Werken in het buitenland 2015

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 00:01

__Sannne schreef:
Hmm ben bang dat ticket bestellen nog een maandje/anderhalf moet wachten. Wil graag een retourtje doen, maar je kan maar 11 maand vooruit boeken.

Maar zou zo niet weten of je zonder heenticket een visum kan krijgen, weet iemand hier dat toevallig? Anders toch maar 2 enkeltjes doen.. Want om een visum te moeten regelen terwijl ik in Londen zit vind in ook zo onhandig..

ja kan! ik had mijn (working holiday) visum aangevraagd en 4 weken later pas uberhaupt een ticket geboekt :)

__Sannne

Re: Werken in het buitenland 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 10:04

Oh mooi! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:34

Denk dat ik voor Emirates ga voor de vluchten. Die hebben nu retourtjes vanaf 1200/1300. (Vertrek eind nov. terug random dag in februari)
Zodra ik retourtje kan boeken voor de dag dat ik terug wil, ga ik dat doen. :D
Visa ga ik aanvragen zodra ik mijn paspoort heb. :):)

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:15

Leuk Sanne! Wel lang van huis, maar dat is het volgens mij wel waard.
Wat voor opleiding doe je nu?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:16

Ik doe Frontoffice Manager & Manager Verkoper Reizen MBO 4 :)

En inderdaad lang van huis, maar daar ben ik juist blij om. Heb geen last van heimwee. En heb ook niks om voor thuis te blijven gelukkig, zit nergens aan vast (vriendje, paard, etc.) Heb wel twee konijntjes, maar daar neemt mijn moeder de zorg voor over. :)

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:27

Ik ben inmiddels goed aangekomen bij mn familie in NZ !
Hadden geen internet, maar vanaf nu als het goed is wel :)
Wel meteen sinds zondag 2 kleine aardbevinkjes meegemaakt :')
De mensen waarbij ik ga werken zijn eind deze week hier in de stad dus dan zal ik waarschijnlijk hun ontmoeten om te kijken hoe en wat!

Sanne, Emirates kan ik echt aanraden!
Ik ben via Dubai en Bangkok gevlogen en een korte stop-over in Sydney.
Dubai was echt gaaf!! er rijden gewoon treinen/metros naar de gates toe zo groot is het, maar het is allemaal erg duidelijk en je wordt goed geholpen.
Die treinen komen om de halve minuut ofzo ? :')

Ik had een lange stopover in Bangkok, hier vond ik het wel wat onoverzichtelijk en het heeft 3a4 uur geduurd totdat ik de doorgang had gevonden naar de gates/ dus naar boven.
En daar waren dus ligstoelen, was prettig geweest als ik die eerder had gevonden maargoed nog wel even kunnen uitrusten daar en datheeft toch wel een verschil gemaakt !

Verder was de service in het vliegtuig echt top!! En eten was ook echt lekker, ik kan het dus zeker aanraden!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:10

Mooi dat het zo goed beviel! Ik zal als het goed is enkel een stop hebben in Dubai van +- 3u en in. Sydney van +-1u, maar in Sydney blijf je in het vliegtuig.

Data zijn ook bevestigd! Begin 1 december en eindig 31 april. *\o/*

Ik ben tussen Londen en NZ echt 5 dagen thuis ofzo :')

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 08:26

__Sannne schreef:
Mooi dat het zo goed beviel! Ik zal als het goed is enkel een stop hebben in Dubai van +- 3u en in. Sydney van +-1u, maar in Sydney blijf je in het vliegtuig.

Data zijn ook bevestigd! Begin 1 december en eindig 31 april. *\o/*

Ik ben tussen Londen en NZ echt 5 dagen thuis ofzo :')

Ik had idd in Dubai ook een stop van 3 uur, Dubai was echt gaaf! (al hoorde ik da alles er heeeeeeel duur is, zelfs eten/drinken dus heb daar maar niks gehaald!)
winkeltjes in dubai
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... e76ae31663

Dit is op het vliegveld, https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 6d5bf556f2

En dit is de omgeving waar het nu zit :)Hier is het doodnormaal maar al dar bergachtige landschap op de achtergrond vind ik al super bijzonder :')
Afbeelding

En het park hier achter het huis is ook wat anders dan we in Nederland gewent zijn, ondanks dat iik op het zuidereiland zit moet ik zeggen dat het er toch nog vrij veel weg heeft van een meer tropish klimaat!Afbeelding

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:07

Nou, ziet er al beter uit dan Nederland Abbycootje :))

Emirates is idd een aanrader Sanne :j Anderhalf jaar geleden met Emirates gevlogen, op de terugweg zelfs een stop van 7,5u gehad op Dubai. Alles was gewoon nog open (was midden in de nacht) en je hebt er zelfs douches om op te frissen!

Hier is het officieel, volgend jaar augustus vertrek ik naar Australië :):)
Ben blij dat ik een nieuwe datum heb kunnen afspreken en nu niet ziek worden :')

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:43

Wij zijn met spoed op zoek naar ervaren track riders in Australia. Heb jij ervaring met het rijden van racepaarden, half pace, 3/4 pace/gallops en evt ervaring met rijden van breakers/jaarlingen? Stuur dan even een pb. We hebben nu maar 3 ruiters voor te veel paarden, mijn benen kunnen niet meer :')

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:09

Hallo'tjes, hier ook een reizer, lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven en mee te lezen waar jullie zijn en hoe het verloopt.

