Schotland; places to be?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 08:40

risje schreef:
Mlies schreef:
Rotterdam - Hull, moet alleen nog even uitzoeken waar m’n hond tijdens de overtocht mag verblijven. :D

In de kennel op beneden dek. Je mag als je met auto bent bij de kennel parkeren en hebt voorrang met van de boot af rijden.
Heb het vorig jaar met mijn kleintje gedaan, was rustig en ze kreeg zonder problemen de grootst beschikbare kennel. Eigen mandje alles mocht mee. Heel goed bevallen, in oktober gaat ze weer mee.

Heel fijn om te horen! Thanks voor de info!

Wat een gave plekken Fenn, prachtig!

_mexx_lady_

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:43

Hier zijn we ook stil aan de routes en alles erom heen aan het boeken en bekijken voor onze reis in November.
We gaan jammer genoeg maar een paar dagen maar even er tussen uit is genoeg.

We landen in Edinburgh, gaan zeker 1 dag naar Pitlochry voor het Enchanted Forest dus een auto is wel nodig. Nu hebben we 2 jaar geleden een car hire gehad waar we met een shuttle bus naar toe moesten. Fijne mensen, best tevreden en heel fijn is dat zij voor (geloof toen 160 pond) een all in verzekering hadden. Wat wil zeggen dat je de auto in principe per total terug kan brengen zonder dat je ervoor opdraait. Daarbij ook nog eens ongelimiteerd kilometers rijden.
Maar ja, welke was dat nu weer....

Dus welke car hire vinden jullie fijn of zijn jullie tevreden over?

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 13:38

Onze vakantie is geregeld, begin augustus gaan we 11 dagen naar Schotland *\o/* Een week in een huisje via caninecottage, en nog een paar dagen rondtrekken.

Is er wel eens iemand bij de Highland Games geweest? Het ziet er behoorlijk toeristisch uit maar lijkt me ook wel leuk om te zien.

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:36

Hoe stenig is de ondergrond in het westen van Schotland? Ik twijfel over het aanschaffen van schoenen voor onze hond.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 21:29

Voor de mensen die pas geweest zijn, hoe is het met de stekebeesten?

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:10

Qimm schreef:
Voor de mensen die pas geweest zijn, hoe is het met de stekebeesten?

Ik ben vandaag terug gekomen na een weekje, twee keer geprikt in been, that's all :)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 23:25

Oh dat is overzichtelijk!

Domiinooo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 14:18

Suusjepluus schreef:
Onze vakantie is geregeld, begin augustus gaan we 11 dagen naar Schotland *\o/* Een week in een huisje via caninecottage, en nog een paar dagen rondtrekken.

Is er wel eens iemand bij de Highland Games geweest? Het ziet er behoorlijk toeristisch uit maar lijkt me ook wel leuk om te zien.

Highland games zijn zeker de moeite! Ik ben vorig jaar naar de games in Aberdeen geweest en helemaal niet toeristisch, juist heel veel locals! En ik ga zeker de andere van Aberdeenshire eens bezoeken dit jaar
Het hangt er natuurlijk vanaf waar de highland games zijn, aangezien die van Braemar bijvoorbeeld waarschijnlijk wel veel meer toeristen zal hebben, aangezien de Queen daar heen gaat en highland games in Braemar zijn ook veel uitgebreider en bekender.

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 23:24

Suusjepluus schreef:

Hier een meelezer :o
wij zijn destijds in Drumnadrochit geweest en vonden het ontzettend leuk en had niet het idee dat er mega veel toeristen rondliepen. Juist heel veel locals.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:55

Heb ik ook naar gekeken maar wij lopen ze helaas steeds mis. Erg jammer! Al zit onze reis al behoorlijk vol met plannen :))

Gaaf plaatje van het wildkamperen :oo hebben wij ook overwogen, mijn vriend wil dat erg graag, maar wegens fysieke redenen wil ik wel een toilet in de buurt hebben. :o we hebben inmiddels wel al veel mooie kampeerplekjes ontdekt en geboekt. Alleen rond Loch Lomond moeten we nog een kampeerplek vinden maar heb ik nog niets gevonden wat naar onze zin is... iemand eventueel tips? :) behalve een toilet hebben we geen specifieke faciliteiten nodig en houden we juist van unieke plekjes.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 15:25

