Bokkers in Engeland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:50

Lotte_Wessel schreef:
Eulogy schreef:
Ik geloof ook niet dat m'n ouders het ooit gedaan hebben... Ik kan het ook pas aan m'n vriend vragen als we onderweg zijn want hij weet niet dat ik weet dat we met de auto gaan en dat hij mee gaat :+
Ach, ik zie het vrijdag wel. Is er verder nog iets waar ik op moet letten? Voor dat halfuurtje door Frankrijk ga ik denk ik geen blaastest kopen, of is dat toch wel echt aan te raden?

Ik ben in mei gereden naar Nederland met mijn Engelse auto en heb wel een sticker op de lampen geplakt. Ook heb ik een gehele set gehaald met blaastest etc en die bevat ook de lampen stickers. Ze hebben de stickers en blaastest allemaal op de veerboot (als je per veerboot gaat). Ik wilde zelf ook eerst niet de blaastest halen, vond ik onzin, maar toen was er iemand aan boord die mij overhoorde en mij aanraadde om er wel eentje te halen aangezien de Franse politie soms gewoon klaar gaan staan. Daarnaast zijn de blaastesten ook vereist in Duitsland (en andere landen). Altijd handig om, voor het geval dat, in de auto te hebben.

Alleen zo jammer dat die testen niet het eeuwige leven hebben en je ze dus na verloop van tijd weg kunt gooien.

Stickers op de koplampen zijn verplicht, hoewel ik al enkele jaren m'n lampen niet afplak. Kwestie van niet 's nachts rijden.... :D maar officieel moet het wel.

Eulogy

Re: Bokkers in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:53

Hm, we gaan door de Eurotunnel. We zullen inderdaad waarschijnlijk niet eens in het donker rijden maar toch... Hm nou ja, kan er nu sowieso weinig aan doen want officieel weet ik nog niet eens dat ik met de auto moet :+

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:54

In een tunnel moet je toch je licht aan? Neem anders stickers mee, dat je in ieder geval iets hebt.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 17:59

Je gaat met je auto de trein op dus je rijdt niet zelf door de tunnel :P Kun je ze in Nederland kopen of is het dan net andersom? We gaan namelijk in het donker weg dus komen sowieso aan in Europa als het licht is.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:04

Oh :o? dom van mij.
Denk dat je ze in Engeland moet kopen, omdat je dan de juiste schuinte krijgt voor Engelse koplampen.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:08

Ja dat klinkt logisch inderdaad. Maar dan moet ik dus aan m'n vriend gaan uitleggen dat ik die stickers heb terwijl ik niet hoor te weten dat we gaan totdat we onderweg gaan, zeg maar :+ Lastig allemaal. Ik kijk misschien van de week nog wel even bij Halfords.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:21

Eulogy schreef:
Ja dat klinkt logisch inderdaad. Maar dan moet ik dus aan m'n vriend gaan uitleggen dat ik die stickers heb terwijl ik niet hoor te weten dat we gaan totdat we onderweg gaan, zeg maar :+ Lastig allemaal. Ik kijk misschien van de week nog wel even bij Halfords.

Rolletje ducktape argeloos in de achterbak gegooid helpt je altijd uit de brand en je hebt voor jaaaaaaren genoeg voor de prijs van een setje.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-15 20:26

Wat stickers voor koplampen? Nog nooit van gehoord :o

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:45

Bumblehorse schreef:
Wat stickers voor koplampen? Nog nooit van gehoord :o

Welkom in de wereld van het rijden aan de andere kant van de weg :D

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 07:51

Raar over dat nhs nummer haha, ik ken echt verder niemand die er geen heeft volgens mij :') ik hoef de mijne ook nooit door Te geven, maar t staat wel op medische brieven enzo :j anyway nevermind :')

wat heeft aan de Andere Kant rijden nou weer met je koplampen Te maken Dan ?? Ik vlieg dus ik hoef dat sowieso niet gelukkig :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:17

Dan staan ze dus anders afgesteld zodat je je tegenligger niet verblindt, als je rechts rijdt, is je tegenligger natuurlijk aan de andere kant :P

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 09:20

Stickers voor koplampen hebben wij ook nooit gedaan.

Wel een blaastest achterin de auto liggen (je weet het nooit met die Fransen := :)) )

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 12:16

ikke schreef:
Lotte_Wessel schreef:
Ik ben in mei gereden naar Nederland met mijn Engelse auto en heb wel een sticker op de lampen geplakt. Ook heb ik een gehele set gehaald met blaastest etc en die bevat ook de lampen stickers. Ze hebben de stickers en blaastest allemaal op de veerboot (als je per veerboot gaat). Ik wilde zelf ook eerst niet de blaastest halen, vond ik onzin, maar toen was er iemand aan boord die mij overhoorde en mij aanraadde om er wel eentje te halen aangezien de Franse politie soms gewoon klaar gaan staan. Daarnaast zijn de blaastesten ook vereist in Duitsland (en andere landen). Altijd handig om, voor het geval dat, in de auto te hebben.

