anderen :D

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 14:37

shadowstar schreef:
Ikzelf rijd gewoon met ariat rijschoenen die ik ook als wandelschoenen kan gebruiken.

1 Augustus vlieg ik! Echt zin in

Met welke schoenen rij jij? Ik heb ter voorbereiding ook Ariat (de harper) schoenen gekocht voor onze IJsland reis in september. Nu heb ik afgelopen vakantie in Kroatie paardgereden op mijn sneakers (was niet voorbereid op een paardrijritje) en stapte ik af met blauwe kuiten omdat het velletje telkens tussen de beugelriemen kwam. Hoe zit dat dan met die ariat schoenen? Of heb je dan ook speciale rijbroeken aan?

Alvast veel plezier!

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 22:24

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:09

Ahh ja, denk wel dat zo'n broeken ook wat verschil maken. Dat is niet zo'n dun stof als een spijkerbroek. Ik heb al waterdichte rijbroeken (en jas) gekocht, dus dan ga ik denk ik maar verder op zoek naar rijlaarzen voor erbij :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:46

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 16:54

Hoe was het shadowstar? Ik vlieg vanavond naar IJsland, gek idee dat ik morgenavond in het zadel zit daar <3

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 17:02

Het was echt super! 145 km in 6 dagen gereden met echt een flink tempo. Weinig stap zeer veel tölt

Met de kudde rijden is echt zo fantastisch! Zijn ook goed als rijder verzorgt, goed eten lekker geslapen.

Veel plezier daar

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 12:58

Hoe heb je het gehad Secricible?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 14:56

secricible schreef:
Hoe was het shadowstar? Ik vlieg vanavond naar IJsland, gek idee dat ik morgenavond in het zadel zit daar <3

Zit je er nog? Vulkaan is weer uitgebarsten zag ik

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 15:26

Ik vlieg vanavond terug haha dus hoop er zo onderweg naar het vliegveld nog wat van te zien. Tot nu toe geen gevolgen voor het vliegverkeer.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:06

Afbeelding

We konden het zien vanuit de bus naar het vliegveld. Echt heel bijzonder.

shadowstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 19:38

Nice! Hoe was het paardrijden?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 20:04

Ik heb echt intens genoten. Eerste avond in volle tolt over het strand was een mooie voorbode van de rest vd week. Veel hard getolt op de stranden. Eigenaresse was een Nederlandse en het was tot in de puntjes verzorgd.

We hebben ook 1.5 dagen wat meer onbegaanbaar terrein gehad. Van mij had dat nog wat meer gemogen, maar door omstandigheden konden we niet door de bergen. Ik wil zeker nog vaker terug. Niet meer naar deze lodge want ze stopt er helaas mee.

Lys_PPA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 20:18

Met welke organisatie en waar hebben jullie gereden?

Ben net terug van heerlijke vakantie in Zeeland met mn eigen paard(en) en over 3,5 week staat de IJslandreis op de planning. Goed vooruitzicht <3