Na 12 jaar dromen over emigreren naar Spanje volgtopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-14 19:25

Bedankt allemaal! Het heeft geholpen :D

Ik ben blijven zitten.
Ik ben droog gebleven.
Ik heb er van genoten
Ennnnn We waren 2x eerste!!! Met 71.17% (B/L1) en meer dan 10% los van nummer 2!
En 71.83% (L2/M1) slechts 0.7 los van nummer 2.

Ik ben natuurlijk super trots op hem. En dat na pas 2/3 weken weer aan het trainen te zijn!
Afbeelding

Alle 4 de jury's (2 per proef) hebben hun complimenten gegeven en ik heb hem weer 2 x kunnen verkopen haha. Je gaat er bijna van naast je schoenen lopen!
Hij was ook gewoon super. Licht te rijden en deed gewoon alles alsof hij het elke dag doet *\o/* <3

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:54

Gefeliciteerd !! *\o/* *\o/*

joyce2

Re: Na 12 jaar dromen over emigreren naar Spanje volgtopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:00

Wat goed zeg, gefeliciteerd! Dat maakt de vliegles van laatst dan toch weer een beetje goed ;)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 21:23

Gefeliciteerd....

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:43

Goed bezig!!

Ik heb heteven gemist denk ik, staan ze weer bij huis? Nog wat opogeschoten daarmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 22:47

Gefeliciteerd! ! Super zeg!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 11:13

Haha zeker Joyce. Als hij zich daarna zo goed gedraagt, kan ik het hem vergeven. Als hij er geen gewoonte van maakt :P

Hey Michiel, nee de paarden staan in het veld. Ze komen terug als het weer echt slecht word. Het is een kleine KM van waar ze stonden toen jullie er waren, het veld is alleen 2 hectare dus ze hebben heel veel te eten :P

Bedankt allemaal :D. Nu gaan we maar weer gewoon aan het werk... Schijnt er ook bij te horen ;)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-14 20:09

Zoooo. Sorry allemaal ik heb jullie verwaarloosd!

Helaas gaat niet altijd alles over rozen. Ik wil geen modder gooien, geen verwijten maken, maar wel een update geven die een realistisch beeld geeft van de situatie.

De mensen met wie ik deze deal ben aangegaan hebben een aantal afspraken behoorlijk verwaarloosd. Ik was hier nogal gefrustreerd over. Iedereen die de blog volgt kan zien dat grote verbouwingen uit zijn gebleven. En deze zijn echt dringend nodig!
Na een goed gesprek bleek er bij hun ook wat frustratie te zijn op enkele vlakken. Zo willen ze graag dat ik actiever zoek naar oplossingen voor enkele andere problemen.

Nu ja, zonder in details te treden, er is goed gesproken en we gaan met volle moed verder.

Echter in de periode die hier overheen ging was die motivatie even ver weg en de heimwee heeel groot! Groter dan dat die ooit geweest is eigenlijk. Nu is het allemaal weer bedaard en willen we er allemaal onze schouders onder zetten om door te zetten waar we aan begonnen zijn. (niet dat ik ooit aan mijn motivatie getwijfeld heb ;) )

Echter, wel na een weekje pauze want ik vertrek zondag naar Nederland.

Dus geen hele zonnige update deze keer, maar wel met een goed einde.

En om toch een beetje zonnig af te sluiten:
Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 20:20

Gelukkig dat er een oplossing komt.
Wie zorgt er voor jouw paarden als jij er niet bent?
En hoe gaat het met je vriend?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 21:13

Oh, dat klinkt wel even wat minder.... Hopelijk gaat het vanaf nu weer de goede kant op en kan je weer lekker gaan genieten naar je break in NL!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 08:04

O vandaar dat je opeens stopte met fanatiek grote stappen maken. Hopelijk is alles nu uit de lucht en kunnen jullie allemaal weer vooruit kijken. Ik kan me wel voorstellen dat je op die momenten even niet weet wat te doen. Scheelt denk ik wel dat je nu je vriend daar hebt ook, kun je misschien goed tegenaan praten. Gaat er dan weer schot komen in de andere dingen ook of liggen die voorlopig wel stil nog?

Maar eerst vakantie voor je, weekje nederland snuiven. Hoe is het met Mismo nu, weekje vakantie hier komt voor zijn wondgenezing wel goed uit denk ik.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 10:36

Fijn dat je de moed weer gevonden hebt. Uiteindelijk komen de meeste dingen wel op de pootjes terecht :)
Veel plezier in NL!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 17:09

Zoooo, daar zijn we weer haha. En druk dat het hier is! Er word echt mega geklust, en alles tegelijk! Ik probeer morgen even een kleine vooruitblik te uploaden aan fotos :D

Iemand uit het dorp heeft voor de paarden gezorgd. Ze zijn rond en gezond alleen is Empaier een ijzer kwijt.

