Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 20:02

jojoleinee schreef:
JustMe8484 schreef:

Ik stuit toevallig op dit topic en lees jouw bericht: doen!!!
Ik ben ooit alleen naar Sumatra geweest en heb ook een overnachting gedaan. Zoooo super gaaf. Het is zo'n bijzondere ervaring dat moet je niet willen missen.
Ik ben toen in Bukit Lawang ecolodge geweest. Daar komen genoeg gidsen en via het hotel kun je wel een betrouwbare vinden.
Op Java naar de Borobudur maar dat is vast wel iets wat je al tegen gekomen bent...

Zelf gaan wij dit jaar naar Slovenië. Kamperen op een boeren camping aan een rivier, midden in een natuurgebied. Nog 6 weken, ik kan niet wachten...

Oh wat een goede tip! Bukit Lawang had ik ook al over gelezen, maar fijn om er wat meer over te lezen dan via een blog op internet ;). Wie weet kan dit mijn vriend overhalen.

Afbeelding
Bij de opvang.
Afbeelding
Deze orang was voor mij speciaal. Een half jaar eerder was ik er met mijn ouders. Een moeder met jong slingerde boven ons door de bomen, daardoor viel een tak naar beneden, op mijn hoofd. Ik moest toen op de hotelkamer gehecht worden. De gids die nu mee was wist nog dat dit de dame was waarmee dat toen gebeurde.

Afbeelding

Afbeelding

Het onderkomen en het uitzicht tijdens de nacht in de jungle

Afbeelding
Aapje die mee kwam ontbijten.

Sorry kon het niet laten...

jojoleinee

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 21:16

Wat gaaaf! Als mijn vriend niet mee wil, ga ik zelf een nachtje ;). Bijzonder verhaal ook. Ik vind het ook hele bijzondere dieren, mijn oma komt uit Indonesië en ik heb rood haar. Het voelt een beetje alsof ze mijn voorouders zijn :+

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:06

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierbij de beloofde foto’s! <3

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-22 22:08

Mooi hoor! De Plitvice meren?

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 22:13

Nee Vintgar en Bled (Slovenië).

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-22 23:41

<3 <3 <3

Ik had al zo geen zin meer om te werken. Nu ben ik nog meer toe aan vakantie

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:52

Ik ga dan naar noord Spanje, maar alles ziet er zo mooi uit dat ik wel wat mooie plekken heb opgeslagen maar dat het misschien beter is om het plannen los te laten zodat ik meer onverwacht mooie plekken kan zien :')

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:57

Noord Spanje vond ik verrassend mooi. De Picos de Europa. Ik zat in de buurt van Potes. Leuke Via Ferreta daar. En de Rute del cares is een leuke wandeling

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-22 12:51

Is het niet vreselijk warm in Noord-Spanje? Ik heb het idee dat het noorden en het binnenkant echt een no go is omdat het daar zo warm is :P

Ik voel me leeg, want ik heb geen vakantie om naartoe te plannen. Italië voor volgend jaar ligt nog even stil, en we hebben niks concreets op de planning. Saai -O-

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 16:48

Nee hoor daar is het nu een beetje tussen de 17 en 22 graden in de zomer, noord west Spanje wordt meestal niet zo extreem heet, wel vaak regen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 18:22

Uhm …l kennis van mij die in NW Spanje zat heeft toch echt wekenlang temperaturen van 38+ gehad de afgelopen tijd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:18

Het kan volgens mij lokaal wel heel erg verschillen, ik heb even gekeken. In de eerste regio is het deze week wel rond de 30, bij de tweede regio rond 25 graden

In het vroege voorjaar wil ik een weekje naar Portugal of Italië, het hoeft niet heet te zijn maar wel meer zonuren dan hier

Daarna twijfel ik... Azië, reunion, Colorado, Noorwegen of Vancouver island/Canada eigenlijk tussen alles waar ik nog naartoe wil :+

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 12:30

Kon mijn bericht niet meer wijzigen maar als iemand nog tips heeft voor bovenstaande bestemmingen dan hoor ik het graag misschien laat dat me makkelijker een keuze maken :+

