[VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HouVanUtopia

Re: [VOLG] Stagelopen op Sint-Maarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:02

Nichtje van ts hebben jullie nog contact gehad met ts

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:20

Het leger en Rode Kruis zijn bezig met de mensen waarschuwen voor Jose, volgens nu.nl.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:32

Net op de radio gehoord dat José net langs Sint Maarten zou gaan en ze dus van het ergste gespaard zouden blijven deze keer... cross fingers !

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:41

Hij komt inderdaad net langs maar dat brengt juist vaak veel regen en dat kan nog voor veel meer problemen zorgen.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:42

Ik denk ook niet dat er veel wind nodig is om alles wat nog overeind staat alsnog met de grond gelijk word gemaakt.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:45

__Elizabeth schreef:
Hij komt inderdaad net langs maar dat brengt juist vaak veel regen en dat kan nog voor veel meer problemen zorgen.

-O- Ik was al voorzichtig gelukkig voor de mensen daar...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:48

Het lijkt er nu op dat hij naar het noorden afbuigt en dat Sint Maarten dus echt voor een groot deel gespaard wordt. Als deze koers blijft zal de hoogste windkracht rond windkracht 12 liggen en dat is lang niet zo gevaarlijk als een orkaan op volle sterkte. Het gevaarlijke licht hem echter in alle losse troep die nu op straat ligt. Golfplaten etc kunnen natuurlijk makkelijk opgetild worden door windkracht 12, net als losse takken en ander puin. Daarnaast zijn er waarschijnlijk veel huizen die nog aan draadjes overeind staan, waar mensen misschien net wat versterking omheen hebben gezet, die nu alsnog kunnen instorten of wegwaaien.

Het zal al met al alsnog heel gevaarlijk worden en heel akelig voor de mensen die erin zitten, maar het komt niet in de buurt van wat Irma heeft aangericht. Mits hij op de huidige koers blijft en niet afbuigt naar het zuiden dus.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 12:49

HouVanUtopia schreef:
Nichtje van ts hebben jullie nog contact gehad met ts

Ja tante heeft nu ook berichtje gehad van TS zelf, maar stond verder weinig andere informatie in dan in het eerdere berichtje. Ze zitten nu op een veilige plek.

Hopelijk gaat José meevallen en wordt hetgeen wat er nog over is van Sint Maarten, gespaard...

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:06

Hoorde net op de radio dat de schade al in miljarden euro's zit op alleen al het Franse gedeelte. Volgens het nieuws komt vannacht de orkaan José over..

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:13

Fingers crossed en hopelijk valt het mee... Vind het zo erg wat er allemaal gebeurt! En ook nu in Florida...

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:19

Het probleem is dat er natuurlijk veel puin op straat ligt en al zou het een matige storm zijn is dat voldoende om levensgevaarlijke situaties te veroorzaken.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:21

Laatste update van puppetje:Laatste update : met een beetje geluk vlieg ik straks naar Curaçao met de dieren. Fingers crossed!

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:25

Oh dat zou mooi zijn! Hoop het van harte voor Puppetje.
Fijn dat TS ook een veilig heenkomen heeft.

Zat me net trouwens af te vragen of er qua hulpgoederen ook gedacht wordt aan voedsel voor de dieren daar....

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:31

Bravura schreef:
Oh dat zou mooi zijn! Hoop het van harte voor Puppetje.
Fijn dat TS ook een veilig heenkomen heeft.

Zat me net trouwens af te vragen of er qua hulpgoederen ook gedacht wordt aan voedsel voor de dieren daar....

ik heb zo het idee dat de mensen prioriteit 1 hebben, dus dat ze daar eerst aan denken en als dat allemaal geregeld is denk ik dat ze pas aan de dieren gaan denken

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:42

Bravura schreef:
Dieren zijn verantwoordelijkheid eigenaar, mensen helpen is voor de overheid. Er zullen wel degelijk dierenwelzijnsorganisaties inspringen zodra die kunnen komen, maar zij krijgen niet prio 1 bij rampen.

Betekent dus ook dat als er hier iets mis gaat, dat je voer/water/etc. (reiskooien!) voor je dieren moet hebben. En volgens de Nederlandse wet is drinkwater de eerste 24uur je eigen verantwoordelijkheid. Hulpverlening heeft ook tijd nodig om op gang te komen.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:26

Al het voer wat de eigenaren op voorraad zouden hebben is ws ook vergaan cq verregend.