Met mijn vriend gaat het super. We genieten enorm als we samen zijn en balen des te meer van de afstand :Y)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:14

Leuk, leuk, ik hou je in de gaten.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:14

Jaa je bent weer terug uit Nederland. Hoe was je uitstapje hierheen, goed bevallen of een bevestiging dat je in Frankrijk thuis hoort? En is Mismo netjes genezen in het schonere nederland?

Ronde paarden nu dus, ze stonden toch op de nieuwe volle wei inmiddels?, hoe is Empaiers wond nu, helemaal netjes weggetrokken inmiddels? Ga je nog op ijzerjacht of geloof je dat zo wel?

J maakt het spannend, ben benieuwd welke klussen je aan het doen bent? Enne is samenwonen geen optie zo langzaam aan, hoe ver weg woont hij dan toch niet zo heel gek ver toch?

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-14 17:23

Vooruit dan maar :P

Even snel nu voor de nieuwschierige aagjes haha.

Afbeelding
Radiotoren regen?

Afbeelding
Dakpannen regen?

Afbeelding
Bakstenen regen?

Afbeelding
Bomen regen?

En zo regent het hier nog meer rare objecten. Vandaag zag ik zelfs een wasbak voorbij wandelen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:37

Jemig :oo staat er nog wat overeind bij jou nu? Ik heb het idee dat ik wat mis op de fotos aan gebouwen, of mijn geheugen is echt slecht. Zijn de bomen van het stuk achter de stallen nu? Daar waar ik niet verder kon vanwege de steilte?

Maar naast dakpannen regen ook een kozijnenregen lijkt het. Eindelijk nieuwe radiatoren die niet kapotgevroren zijn? Nieuw stukje dak? En er is iets gesloopt gezien de stenen, nieuw groter raam geplaatst ergens? Of eindelijk een niet enkel glas in de kamer zodat je naar buiten kunt kijken in de winter?

Maar wel handig een wasbak met pootjes. :j heb je veel hulp of doe je het alleen ?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:46

Met al die rare objecten regens mag je wel oppassen dat je niets op je kop krijgt :D. Er wordt gewerkt zie ik, super.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:53

Je hebt het stuk tussen het huis en het water kaal gemaakt, goed bezig! Fantastische plek voor een terras ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 17:55

Ja dat is het, ik zit de fotos om te draaien, vooral de onderste. Ik mistte het kleine huisje maar dit is de achterkant. :)* . Kun je idd mooi gaan zitten als je er een vlak stuk van kunt maken, en je hebt weer mooi stookhout.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 09:28

Haha Karuna, alles staat nog overeind, nou ja op een paar bomen en muren na :D

Helaas maar 1 kozijn. Niet van het woonhuis, maar van het klein huis. Foto's volgen later ;)

Ik heb nu 2 weken lang 3 mannen rond rennen voor dingen die al lang geleden gedaan hadden moeten zijn. Er word knetter hard gewerkt om alles af te krijgen binnen die 2 weken.

Zeker maflinger! Vooral de hond moet soms even wegduiken :P

Goed gezien Michiel! Nu nog opruimen....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 09:57

Kijk altijd handig 3 sterke mannen die voor je rennen _O- dit soort klussen kun je niet alleen aan. Maar het kleine huisje met een mooi nieuw kozijn. Dan is ie daarna goed waterdicht en misschien wel snel bruikbaar. En veel slopen is ook fijner als er geen paarden ook nog rondstappen eromheen. Moeten die ook wegduiken voor voorbijvliegende bakstenen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:28

Nou ben benieuwd naar de foto's.....kunnen we even keuren of je drie hardwerkende mannen hun best hebben gedaan.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 18:30

Ziet er super uit!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 18:48

Ps Karuna,

Mismo zijn wond ziet er super uit! Nederland maakte niet veel uit want met zijn rottweiler vriendin ging het spelen er nogal op :D En dat ging ook door de bagger en de zooi,. Het is nu bijna dicht toch al!

Samenwonen is helaas geen optie. Hij werkt 85 km verderop en heeft daar een appartement. Ik zit hier redelijk vast met de dieren... Wie weet hoe de toekomst loopt (hij moet gewoon dichterbij gaan werken :P)

En ja, ik ben ook blij dat de paarden er niet zijn (hoewel ik ze iedere dag mis!). Het is wel veel veiliger zo. Alleen mega schoonmaak voor ze terug komen!

Maar zo "vliegt" er hier nog wel meer raars voorbij
Afbeelding
:= (oke eigenlijk is dit heel zielig maar hij hangt er wel echt grappig in).

En waar rook is?
Afbeelding

Iets wat af is dan maar?

Ik kan zo snel geen foto vinden van hoe de vloer was. Het was een dun plexi-houten vloertje, met een groot gat er in waar ik er door gezakt was, zonder isolatie en enorme potentie om op meerdere plekken door te zakken.
Dit ligt er nu :D
Afbeelding
Een isolatie van rond de 60cm! En een prachtige houten vloer! Vandaag, na 6 dagen uitharden (wat een rotklus is dat om het er gelijkmatig op te krijgen en bij te schuren als het niet zo is!) van het vernis, mocht ik hem eindelijk inrichten! Wat zal ik lekker slapen vannacht!