Alleen zo jammer dat die testen niet het eeuwige leven hebben en je ze dus na verloop van tijd weg kunt gooien.

Stickers op de koplampen zijn verplicht, hoewel ik al enkele jaren m'n lampen niet afplak. Kwestie van niet 's nachts rijden.... :D maar officieel moet het wel.

De blaastest is wel "houdbaar" voor een aantal jaren. Volgensmij is die van mij goed tot en met 2017 of 2018 dus voor de komende paar jaar kan ik in ieder geval veilig rond rijden. Ik betaal liever een klein bedrag voor zo'n blaastest dan een boete aan de andere kant (in Frankrijk of Duitsland).

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:21

Oh, wat een hoop dingen om aan Te denken zeg :') lampen, blaastesten, blij dat ik gewoon op t vliegtuig stap geloof ik :j

het weer is hier fijn over gegaan van *bloedverziekendheet* tot *windkrachtweetikveel* met kans op vliegende takken :') weet niet wat ik erger vind eerlijk gezegd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:29

saddledancer schreef:
Oh, wat een hoop dingen om aan Te denken zeg :') lampen, blaastesten, blij dat ik gewoon op t vliegtuig stap geloof ik :j

het weer is hier fijn over gegaan van *bloedverziekendheet* tot *windkrachtweetikveel* met kans op vliegende takken :') weet niet wat ik erger vind eerlijk gezegd.

:D :D

Ducktape ligt hier soort van standaard in de auto (je weet wel, een Land Rover heeft twee dingen aan boord.....) en de rest doe ik niet aan omdat ik geen zin heb om het hele takke-eind naar Calais te rijden.

Hier regent het ook. Hopelijk op stal ook want het gras was aardig geel.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:39

Hahaha wij hebben hier vooral tractors en horseboxes met duck tape, maar Om daar nou de grens mee over Te gaan :p

we hebben hier nog niet gek veel regen gehad (en wij besproeien onze velden :D ) maar kreeg gister wel opeens bijna een gigantische tree branch op mijn hoofd :') levensgevaarlijk, maar goed het is allemaal goed afgelopen :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 10:50

saddledancer schreef:
Hahaha wij hebben hier vooral tractors en horseboxes met duck tape, maar Om daar nou de grens mee over Te gaan :p

we hebben hier nog niet gek veel regen gehad (en wij besproeien onze velden :D ) maar kreeg gister wel opeens bijna een gigantische tree branch op mijn hoofd :') levensgevaarlijk, maar goed het is allemaal goed afgelopen :D

Daarom draag je een cap, kun je takken terug koppen :D

Ik gebruik ducktape om m'n lampjes af te plakken als ik naar jullie kom. Werkt uitstekend. De rest heb ik niet nodig, ik reis niet via Frankrijk, de boot vanaf Rotterdam bevalt ons te goed.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 11:50

Ughhh hebben jullie gehoord van de stakingen?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 12:32

Ik heb er wat van gezien... is het alleen vandaag? Ik ga vrijdag met de trein naar Schotland voor een weekendje weg. :') Heb normaal geen last van de trein, heb een auto.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:16

Ja vandaag en morgen geloof ik. Ik ga met de bus naar het werk, dus heb er gelukkig geen last van.

Staken doen ze graag hier overigens.. dus kijk er al niet meer van op. :')
Vorige keer mocht ik thuis blijven van het werk met stakingen, lol.

Helaas woon ik nu te dicht bij werk daarvoor. :P

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:20

Pfew, dan moet het vrijdag net goed gaan. Zou een beetje jammer zijn als mijn weekend weg (voor mijn verjaardag) in het water valt door stakingen. :')

21 juli ben ik in Londen (paspoort moet verlengd worden).

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 20:33

Stakingen zijn alleen voor de tube zover ik weet. :)

Ha grappig, 21 juli ben ik net in NL. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 01:36

Jaa alleen voor de tube. Net maar even uitgezocht hoe ik met de bus naar locatie kom ipv tube. Duurt gelijk een half uur langer, met mazzel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 18:38

Citymapper is de app om te hebben ;)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:16

Ik ben vrij-za-zo in Edinburgh geweest en ben echt he-le-maal verliefd. <3 Sluit niet uit dat ik in de toekomst wellicht die kant op ga, afhankelijk van of ik een goede en leuke baan kan vinden. Maar wauw. <3