En we gaan weer naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:11

CubaLibre schreef:
Wel geslaagd iig, heb n super mooi Circle Y zadel met zilver en alle nodige ass nu hier thuis liggen.
:')

Wat is er zo leuk aan dat slot op de deur? :o?

nenahdm

Re: En we gaan weer naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:28

Geweldig <3

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 17:29

xCynthiaVos schreef:
Snap ik wel haha! Heb nog nooit western gereden ben best wel benieuwd hoe het is haha.

Altijd welkom om t eens te komen proberen Cynthia, de "knobbel" over en dan 10 km verder. :D

Wauw! prachtig zadel, en jij ook een mooi hoofdstel gescoord Renee!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 01:24

Ja ben superduperblij met het hoofdstel :D

Vandaag mocht ik onverwachts op een supercoole Morgan rijden! <3
Wat een verschil met een QH zeg! Althans, met Dandy dan :P Ontzettend gevoelige paardjes, heel eerlijk en de gangen zitten goddelijk! Een hele ervaring! Het was wel berekoud, -5 (vandaar ook de skibroek en dikke jas) maar eenmaal aan het rijden ben je zo warm :P

Morgan Horses worden opgericht gereden met meer contact dan ik gewend was dus was wel even omschakelen haha. Op eerste foto waren de teugels eigenlijk ook nog te lang geloof ik terwijl het voor mijn gevoel echt al ontzettend kort was :P

Hier alvast 3 foto's :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:30

Ohhh wat een prachtpaardje ook zeg <3
Ziet er heerlijk uit.. alleen balen van de kou, maar ach voel je inderdaad gewoon niet meer :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:53

echt kick :D

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 02:17

Gaaf om te zien! :D Leuk paard ook<3

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 07:55

Maar hier in Nederland schreeuwt iedereen toch moord en brand als je met zo'n bit op contact rijdt?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-14 17:48

Ik denk dat er een verschil zit tussen met contact rijden en een veel te strenge hand hebben :D de morgans worden met contact gereden en het is absoluut anders dan ik gewend ben maar ik zie geen paarden die er last van hebben. Als mensen hier moord en brand over roepen is het puur onwetendheid. Vanuit mijn ogen dan.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:42

Wat een rust hier :D iedereen zit zeker lekker bij familie nieuwjaarsdag te vieren? :D

foto van gisteren bij Lake George!

Afbeelding

Verder hebben we onze jaarwisseling gedaan in Saratoga Springs, bij Saratoga First als ik het zo goed zeg :D Ontzettend veel mensen komen dan naar de stad, er zijn optredens etc en ze komen dan om 00:00 de vuurwerkshow kijken. Echt heel anders als in NL! een hele toffe ervaring! *\o/*

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:45

Gaaf!! :))
Leuke foto! :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:46

Heel gaaf!!
Maar, waarom zit die staart van dat paard ingewikkeld? (?) :o (of is dat een hele domme vraag? :+ )

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 19:50

Bij Morgans zien ze graag op shows mooie lange staarten en je wilt natuurlijk niet dat ze op hun staart staan. Volgens mij worden ze ook enkel eruit gehaald voor shows of om opnieuw te vlechten :j

voorbeeld:
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:50

Nu ja t zegt sindy.... Geen flauw idee... :oo

Gave fotos weer en voor jou ook een gelukkig nieuwjaar! Mooi dat de jaarwisseling geslaagd was! :))

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:51

lifaya schreef:
Bij Morgans zien ze graag op shows mooie lange staarten en je wilt natuurlijk niet dat ze op hun staart staan. Volgens mij worden ze ook enkel eruit gehaald voor shows of om opnieuw te vlechten :j

voorbeeld:
[ Afbeelding ]

Ohhh zo :)*
Ziet er wel heel gaaf uit! <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:15

Idd worden de staarten van Morgans altijd ingevlochten omdat de staarten soms echt mega lang zijn en ze dit graag zien op shows, lange staarten moeten dus gevlochten en opgebonden worden om te voorkomen dat ze erop gaan staan (en ja, op shows gebeurd het nog wel eens dat er paarden op hun eigen staart gaan staan met alle gevolgen van dien). De staarten worden 1x in de zoveel weken los gehaald, uitgeplozen, behandeld en weer terug ingevlochten .
Bij het terug invlechten worden repen katoen meegevlochten en de uiteindes worden omhoog gewikkeld en bovenin (bij het uiteinde van de staartwortel) in n knoop gelegd, erg apart om te zien en heel raar om te doen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 16:47

Zaterdag had het gesneeuwd en daarna ijzel. Gisteren zijn de sneeuwschuivers overal druk bezig geweest. Gaat echt zo anders als in nederland haha. Woensdag ochtend ga ik weer terug naar NYC en als het goed is zou daar ook sneeuw liggen!

Stephanie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:48

lifaya schreef:
Zaterdag had het gesneeuwd en daarna ijzel. Gisteren zijn de sneeuwschuivers overal druk bezig geweest. Gaat echt zo anders als in nederland haha. Woensdag ochtend ga ik weer terug naar NYC en als het goed is zou daar ook sneeuw liggen!

NY geen sneeuw hoor! Ik ben vanochtend geland uit NY en zaterdag sneeuwde het even maar bleef niet liggen -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 16:52

Het gaat dinsdag in NYC sneeuwen en het zou dan moeten blijven liggen. Het vriest dan ook overdag :p

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:48

Je zal nu al vast wel met gezonde tegenzin uit kijken naar je lange vlucht terug naar Nederland ;)

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:51

Pff ik lees al de hele tijd mee, nog niet gereageerd. Ben zwaar jaloers dat je zo in je up op stap gaat. Heerlijk lijkt me dat. Als ik geen vriend had gehad, was ik je achterna gegaan haha!

Veel plezier de laatste paar dagen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:03

Wij Nederlanderse dames mogen ook reizen zonder begeleiding van een man Roos ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:05

Tijd vliegt :oo , neem je wat sneeuw mee? :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 18:14

Ja de tijd vliegt en ik wil zo niet terug naar Nederland :=
Mijn koffer zit vol (had heen enkel carry on, van de week nieuwe koffer gekocht voor ruimbagage) en zit aan de 19 kilo en dan moet nog een jas, een deken en een paar schoenen er bij := En nog een hoop make up want heb een vriendin beloofd nog wat voor haar te shoppen. Great haha. Hopelijk ga ik niet over de 23 kilo heen :') Mijn carry on weegt ook een hoop, mede dankzij mijn big ass laptop die al 3 kilo weegt. Verder h0op pasta en mac n cheese er in. Dus op hoop van zege hoef ik niet bij te betalen :')

Oja, en je kan prima in je uppie reizen ookal heb je een vriend hoor :D die zweedse meid waar ik mee optrok in NYC had ook een (Canadese) vriend waarmee ze enkel in Hawaï samen zou zijn, verder gaat ze in haar uppie een wereldreis maken (mexico, LA, Australië, verder weet ik eff niet) dus zo gek is het niet :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-15 20:18

OMG :') net alles in de koffer gedaan wat er in gaat en gewogen ...

22,5 kilo :') ik kan dus officieel niks meer erbij shoppen haha. Heeeeel erg :')