Hopen dat eea voorspoedig gaat verlopen.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:38

Fingers crossed, ik vind het echt verschrikkelijk..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 15:01

Pfoei gelukkig zijn de boksters er lichamelijk goed vanaf gekomen. Wat erg voor Puppetje en partner dat die alles kwijt zijn!
Hopelijk zijn de boksters snel in Nederland (Begrijp uit de posts dat ze dat willen?)

Voor inzameling, degene waarvan hierboven een screenshot staat (Make St Maarten great again) die hebben zeecontainers etc gesponsord gekregen en kunnen hun spullen dus daar gaan krijgen, maar de organisaties/mensen die zoiets niet hebben, dat gaat inderdaad waarschijnlijk daar niet komen of pas erg laat. Ik denk dat in die zin geld via het RK beter is, zodat die naar een goede verdeling in alle spullen kunnen gaan kijken
Paar dagen stil meegelezen maar kreeg dit net van een ander uitgelegd dus denk misschien heeft iemand er nog wat aan :o

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 16:57

Hier was vandaag ook een inzamelpunt. Verschillende dierenspeciaalzaken benaderd na mijn post hierboven. Met succes! Petsplace XL in Arnhem had voer liggen wat dan wel enigszins over datum was maar wel nog te voeren is voor honden en katten. Meestal gaat het naar andere goede doelen maar als we zelf vervoer regelden dan mochten we het daar heen brengen. Het was een hele grote kar vol! Zelf nog 2 zakken hondenbrok bijgekocht en voorts naar het inzamelpunt gebracht. Gaat vanavond nog naar de container in Rotterdam!

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:34

Bravura schreef:
Hier was vandaag ook een inzamelpunt. Verschillende dierenspeciaalzaken benaderd na mijn post hierboven. Met succes! Petsplace XL in Arnhem had voer liggen wat dan wel enigszins over datum was maar wel nog te voeren is voor honden en katten. Meestal gaat het naar andere goede doelen maar als we zelf vervoer regelden dan mochten we het daar heen brengen. Het was een hele grote kar vol! Zelf nog 2 zakken hondenbrok bijgekocht en voorts naar het inzamelpunt gebracht. Gaat vanavond nog naar de container in Rotterdam!

Wat goed! Fijn dat er ook aan de dieren gedacht wordt.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 18:42

Afbeelding

Even een satelliet beeld van de situatie.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 19:48

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 21:18

Bravura ik heb je een PBtje gestuurd

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 22:15

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 01:24

Hoi hoi, hier een berichtje vanaf Curacao. Ik ben hier vanmiddag veilig aangekomen met de honden en de katten. Omdat mijn vriend marinier is ben ik met een Hercules van de luchtmacht meegekomen.
We zijn eerst naar Aruba gevlogen om daar iets van 40 dialyse patiënten, mensen in rolstoel en 2 hoogzwangere vrouwen af te zetten. Daarna door naar Curacao.

Het huis is verschrikkelijk beschadigd, het dak is weg, heel veel ramen en deuren, de muren in de slaapkamers zijn naar beneden gekomen. Hierdoor heeft de wind vrijspel gehad in huis en is er gewoon heel veel beschadigd. Ook staat er veel water in huis. We hadden waarschijnlijk nog best wat spullen kunnen redden, maar geen idee waar je dat nu moet zetten. Alles staat in vies stilstaand water. Ik heb een koffer met kleren en alle belangrijke papieren ingepakt en deze heb ik meegenomen.

Ik vind jullie plan van een inzamelingsactie super lief, maar het is niet nodig. Het is maar materiaal en dat is vervangbaar. Het huis huurden we, gelukkig voor ons, maar ontzettend erg voor de eigenaar.
Voor de inboedel zijn we verzekerd.

We zouden voor een periode van 3 jaar op Sint Maarten gaan wonen, maar ik weet niet of ik wel terug wil. Dit heeft toch wel een behoorlijke impact gehad op me. Mijn vriend is achtergebleven om daar de bevolking te helpen en te beveiligen. De winkels zijn inmiddels leeg geroofd dus nu zijn ze begonnen om de bevolking zelf te beroven. De sfeer is enorm grimmig. Ik ven blij dat ik veilig op Curacao ben en hoop dat ts ook snel veilig thuis komt. Vanmorgen was er al een Amerikaans toestel om toeristen op te halen dus hopelijk worden er ook snel Nederlanders opgehaald.

De woorden rennen voor je leven hebben voor mij wel een andere betekenis gekregen.....