Lotte_Wessel schreef:Eulogy schreef:Ik geloof ook niet dat m'n ouders het ooit gedaan hebben... Ik kan het ook pas aan m'n vriend vragen als we onderweg zijn want hij weet niet dat ik weet dat we met de auto gaan en dat hij mee gaat![]()
Ach, ik zie het vrijdag wel. Is er verder nog iets waar ik op moet letten? Voor dat halfuurtje door Frankrijk ga ik denk ik geen blaastest kopen, of is dat toch wel echt aan te raden?
Ik ben in mei gereden naar Nederland met mijn Engelse auto en heb wel een sticker op de lampen geplakt. Ook heb ik een gehele set gehaald met blaastest etc en die bevat ook de lampen stickers. Ze hebben de stickers en blaastest allemaal op de veerboot (als je per veerboot gaat). Ik wilde zelf ook eerst niet de blaastest halen, vond ik onzin, maar toen was er iemand aan boord die mij overhoorde en mij aanraadde om er wel eentje te halen aangezien de Franse politie soms gewoon klaar gaan staan. Daarnaast zijn de blaastesten ook vereist in Duitsland (en andere landen). Altijd handig om, voor het geval dat, in de auto te hebben.
Alleen zo jammer dat die testen niet het eeuwige leven hebben en je ze dus na verloop van tijd weg kunt gooien.
Stickers op de koplampen zijn verplicht, hoewel ik al enkele jaren m'n lampen niet afplak. Kwestie van niet 's nachts rijden....