Oh als ik dit topic lees kan ik niet wachten totdat het september is. *\o/* Post maar veel foto's van jullie avonturen deze zomer. :D

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:59

Wat wij hebben gezien/tips:
- Neist Point; vanaf de parkeerplaats naar boven gelopen voor het mooie uitzicht
- Fairy Pools; mooie wandeling, wel vrij druk, nog best een stuk hoogteverschil
- Glenfinnan viaduct; voor de stoomtrein rond 15.10. Let op! Het is niet één trein! Er komt naar een paar minuten ook nog een trein de andere kant op.. wisten wij niet haha
- Old man of Storr; we zijn halverwege omgedraaid.. veel mist/regen/miezer.. uiteindelijk dan ook niets gezien en het was maar de vraag of je überhaupt wat ging zien. Vond het nog best pittig omhoog lopen.
- Fortrose; dolfijnen spotten vanaf het strand, al interesseren dolfijnen je niet, dan is het nog leuk om al de fotografen te zien
- Donan Castle; nog niet eerder zo'n leuk kasteel van binnen gezien, je kunt heel veel kamers bezoeken, veel kleine smalle doorgangen. Wel druk, zeker in al die kleine ruimtes
- Lealt Falls; mooi uitzicht over zee, waterval zelf vond ik niet zo bijzonder
- Kilt Rock View Point; mooi uitzicht over de kliffen, goede parkeergelegenheid direct bij uitzichtpunt
- Suidhe Viewpoint; nabij Fort Augustus, Loch Ness. Erg mooi uitzichtpunt, met een gemakkelijke wandeling loop je naar 'boven'. Erg mooi 360 graden uitzicht. Hier ook diverse herten gespot.
- Kelpies; dé paardenkoppen van Schotland. Imposant om te zien, goede stop voor een koffie/lunch. Als je toch hier in de buurt bent, dan is Falkirk Wheel ook de moeite
- Falkirk Wheel; een bootlift, google maar op. Ik vond het zeker de moeite waard om te zien! Zeker omdat hij ook in werking was. Voordeel van hier; hier stonden de Kelpies in het klein, ofnouja zo'n 3m denk ik
- Neptune's staircase; tussen Fort William en Glenfinnan, acht sluizen achter elkaar

De route door het Cairngorms Nationaal Park (A93) vond ik erg mooi, die via Braemar loopt
De route richting Ilse of Skye was ook erg mooi (A87), met name het stuk bij Loch Cluanie
De route van Glencoe richting Loch Lomond & THe Trossachs National Park was ook erg gaaf (A82) Dit nationale park viel mij trouwens wel weer tegen..

Overige tips:
- Je moet bijna overal bestellen aan de bar, je wordt op een terras in ieder geval vaak niet geholpen
- Links rijden valt heel erg mee! Alleen had ik als passagier wel twee keer de handrem erop getrokken bij parkeren (handrem zit rechts, voor mij logisch, maarja.. ik rij niet)
- we hebben auto gehuurd bij easirent, met een shuttle naar een industrieterrein op ongeveer tien minuten (denk ik?) vanaf vluchthaven. Receptie zit in een bouwkeet, lijkt niet veel, maar prima geregeld! We zouden een Hyundai i10 krijgen, maar reden weg in een nieuwe Peugot 108, dikke prima!
- Overal lopen schapen, niet alleen in weilanden maar ook over de weg.
- Veel cash heb je niet nodig, je kunt vrijwel overal pinnen
- Skeabost View Pods; leuke plek om te overnachten! Ziet eruit als nieuw! Is ook pas begin dit jaar gestart.. haha heel compleet en leuke plek om te verblijven

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:04

_mexx_lady_ schreef:
Hier zijn we ook stil aan de routes en alles erom heen aan het boeken en bekijken voor onze reis in November.
We gaan jammer genoeg maar een paar dagen maar even er tussen uit is genoeg.

We landen in Edinburgh, gaan zeker 1 dag naar Pitlochry voor het Enchanted Forest dus een auto is wel nodig. Nu hebben we 2 jaar geleden een car hire gehad waar we met een shuttle bus naar toe moesten. Fijne mensen, best tevreden en heel fijn is dat zij voor (geloof toen 160 pond) een all in verzekering hadden. Wat wil zeggen dat je de auto in principe per total terug kan brengen zonder dat je ervoor opdraait. Daarbij ook nog eens ongelimiteerd kilometers rijden.
Maar ja, welke was dat nu weer....