Ik ben sinds december in Zweden, eerste 3 maanden op een huskyfarm gewerkt, sneeuwscheppen, honden voeren, gasten verzorgd ect, en natuurlijk op de slee mee geweest... Was koud, 1 keer -30 mee gemaakt. Ter plekke nieuwe betere schoenen en handschoenen gekocht want mijn tenen en vingers vroren er letterlijk vanaf.

Momenteel verblijf ik op een tussenadres en vanaf eind deze maand ga ik naar een natural horsemanship/western ranch waar ik 6 maanden blijf. Ook in Zweden maar zuidelijker. Wat ik daarna ga doen weet ik nog niet...

Afbeelding

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 16:21

Heerlijk om alle reisplannen te lezen! Ik ga toch nog maar even extra op school vragen of het ook mogelijk is om eerder naar het buitenland te gaan. Zit nu pas in mijn eerste jaar, en kan dus pas in mijn 3e jaar naar het buitenland.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 17:04

Wat leuk abbycootje en Millanka!

Waar zou je heen willen Chantal511? :)

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 19:53

@millanka ooh klinkt heerlijk zeg!

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:36

Wat een gave verhalen allemaal! Erg leuk om te lezen. Helaas ben ik te gebonden om zoiets ook te kunnen verwezenlijken (kids, man, huis, baan..) daarom smul ik van jullie verhalen!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:46

Same here....maar ik lees lekker mee!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:28

__Sannne schreef:
Wat leuk abbycootje en Millanka!

Waar zou je heen willen Chantal511? :)

Ik wil altijd nog een keertje naar Australië en Azië. Maar ik heb geen idee of het mogelijk is daar een stage te doen. Ik weet wel dat er veel studenten van mijn opleiding naar Curaçao of Suriname gaan, dus ik ga even informeren. Ik studeer Pedagogiek :)

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:57

In principe is het bijna overal wel mogelijk, maar met stage is het vaak zo dat je school wel adressen heeft, maar dan bijna alleen van de landen die echt vaak bezocht worden, en minder of niet van wat minder populaire landen. Dan moet je zelf op jacht gaan naar een geschikt stage adres ;)

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 19:02

Je kan altijd gebruik maken van een stagebemiddelingsbureau :)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 13:49

abbycootje schreef:
Resfeber waar in NZ zit je ?
Leuke blog heb je!
Ik heb er vandaag ook 1 alvast aangemaakt, maar dat zal vast een tegenvaller worden aangezien ik niet zo creatief ben in het vertellen van belevenissen :')

Als ik al die verhalen zo hoor kan het voor mij niet snel genoeg vrijdag zijn :')

Omgeving van Palmerston North. Jij?
Thanks. Was voor plan om vaker te bloggen maar kom gewoon tijd te kort! Zo ontzettend veel te doen hier. Is het je blog in je onderschrift?

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 14:58

abbycootje schreef:
Ik had idd in Dubai ook een stop van 3 uur, Dubai was echt gaaf! (al hoorde ik da alles er heeeeeeel duur is, zelfs eten/drinken dus heb daar maar niks gehaald!)
winkeltjes in dubai
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... e76ae31663

Dit is op het vliegveld, https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/ ... 6d5bf556f2

Meelezer valt even binnen... :)) Ik zit zelf voor scriptieonderzoek een paar maanden in Italië.

Ik las dit toevallig over Dubai en dat is zeker niet waar! Ik heb afgelopen zomer ook twee keer een overstap gehad op Dubai. Voor een vliegveld vond ik eten en drinken heel redelijk geprijsd. Taxi's zijn daarnaast ook niet duur. Als je een paar uur hebt, kan ik het absoluut aanraden om een visum te halen en naar buiten te gaan. Wij hebben tegen een taxichauffeur gezegd dat we ongeveer 1,5 uur de tijd hadden en graag de hoogtepunten wilden zien, dus hij heeft ons meegenomen naar onder andere de Burj Khalifa, Burj Al Arab, het Palmeiland... Een andere reisgenoot heeft een taxi naar het strand genomen om even te zwemmen. Echt heel leuk om te doen. :D Ik lees dat meer mensen hier binnenkort een overstap in Dubai hebben, dus ik kan het jullie zeker aanraden!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:02

Klinkt leuk! Mijn overstap op Dubai zal +- 3 uur zijn, durf het niet aan om dan het vliegveld af te gaan haha. + Heb niet zo'n heel groot budget :')

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:19

Onze overstap was ongeveer 4 uur, drie uur is misschien wat aan de korte kant, ja. En met zijn vieren in een taxi kostte het volgens mij nog geen 15 euro per persoon. :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 15:34

Mijn lerares heeft me overigens eerst wel 4 keer gevraagd of ik er het geld wel voor heb, want het zou echt heel duur worden etc.
Maar vervolgens wel mee aankomen dat je dan eigenlijk wel onderweg overal even een stopover zou moeten maken, zodat je lekker veel ziet etc. :roll:
Ja kijk daar heb ik nou dan weer niet het geld voor :')

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 00:49

Resfeber, kan ik begrijpen! ik ben nog niet eens aan het werk en iik erk al dat ik het niet ga volhouden om zoveel te bloggen als de bedoeling was :')
Ik zit momenteel in Christchurch bij familie en ga werken in Wellington.

Ja he tis de blog in in onderschrift, maar er staat nog niet veel interesssants in :')

MonaLieske, oh ik hoorde van iemand die wat te drinken wou halen op het vligveld dat die voor 2 of 3 drankjes bijna 25 euro kwijt was maar misschien ligt het er dan aan waarje het haalt natuurlijk :)

Ik ga vandaag met mijn zusje hier in Christchurch een rit maken op ijslanders :D I'm exited!