Ik ben gisteren wel heerlijk bezig geweest met mooie plekjes uitzoeken voor de roadtrip in Spanje

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 12:55

In het voorjaar voor wat meer zonuren zou ik toch voor Portugal kiezen. Dat is net wat warmer.
Wij zijn naar Thailand geweest. Als je houdt van mooie natuur, prachtige stranden, geweldig heldere zee, schitterend koraal, lekker eten en vriendelijke mensen, dan zou ik naar Koh Tao gaan. Daar wil ik echt nog naar terug <3 Wat mooi, wat mooi. Je komt daar vanaf Koh Samui met de boot. Ik zou Koh Samui overslaan en geowon rechtstreeks naar Koh Tao gaan, en misschien nog koh Phangan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:52

Ik twijfel het meest over azie :o , haha. Ik heb altijd het idee dat ik het wel een keer wil zien omdat het echt zo anders is, maar ik rij normaal heel graag zelf zodat je op onverwachte plekken komt en dat is daar geloof ik niet zo handig. Daarbij lijkt het of overal dezelfde bestemmingen als rondreis staan waardoor ik denk dat het dan waarschijnlijk wel makkelijk bereikbaar maar is het dan niet overal heel erg druk/toeristisch?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-22 18:55

In Bangkok is het heel druk en is zelf rijden niet handig, maar wij hebben op de eilanden zelf alles gereden.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 06:55

Hier ondertussen lekker in de inpak stress. Zondag gaan we weg. Groot gedeelte ligt al in de aanhanger. Nu de auto nog vullen met kleding ed...en nog 2 dagen werken...
Vandaag ook even met de kinderen op pad zodat het nog een beetje relaxed blijft... en wassen wassen wassen...

Wat betreft Azië: ik ben meerdere malen in Indonesië geweest en had het niet willen missen. Vooral Sumatra is mijn favoriet qua natuur.
Zelf rijden zou ik in de drukke steden niet willen..maar heb wel bij locals achterop de motor gezeten naar een ander natuur gebied en dat was prima rustig...

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 07:13

Waar ga je naartoe? Wij hebben een checklist dat maakt het pakken wel minder stressvol. Een week ervoor kijken wat we daarvan niet in huis hebben en dan pakken en afvinken.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 23:01

Wij gaan naar Slovenië.
Ik heb ook wel een paklijst hoor. Maar daar gaat de stress niet zo om. Meer: hoe zorg ik dat alles op orde blijft, ik in pak en de kinderen ook nog een fijne vakantie hebben...

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 15:17

Nog een kleine 2 maanden en dan eindelijk naar de UK.

En aangezien het meeste op mijn schouders terecht komt met alles regelen werk ik ook met een lijst.

Mijn reispartner word nu al gek van mij :D

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 10:54

Zijn er ook bokkers die recente ervaringen hebben met Wise voor het overmaken van geld naar het buitenland? Ivm het bevestigen van een Booking moet ik geld overmaken naar nieuw Zeeland. Ivm de kosten daarvan zie ik online steeds Wise naar voren komen. Ik vroeg me af of mensen hier daar ervaring mee hebben of wellicht op een andere geld overmaken naar het buitenland ?

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 12:07

Heel toevallig heb ik dat vorige week gedaan. Ging perfect! Ik zat tegenover degene waar het geld heen moest en hij kreeg vrijwel direct na het verzenden bericht dat ik geld naar hem over had gemaakt. Ik was in Indonesië

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:11

Ik heb Wise ook gebruikt toen ik uit Australië vertrok en een flinke duit centen zo goedkoop mogelijk wilde omzetten naar mn Nederlandse rekening. Ging perfect!

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-22 13:16

Oh dat klinkt al geruststellend dat jullie goede ervaringen hebben ☺️ Bedankt voor jullie reactie !

D_akota

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:58

Morgen nog 1 dagje werken en dan eindelijk vakantie. Zondag vliegen we naar New York, kan niet wachten *\o/*