Dus welke car hire vinden jullie fijn of zijn jullie tevreden over?

Wij zijn met Easirent gegaan en vorige week terug gekomen. We hebben rond de 180,- betaald voor de auto voor do-do. Verder géén extra verzekering afgesloten (risico, weten wij) maar waren dus voor dat bedrag wel helemaal klaar. De all in verzekering was inderdaad ook rond de 160 pond bij deze. Ook deze was met een shuttle vanaf het vliegveld. Receptie was in een soort bouwkeet. Vlak bij een McDonalds. We zijn in ieder geval tevreden over dit bedrijf.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:21

<3

nog 1 weekjeeeee!!!!

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 18:41

Nog 6 dagen en wij vertrekken ook richting Schotland voor drie weken! Zo'n zin in!! *\o/*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 10:13

oeh jongens, wat een prachtige foto's...

Jullie hebben nog een heerlijk vooruitzicht! en Mariska al lekker snel, drie weken!!! Bombardeer ons met foto's daarna he ;)

Ik hoop dat wij in sept ook echt weer even kunnen :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:15

OW LvA1993 Die laatste foto <3

Waar heb jij die genomen?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 10:38

Ik lees nu even mee, wij willen deze zomer misschien voor een week naar Schotland. Heeft iemand ervaring met het kopen van een stukje grond in een natuurreservaat? Ik weet zo niet wat de website was, maar dan kon je 1 of 10 square feet kopen en kreeg je kortingen op hotels en restaurants in de omgeving :)
Qua route zijn we nog even aan het kijken wat we precies willen zien en wat haalbaar is in een week.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:00

sanne1992 schreef:

Die laatste is genomen bij Suidhe Viewpoint, vlak bij Fort Augustus, Loch Ness :) Met name in deze omgeving hebben we heel veel edelherten gezien!

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:03

Destination schreef:
Ik lees nu even mee, wij willen deze zomer misschien voor een week naar Schotland. Heeft iemand ervaring met het kopen van een stukje grond in een natuurreservaat? Ik weet zo niet wat de website was, maar dan kon je 1 of 10 square feet kopen en kreeg je kortingen op hotels en restaurants in de omgeving :)
Qua route zijn we nog even aan het kijken wat we precies willen zien en wat haalbaar is in een week.

Wij zijn van Edinburgh, richting Aviemore, richting Iverness, Loch Ness, Ilse of Skye, Fort William, Glencoe, Arrochar, Glasgow, Edinburgh. Dit was prima te doen in de week. Wel zit je vrij veel in de auto, maar het rijden in Schotland is al een belevenis op zich..!

Mariskaa3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 11:08

Zal zeker wat foto's laten zien ! :)

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:11

LvA1993 schreef:
sanne1992 schreef:

Die laatste is genomen bij Suidhe Viewpoint, vlak bij Fort Augustus, Loch Ness :) Met name in deze omgeving hebben we heel veel edelherten gezien!

Fantastische foto. Ik heb bijna 2 week rondgereisd en daar ook geweest, maar heb alleen tijdens de boottocht bij Uig 2 edelherten gezien. Helaas zat ik op een boot, met mist en regen en liepen zij op de berg wand, dus een hele duidelijke foto is het toen niet geworden.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 12:14

Het is een prachtige foto, allemaal wel eigenlijk!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 08:55

Iemand ervaringen met buitenritten in Schotland? Ook geschikt voor beginnende ruiters.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 10:04

LvA1993 schreef:
Destination schreef:

Wij zijn van Edinburgh, richting Aviemore, richting Iverness, Loch Ness, Ilse of Skye, Fort William, Glencoe, Arrochar, Glasgow, Edinburgh. Dit was prima te doen in de week. Wel zit je vrij veel in de auto, maar het rijden in Schotland is al een belevenis op zich..!

Veel in de auto vinden wij niet erg, maar ik heb ook niet echt zin om van A naar B te moet racen, daar dan twee uur door te kunnen brengen en dan weer verder te moeten := We hadden nu een route gezien waarbij je ongeveer 21 uur in de auto zou zitten, vond ik persoonlijk aan de hoge kant.

https://www.highlandtitles.com/
Deze bedoelde ik trouwens toen ik het had over het kopen van een stuk land.