Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yv_ schreef:Wij zijn er her en der wel wat tegengekomen en vroegen ons al af waar het voor was. Enige wat wij konden bedenken was dat ze reflectoren hadden om de weg aan te duiden in het donker zodat niemand de weg per ongeluk rechtdoor zou nemen haha. Maar zijn dus voor de sneeuw? In Jotumheimen was bij a de gehele weg ermee afgezet.
Maris schreef:Ha daar is ze weer, hai Yvje86 ! Leuk ook weer de foto's . Bewijs dat jullie alledrie op de noordkaap zijn geweest is geleverd. Wat een steile kliffen daar zeg. Echt indrukwekkend mooi.
Nou rendieren heb je inmiddels dus al in een groter aantal gezien ! En die vogels dat zijn ....... ( ik weet het niet ) ? De stroompjes zijn al een stuk "ruiger" als in Zweden he ?
En nu idd vanaf morgen al dichter naar het zuiden toe.
Yv_ schreef:Gaaf hoor!! Puffins![]()
. En wat een hoop rendieren
.
Die "steenmannetjes" zijn overigens geen toeristending, ook al denken toetisten van wel en zetten ze die er ook neer. Die torentjes zijn om de looproute/weg te wijzen naar een bepaalde bezienswaardigheid.
Quir schreef:Yv_ schreef:Wij zijn er her en der wel wat tegengekomen en vroegen ons al af waar het voor was. Enige wat wij konden bedenken was dat ze reflectoren hadden om de weg aan te duiden in het donker zodat niemand de weg per ongeluk rechtdoor zou nemen haha. Maar zijn dus voor de sneeuw? In Jotumheimen was bij a de gehele weg ermee afgezet.
Die paaltjes zijn inderdaad om de weg terug te vinden als t gesneeuwd heeft.![]()
Want als alles wit is en er heeft nog niemand op de weg gereden, heb je geen idee waar de weg, sloot of wat dan ook is. Bij een vangrail staan ook altijd twee paaltjes, zodat de sneeuwschuiver weet waar de vangrail begint.
Wat balen van je heimwee TS. Vroeger had ik t ook, nu gelukkig niet meer.
Quir schreef:Kans op noorderlicht is inderdaad op het moment erg groot, de hele week al. Enige nadeel is de bewolking inderdaad haha.
Maris schreef:Ik snap er niets van, volgens de planning op p 1 moeten jullie nu in Olderfjord zijn. Dus ik ben lichtelijk in de war.... Maar kom maar op met foto van krotje, ik ben nu wel nieuwsgierig![]()
Ja Noorwegen is wel een stuk pittiger rijden als in Zweden, denk ik ?!