Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
josien_m_ schreef:Drents-Friese woud... Tot nu toe meestal meer richting Drente dat de wolven dieren pakken. Maar hier vlakbij zijn ze wel gezien, Bakkeveen, Appelscha en zo. Ik heb wel een groep van 11 pony's, maar ook schaapjes en andere dieren. Ik ga dus wel wat aanpassen, maar kan de hele track niet beveiligen helaas.

We gaan van de zomer de boel nog wat meer dichtmaken. Verder wil ik de paddock nog gaan uitbreiden met even extra gras om stuk te lopen en daarna een track zodat de paarden een sprint kunnen maken. De verzorgpaarden van de Zweedse vrouw gaan van de week op een pensionstal want ze is nog niet voldoende hersteld en vind het toch een fijner idee als 24/7 er iemand voor ze is. Ze komen in de lente weer terug vermoedelijk en dan gaan we kijken of we in de tussentijd daar ook het hek mooier kunnen maken. Ze heeft onze paddock gezien en wil ook zoiets. Verder heb ik me opgegeven voor een opleiding bij dressuur natuurlijk voor te kunnen lesgeven en trainen. Merk dat er hier in de buurt veel vraag naar is dus misschien leuke freelance bijverdiensten. Poeh maar wel even buiten m’n comfortzone toch wel voor mij is t rijden even geleden en ook het trainen vind ik best wel spannend omdat ik mezelf altijd onhandig vind. Nou ja komt goed en daar doe je een opleiding voor

Het is ook onze droom om in de nabije toekomst te emigreren naar Zweden. Ik ben wel benieuwd op basis waarvan jullie een persoonsnummer hebben aangevraagd/toegezegd hebben gekregen? Kimddddd schreef:Wij hebben op basis van vermogen het persoonsnummer gekregen. Je moet rekenen op bij aanvraag nummer n vermogen van 15000€ PP en 5000€ per kind. Ook moet je je voor de tussentijd particulier verzekeren bij Oom wat ook best duur is. Het heeft bij ons ongeveer 2/3 mnd geduurd. Je kunt ook een persoonsnummer krijgen als je hier werk hebt of als je een uitkering mee mag nemen uit NL. Als je voor n Nederlandse werkgever hier blijft werken krijg je er geen 1 dan val je onder NL systeem